Tienasin 51000 euroa viime vuonna, olenko kova tuloinen?
Ensimmäistä kertaa tulot meni yli 50000 . Olen aina ajatellut että jos tienaa yli viiskyt donaa niin se se vasta olisi jotain. Nyt yhtäkkiä se ei tunnukaan miltään tai kovin erikoiseltakaan. Onko sinun mielestä yli 50 donan tulot paljon?
Kommentit (67)
Hassua miten vähätellään hyviä tuloja ja ei elämä mitään "juhlimista" ole. Minä tienaan 50-70000 ja on rahaa käyttää asti. Ajan hyvällä autolla ei velalla ostettu ja vasta ostin kaksi 5000€ sähköpyörää. Käyn ulkona usein syömässä ja lomilla pystyy hotelleissa yöpymään.
On muuten oikeasti hullua. Tienannu tänä vuonna 84k vaimo 44. Silti tili melkein tyhjä. Oma kämppä ja sijoitus asunto löytyy. Ei mitään Luxus elämää edes vietetä.
"Kova_tuloinen", hah. Yksinkertainen juntti sinä olet etkä ikinä muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
"Kova_tuloinen", hah. Yksinkertainen juntti sinä olet etkä ikinä muuksi muutu.
Ensimmäinen katellinen kelan elätti kommentoi.
Tienasin 108000 euroa enkä koe tienanneeni mitenkään hirveästi.
53 000 e/ v enkä.koe olevani kovatuloinen, ihan tavis. Kaveri / tuttavapiirissä on yli 100 000 tienaavia ja ehkä heitä voi jo sanoa kovatuloisiksi.
No ehkä juuri ja juuri pärjäät noilla tuloilla. Ehkä verot pitäisi poistaa sinulta niin saisit voita leipäsi päälle?
Et osaa yhdys_sanoja. Tuskin olet kovatuloinen.
Yli satatonnia alkaa olla kovat tulot. Kaikki sen alle keskituloa tai köyhyyttä.
Tienaan saman verran ja asun vanhempien luona 34 vuotiaana.
Tämä ihan siksi että olisi varaa säästää autoon ja asuntoon. Hyväkuntoinen auto 20k ja lainakustannukset ihan järjettömät, pakko säästää ja ostaa kätesiellä.
Ok-kuntoinen asunto/talo alkaen 150k ellei halua kallista sähkölämmitystä tai vuokratonttia.
Ansaitsen reilut 70 000 vuodessa, ja kyllä tässä olisi varaa juhlia melko paljon. Aikaa vain menee töissä kovin runsaasti.
Tuloni ovat noin 40 000 euroa vuodessa, ansiosidonnaisella ja osaeläkkeellä sekä puolen vuoden työskentelyllä. Minusta ihan hyvä hintalappu tehdyille työtunneille. Mielestäni ok ja riittää mukavaan elämään. Jonkun mielestä varmaan aika pienet tulot mutta en keksi mihin tarvisin enemmän rahaa. Annan lapsilleni ja lastenlapsilleni jonkun verran.
27000, elämä on mukavaa, eikä työt juuri rasita.
Vierailija kirjoitti:
Hassua miten vähätellään hyviä tuloja ja ei elämä mitään "juhlimista" ole. Minä tienaan 50-70000 ja on rahaa käyttää asti. Ajan hyvällä autolla ei velalla ostettu ja vasta ostin kaksi 5000€ sähköpyörää. Käyn ulkona usein syömässä ja lomilla pystyy hotelleissa yöpymään.
On eri asia tulla hyvin toimeen ja olla kovatuloinen. Mä tulen hyvin toimeen, mutta en ole kovatuloinen.
-60000€/v
Vierailija kirjoitti:
Tienasin 108000 euroa enkä koe tienanneeni mitenkään hirveästi.
Päädyin eilen rimaa hipoen iltapäivälehtien juorukoneisiin, mutta en koe itseäni kovatuloiseksi.
Ansaitsen 70 000€/vuosi ja tähtään sadantonnin rikkomiseen
n48
Itse tienasin viime vuonna 68.000 euroa, en pidä tuota vielä hyvätuloisen merkkinä.
Aika vaatimatonta elämää saa elää.
Tienaan 48te ja ihan sopivasti, hyvin tulen toimeen. Puolisolla 75te. Olemme mielestäni yhdessä hyvätuloisia. Jos olisin yhden hengen taloudessa, pärjäisin silloinkin hyvin ja pitäisin itseäni keskituloisena.