HS Nyt jyrisee oikeuskansleri: Hallituksen päätöksenteko seis
Oikeuskansleri valvoo hallituksen toimien laillisuutta ja on päättänyt laittaa stopin hallituksen ns. satumetsä -hankkeelle.
Se tiukentaisi suojeltavien metsien kriteerejä Suomessa siten, että suojeltavia metsiä ei eteläisessä Suomessa olisi lainkaan, ei edes kansallispuistoissa. Suomen ympäristökeskus, ekologit ja oppositio ovat kiivaasti vastustaneet hallituksen suunnitelmia.
Suomi on sitoutunut luontokadon pysäyttämiseen ja metsäluontotyypeistämme kolme neljästä on uhanalaisia. Myös raakkujen joukkotuho suojellulla joella on yhä tuoreena kansan muistissa. Sen takia on perin erikoista, että hallitus haluaa leikata metsien suojelusta kovalla kädellä.
Kommentit (25)
Mitä ovat metsäluontotyypit? Montako niitä on? Mun mielestä kaksi, joko on metsä tai ei ole metsä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat metsäluontotyypit? Montako niitä on? Mun mielestä kaksi, joko on metsä tai ei ole metsä.
😂🤣🤣
Täällä palstalla on jatkuvasti hirveää suomalaisten naisten ja ulkomaalaisten miesten haukkumista, mutta onko kukaan kiinnittänyt huomiota nykyisiin suomalaismiehiin? Näihinkö meidän pitää luottaa kriisin tullen? Onneksi naisetkin nykyään pääsevät armeijaan. Oman onnemme nojassa todellakin ollaan. Suomen miehet ovat pelkkiä huo.ittelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaa myös hallituksen logiikka tässä asiassa jonka varassa näitä päätöksiä tehdään. Joskus kannattaisi kuunnella asiantuntijoita.
Suomessa on sananvapaus, ainakin vielä toistaiseksi, vaikka PS ei siitä tykkääkään. Tosiasiat ja niistä eri mieltä oleminen ei ole vihapuhetta.