Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAMAATUSKAT ' 05 ma-su***

19.02.2007 |

Se on taas uusi viikko ja hiljaiselta näyttää....

Meidän poju on ruvennut nukkumaan maratoonipäikkäreitä. Kaveri joka tähän asti on nukkunut lähes minutilleen tunnin päikkäreitä vetää nyt 2-3h. Ihme juttu. Ja ei malta nukahtaa kun 13 jälkeen, tänäänkin nukahti vasta 13.40.

Kävin äsken tuolla Retailparkin Evessä, hiljaista oli. Sai siis todella rauhassa uudistaa meikkipussiaan. Jumbossakin ruokakaupassa käynti oli kivutonta.

Juu siitä Lapsikirjasta...hieman varauksella sitä lueskelen silloin tällöin. Olin kuullut siitä pelkkää hyvää ja täytyy kyllä todeta että lukiessa tuli monta kertaa mieleen että huh että olenkin huono äiti kun en ole tehnyt noin ja noin ja noin.

Jahanst, nyt leivät uuniin ja selaamaan uusimmat ' varttuneen naisen' lehdet. Tarkoitus on lähettää ne mummolleni Ruotsiin, pieni vaatimaton ' lahja' kun täytti hetki sitten 86v. Saa jotain suomalaista luettavaa ja suklaarasian. Synttärit olivat samana päivänä kun pojan leikkaus joten jäi sellaiset asiat huomiomatta.

Juu mutta tulkaahan linjoille kun ehditte!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pino sen kuin kuihtuu...eipä tässä muuta kuin hyvää viikonloppua toivottelemaan! Pääsee mahdollisesti uloskin viikonloppuna kun sää lauhtuu, kiva koska me ollaan oltu lähes koko viikko sisällä.

Vierailija
2/12 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin nostamaan pinoa ja vstaamaan tohon galluppiin. Meillä on Eetulla kauhea kiukuttelu päällä. Pikkasen ollu kuumetta. Epäilen vahvasti noita loppuja poskihampaita. No täytyy vaan kestää.

Niin, normaalisti Eetu menee nukkumaan puol kasi. Sammuu heti, kun olen antanut maitoa ja laskenut sänkyyn. Heräilee pari kertaa yössä juttelemaan ja vähän itkeskelemään. Tutti auttaa. Nyt, kun on ollut pari kuukautta hoidossa oppii niin paljon uutta, et ne tulee kaikki myös uniin. Arki aamuisin herätän Eetun kuudelta ja viedään makuupussin sisällä hoitoon. Jatkaa joskus unia vielä, joskus ei. Viikonloppuisin malttaa nukkua puol seiskaan asti. Päikkyjä tosiaan yhdet ja kesto 1h-2h.

KIRJAG mites muiden taaperot on kiinnostuneet kirjoista? Eetu katselee tosi mielellään itsekseen kuvakirjoja ja pitää kauheeta mölötystä samaan aikaan =)) Ja tykkää myös, kun jompikumpi mies tai minä luetaan.

No tulkaahan muutkin maatuskat linjoille. Mä menen nyt lohduttamaan pientä herraa.

T. Nasu ja kiukkupussi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla galluppiin vastailua :) Alkaa tämä meidän taapero pikkuhiljaa hyväksyä tulokkaan ja ymmärtää että vauva on tullutkin jäädäkseen. Hieman on kovakouraiset otteet vielä mutta vastahan toinen on 2viikkoa vanha että totuttelua, totuttelua.. Koiraa tyttö kiusaa senkin edestä :)

Nukkumisgalluppiin: sänkyyn mennään iltapalan ja vaipanvaihdon jälkeen melko tarkalleen klo 20 ja nukutaan heräämättä 9:ään aamulla. Nukahtamiseen saattaa vierähtää tuntikin, höpöttelee ja juttelee omiaan sängyssä. Mutta aamuisin herätys on melko kellontarkkaa ja tiedän aina kellon olevan 9 hujakoilla kun tyttö alkaa kilkattamaan että aamupuuroa pitäisi saada :)

Mutta nyt nauttimaan rauhasta kun kaikki väki nukkuu, ehkäpä jopa saunan lämmitykseenkin! Mukavaa lauantai-iltaa kaikille

-Henna & tytöt

Vierailija
4/12 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin kirjautumaan " romi" na! Just luin pinon vikat viestit, niin muutuin siinä sitten kait ajatuksissani romiksi, hih!

Huh, mikä viikko:O(. Teinit kun on kotosalla, on varattava aika päästäkseen koneelle.Ilmat kun olleet aikas kylmät, niin penskat olleet aika tarkkaan sisätiloissa, ja sen kyllä huomaa kiukutteluista ja riitelyistä..Sitten vielä nelonen valitteli to-aamuna huonoa oloa ja passitin sen sänkyyn lepäämään..No, hän nukkuu kerrossängyn yläpetissä, ja kuinkas ollakkaan, tulikin niin huono olo, ettei muuta kun ykäämään sänkyyn..Voi veljet, kun oli taas mukavaa ja loppuviikko menikin sitten jännätessä, kuka seuraavaksi oksentaa. Toistaiseksi kaikki hyvin..*koputtaa puuta*.

Olikos Romilla jo ne bileet ystäville? Kuinkas meni ja olikos teitä montakin? Ystävänpäivästä ja muutenkin, tuli mieleeni laittaa tämmönen G: Mistä toivoisit ystävien muistavan sinut?Ystävän tärkein ominaisuus? Missä ja koska olet ystävystynyt läheisimmän ystäväsi kanssa?

Itse toivoisin, että mut muistettas hyvänä kuuntelijana=olkapäänä, mutta myös ihmisenä, jonka kanssa voi nauraa ja paljon! Ja toki sellaisena, johon voi luottaa ihan kybällä.

Ystävän tärkein ominaisuus on mulle kyllä tuo luottamus ja rehellisyys, kuten kait muissakin ihmissuhteissa..Eipä paljon inhottavampaa ja loukkaavampaa tilannetta voi olla, kuin se, että ystävä on pettänyt luottamuksen ja tuonut julki asioita, jotka on luottamuksella hälle kerrottu.

Vaikea laittaa ystäviään " paremmuusjärjestykseen" , ja kun mulla on pari sellaista " luottoystävää" , niin kerrotaan sen verran, että toiseen olen tutustunut jo kotipihalla v.1972 ja hänen kanssaan koettu kaikki murkku-iän kommellukset ja seurustelujen sydänsurut, ja toiseen taas olen tutustunut joskus 80-luvun alussa koiratarhassa, vaikken koskaan ole koiraa edes omistanut, hih! Ystävistä ja kaikesta niihin liittyvästä olisi kyllä tarinaa enemmänkin, mutta jätetään ne toiseen kertaan.

Nasun kirja-galluun; Milo katsoo kirjoja jonkun aikaa, mutta mieluummin kyllä vaan kääntelee sivuja ja kiusaa muita, jotka yrittää lukea.

Ja Pähkiksen uni-G: Milukka menee yöunille kasin- puoli-ysin mailla, ja yleensä nukkuu aamu-kasiin ainaskin. Saattaa herätä tuttia kaipaamaan kerran tai pari yössä, mutta muuten ihan hyvät ovat unet. Ja päiväuniakin meillä nukutaan ne parit, yhteensä vähintään 3 tuntia..Meijän lapset ovat kai saaneet jonkun tsetse-kärpäsen pureman, kun kaikki ovat olleet kovia nukkumaan, kuten äitinsäkin.

Tässähän tätä tarinaa tulikin, joten huomenna aletaan taas uusi viikko ja uusi pino, tulkaahan kaikki laittamaan nimmarinne sinne..

Iloista viikonlopun loppua!

Truide

Vierailija
5/12 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onkos Suomessa nyt hiihtolomaviikko?

Taalla president' s day (kylla ne kaikenlaisia juhlapaivia keksii) eli tarha on kiinni, mutta tyopaikat auki. Aiheuttaa meille taas ongelmia, joten mina olin aamupaivan toissa ja mies kotona ja tassa yhden aikoihin vaihdettiin.

Kun tulin kotiin rupes ihan kauheesti teemaan mieli kalapuikkoja (?!). Pakastimesta onneksi loytyi ja mussuttelen niita onnessani. Outoa... En ole kylla raskaana vaikka tallaisia mielihaluja onkin.

Tytolla ihan kauhea rakatauti. Yolla oksensi lopulta kun yski niin. Itsellakin nokka vuotaa ja kurkkua kutittaa.

Muutettiin muuten pari viikkoa sitten. Uusi asunto vielakin sekaisin, mutta pikkuhiljaa tama tasta. tehdaan iltapaivaretki tyton kanssa Ikeaan kunhan paikkareilta heraa. Tyton mielesta Ikea on aivan mahtav paikka. Lastenosasto tietty hauskin. Siina taulujen/kehysten kohdalla silla rupee kuitenkin karsivallisyys aina loppumaan ja lopun kaupasta saa sitten juosten menna lapi.

Jaaha, tallaista pinon nostatus hopinaa. Annan tilaa muillekin kun niin paljon on tunkua ;)

BT

Vierailija
6/12 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkkaamaan et onko pino vielä pystyssä ja olihan se! :)

Töissä olen nyt ollut kohta 2kk ja tyttö tarhassa. Hienosti on mennyt. Tarhassa aina vaan kehutaan kuin tyttö on niin kiltti ja hyväntuulinen ja syö ja nukkuu hyvin. Helpottavaa kyllä, kun ei tartte olla huolissaan ja potea huonoa omaa tuntoa töissä kun pimu viihtyy ja kaikki menee hyvin.

Vähän ollaan välillä oltu flunssassa, nytkin vähän nuhaa mut ei onneks vakavampaa. Tänään oli kyllä ykskaks alkanu nenästä vuotaa verta kesken ruokailun!? Mitäköhän se meinaa? No, huomenna soitan neuvolaan varatakseni puoltoistavuotistarkastukseen ajan niin kysyn samalla.

Mitäs teille kaikille kuuluu? Vieläkö Truutta, Eekkis, Pähkis ja kumppanit on linjoilla? Huhuu! :)

Mä katoin eka kun tulin näille sivuille että ROMIn poikako se siinä yhessä kuvassa nureskelee, mut kun tarkemmin katoin niin eipäs se tainnutkaan olla.. jotain samaa näköä. :)

Tässä tän kummempia tällä erää.. voikaahan hyvin maatuskat!

T: Mari & Dinski

Vierailija
7/12 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan silmiään hieraista, kun en meinannut todeksi uskoa! Marihan se siinä!! Se on ilmeisesti työelämä imaissut maatuskan mukaansa, vai? Tulehan nyt jatkossa p i k k a s e n useammin käymään. Jookos? :)

Eekkiksestä ei oo näkyny vilaustakaan, sekin on vissiin niin täystyöllistetty, ettei ehdi linjoille. Ei sillä etteikö täällä kaipailtais.. Eihän me nyt vanhoja kamuja niin vaan unhoiteta.

Meillä oli viikonloppu täyttä säpinää. Käytiin itse lauantaina kyläilemässä ja sunnuntaina meille tuli sitten yllätysvieraita. Ihan kivoja ihmisiä, ei siinä mitään, mutta mä en vaan pidä yllätyksistä. Sit olinki tahtomattani vähän kireenä, mutta onneksi vain " sisäisesti" , eli kukaan ei (kai?) huomannut.. No, mä olen kyllä toipunut jo tuosta viikonlopusta. Eilen oli sit taas yks kaveri käymässä, mutta tänään en aio tavata ketään!

Pakkanen paukkuu taas aika kovasti, joten kai tässä on pysyttävä sisällä jo senkin takia. Meillä mittarissa -19!! Hrrrr... Hiihtolomaviikko joo, ei vaan näillä ilmoilla ton pätkän kans pääse mihinkään, eli isommatkin " kärsii" sen takia. :(

Dodii.. kuka keksis jonkun kivan gallupin? Jos sillä sais porukkaa houkuteltua tonteille? Mulla ihan tyhjä pää.. Ai joo! HENNAlle ihan mieltsisti ONNEA pienestä tyttösestä!! Voimia vauva- ja taaperoarkeen! :)

Nyt meikää viedään, pätkä kerjää huomiota tossa lahkeessa roikkumalla. Palataan taas asiaan!

Pähkis :)

Vierailija
8/12 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

BT' lle, juu eteläsuomessa on meneillään hiihtolomaviikko. Mieskin tyytyväinen kun ei mitään ruuhkia aamuisin kun Helsingin keskustaan ajaa.

Nyt onpi niin kova pakkanen ettei meidän heppua ulos voi viedäkään. Onneksi iltapäivällä tulee kaveri pojan kanssa kylään niin ei tarvi ihan kaksisteen meidänkään kökkiä koko päivä.

Nukuttiin 9 asti pojan kanssa, kyllä se yritti jo olla hereillä siinä ennen 7 mutta itse pistin silmät kiinni ja niin pojukin sitten tehnyt. Tuuppaa nämä aamut meillä venähtää.

Voi vitsinpillit...meinaavat lakkauttaa ruotsinkielisen tarhan täällä Vantaalla ja just se joka on ' meidän' tarha. Ei muuta kun mökki myyntiin ja muutto sinne missä palvelut pelaa....

Tulkaahan muutkin töissäkäyvät mammat kuulolle! Onkos Eekkiksen taloprojekti millä mallilla? Ja Dubain mamma myös kuulolle!

Nyt hei!

Vierailija
9/12 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joopa joo..Niin jäi taas suunnittelun asteelle meikäläisen omatekemä hernekeitto:O(. Hernepussi kaapissa odottaa, mutta laiskuus iski taas kerran, ja vähän kyllä arveluttaa, meniskö meillä rokka ees kaupaksi, ainaskaan mun tekele.

Käväsin eilen viiden penskan kanssa Jumbossa ja hyvin oli tilaa liikkua..Ei mitään kummempia shoppailtu, kuhan käytiin " kaffella" ja aamupalalla hiihtoloman kunniaksi.

No hurjaa, Mari antoi kuulua itsestään..Hauskaa, että ees joskus muistat meitä vanhoja kamuja..Eekkiskin voisi tulla kuulumiset kertomaan, jos kone jo uudessa kodissa pelittää!? Marin Dinasta tuli mieleeni, että usein kait onkin niin, että isommat lapset helpommin jää tarhassa itkeskelemään ja ikävöimään, kun nämä pikku-tiitiäiset sopeutuu siihen hommaan jostain syystä nopeammin..Voihan toki olla lapsikohtaistakin. Ihana kuiteskin, että Dinatsulla lähtenyt sujumaan mallikkaasti tarha, ja nyt sitten käydään vaklaamassa muita " osastoja" (kuumeilijoita ja odottajia), että jääkö Mari kiinni plussaamisesta, heh! Useinhan se vauvakuume iskee kunnolla, kun työ alkaa maistumaan liian tutulta..

(en kyllä ees tiedä, onko Mari ees oireillut toisesta beibistä,mutta voihan sitä mielikuvitustaan näinkin notkistaa..)

Mekin mennään tänään kylään, niin on jotain vaihtelua kotona oloon.. Laskiaispullat tekasin jo aamusta, mutta ei kyllä tullut kovin maukkaita, kun sorruin taas niihin halpis-raakapakasteisiin.

Varasinpa perjantaille ajan kampaamoonkin, kun alan kohta taas muistuttaa semmosta mopin näköstä koiraa, josta ei ihan ensi vilkaisulla saa selvää, kumpi puoli on perä ja kumpi taas pääpuoli.

Milo on herännyt tänään seiskalta, auts*. Kohta toivottavasti saan sen petiin, ja ehkä ihan pikkuisen laitan itseänikin vaakatasoon.

Mitähän galluppia keksis? (hei, eiks täs ois hyvä G:mistä aiheesta haluat gallupin?Heko, heko, mutten keksi minäkään mitään...)

Laskiaisen jatkoja eikä pinoutumiseen katkoja..

Truide

Vierailija
10/12 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se alkoi meillä sitten asunto kylmetä eilen illalla. Sauna päälle yläkertaan ja oli lämmin mennä nukkumaan. Aamuyöstä oli jo patteritkin lämpimät.

Kävin eilen illalla läpi pojan vauvanvaatteita että mitkä voisi kirpparilla myydä lauantaina, yllättävän paljosta suostun luopumaan. Olen kattellut niitä aiemminkin mutten ole halunnut mitään poistaa.

Voipi olla että famu ja pojan serkut tulevat kylään tänään. Ihan kiva sillä famu ei ole nähnyt poikaa sitten lokakuun eli siten ei ole myöskään nähnyt häntä kävelevän eikä nyt leikkauksen jälkeen. Jouluaattona näki vilauksen kun poju istui autossa. On nyt käymässä mieheni siskon luona (asuu keskisuomessa).

No nyt se on hejdå!

Vierailija
11/12 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas päivä neljän seinän sisällä... plääh. Arvatkaa vaan mikä meno meillä on kun lapset ei pääse ulos. Hieman riehakasta, voisko näin lievästi sanoa.. :/

Tyttö oppi muuten sanomaan oman nimensä! Se onkin kyllä aika helppo, ei oo yhtään vaikeita äänteitä. Kuulostaa niin söpöltä! Se yrittää sanoa jo pidempiäkin sanoja, niinku ikkuna tai kananmuna, mutta niistä ei äidin lisäksi ymmärrä kukaan muu mitään. Mut siitä se lähtee.. :)

Tänään on muuten 45 minuuttia-ohjelmassa yhtenä aiheena " kotiäidit nettikoukussa" , pitääpä katsoa. Vaikken itse koukussa olekaan. ;)

Nyt tilannetietojen päivittämiseksi tämmöinen G: Mihin aikaan taaperonne menevät nukkumaan illalla? Heräävätkö yöllä? Mihin asti aamulla nukkuvat?

Meillä näin: Tyttö menee nukkumaan yleensä 20-21. Joskus aikaisemmin, jos päikkärit on nukuttu tosi aikasin. Ei ole heräillyt yöllä pitkiin aikoihin, paitsi nyt viime aikoina muutamana yönä. Epäilen, että hampaiden puhkeaminen tekee levottomaksi. Niitä nimittäin tulee nyt oikeen rytinällä, ainakin 5 tai 6 kerralla. Aamulla on taas ruvettu heräämään n.7 kieppeillä. Tunnilla voi heittää molempiin suuntiin, mutta yllättäen sillä ei ole mitään vaikutusta aamuun, mihin aikaan illalla on nukahtanut.

Jassoo, ei tästä nyt tuu mitään kun toi pätkä häiritsee. Koko ajan pitää vahtia ettei se sulje konetta. Mä luovutan suosiolla, eli se on moi!

Pähkis :)

Vierailija
12/12 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluvastaus: napsut käyvät yöunille 19.30 mennessä ja yleensä heräävät 6-6.30. Poika herää 1-4 kertaa yössä, mutta jatkaa unia kun saa tutin suuhun. Ja välillä menee onneksi monta yötä, ettei herääkään. Tyttö on aina ollut varsinainen unikeko, ei varmaa heräis vaikka talo lentäis maata kiertävälle radalle... Päikyt nukutaan vähän aamuheräilystä riippuen 11-13 tai 12-14.

Romi, mulla on kanssa Lapsikirja työn alla, vähän sieltä täältä olen sitä selaillut. On niin toivottoman paksu opus, ettei oikein meinaa tarkempi perehtyminen saada tulta allensa.

Pirteää pakkaspäivää kaikille ja muistaakseni pinossa on plussa- ja vauvauutisia vähän joka toisella, eli tästä lähtee LÄMPIMÄT ONNITTELUT kaikille heille <3!