Oletko iloinen, kun Trump voitti?
Kommentit (282)
Eräs toimittaja tiivisti tuloksen syyn aika hyvin:
"Etenkin 2010-luvun aikana nopeasti kehittynyt historiattomuus on yhteiskunnallisesti vaarallinen suunta, koska kansa vailla kriittistä tuntemusta omasta historiastaan ja sieltä kumpuavasta aate- ja arvopohjasta on helposti manipuloitavissa.
Kriittisen historiantuntemuksen sijaan salaliittoihin perustuva ja kuviteltuun nostalgiaan vetoava tulkinta menneisyydestä voi olla lohdullinen, mutta vaarallinen. Venäjä tarjoaa vaarallisen esimerkin, mitä nostalgisoitu ja poliittisesti ohjattu historiakäsitys pahimmillaan tarkoittaa."
USA ja Venäjä muistuttavat nykyään toisiaan pelottavan paljon, ja persut yrittää vetää Suomea samaan suuntaan.
Kummatkin oli huonoja, nykyajan poliitikot surkeita. Pettyny kyllä miten kumpikin ees pääs eholle?
No en. Hänen suosiossaan on kyseessä joku joukkopsykoosi, jossa vaikutuksille alttiit, itsetunnoltaan heikot tukeutuvat vahvasti narsistiseen messiaaseen. Suomessa ei tulisi kysymykseenkään rikoksiin syyllistyneen oleminen edes ehdolla, puhumattakaan että tulisi valituksi maan johtajan virkaan.
Tämä ukko sekoaa lopullisesti virantoimituksensa aikana, ellei kuukahda sydäriin kesken kaiken.
Todella iloinen. 4 vuotta onnea.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Valehteleva epäpätevä sovinistisika voitti.
Täysin samaa mieltä, kertoo kaiken noin 50,50% Ameriikkalaisen älyllisistä voimista.
Olen iloinen sen vuoksi, että hänestä ei tämän jälkeen tule enää koskaan presidenttiä. Vielä neljä vuotta ja se oli siinä. Toivottavasti muuttuu hourioksi jo parin seuraavan vuoden sisällä!
Vierailija kirjoitti:
No en. Hänen suosiossaan on kyseessä joku joukkopsykoosi, jossa vaikutuksille alttiit, itsetunnoltaan heikot tukeutuvat vahvasti narsistiseen messiaaseen. Suomessa ei tulisi kysymykseenkään rikoksiin syyllistyneen oleminen edes ehdolla, puhumattakaan että tulisi valituksi maan johtajan virkaan.
Tämä ukko sekoaa lopullisesti virantoimituksensa aikana, ellei kuukahda sydäriin kesken kaiken.
Oletetaan että pysyy hengissä niin ne nuoret äänestäjät saa oppia väärin äänestämisestä. Joskus pitää niellä tosi katkera kalkki ja onhan tuo pitkälti surkean koulutuksen syytä. Yksinkertaisia on helpompi hallita. Jo järjestelmänä kaksipuoluejärjestelmä on huono. Vain yhden puolueen verran parempi kuin yksipuoluediktatuuri. Asiat eivät ole niin yksinkertaisia että joko tai. Siksi pitäisi olla useampi puolue että vain yhteistyöllä pärjää. Mitä harvemmilla se valta on niin sitä huonommin siinä käy.
Kansa uskoo kaikkea sontaa. Trumpin salamurha yritys oli Trumpin ja puolueen järjestämä spektaakkeli. Sairasta on usa politiikka ja vallan halu.
No muuttaako se mitenkään elämääsi? Tuskin, ainostaan sinulle nauretaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Trumpista päästään lopullisesti eroon neljän vuoden päästä.
Ja fiksuja seuraajia kyllä riittää. Tämä on tasan varmaa.
Vierailija kirjoitti:
Kansa uskoo kaikkea sontaa. Trumpin salamurha yritys oli Trumpin ja puolueen järjestämä spektaakkeli. Sairasta on usa politiikka ja vallan halu.
Harmi vaan ettei se vajaa älyinen mies onnistunut toheloimaan ja osunut kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on voitto miehille. Joten tottakai olen iloinen.
Oletko sinäkin niitä katkarapu miehiä kuten oranssi? Mä en ymmärrä kahjon rikollisen senilixin kannattamista.
M.53
Olen iloinen että Trump voitti heti eikä tarvinnut mitään uusinta taistelua.
Tutkintapyyntö lähetetty poliisille, kommunisti.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama, mutta eikai palstalla nyt jankata montaa päivää Trumpista. Mitä ihmeellistä tässä nyt on?
Aion puhua seuraavat 4 vuotta. Ja sitten seuraajastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tanssitaan ripaskaa ja syödään kaviaaria!!! !!!
Oon juhlinut jo 3 päivää. Ja hymyilen koko ajan.
Oon seurannut Trumpin vaalikampanjaa heinäkuun alusta asti kuin jotain jännää tv-sarjaa. Ja nyt on vähän krapulainen olo, mutta juomatta pisaraakaan alkoholia.
En todellakaan ole iloinen. Mutta demokratia on demokratiaa, tehköön hän nyt hommansa ja toivottavasti hyvin. Vaalitulos ei jättänyt mitään jossiteltavaa, todella vaikuttava tulos.
Vierailija kirjoitti:
Incelit äänesti Trumpin voittoon. Ei se Trump naisia niille syrjäytyneille luusereille tuo. Toisin kuin jotkut luulee, Trump aiheuttaa vastakkaisten arvojen voimistumisen, ei tosiaankaan niin, että nyt kaikki mukautuisivat Trumpin ja sekokannattajiensa arvoihin.
Katsopa Trumpin, Kennedyn ja Muskin vaimoja. Et tiedä, mistä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen että Trump voitti heti eikä tarvinnut mitään uusinta taistelua.
Too big to rig. Olisi kiva kuulla, mitä kaikkea työtä tämä on vaatinut kulisseissa.
Se on mulle lopulta
Ihan samantekevää