Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei kuusikymppinen tai yli. Muuttaisitko vielä kerrostalon toiseen kerrokseen talossa jossa ei ole hissiä?

Vierailija
07.11.2024 |

Vai ajatteletko jo että ikääntyessä portaiden nousu aiheuttaa  ehkä vaikeuksia?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Kun selkä jämähti, niin olin todella onnellinen siitä, että oli hissi käytössä. Tai kun lapsi joutui kyynärsauvojen kanssa kulkemaan. Kun lapset olivat pieniä, en silloinkaan suostunut muuttamaan hissittömään taloon. Olisi ollut aikamoinen homma raahata niin lapsi kuin ostokset portaita kolmanteen kerrokseen, missä oli asunto, jota käytiin katsomassa. Ei sitä lasta olisi uskaltanut jättää yksin odottamaan alas tai ylös.

Vierailija
22/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kerros maan tasalla ja asun toisessa kerroksessa. Autottomana ja yksin asuvana käytän paljon kotiinkuljetuspalveluja mutta se ei johdu talon hissittömyydestä. En ole vaikkapa ruokakaupasta enää vuosiin kantanut itse mitään painavaa tai suurikokoista kotiin. Tilaus kerran kuukaudessa tai harvemmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten huonossa kunnossa jengi oikein on? Sehän on hyvää arkiliikuntaa kulkea rappusissa. Nämä hissillä liikkujat ovat varmaan samaa porukkaa, jotka kulkevat kauppaankin autolla, vaikka se olisi kävelymatkan päässä. 

Mikään ei estä käyttämästä niitä portaita, jos on kunnossa. Mutta mitäpä teet, jos vaikka murrat jalkasi tai loukkaat selkäsi tai jostain muusta syystä et pystykään niitä portaita kulkemaan?

Vierailija
24/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan itseään kunnioittava muuttaisi kerrostaloon? Olisi sitten nuori taikka vanha? Itse en koskaan alentuisi moiseen. Mietitkö oikeastaan järjellä lainkaan? Minkä ihmeen tähden aikuinen ihminen ostaisi asunnon kerrostalosta?

Vierailija
25/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan itseään kunnioittava muuttaisi kerrostaloon? Olisi sitten nuori taikka vanha? Itse en koskaan alentuisi moiseen. Mietitkö oikeastaan järjellä lainkaan? Minkä ihmeen tähden aikuinen ihminen ostaisi asunnon kerrostalosta?

Kyllä moni alemmanluokan ihminen joutuu asumaan kerrostalossa ja heille se on aivan luontaista. 

Vierailija
26/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon  vähän vaille 70 ja asun kerrostalossa jossa ei ole hissiä. Kyllä kolmanteen krs jaksaa hyvin kävellä,tulee treeni samalla. Pari vuotta asuttu tässä . Jos ei joskus kykene kulkemaan,niin se on sitten sen ajan asia,nyt vielä ei mitään ongelmaa.

Vierailija
27/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapset olivat pieniä, en silloinkaan suostunut muuttamaan hissittömään taloon. Olisi ollut aikamoinen homma raahata niin lapsi kuin ostokset portaita kolmanteen kerrokseen, missä oli asunto, jota käytiin katsomassa. Ei sitä lasta olisi uskaltanut jättää yksin odottamaan alas tai ylös.

Mä en suostuisi muuttamaan lasten kanssa kerrostaloon. En kyllä yksinkään. Onneksi on omakotitaloja olemassa.

Vierailija
28/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen 51v. Jos loukkaantuu/ sairastaa jää kotiin vangiksi. Täytyy vähän päästä ulos vaikka olisi rollo tai mitä vaan voi sattua. 

Vierailija
29/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi, sillä haluan vanheta samassa asunnossa ja todennäköisesti nuo portaat on ongelma joskus myöhemmällä iällä. 

Vierailija
30/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuttaisi vaikka olen vasta nelikymppinen.

Hyvä päätös! Itse muutin nelikymppisenä hissittömän talon tokaan kerrokseen. Onneksi sen sai hyvin myytyä, sillä nyt on tarve asua esteettömästi. 

Vierailija
31/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten huonossa kunnossa jengi oikein on? Sehän on hyvää arkiliikuntaa kulkea rappusissa. Nämä hissillä liikkujat ovat varmaan samaa porukkaa, jotka kulkevat kauppaankin autolla, vaikka se olisi kävelymatkan päässä. 

Miten hyvässä kunnossa sinä ajattelit olla 9-kymppisenä?

Vierailija
32/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielelläni muuttaisi, vaik olen 54v ja jalat maassa tyyppiä   :)

Vierailija
33/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lonkka tuli kipeäksi niin ei ole väliä onko 30 vai 70 v. hankalaa oli.

Vierailija
34/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän portaita ylös pääsee, alas on vaikeampi. 

T. Paljon nuorempi

Vierailija
35/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useissa okt:ssakin on ainakin kaksi kerrosta... me kuuskymppiset ainakin aiotaan asua tässä vielä useita vuosia. 

Vierailija
36/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle viisikymppisenä rakennettiin esteetön talo. En missään nimessä muuttaisi kerrostaloon, joka ei ole täysin esteetön. Tulevaisuudessa vanhukset "hoidetaan" koteihinsa, laitospaikkoja ei ole, joten kodin pitää olla esteetön ja soveltuva vanhusten hoitoon. Vuodet menee nopeaa, ennen kuin huomaatkaan olet seitsenkymppinen. Kokemusta on.

Vierailija
37/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri vastaa.  Ei kukaan tiedä tulevaa,mutta jos ajattelee liian mustasti tulevista asioista,ne yleensä jollain tavoin toteutuu. Ainakin ne negatiiviset. Eikö olisi parempi olla ja elää ja ajatella nyt olevaa,ei mitä on olla 9- kymppinen.  t:65v toinen kerros ilman hissiä.

Vierailija
38/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri vastaa.  Ei kukaan tiedä tulevaa,mutta jos ajattelee liian mustasti tulevista asioista,ne yleensä jollain tavoin toteutuu. Ainakin ne negatiiviset. Eikö olisi parempi olla ja elää ja ajatella nyt olevaa,ei mitä on olla 9- kymppinen.  t:65v toinen kerros ilman hissiä.

Itse inhoan muuttamista, joten mieluusti muutan asuntoon, jossa pystyn asumaan loppuikäni. En halua muuttaa 8-kymppisenä vaikka juoksisin siihen aikaan vielä maratoneja.

Vierailija
39/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös tätä, jos kyse terveistä aikuisista ihmisistä, eihän kahden kerroksen nousu edes ole paha. Sairaat, liikuntaesteiset ja vanhukset on sitten asia erikseen. Olen itse neljäkymppinen ja asun hissittömän talon toisessa kerroksessa, ei mitään ongelmaa kantaa painaviakin kauppakasseja tai matkatavaroita.

Vierailija
40/65 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni alemmanluokan ihminen joutuu asumaan kerrostalossa ja heille se on aivan luontaista. 

Kiva kun me kerrostalon osakkeen omistajat tuotetaan teille palatseissa asuville ylemmyyden tunnetta.  Valintojahan nämä, ihan siellä alemmallakin tasolla.