Onko teillä tapana syödään liikaa hotellin aamiaisella?
Oon just menossa viikon reissulle, johon kuuluu aamiainen joka päivä. Monesti tulee syötyä liikaa, kun on liian paljon vaihtoehtoja, joita haluaa maistella ja sitten jälkeen päin poden huonoa omaatuntoa, että tulin liian täyteen ja toivottavasti en liho. Välillä oon tosin tarkoituksella jättänyt siksi väliin lounaan eli eikö sinällään aja saman asian, jos syön liikaa aamiaista niin syön periaatteessa kahden aterian edestä? Niin moni muukin tekee varmasti. Toisaalta en haluaisi syödä liian vähänkään, kun aamiainen kuitenkin kuuluu majoituksen hintaan eikä kiva olla nälissään.
Enkä siis ole mikään suursyömäri vaan katson tosi tarkkaan miten paljon syön. Ehkä turhaan stressaan etukäteen, mutta joskus tulee mietittyä. Liikun joka päivä kuten myös reissussa suunnitelmissa eli tällöin saan kuluttua hyvin.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Otsikkoon piti kirjoittaa 'Onko teillä tapana syödä liikaa hotellin aamiaisella?'
Mitä siinä otsikossa sitten lukee?
Ei ole tapana syödä koskaan liikaa. Ei hotellin aamiaisella, ei buffetlounaalla eikä kotonakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikkoon piti kirjoittaa 'Onko teillä tapana syödä liikaa hotellin aamiaisella?'
Mitä siinä otsikossa sitten lukee?
'Onko teillä tapana syödään liikaa'
Ei ole tapana syödä liikaa, mutta usein syön vain yhden isomman aterian päivässä. Jos olen hotellimahoituksessa ja siihen kuuluu aamiainen, niin silloin syön aamiaisella sen yhden isomman aterian, tietenkin, sillä hotelliaamiaiset ovat hyvin laadukkaita ja monipuolisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapana syödä liikaa, mutta usein syön vain yhden isomman aterian päivässä. Jos olen hotellimahoituksessa ja siihen kuuluu aamiainen, niin silloin syön aamiaisella sen yhden isomman aterian, tietenkin, sillä hotelliaamiaiset ovat hyvin laadukkaita ja monipuolisia.
Eli korvaat sillä lounaan?
Ei ole. En tajua ihmisiä, jotka haalii buffetista kaikkea. Yleensä syön puuroa marjoilla, mehua, hedelmiä ja kahvia. Joskus myös jonkun makean kakkupalan tai keksin lopuksi, mutta en aina.
Kaloireissa mitattuna kyllä. Matkoilla tulee muutenkin urheiltua vähemmän. Mutta onneksi vuodessa tulee niin vähän hotelliöitä, ettei sillä ole kokonaisuuden kannalta merkitystä.
En kykene aamuisin syömään. Menen yleensä aamiaiselle sen vuoksi, koska minun on pakko saada 2-3 kuppia kahvia. Sitten otan samalla kaveriksi ruokalusikallisen munakasta ja ehkä 2-3 pekonia/lihapullaa/nakkia suolaiseksi.
Jos ulkomailla ja siellä aamiainen, niin se kahvi. Jos all inc. niin en mene ollenkaan aamiaiselle, vaan saan kahvini myöhemminkin
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tapana syödä liikaa ihan missä tahansa noutopöydässä.
Mulla on siten että esim jos olen Tukholman risteilyllä niin ekana iltana syön liikaa päivällisbuffetissa mutta seuraavana eli vikana iltana jo opin eli syön vähemmän eikä tule ähkyolo.
Kuka ajattelee jotain lihomista kun voi hyvin syödä seuraavaksi vasta kun on nälkäinen eli esim iltapäivällä vasta?
Aina riittää yksi pala leipää, kananmuna, vihanneksia, juustoa plus kahvi. Jälkkäriksi maustamaton jogurtti ja marjat/hedelmät ja pähkinät. Tässä on jo kotiaamiaiseen verrattuna paljon enemmän, mutta usein reissussa seuraavaan ateriaan menee aikaa.
Syön enemmän kuin kotona, mutta kotona syön lounaan paljon aiemmin, sitten vielä illallisenkin. Hotelliaamisisella pärjään yhdellä.lämpimällä aterialla.
Syön aina liikaa hotelliaamiaisilla ja lihon aina matkoilla, kun syön myös lounaan ja päivällisen ja siinä välissä leivoskahvit ja jätskin.
Ravintotieteilijäthän sanovat, että pitää syödä viisi ateriaa päivässä, siitä pidän kiinni. Aamiaisbuffassa ja muutenkin ulkomailla tekee mieli maistaa kaikkea mikä on erilaista kun kotona. Monesti siellä on diettiruokia erikseen ja olen vetänyt vielä niitä kierroksen herkkujen jälkeen ajatellen, että se neutraloi herkkujen vaikutuksen. Viikon lomalla tulee yleensä kaksi kiloa lisää painoa.
Ei. Otan vain sen verran kun tiedän että jaksan syödä ilman että tulee ylensyötöä ähkyksi asti.