Mikä mt diagnoosi minulla voisi olla? Auttakaa.
Teini-iässä persoonallisuutteni sai oudon kolauksen. Aloin kokea olevani ruma ja huono. Toisinaan kuulin sitä muilta.
Vaivuin vuosiksi voimakkaaseen itsesäälin tunteeseen ja aloin siitä saada voima varaa elämääni.
Muut ihmiset eivät kovin herkästi näe puutteitani ja väittä, että olen jopa harhainen. Itse olen sitä mieltä, että olen oikeassa ja aina välillä joku muukin on samaa mieltä ja silloin sekoan entisestään. Menen kierroksille ja totean, että no niin minähän olin oikeassa kokoajan.
Ajattelu mallini elämästä on seuraava:
Olen niin ruma ja huono, että en tule koskaan pääsemään parisuhteeseen. Saan jonkinlaista nautintoa, kun ignooraan miehiä ja ryven itsesäälissä. Joskus jos joku osoittaa kiinostusta innostun lisään, ajattelen, ettei hän voi olla minusta kiinostunut ja ignooraan. Se tuntuu hyvälle, vaikka järjellä tiedän, että näin ei sata varmasti ole. Jossain kohtaa päässäni niksahti joku ja päätin, että olen ruma ja minulla ei ole mahiksia löytää elämän kumppania.
Aloin saada siitä todella jopa voimavaroja ja samalla se on myös todella haitallinen ajattelutapa ja saa minut välillä todella kieroksille ja ahdistuneeksi.
Toisinaan jopa itsetuhoiseksi.
Tiedän, että tarvitsen apua ja tätä koko juttua on vaikea avata muille.
Päämääräni on se, että jonain päivänä kaikki muutkin ymmärtää kuinka ruma olen ja saan sääliä.
Mikä ihme mulla voi olla? Tätä on jatkunut jo vuosia ja multa jää tämän vuoksi kaikki tekemättä. Tuntuu, etten enää voi elää ilman tätä ajatusta, koska tämä on myös voimavarani. Se itse sääli.
Mitä veikkaisitte diagnoosiksi? Vakavaa masennusta vai jopa psykoosia?
Olen 26 vuotias nainen.
Kommentit (40)
Voih mikä mulla voisi olla. Tiedostan kaikki törkyrikokset joiden kohteeksi olen joutunut ja joskus vihjailen niistä.
Ärsyttää ihmiset jotka täysin umpityhmiä jja uskoneet kaikenlaisiin valheisiin ja väärennöksiin asioideni tiimoilta. Suorastaan inhoan heitä. Tai korjaan sen verran, että tietenkään en inhoa vain sen takia jos uskoneet tai eivät ole tajunneet niitä, jos eivät ole aiheuttaneet lisäharmeja eli tehneet jotain, mikä vaikuttaisi negatiivisesti elämääni näiden valheiden pohjalta. Jos ovat tietoisesti toimineet negatiivisesti, niin saunan takana olisi paikka.
Jotta ei syytetä turhista vihanhallinta ongelmista niin kyseessä törkeät rikokset.
Diagnosoi mut!
Jeesus Kristus on ainoa Parantaja. Tuollaisista ajatuksista voi olla hankalaa tai jopa mahdotonta päästä terapialla eroon - siitä voi olla jopa tutkitusti haittaa.
Rukoilee Jumalaa nöyrästi ja toivo, että Hän suuressa armossaan antaisi sinullekin uskonlahjan.
Parempi hankkiutua psykiatriselle sairaanhoitajalle ja sitä kautta tutkimuksiin. Saa ehkä vähän luotettavamman diagnoosin ja apuakin.
Sanoisin kuitenkin, että persoonallisuushäiriö oheishäröineen (esim masennus).
Tänne kun uikuttaa niin kysyä auttaa ja koppa paranee . Faktaa.
Todella hienoa, että tiedostat ongelmasi. Se on askel kohti parempaa! Täältä löytyy oiretestiä sekä omahoitoa, suosittelen lämpimästi!
Ei sun olo ainakaan parane tänne tilittämällä.
Mene juttelemaan lääkärin kanssa. Lääkkeet auttavat pakkoajatuksiin ja masennukseen.
Tämä ei ole oikea paikka kysyä moista. Ei todellakaan. Mene lääkäriin. Hekin voivat antaa monta hakuammuntaa ja moni on veteen piirretty viiva,eli ei selkeää dignoosia. Täällä moni itse avun piiriin kuuluvia ja heittävät omiaan ihan laidasta laitaan. Lopulta huutavat mene töihin rotta. Kuten ei kannata hirveesti netistäkään etsiä sairauksia tai vaivoja, kohta sulla on ne kaikki.
Mitäpä jos kasvaisit aikuiseksi? Voit olla ruma tai sitten et, eikö kannattaisi tuossa iässä jo olla vähän muutakin mielessä? Kuulostat tekstin perusteella hyvin lapselliselta. Provohan tämä varmaan onkin.
N22
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä. Kuulostat lähinnä sille, että lietsot itse itseäsi kuvitteellisilla ongelmilla, jotta saat itsesi ylikierroksille ja tilaan missä menet tiloihin missä et normaalisti ole. Ei se ole välttämättä mikään ongelma, koska osaat kuvailla tilannetta noin hyvin. Joten sanoisin, että teeskentelet itsellesi mielenterveysongelmia. Olet korkeintaan huomionhakuinen ja näyttää sille että huomion haun kohde on sinä itse.
Komppaan. Ei kannata hankkia nuorena mitään diagnooseja vaan joku päämäärä elämään ja samalla tarmolla sitä kohti.
Pakkoajatuksia, eli pakkoajattelu vaivaa. Onko muuta? Esim oletko autismin kirjolla?
Kuulostat lapselliselta ja siltä, ettet ole tainnut elämässäsi juuri saavuttaa. Tiesitkö, että muilla ikätovereillasi on yleensä korkeakoulututkinnot ja työpaikat, useimmilla omat asunnot ja perheet? Sinä itket täällä ulkonäköäsi ja mietit deittailua kuin teini. Turhan vanha alat olla parisuhdettakin miettimään, tuossa iässä pitäisi olla jo avioliitossa.
Tuskin ap on ruma. Saanut pakit joltain komealta mieheltä ja sitten itsetunto romahtanut koska tavis naisena ei ole tottunut pakkeihin. Mies voi olla ruma mutta naiset saa aina miehen jos haluavat.
Diagnoosi on että olet saanut liian vähän munaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat lapselliselta ja siltä, ettet ole tainnut elämässäsi juuri saavuttaa. Tiesitkö, että muilla ikätovereillasi on yleensä korkeakoulututkinnot ja työpaikat, useimmilla omat asunnot ja perheet? Sinä itket täällä ulkonäköäsi ja mietit deittailua kuin teini. Turhan vanha alat olla parisuhdettakin miettimään, tuossa iässä pitäisi olla jo avioliitossa.
Samaan aikaan uutisoidaan raskautumaan yrittävistä nelikymppisistä, joita on yhä enemmän. Taidat olla jostain katkera.
Mitä väliä vaikka olisitkin ruma? Suurin osa ihmisistä on rumia. Some on luonut ihmisille harhakuvaa, että kaikki olisivat kauniita ja tulee täysin turhia ulkonäköpaineita. Ilman huippukalliita plastiikkakirurgeja (ei mitään Turkin tai Tallinnan bulkkikirurgiaa!), personal trainereita, ammattimeikkaajia ja kampaajia ei ihmisestä mitään somekaunottaren näköistä luonnossa saa.
Ap kyllä on jo sen ikäinenkin, ettei ole vielä niin tiiviisti someaikaa edes elänyt ja pitäisi olla hieman lähdekriittisempi. Todennäköisesti olet aivan tavallinen tantan pulliainen niinkuin muutkin. Olet kohta jo 30 ja jutut kuin 12-vuotiaalla. Olet jo tukevasti aikuinen nainen.
Keskity sen diagnoosin sijasta hoitamaan ne ongelmasi, pääset helpommalla. Aika kuluu.
Nykyihmisillä on jostain syystä kummallinen käsitys, ettei kukaan voisi olla ihan tavallisen näköinen. On vain rumia ja kauniita. Suurin osa ihmisistä on ihan tavallisia, toiset nätihköjä ja toiset rumahkoja. Loppupeleissä ulkonäöllä ei ole juurikaan merkitystä, pääasia että pitää itsensä terveenä ja elää itsensä näköistä ja mielekästä elämää. Minullakin pisti silmään ap:n mainitsema ikä, 26 vuotta. Itse olen 19-vuotias, mutta koen, että ulkonäköni kanssa olen ollut kyllä sinut jo hyvin nuoresta asti, vaikka välillä on paino heitellyt, silloin tällöin on turvotellut kasvoja tai vatsaa, on ollut vaikeahoitoista akneakin.
Sisäinen hyvinvointi hehkuu myös ulospäin. Itse tiedän olevani niin tavis kuin vain olla ja voi, minun näköisiäni naisia on 100 tusinassa. Koen silti olevani varsin viehättävä ja vetovoimainen, koska annan sisäisen kauneuteni ja henkisen hyvinvointini loistaa. Hymyilen, olen ystävällinen, suhtaudun muihin empaattisesti ja olen avulias. En pelkää ryppyjä enkä selluliittia, elämäkin saa sitten aikanaan ulkonäöstäkin heijastua. Väittäisin, että mukavalla luonteella ja hyvillä elämänarvoilla voi kompensoida ulkoisia puutteita hyvinkin paljon.
Sinuna keskittyisin kouluttautumaan, etsimään mielenkiintoisia harrastuksia ja ihmiskontakteja, hankkimaan muutakin sisältöä elämääsi kuin oman ulkonäön ja deittailun miettimisen. Nuorihan sinä vielä olet, mutta eikö ole surullista hukata ainutlaatuinen nuoruus vain pinnallisten asioiden murehtimiseen? Et tule saamaan muilta sympatiaa etkä minkäänlaista erityiskohtelua, vaikka muut huomaisivat väitetyn rumuutesi. Itseasiassa sinun kannattaisi tutustua halo effect- sekä pretty privilege- käsitteisiin, jos ajatuskulkusi taustalla on empatian ja säälin saaminen muilta. Ammattiapua suosittelen myös hakemaan, noin itsekeskeinen ja rajoittunut ajattelu ei sinun iässäsi enää normaalilta kuulosta. Suosittelisin myös ottamaan taukoa deittailusta ja somesta.
Tsemppiä ja mukavaa syksyä, toivottavasti saat tarvitsemasi avun!
Älä ruikuta . Haku vaan edelleen täällä ihmisiä ja syö lääkkeesi .