Hei kuusikymppinen tai yli. Muuttaisitko vielä kerrostalon toiseen kerrokseen talossa jossa ei ole hissiä?
Vai ajatteletko jo että ikääntyessä portaiden nousu aiheuttaa ehkä vaikeuksia?
Kommentit (65)
Asun 6 kerroksissa talossa 6. kerroksessa, jossa ei ole hissiä. Olen yli 60 -vuotias. Aion asua vielä seuraavat 40 vuotta.
No mikä ikä tuo 60 on, kun Amerikan presidentti on melkein 80.
En muuttaisi vaikka olen vasta nelikymppinen.
En muuttaisi. Asun neljännessä kerroksessa ja kävelen portaat ylös silloin kun ei ole kantamuksia, mutta raskaiden ruokaostosten kanssa hissillä. Olin myös vuosi sitten vakavasti sairas ja toipilasaikana kävin kyllä ulkona hitailla ja lyhyillä kävelylenkeillä, mutta portaita en jaksanut nousta yhtään.
En muuttasi, jos haaveilisin asuvani asunnosssa pitkään. Täytyy olla realisti.
Edes nuoret eivät jaksa kävellä portaita.
En ikinä muuttaisi enkä ole muuttanut hissityömään taloon. Jalat kyllä pelittää vielä mutta matkalaukkujen ja ostoskasdien raahaaminen sietämätöntä.
Sitä vois kuvitella raahaat ruokatavarat,repussa yli seitsemänkiloa painava kaljakoppa no kiitos.
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi vaikka olen vasta nelikymppinen.
Ootko vähän huonossa kunnossa.
En aio mökistäni muuttaa pois. Enkä ainakaan kerrostaloon, on hissi tai ei.
Muuttaisin. Eihän 60 ole ikä eikä mikään ja kyllä toiseen kerrokseen pääsee myös vanhempanakin.
Miten huonossa kunnossa jengi oikein on? Sehän on hyvää arkiliikuntaa kulkea rappusissa. Nämä hissillä liikkujat ovat varmaan samaa porukkaa, jotka kulkevat kauppaankin autolla, vaikka se olisi kävelymatkan päässä.
En enää , sairastuin ja jouduin hetken käyttämään rollaattoria . Onneksi taloyhtiössä on hissi , olisin joutunut jumittamaan kotona monta viikkoa jos näin ei olisi ollut . Huh huh .
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin. Eihän 60 ole ikä eikä mikään ja kyllä toiseen kerrokseen pääsee myös vanhempanakin.
Mitä vanhemmaksi tulee, sen nopeampaa on kunnon huononeminen. On eri asia vanheta välillä 60-70 kuin 70-80.
Olen asunut puolet pitkästä elämästäni neljännessä kerroksessa ilman hissiä.
Ainoa ongelma ovat raskaat tai isokokoiset huonekalut ja koneet. Niitä ei pidä ostaa.
Tai siis kodinkoneet toki pakko ostaa, mutta kannattaa sopia toimitus.
Olenkin alkanut pitämään "kevyestä" sisustamisesta.
Portaat on loistava ilmainen ja automaattinen kuntoilumuoto oli ikä mikä tahansa.
Toki! Oma pappa 89v asuu hissittömässä kerrostalossa ja muuta liikuntaa ei harrasta. Ilman rappujen tuomaa liikuntaa olisi jo haudassa
Mä en muuttaisi vielä kerrostaloon :D Mutta siis en todellakaan ole mitään vanhuudenvaivoja vielä miettimässä vaan toteuttamassa asumisunelmiani. Eli jos nyt kerrostaloon haluaisin, niin hyvin voisin muuttaa tuollaiseen. Käytännössä kuitenkin muutin saaristoon omakotitaloon, mikä on aina ollut unelmani, mutta työelämä piti pääkaupungissa kiinni.