Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi teini haukkuu isäänsä ja isä antaa näin tapahtua?

Vierailija
07.11.2024 |

Kertokaa mahdollisia selityksiä. Tuore suhde siis ja olen tavannut joitakin kertoja miehen 14-vuotiasta tytärtä.

Tyttö haukkuu isäänsä koko ajan, puhuu todella rumasti ja mies antaa näin tapahtua, ei yhtään kiellä tyttöä tai edes ilmaise, että tämän käytös olisi huonoa. Lisäksi toteuttaa nuoren kaikki toiveet, vaikka tämä ilmaisisi ne kuinka ilkeästi ja huutaen.

En viitsi ainakaan vielä kysyä asiasta, on vaan itselleni kovin outoa. Olen ymmärtänyt, että sama tapahtuu myös kun ovat kahden kesken, ei siis johdu ainakaan ainoastaan minun läsnäolostani.

Kertokaa, miksi näin tapahtuu. Mies itse ei käytä rumaa kieltä enkä ole kuullut, että hän haukkuisi ketään.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär on viikko-viikko, mutta tässäkin selityksessä voi olla perää, käyttää myös tätä, että uhkaa lähteä s äidilleen, jos ei saa tahtoaan periksi. Tai muutenkin vaan, sanoo, että lähtee nyt äidilleen, koska mies on niin tyhmä tms. Ei ole minun aikanani lähtenyt kuitenkaan. 

Eli tyttö on oppinut saamaan tuolla tyylillä tahtonsa läpi. Käyttää tilannetta hyväkseen. Ehkä voit jossain vaiheessa kysyä mieheltä miksi hän sietää tuollaista käytöstä.

Vierailija
22/62 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä on perisuomalainen mies, jota ei ole tunnekasvatettu. Tuntee syyllisyyttä, että tytär on eroperheen lapsi ja ottaa kaiken pahan mielen vastaan sanomatta mitään ja koittaa korvata eroa antamalla kaiken mitä tytär keksii pyytää. 

Isä nimenomaan on tunnekasvatettu, jos hän ei ryhdy sanomaan vastaan ja mitätöimään teinin kokemusta! Tuollaisia hyvät isät ovat, eivät mitään väkivaltaisia komentelijoita vaan kuulijoita, jotka hyväksyvät toisen tunneilmaisun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa ihan järkyttävältä.

*Kuulostaa. 

Vierailija
24/62 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär on viikko-viikko, mutta tässäkin selityksessä voi olla perää, käyttää myös tätä, että uhkaa lähteä s äidilleen, jos ei saa tahtoaan periksi. Tai muutenkin vaan, sanoo, että lähtee nyt äidilleen, koska mies on niin tyhmä tms. Ei ole minun aikanani lähtenyt kuitenkaan. 

Eli tyttö on oppinut saamaan tuolla tyylillä tahtonsa läpi. Käyttää tilannetta hyväkseen. Ehkä voit jossain vaiheessa kysyä mieheltä miksi hän sietää tuollaista käytöstä.

Nyt en ymmärrä. Miksi teini ei saisi tuoda tunteitaan julki? Millaisessa maailmassa te oikein kasvatte, jos teiniä pidetään kuin vankia, jolle sallitaan vain vanhempien miellyttäminen.

Vierailija
25/62 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, suhde on tuore ja tytär on miehelle kaikki kaikessa, en oikein koe asiakseni alkaa asiasta vielä hänelle puhua. Itseä vaan kiinnostaa, mikä tällaiseen tilanteeseen johtaa ja miksi mies (joka on elämässään menestynyt, hyvässä työssä, älykäs ja keskustelutaitoinen) käyttäytyy lapsensa seurassa näin.

Hyvässä työssä ja elämässään menestynyt = ei ole ollut aikaa lapselle?

Vierailija
26/62 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa kun isänpäivänä nähdään mikä meininki jälkikasvulla on. Kokoontumiset olleet joskus ikäviä.

Vierailija
27/62 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusperiaate tulee olla että toisten keskustelua ei keskeytetä. Oli kyseessä ketkä tahansa. Isän pitäisi näyttää tytölle merkkiä että nyt on Pirjon kanssa juttu kesken, kuuntelen sinua kun tämä on ohi. Ja se pitää opettaa jo ihan pienille lapsille. Nyt ei ole sinun vuorosi🤚 odota hetki niin kuuntelen.

Näitä toisten puheenvuoroja keskeyttäviä on aivan liikaa myös aikuisissakin.

Vierailija
28/62 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä. Miksi teini ei saisi tuoda tunteitaan julki? Millaisessa maailmassa te oikein kasvatte, jos teiniä pidetään kuin vankia, jolle sallitaan vain vanhempien miellyttäminen.

Tunteet saa ja pitää tuoda esille, mutta ei haukkumalla ja hyppimällä silmille. Vanhemmilla pitäisi aina olla auktoriteetti jälkikasvuunsa eikä kaikkea käytöstä saa hyväksyä. Varsinkaan jos isä on kuitenkin hyvä tyttärelleen eikä mikään väkivaltainen tai muuten paha. Kasvatus kylläkin on tässä tapauksessa mennyt metsään kun tyttäreltä tuollainen käytös sallitaan.

näin se vaan menee arvon veeti, ystävällinen ja kohtelias pitäisi toisille ihmisille aina olla. 

Vierailija
29/62 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoaako nämä tunneilmaisuihmiset täällä vai onko oikeasti jotkut sitä mieltä, että jatkuva huutaminen ja valittaminen ja toisten haukkuminen on ok?

Siis miten teidän mielestä maailma toimisi jos jokainen vaan avoimesti näyttäisi kielteiset tunteensa, huutaisi, mankuisu ja valittaisi normaalin keskustelun sijaan?

Siis tietysti kotona saa näyttää tunteensa, olla kiukkuinen, purkaa pahaa oloa, mutta eikö normaali vanhempi luo tälle jonkin muun kanavan, kuin sen, että haukutaan ja huudetaan ja pilataan koko perheen tunnelma. Huh huh.

Vierailija
30/62 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän, että miehellä ei ole ollut aikaa lapselle. Lapsi on ollut vuoroviikot ja mies on tosiaan kertomansa mukaan painanut pitkää päivää silloin, kun tyttö on äidillä ja keskittynyt omina viikkoinaan täysillä lapseen. Mikä siis on tosi hyvä, ei ole kyse siitä mielestäni, että lapsi ei ole saanut huomiota. Tietysti äitiviikolla on voinut olla isää ikävä.

Isä on tehnyt omilla viikoillaan viimeiset vuodet etää, joten tyttö ei edes ole ollut yksin kotona yhtään hetkeä kuin ihan vasta viime aikoina.

Vierailija
31/62 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron syy ja siihen liittyvät ulkopuoliset?

Vierailija
32/62 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala eron syytä avaamaan enkä sitä tarkalleen tiedäkään, tapahtunut jo tytön ollessa vauva, eli ei ole uusi juttu enkä minä miehen ensimmäinen suhde eron jälkeen.

Vierailija
33/62 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä teidän pit ää tavata silloin kun teini on isällään? En nyt ihan ymmärrä.

Vierailija
34/62 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa kun isänpäivänä nähdään mikä meininki jälkikasvulla on. Kokoontumiset olleet joskus ikäviä.

Menet jonkun perheeseen isänpäivänä? Miksi? 

Vierailija
35/62 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies itse halusi, että tutustuisin teiniin. Ja toki itsekin ja tämä siis teinillekin sopii, ei hänellä vaikuta olevan mitään minua vastaan.

Mutta hyvä pointti, ehkä tosiaan ei halua, että minä olen paikalla.

Vierailija
36/62 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä on perisuomalainen mies, jota ei ole tunnekasvatettu. Tuntee syyllisyyttä, että tytär on eroperheen lapsi ja ottaa kaiken pahan mielen vastaan sanomatta mitään ja koittaa korvata eroa antamalla kaiken mitä tytär keksii pyytää. 

Isä nimenomaan on tunnekasvatettu, jos hän ei ryhdy sanomaan vastaan ja mitätöimään teinin kokemusta! Tuollaisia hyvät isät ovat, eivät mitään väkivaltaisia komentelijoita vaan kuulijoita, jotka hyväksyvät toisen tunneilmaisun.

Siinäkö ainoat vaihtoehdot on sun mielestä? Joko oot hiljaa tai sitten on väkivaltainen komentaja.

Mitäpä jos se isä puhuisi tyttärensä kanssa, miksi on tarvetta puhua ilkeästi ja rumasti. Sanoa ettei se ole ok, voi sanoa haukkumatta jos on joku asia mielen päällä. Ehkä ei tarvisi ostamalla näyttää, että välittää, vaan ihan kertomalla ja puhumalla. Kuuntelee ja kertoo että kuulee, eikä istu kuin tunteeton tatti ja ostele lahjuksia.

Vierailija
37/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan miehen kanssa asian puheeksi, kiinnostaa kovasti hänen selityksensä.

Vierailija
38/62 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestää likalle isoa ylläriä. Tää on tää maailma.

Vierailija
39/62 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/62 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän sitä tyttöä niin harmittaa. Tai haluaa purkaa kaikki isään, jota ei arvosta ollenkaan. Isä on vain häntä varten, ei ihminen ollenkaan. Tuo läpsiminen kuulostaa pahalta.