Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on niin kateellinen,että tarkistaa naapurin tms verotiedot???!!

Vierailija
07.11.2024 |

Hämmästyin kun kuulin ,että tätä toisten verotietojen tarkastusta varten on oikein erikseen kehitetty palvelu.Voi käydä verotoimistossa paikan päällä tai soittaa ja kysyä tietyn henkilön verotiedot.

Eikä tarvitse edes olla hyvää ,perusteltua syytä tähän uteluun. Syytä ei kysellä laisinkaan !!!??

Kylläpä tällaiseen löytyy virkahenkilöillä aikaa, annas olla jos tarvitsisi jotain oikeaa apua veroasioidensa selvittelyyn niin hyvä, että ketään saa vastaamaan.

Kenen  helvata tarvitsee tietää kenenkään toisen henkilön verotietoja.Mitä hän sillä tiedolla tekee?

Kyllä täytyy olla kateus utelun syynä,, mikään muukaan se ei voi olla.

Minua ei kyllä kiinnosta toisten talousasiat tippaakaan, eikä edes se maksavatko he oiken veronsa.

Huolehtikoon jokainen ihan vain omista asioistaan ja veroistaan.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on ihan sairaan utelias ja syynää aina kaikkien tulot. Varmaan nyt on vetämässä takkia päälle ja kenkiä jalkaan ja lähtee reippaalle aamukävelylle verotoimistoon eväiden kera. 

Vierailija
22/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsanmäki pariskunta  voisi avittaa enempi yhteiskuntaa maksamalla tavaroista enempi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan koko kunnan veroluettelo jaettiin joka kotiin. Sieltä näki rikkaat ja köyhät kirjasen sivuilta. Nykyään katson lehtien verokoneesta vain nuoruuden exän tiedot. 

Vierailija
24/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelinkin tänä aamuna kun maikkarin uutistenlukija oikein silmät kiiluen kehoitti menemään tarkastamaan mitä naapuri tienaa

Vierailija
25/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sukulainen tsekkaa joka vuosi tuloni, kun haluaa tietää, oonko viimein jäänyt työttömäksi. 

(Tekis mieli kuristaa se)

Toissa vuonna otin osan lisistä vapaiksi väaymyksen takia, niin eikö tää ylin hallitsija ollu kåyny verotoimiston koneella retkellä ja nähny, että tulot laskenu ja ollu puhunu selån takan, että mun pitäs löytää oikea työpaikka. Stnaprkl! Urkkijoiden unelmatilaisuus

Vierailija
26/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei naapurin, mutta oman tyttären tulot katsoin ja  kiva oli katsoa, on siinä  hyvin tienanneiden listassa

Vierailija
27/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ainoa tieto mitä pitäisi jakaa on se kuinka paljon kukin maksaa veroja.

Tämä olisi hyvä. Ja se voisi olla ihan julkinen lista netissä, missä olisivat ihan kaikki kansalaiset. Saisivat kaikki verorahojen käytöstä huolestuneet katsoa kuinka suuria maksajia ovatkaan.

Vierailija
28/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella inhottavaa tirkistelyä ja kateuden ruokkimista tämä mahdollisuus urkkia toisten tulot. 

Onko missään muussa maassa tällaista? 

Miten tällaiseen on edes päädytty. 

Miksi ihmeessä palkkojen, tulojen ja verojen yms. pitäisi olla tabu? Kaikkien palkat saisi olla julkista tietoa. Joka ikisen ihmisen. 

Vierailija
29/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä samasta asiasta pitää joka vuosi määkiä täällä?

Vierailija
30/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei naapurin, mutta oman tyttären tulot katsoin ja  kiva oli katsoa, on siinä  hyvin tienanneiden listassa

Kaikista noloimpia on juuri nämä perheen sisäiset kyylääjät. Minä en haluaisi koskaan tietää sitä asiaa mitä joku ei minulle halua kertoa. Olisi katalaa lähteä urkkimaan sitä. 

Vierailija
31/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella inhottavaa tirkistelyä ja kateuden ruokkimista tämä mahdollisuus urkkia toisten tulot. 

Miksi ihmeessä palkkojen, tulojen ja verojen yms. pitäisi olla tabu? Kaikkien palkat saisi olla julkista tietoa. Joka ikisen ihmisen. 

Miksi ihmeessä niiden tulisi olla julkista tietoa? Ainoa joille nuo asiat kuuluu on henkilö itse ja hänen työnantajansa ja tietenkin verottaja. Muillehan se ei kuulu yhtään paljonko toinen maksaa ja toinen saa. Toisaalta ei se mun mielestä ole kyllä mikään salaisuuskaan, mutta itseäni ei kiinnosta paskaakaan vaikkapa mitä sanna marin on tienannut. Ihan sama.

Toki joskus nuoruudessani kun jonotin verotoimistossa jostain muusta syystä, niin katselin siinä samalla odotellessa päätteeltä niiden ihmisten verotietoja jotka sattui tulemaan mieleen.

Vierailija
32/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Tarkistan mieheni tulot ja tuttujen tuloja. Voin sitten verrata omiin tuloihini yhtä pitkällä, mutta naisvaltaisen alan, koulutuksella.

Vierailija
33/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä niiden tulisi olla julkista tietoa? Ainoa joille nuo asiat kuuluu on henkilö itse ja hänen työnantajansa ja tietenkin verottaja. Muillehan se ei kuulu yhtään paljonko toinen maksaa ja toinen saa. Toisaalta ei se mun mielestä ole kyllä mikään salaisuuskaan, mutta itseäni ei kiinnosta paskaakaan vaikkapa mitä sanna marin on tienannut. Ihan sama.

Toki joskus nuoruudessani kun jonotin verotoimistossa jostain muusta syystä, niin katselin

Onhan ne epätasa-arvoiset palkkaukset Suomessakin ongelma, vaikka siitä ei kauheasti uutisoida.

Ja olen monesti täältä ja muilta keskustelupalstoilta lukenut, että työnantaja on kieltänyt työntekijöitä keskustelemasta palkoistaan

Vierailija
34/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hel...... hyvä että joku vielä maksaa veroja suomeen. 

Vierailija
35/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisaloite julkaisemisen kieltämiseksi

Vierailija
36/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta tämmöinen kyttääminen. Toivottavasti kielletään äkkiä.

Vierailija
37/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista täysin ulkopuolisen mennä katselemaan toisten tuloja ja veroja? Aivan sama tilanne olisi, jos pankkiin saisi mennä kyselemään kaverin tilejä ja saldoja. 40 vuotta pankissa työskennelleenä, en ole kiinnostunut kenenkään tuloista tai veroista.

Vierailija
38/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiiä, ite saattaisin ihan uteliaisuudesta vain tsekata. Itse olen ainakin suht utelias sanoisin ja se saattaisi vaan

kiinnostaa, niin päätyisin sen takia katsomaan ne.

Vierailija
39/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
40/64 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloissa voi uudelta tuttavalta, naapurilta jne kysyä ihan suoraan paljonko tienaat.  Ihmisen net worth on aivan normaali keskustelunaihe. Seurustelukumppanin net worth selvitetään usein jos on odotettavissa kihlaus tai avioliitto. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi