Onko halpa 20e kahvinkeitin ihan ok hankinta mökille vai ostaisitteko kalliimman?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
osta moccamaster, ne halvat on huonoja käytettävyydeltään ja porisevat ja keittävät muutamaa kuppia monta minuuttia!
Siihen aikaan kun teet ne masterin alku toimet niin "normaali" keittimen kahvi on jo juotavaa. Erittäin kömpelö käytössä, omassani ainakin oli vielä manuaalinen tippalukko.
Pressopannu on parempi kuin halpa kahvinkeitin, joka ei lämmitä vettä riittävän kuumaksi. Toimii myös sähkökatkon aikana.
Yhdestä Prisman keittimestä oliko House..sanottiin että ei kuumenna vettä tarpeeksi lämpimäksi. Jäi 60-70c silloin, muutama vuosi sitten.
Mitä se sinun elämään vaikuttaa minkä kahvinkeittimen minä ostaisin?
Moccamasteria täytyy aina purkaa ja rakentaa ennen kahvinkeittoa. Helpoin on sellanen kahvinkeitin jota voi käyttää yhdellä kädellä kun puhuu samaan aikaan puhelimessa.
Tuleehan sillä kädenlämpöistä kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Moccamasteria täytyy aina purkaa ja rakentaa ennen kahvinkeittoa. Helpoin on sellanen kahvinkeitin jota voi käyttää yhdellä kädellä kun puhuu samaan aikaan puhelimessa.
Minkä takia pitää kahvia keittäessä puhua puhelimessa ja laittaa vastapuoli kuuntelemaan veden kohinaa ja kaikenlaisia kolinoita??
Pressopannulla tulee parempaa kahvia kun jaksaa nähdä sen vaivan. Aika sotkuista ottaa niitä puruja pois. Kun tuohon keksii vielä jonkun keinon.
Ovatpas ne elämän pienet hankinnat taas niin hankalia, eihän niitä nyt voi ihan itse tehdä. Mitä jos tekee väärän valinnan? On helpompaa kysyä muilta, ei ainakaan tarvitse sitten itseään syyttää ja ottaa omista valinnoista vastuuta.
Itse en ostaisi ollenkaan, sillä en juo kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia pitää kahvia keittäessä puhua puhelimessa ja laittaa vastapuoli kuuntelemaan veden kohinaa ja kaikenlaisia kolinoita??
Et voi tietää milloin joku soittaa sinulle tai miten pitkään puhelu kestää. Se puheluhan voi kestää yli 30min.
Vierailija kirjoitti:
Purkaa ja rakentaa?! 😂 Ei hyvää päivää. Kyllä täytyy olla täysin avuton, jos ei moccamasterilla saa keitettyä kahvia ihan samassa ajassa, kuin millä tahansa muulla keittimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi tietää milloin joku soittaa sinulle tai miten pitkään puhelu kestää. Se puheluhan voi kestää yli 30min.
🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purkaa ja rakentaa?! 😂 Ei hyvää päivää. Kyllä täytyy olla täysin avuton, jos ei moccamasterilla saa keitettyä kahvia ihan samassa ajassa, kuin millä tahansa muulla keittimellä.
Purat ja rakennat. Sitten juot juhlamokkaa jota on ostettu tarjouksesta yli 20-pakettia.
Vierailija kirjoitti:
Siksi käytän vaan irroitettavalla säiliöllä olevaa kotona ja mökillä, niissä vaan ei ole paljon valinnanvaraa.
Oletko miettinyt muita vaihtoehtoja?
Pannukahvi on ok. Pressopannulla tehty kahvi sitäkin parempaa johon käy hyvin suodatinkahvitkin.
Pikakahvi on käytännöllisin valinta, jota kannattaa harkita. Kannattaa tosin ostaa sitä kultakatriinaa niitten nescafe litkujen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen menee aina hinta edellä. Siitä tuntee Suomalaisen. Myös siitä, että se mökki on jokin vanhan romun dumppauspaikka. Jos keittimen on saanut halvalla, niin se on pääasia. Ei väliä, vaikka kahvi olis huonoa, tai keittimen liitokset laukeaa niin, että on vesi pitkin pöytiä. Halpa hinta lämmittää mieltä enemmän kuin mikään vastoinkäyminen.
Tätä mä kans ihmettelen.. miksi mökille pitää viedä kaikki halpa, korjattu tai vähän rikkinäinen. Jotain , joka menee paremman puutteessa viellä.
Mökillä mä ainakin haluan nauttia, enkä pelätä milloin romut menee rikki viimeisen kerran.
Mä kyllä ostaisin sellaisen, jossa on jalokivi- sekä helmiäiskoristeluja, marmorijalusta, ja siinä jalustassa saisi olla valkokultaiset koristeet. Semmonen kustomoitu vain minulle tehty design, maailman parhaalta brändiltä. Toisaalta mulla ei ole mökkiä Suomessa vaan linna Etelä-Ranskassa.
En ostaisi keitintä pahimalle vihollisellekaan. Mylly ja pressopannu, parasta kahvia.
Sarjassamme t..kysymykset.Pääasia että toimii.Tämä vei mökiltä pois yhden keittiön.Jätin halvan preecoko lie ihan paskakeitin,oli teekeittimenä.
Meillä on mökillä 17,5 vuotta vanha kahvinkeitin. Se maksoi silloin n. 20 euroa. Toimii moitteettomasti edelleen. Merkki on muistaakseni Moulinex.