.:. KesäHeinät -07 .:. laskiaisviikkoa!
[quote]
[color=FF3030][size=3]? [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]?
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 2, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=4]???????????????????
[/quote]
Kommentit (65)
Heippa pitkästäaikaa! Selityksiä ja selityksiä ainahan niitä on... Aika vain kulunut niin nopiaan, et luettuani teidän kirjoituksianne viimeviikolla, niin kommentoida en enää jaksanut. Liikaa töitä sairaslomien vuoksi sillä seurauksella, että maanantain vapaapäivän aamuna esikko herätessään huusi ensimmäiseksi " en haluu mummulaan" !! Arvatkaa kuinka huono äiti fiilis tuli selitellessä, et et tietenkään mee, kun oon sinun kanssais kaksi kokonaista päivää kotona. No, nyt eilen olin sitten töissä ja olo oli tosi kipeä ja tänään hainkin saikkua, kun olo on jo aivan karmea... No, töihin menen sitten näillänäkymin ensi tiistaina, joten pojalle on nyt sitten väsynyt ja kuumeinen äiti seuranaan kokoajan!
Paljon on teillä teillä ollut aiheita! Ensinnäkin nuo hankinnat on niin henk.kohtaisia... Kun mulla hoitopöytä oli vain koriste ja tavaroiden varastointi paikka yläkerran vessassa loppujenlopuksi, kun muuta paikkaa en sille sitten keksinyt!? Ajatelkaa sitten, et annoin lainaksi/lahjoitin ystävälleni, joka kiittelee minua miltei joka kerta, kun nähdään, et on heille pieniin tiloihin kaikkein tärkein kapine!! Itkuhälläri on minulle ollut tärkeä samoin rintakumi. Mulla rinnat E tai F kuppikokoa imetyksenaikaan mutta nännit niin sisään jäneet, ettei imetyksestä ois tullut ilman mitään. Mä tunnustankin ihan itkeneeni, kun synnärillä kukin vuorollaan koittivat minua opettaa,kunnes tuli ihana " lastenhoitaja" , joka haki minulle rintakumin. Niin siitä se sitten vain hyvin alkoi sujua ;D Et kyllä ne hormoonit vielä synnytyksen jälkeenkin on aika sekaisin, kun pillittää tuollaistakin asiaa aivan vuolaasti! Rintapumppu oli minullekin tärkeä kapine, vaikkakin lorottelin ne pumppaamani maidot viemäriin, kun poika ei tuttipulloa koskaan huolinut! Muihin en osaa kantaani sanoa, kukin tavallaan.
Kertiksiä minäkin aion käyttää tällä toisellakin. Tunnustaudun heti hiukan laiskaksi äidiksi tässä suhteessa, vaikka kuivausrumpu onkin käytössä, et vaatteitakin tarvii huomattavasti vähemmän, kun kuivuvat pienokaisen nukkuessa. Vaikka kiinostuin kovasti tein kirjoituksista niistä ja aion tutustua aiheeseen vielä, kunhan saan voimia olla koneella pidempään! Meillä esikolla ei ole ollut vaippaa sitten joulun ja hyvin on mennyt, eikä vahinkoa ole käynyt kuin KERRAN!! Ajatelkaa, kun otin tutin tontuille hiukan ennen joulua, niin poika itse tokaisi alle 2,5 wee, et oon sit niin iso poika, et ei vaippaakaan sitten enää, kun ei tuttiakaan! Pottailua ollaan treenattu reilu 6kk eteenpäin, mutta pojan ehdoilla ja saalis oli vain parit pissat koko aikana ja lopputulos minusta mainio.
Limpsoista vielä minultakin sen verran, et kun en sokeri poikaa viimeksi saanut hänen koostaan huolimatta 5070g 57cm, niin pidän osasyyllisenä juuri pepsimaxia. Join varmaan 1,5litraa päivässä useinakin päivinä, kun ei kukaan minua varoitellut asiasta tai en ainakaan muista. Nytkin kun ootte asiasta puhuneet, niin oikein mieltä painaa, et olenko tosiaan näin ajattelematon, kun en toista jättiläistä tahtoisi, niin silti päivittäin lipittelen tuota samaista limua edelleen!??? Älkää pliis lynkatko minua nyt ihan. Mä lupaan nyt teille vähentää ja siirtyä veteen, kun mikään muu ei oo hyvän makuista!
Varasin sitten minäkin tein innostamana 4D-ultran Felicitas-Klinikalta torstaiksi 8.3. klo 17.30. Lääkärinä on silloin Veli-Matti Ulander. Tietääkö kukaan teistä häntä? Mulla on viikko 10 talvilomaa, joten siksi juuri tuohon viikkoon hesan reissun järkkäsin, toivottavasti ilma ei ole juuri silloin aivan karmea, kun autolla ois tarkoitus mennä.
Tervetuloa uusille minunkin puolestani =)
Senniinako talvilomailee, kun jotenkin listaemon juttuja kaipailee ;D
Nyt tämä laiska koneella olija unohti jo varmasti monta asiaa, mitä piti vielä kommentoida.... Meillä täällä n.17 astetta sisällä lämpöä, et nyt meen lämmittelemään sänkyyn peiton alle, missä oon kokopäivän miltei ollutkin!
S@nde rv 21+6 tai 22+5 rakenneulran mukaan
Huomenna olisi neuvola, kirjoittelen sen jälkeen enemmän ja yritän jaksaa myös kommentoida viikon varrelta. Olen ollut niin kuolemanväsynyt, että hyvä kun työt on saanut hoidettua, niin on jäänyt tämä palstailukin vähälle. Töissä on tullut pitkää päivää, ja iltaisin olen ihan poikki. Lisäksi pitkään istuminen edelleen teettää niitä hirveitä kramppeja ja kipuja mahaan. Tänään jouduin lähtemään aikaisemmin töistä kotiin todella kovien vatsakipujen takia - toivottavasti tämä ei nyt tästä enää pahene! Haluaisin pysyä työkykyisenä edes vielä vähän aikaa, niin saisi hommat edes jotenkin säällisessä kuosissa sijaiselle.
Nyt petiin, niin jaksaa aamulla kammeta ylös...
Perjantaita,
Jaahas, nyt tuli mun ensimmäinen selkeä raskauden oire... Johan tässä 21 viikkoa ehtikin mennä (hitsi et ollaan pitkällä jo). Eilen illalla alkoi tissit vuotamaan maitoa. Tai siis oikea alkoi, vasen on ihan kuiva. Ja edelleen tulee näköjään. Onneksi olen kotitoimistolla tänään, niin ei tarvi miettiä asiaa suuremmin. Pitää vissiin mennä kohta ostaan noi liivinsuojukset jos tätä jatkuu pitempään.
Onko kellään muulla vielä vuotanut?
Kissantassuille sen verran, että samaa täälläkin. Päivisin tulee istuttua paljon ja pitkään ja sitten illasta alkaa mahaa korventamaan. Jaloissa olen käyttänyt lentosukkia, se helpottaa ettei jalat turpoa. Suosittelen lämpimästi!
Illalla syömään Eliteen, JEI, kunnon ruokaa. Huomenna pitäisi mennä katsomaan Dream Girls, odotan paljon kyseiseltä elokuvalta.
Hauskaa työpäivää kaikille!
Aaawh, missä se auvoinen keskiraskaus on???? melkein alkaa jo pelottaamaan ettei sitä tule minulla olemaankaan!!!
Väsyttää ja todella nuo supistukset on ruvenneet kiusimaan :(
eli nyt sit kotono ollaan vähän pidemmänkii aikaa! Miettii vain kovasti kuinka saisi sitten ajan kulumaan??? Näistä muista " raskaus oireista" ...onko muilla tullut mitään kodin sisustus/ siivous himoa? Mulla on ihan tajuton, oikeen pelottaa tuleva palkkapäivä :)
Meillä on näköjään s@nden kanssa samana päivänä tuo 4d felicitaksessa, mul on vaan Tapio Kurjen luona :)
Hjuvia viikonloppuja toivottelee hän :0)
äp81 & 22
Kuutar: Juu, minä kans kyselin siitä Tampereen ultrasta, mutten tainnu saada yhtään vastausta. On vissiin kyselty aieminkin. Ei kai sitä kehtaa varattua aikaa peruuttaa ja vaihtaa paikkaa, vaikka ehkä vähän mieli tekiskin....
ElluP: Eka mikä tuli mieleen tosta maidon tulosta, että apua sekin siis voi alkaa koska vaan. Taas huomaan, että näin esikoisen odottajana, on miljoona asiaa, joita ei ole tullut ajatelleeks :)
Ja äp81: Olen samaa mieltä! Missä on se ihana keskiraskaus? Mulla tosin toi ainoo pinnaa kiristävä asia on lähinnä huonot ja rikkonaiset yöunet.
Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä. Mukavaa on se, ettei tarvi koko ajan miettiä, että vieläkö se vauva on vatsassa, kun on aika aktiivinen polskija, niin tuntee liikkeitä kyllä vähän väliä. Olipa kamala lausehirviö.
Äp81, koita pärjäillä suppareiden kanssa, ne on ikäviä :( Mulla kanssa oli sieltä 16viikolta eteenpäin, alkaa jo vähän kypsyttää. Jos alkaa enemmälti tulla ja voimat vähissä niin haen sitten sairaslomaa hiihtoloman jälkeen..
Ja sisustusinto kyllä on iskenyt. Ei ikinä ollut näin kovaa vimmaa! Tän kuun opintotuista ostin kankaita ja muuta sälää melkein satasella :D Jee.. On hirvee vihree kausi menossa, se on niin keväinen. Tänään viimeset verhohankinnat, pitää huomenna alkaa rassehtia paikoilleen niitä :)
Vielä töihin huomenna.. Mutta kaippa se siitä kun on lyhyt päiväkin. Mukavaa viikonloppua kaikille!!
-palma ja natunen 22+0
Niin ikävää vaan sairastaa alvariinsa!! Osasyyn kyllä panen tän vuokra-asunnon piikkiin, kun ei varmasti ihan terve talo ole!? Esikosta en ollut päivääkään hänen vuokseen pois töistä, siis yhden 3.päivää vilustumisen takia ja aikakin kului paljon nopeammin... No, eihän aika mihinkään kulu, mut tuntui silloin paljon vikkelämmin menevän ;D
Niin teistä supistelevista puhuin miehelle raksalla poiketessani, et oikein odotan supistaako minua tässä raskaudessa?? Sillä oikeasti en tiedä millaisilta supistukset tuntuvat, vaikka olen yhden " jättiläisen" maailmaan saattanut section turvin viikolla 42+3! Aika huvittavalta varmasti teistä supistusten kanssa kärsiviltä kuulostaa täälläinen " luksus" mikä minua on onnistanut?! Moni minun ystäväni, kun on supistuksiaan minulle kironnut, niin osaan vaan kuvitella kuinka kipeetä tekee! Voimia teille kaikille ja toivottavasti asukit pysyvät suppareista huolimatta turvallisille viikoille asti yksiössään!
Niin minulla ei vielä maitoa tihku, mutta kirkasta nestettä on koko raskausajan tullut silloin tällöin. Sen levittelen rauhassa nännille, kun kuulemma rauhoittaa ja hoitaa nännejä kuulemma imetystä varten?? Näin siis sanoi mun terveydenhoitaja. Rintaliivejä vaan sais olla tällä laiskuudella läjäpäin! Mutta esikoista odottaessa minulla alkoi tihkua maitoa jo rv13-14, joten tiedän kuinka tuskaista on kun saa rintasuojia hankkia jo raskausaikana, kun ei ne maitotahrat oo tosiaan kivoja paidassa. Minulla ei rauhoittunut tihkuaminen ollenkaan, kun alkoi, et tsemppiä vaan asian suhteen. (sori nimimerkit ei jää mieleen)
Äp81 mihis aikaan sinulla on 4D-ultras? Ollaan ihan samoilla päivilläkin ;)
Sisustusta oon minäkin pähkäillyt uuteen taloomme. Koko talo tarvitsisi päättää ihan piakkoin, eikä yhtään ole selvillä vielä mitä minnekin haluan!? Vinkkejä otan kyllä ilomielin vastaan, jos jollain sivuilla tms.. bongaatte jotakin kivaa. Lasten makkareista tapetoisin ehkä yhden seinän ja maalaisin muut, niin on helpompi paikata, jos vaikka taiteilija iskee =) Meillä kun talo on kolmessa tasossa, niin eteisen seinä jatkuu sekä alas että ylös, joten oon miettinyt senkin maalaamista ja tapetin unohtamista, niin helpottaisin kovasti myös miehen hommia ;D Laattaa meillä tulee miltei kaikki lattiat, mutta millaista?? Makkareihin laminaatti, joku tummapuu, mutta... Kettiökauppa on tehty, mutta muutokset täytyy tehdä ihan justiinsa ja niitähän tehdään niihin syksyisiin kuviin ja oikein jonkin verran =)) Kunhan saisin vain kaikki ajatukset yksiin... Apua hajoaa oikeasti pää kun näitä tänne alkaa laittamaan ja tajuaa mikä on edessä! Puuh...
Nyt piakkoin nukkumaan, että jaksan huomenna raksalle siivoamaan. On muuten eka homma mitä teen mein raksalla, jos jaksan raahautua!
S@nde pää täynnä räkää ja nenä jo aivan rikki...
En oo oikein kerennyt (töiltä) enkä jaksanut kirjotella tällä viikolla. Kiireistä. Ja se viime viikonloppunen mahatauti verottanut... Nytkin oikeastaan pikaisesti vain kirjoitan, koska aamulla aikaisin täytyy lähtee musiikkiryhmän kans lauluworkshoppeja vetämään rippikoululaisille.
Vaunut saatiin hankittua ja tuossa ne nyt sitten eteisessä nököttää varmaan kesään asti. On ne niin suloiset. Vauva myllää kovasti ja nyt mahakin on jo vähän " pömpähtänyt" . Vanhoilla vaatteilla kuitenkin edelleen. Aamupahoinvoinnit on jonkin verran helpottaneet, tosin vieläkin satunnaista.
Viime yönä heräsin kovaan alavatsakipuun. Myös oikeanpuoleista nivusta särki. Nivuskivusta päättelin, et normaaleja kipuja, mut säikäyttivät kyllä kun ihan uudenlainen kipu. Mutta varmaan vaan kohtu kasvaa. Piti ihan särkylääkettä ottaa. Ja nyt illasta taas alkanut koskeen nivusiin. Ihan samaa minäkin täällä mietin " auvoisesta keskiraskaudesta" . Eli juuri kun pahoinvointi alkaa helpottamaan, niin kivut astuvat kuvioihin. Soitin kyllä neuvolaankin hädissäni, mutta sanoi vain ettei varmaan oo mitään vakavaa. Maanantainahan mulla onkin seuraava neuvola.
Tosi monet ovat käyneet/käyvät siinä 4d:ssä. Meillä ei oo varaa. (Oulussa maksaa yli 200e) Eli periaatteessa meillä ei oo enää yhtään ultraa tiedossa. Mutta sisko kyllä valisti, että loppuraskaudesta saattaa päästä tosi helposti polille jostain syystä ultraan. Mutta saa nyt nähdä jääkö meille lapsen sukupuoli synnytykseen asti arvoitukseksi.
On tosi väsynyt olo, siis ollut koko viikon. Töissäkään ei meinaa jaksaa pysyä hereillä. Toivottavasti piristyn tästä taas. Haluttais vaan olla lomalla, mut mulla ei oikeestaan oo kunnon hiihtolomaakaan kun oon töissä yhellä hiihtolomaleirillä. Siis täällä hiihtis vk 10. No on mulla to-su sitten lomaa.
Plääh. No, kyllä tämä taas tästä! Sorry kun en enempää jaksanut kommentoida viikon keskusteluja. Ootte kuitenkin tärkeä tuki ja jutut tulee luettua aina. Kiitos.
-Veruska 22! & Sirriäinen-
Sisustamisesta ja hankinnoista kun ollut puhetta, niin laitanpa tähän vielä linkin Strömsössä tehtyyn ihanaan hoitopöytään jollaisen haluaisin vauvalle värkätä. Kivan näkönen eikä vie paljon tilaa... Ja tuo tapettikin tossa kuvien huoneessa on aivan ihku!
http://matochfritid.yle.fi/verkstadartikel.php?id=1774
-V-
Kivalle näytti Veruska toi hoitopöytäviritelmä!
Työpäivä takana.. Illalla olis yks ihana keikka, voisin ehkä innostuakkin rimpsalle :D En ookkaan käynyt sitten lokakuun, kun ei oo jotenkin jaksanut innostua. Nyt on niin pirtee olo niin vois mennäkkii :)
Illalla tilasin jopa ekat vaatteet pienelle, ei niinkään sen takia että tarviis vaan kun oli vaan niin ihania.. Oon tähän mennessä välttynyt kiusauksilta, mutta nyt kun tietää vähän suuntaa vaatteiden suhteen ultran jälkeen niin innostuuhan sitä. Osa tulee vasta tosin joskus toukokuussa..
Kylläpäs vatsa näyttää suurelta kun ostin pari mekkoa hennesiltä, semmosia babydoll-mallisia niin mahallekkin tilaa.. Näyttää niinku viimesillään olis semmosessa :D
Hyvää lauantaita kaikille..
palma ja natti 22+1
Meiltä levisi tietsikka ja tässä kyläreissulla ilmoittaudun.
Palailen linjoille viimeistään torstaina, kun menen töihin..
Kiitos pinon aloittajalle ja aloitattehan maanantainakin, kun olen pimennossa. Kaikki hyvin masuosastolla:-)
Anteeksi, olen vain niin iloinen kun löytyy muitakin joilta tämä ihana keskiraskaus on " kadoksissa" ...
Hih, kävin kurkkaamassa myös tuon veruskan hoitopöytä -linkin ja täytyy sanoa, että JUU´U todella ihku se tapetti :0)
s@nde: Mennään perheen kans jo het aamutuimaan sinne ultrailemaan silloi 8.3
Meillä kun myös on talviloma silloi tai siis miehellä, sillä miehää se oon nyt sairaslomalla mutta eni vei niin en sit malttanu mitään päivä aikaa ottaa vaan aattelin et ku aamust heti menee ja sitten jos saa sen varmistuksen viel tuohon sukupuoli jutskaan ni sit vois vähän mennä tekee pikkaselle hankintoja :) Meillä kun ei ajomatkaa ole kuin 15-20min. heltsinkiin niin siis se meidän aika on 8.45 että sillai...
Niin siekös se muuten mainitsit, ettei esikoisesta ollut suppareita vai kuka?? No mutta ei ollut mullakaan kun vasta laitoksella! eli raskaus aikana ei mittään ja sit lopus ku rupes raskausmyrkytystä puukka ja jouvuin sairaalaan niin käynnistyksen jälkeen tul vasta ekat supparit. Ehdin niistä kärsiä n. puel päivää kun sitten sektioon päädyttiin...
Muttaettäjoo
Ainiin kävin tänään ostaa niin hjuvan imurin ja täytyy oikeen sanoa, että kerrankin imurointi oli nautinto! siis kyllä NAUTINTO :) On se niin hyvä!! Hih no mutta
lauantai-illan jatkoja jne.
äp81 & 22+1
Senniina on elossa :)
Hehe, piti vaan sanomani että hyvällä imurilla on oikeesti ihanaa imuroida :D Totta, totta..
Niinno, eipä muuta. Mulla on vähän tylsää niin tulee roikuttua tääll :D
Minulla jo välillä tuntui alkavan se ihana keskiraskaus, kun olin paljon pirteämpi kuin alussa ja ruokakaan ei enää herättänyt samanlaisia inhoreaktioita (en siis missään vaiheessa oksentanut tms., mutta juuri mitkään sapuskat ei tahtoneet maistua). Nyt tässä viimeisten viikkojen aikana väsymys on palannut todella voimakkaana, joskin syykin taisi eilen neuvolassa selvitä. Senkka oli 108, ja se ei siis ikinä ole mulla ollut alle 130. (Nyt mulla siis viimein otettiin ne kaikki pissat ja muut! Selvisin pissasta puhtain paperein, hurraa! Tosin tämä pikatesti kai ei välttämättä paljasta kaikkea, jos jotain on vialla sokereissa, mutta so far so good kuitenkin.) Rautaa pitäisi nyt tassutella ostamaan, josko se vaikka auttaisi.
Vaippa- ja sisustusasioita on täällä puitu. Paha mennä vielä vannomaan, mutta olin kyllä ajatellut hankkia kestoja. Kertiksiä varmasti kuluu reissuvaippoina, mutta kotioloissa ainakin yritän kestoja. Saas nyt nähdä sitten!
Meillä ei ole vauvan tuloa vielä sisusteltu, eipä mahtuisikaan! :) Mies vasta hiljan on saanut rakennettua meille muutaman komeron, joita tässä asunnossa oli ennestään onnettoman vähän. Meillä on vieläkin osa tavaroista muuton jäljiltä laatikoissa, kun ei ole ollut mitään, mihin niitä purkaa. Nyt on menossa lattian laitto loppuun, ja sitten ehkä pääsisi järkkäämään kämppää vähän fiksummaksi. Sitten varmaan saa raivattua tilaa vauvan sängylle ja edes jonkun hyllyn vaatteille jne. Ostin muuten perjantaina neuvolakäynnin rohkaisemana ensimmäiset vaatekappaleet pikkuiselle. Oli ihan pakko...
Käytiin Jukka pojan keikalla, olipas piristävä kokemus :) Ja kiva kun alko ihmisten aikaan niin on nyt jo kotona.. Yllätyin kyllä positiivisesti kun ne savuttomat alueet oli oikeesti hyvin savuttomia, eikä tarvinnu potea huonoa omaatuntoa siellä jos olis hirveeseen savuun ittensä vieny.. Vauva tykkäs musasta ihan kympillä, ainakin luulisin kun piti semmosta elämää ja mammalla oli hyvä mieli :D
Hmm, saatiin tommoset verhosysteemit hirmu tappelun jälkeen kattoon kiinni, olkkarin ja ruokapöydän väliin ikäänkuin.. Tosi mukavat on! :)
Mutta hyvää yötä kaikille..
pals
Nyt on mamma himpun verran rentoutuneempi, meidän talouteen muutti eilen ihanat vaunut tai oikeestaan rattaat kovalla kantokopalla. Ja turvakaukalo myös. Saatiin vaunujen kylkiäisinä vaipparoskis. Sänky ja hoitopöytä ostettiin myös samaan syssyyn, mutta ne saadaan maaliskuun loppuun mennes, hyvin ehtii. Et nyt on sitten kaikki isommat ostettu, enää pieniä ostoksia. Ja aika kivuttomasti meni ku kaikki saatiin samasta liikkeestä, ja vähän etukäteen jo oli tiedos et minkälaista. Kaks tuntii oltiin siel liikkees =) Mut meiltä kun pitää lähtee väh. 100 km päähän shoppailee, nii mieluiten sit ostettii kaikki kerralla. Mut hitto ku ei voi viel suunnitella vauvan sängyn ym. paikkaa, kun ei tiedä ihan sata varmasti missä asutaan kun vauva syntyy. Ollaan myymässä meidän taloa, tontti uutta varten on varattu. Entinen pitäs vaan saada pois alta eka. Et nyt ei sit tiedä asutaanko tässä vai jossain väliaikasessa rivitalo/kerrostalokämpässä. Mä toivosin et saatas tää myytyy ennen vauvan syntymistä, mut en tiiä kuinka käy. Saatas sit alkaa rakentaa uuttakin.
Pitäs lähtee ulos, on niin ihana ilmakin.
peetta ja vaavi 22+2
Moro,
Alukis ÄP81:lle ja S@ndelle, huvittavaa, meidän 4D ultra Felicitaksella on 7.3 klo 9.30 =) Joten ehdin vähän ennen teitä.
Löysin tuossa muutama viikko sitten ihanan pinnasängyn huuto.netistä, jonka huusinkin itelleni. Nyt vaan ahistaa, että se myyjä (mies) on reissutyössä, joten en vieläkään ole sitä saanut. Sanoi myös ettei löydä kaikkia osia. ARGH. Ja samaan aikaan Stockalla oli aivan jumalainen sänky myynnissä, oli vaan tosi kallis. No, pitää antaa vielä pari viikkoa miehelle aikaa toimittaa sänky ennenkuin peruu kaupat.
Käytiin eilen kattomassa DreamGirls Tennarissa. Oli kyllä hyvä, voin suositella. Julle tuolla masussa aloitti vaan heti ensi tahdista sellaisen jytän mahassa, että meni puolet leffasta osittain mahaan keskittymiseen. Ilmeisesti kuitenkin meidän vauva on tullut äitiinsä ja pitää R&B musiikista =) Tai sitten se vihaa sitä ja yritti viestittää potkuilla et lähe hemmettiiin sieltä teatterista.
Söin ekaa kertaa 5 kuukauteen irtokarkkeja leffan aikana, menikin sitten melkein 200G kerralla, että voipa olla, että potkimiset johtui sokerihumalastakin. Mutta positiivista oli, ettei vielä tehnyt tiukkaa istua 2 tuntia putkeen, ei edes pissahädän kannalta.
Tälläisenä leffaharrastajana on tärkeetä, että pystyy istuun, muuten tulis suru puseroon. Keväällä tulee kuitenkin kaikenlaistak, jotka pitäis ehtiä nähdä. Harry Potter menee kyllä vasta 13.7 asti, joten se taitaa jäädä väliin =(
Nyt pitäisi lähteä suunnittelemaan lastenhuoneen kaappien siivousta, sekun on ollut tähän asti sellaisena romuhuoneena. Ja se keinutuoli on haussa edelleen (pakko varmaan kohta kääntyä sen kalliin Askon tuolin puoleen).
-Ellu ja Julle 21+3-
Kiitoksia Veruska kivasta linkistä,vaikken hoitopöytää tarvitsekkaan. Hoitopöytä oli ihan kätsä pieneen tilaan, mutta kiinnitys on oltava todella hyvä, ettei tipu jo omasta painosta saati vauvan!! Minä vilkaisin tietysti ne muut sivut kans ja sain ihanan vinkin esikon huoneen ilmeeksi ;D Mietin nyt todella maalaavani tuollaisia vuoria ja kaktuksia pojan huoneeseen =) Kiitoksia siis kovasti Veruska ;D
Äp81 meillä se aika on vasta 17.30, joten ei törmäillä käytävillä ainakaan. Me shoppaillaan ennen sinne menoa,kun en vauvalle juuri mitään kuitenkaan hanki, kun esikolta on kaikki oikein hyvässä kunnossa ja tallessa. Ikeaa ja hobbyhalliin ajattelin mennä jotakin katsomaan uuteen kotiimme.... On se jännää miten odottaa jo malttamattomana tuota ultraa, vaikka siihen ei niin kauaa edes ookkaan! Onko muuten kellään vikkiä mihin siihen saa lähistölle auton kivasti parkkiin?
Mä siivoilin eilen raksalla niin hyvin, et isäntä sanoi, et saisit viikottain alkaa käymään siivomassa paikat! Kiva saada positiivista palautetta edes noin =) Mun kun täytyy myöntää, et riidelty ei olla montaa kertaa tän raksan aikana asioista, mutta miestä ei tukenani ole ollut! Olen siis käytännössä yksinhuoltaja,työssä käyvä, kodinhoitaja siis kaikki kaupassa käynnit siivoomiset yms... mun niskassa ja esikollekin pitäis aikaa vielä järkätä,niin ihmekös et oon välillä aivan raaunio, enkä jaksa enää mitään! Toki masentunut en ole, sillä senkin olen kokenut, kun viime raksan aikana meni sormi poikki, niin et olin 1kk Porissa sairaalassa ja siirsivät mut sitten pariks viikoks Tampereelle ja sairaslomalla olin 3kk ja töissä 3-4kk poikkinaisen sormen kanssa, kun pää hajosi kotona ollessa ja ruinasin työlupaa... No, sitten olin taas 3kk sairaslomalla ja asioin vain Tampereella ja vasen etusormeni on nyt parisenttiä oikeata lyhempi ja keskinivel siitä puuttuu kokonaan, mutta ei käytännössä haittaa mitään. Toki onhan se kömpelö ja kylmäkin näillä ilmoilla, mutta toimeen tulen. (Vuosi oli muuten 2002 ja koira puri sormeni miltei irtipoikki.)
Mä odotan aikaa, et päästään taas perheenä asumaan! Raskausaika on ollut minulle nyt paljon raskaampaa, kuin viimeksi ja ranketamaan en enää yhtää taloa aloita! Tämä talo on meille lapsinemme se missä nyt asumme ainakin siihen asti, että talo alkaa tuntumaan tyhjältä, ellei pankki sitten muuta suunnitelmiamme nostamalla korkoja pilviin! Tämä talo on siis kolmas talo, jota me rakennamme, joten ehkä nämä menetyt vuodet alkaa olemaan liikaa minulle!?
En siis peloittele olikos se peetta, joka suunnitteli rakentamaan alkamista! Toki sen sanon nyt, että varaudu siihen, et jos meinaatte itse mitään tehdä, että oot yksinhuoltaja sen pienen nyytin kanssa noin vuoden. Toki nautinto on sitä suurempi, mitä enemmän sitä uutta odottaa ja toivoo! Perheitä en toivo yhdenkään rakentamisen hajoittavan, niin sitkeä täytyisi jokaisen muistaa olla, että muistaa puolisojen molempien tekevät sen oman osansa vai miten sen nyt sanoisi...
Näillä mietteillä menen pikkuveljeäni nyt raksalta kotiin hakemaan. Kaikki apu sukulaisilta ja ystäviltä on otettu vastaan, mutta raja pyynnöilläkin on, kun kolmatta rakentaa!
S@nde 22+2 (tai 23+1)
Kiitos s@nde neuvoista, luulen kyllä et ei ihan hirvesti ite tehdä. Ehkä jotain pientä ja lähinnä loppusilauksia, tai no tiedä häntä. Kun mies kuitenkin käy vuorotöissä ja halutaan se sit valmiiksikin joskus. Mut tosin eipä täs ny olla viel suuremmin päästy uutta suunnittelee ku vanha pitäs saada eka pois alta. Sit voi alkaa sen projektin toteutuksii enempi suunnittelee.
Ilmeisesti näis neuvola käynneissäkin on paikkakunta kohtasia eroja. Meillä neuvolassa otetaan joka kerta Hb, verenpaine, paino, ja liuskatesti pissasta. Sit terveydenhoitajan luona viel käydään juttelee,varaillaan seuraavaa aikaa jne. asioita ja lopuks kuunnellaan joka kerta sydänäänet.
Mulla on nyt suurena pohdinnan aiheena et kuinka paljon mun tarttee ostaa vaaville vaatteita ja minkä kokosia. Kun me ei todennäkösesti ihan hirveesti saada vaatteita mistään, koska kaikki tuttavat/sukulaiset, joilta vois saada, saa myös perheenlisäystä tän kevään ja kesän aikana. Et neuvoja kaivattaisiin.... Jonkun verran oon jo ostellut.
Kihara: Mä itse eilen laitoin kyssäriä 4d-ultrasta Hämeenlinnassa, mutten siihen ole paljoa vastauksia saanut, tosin siellä on aloitettukin vasta tammikuulla ultraukset. Se lääkäri on kuulemma ainakin ihan pätevä. Sen sijaan olen täällä lukenut huonoista kokemuksista koskien Jyväskylän 4d-ultrausta, mahdatkohan sitä tarkoittaa?
Tänään pikkuinen on ollut aktiivisempi kuin koskaan! Ja nyt mieskin tunsi masun läpi yhden potku :) Siinä tuli kyllä itselle tippa linssiin, oli sen verran liikuttava hetki!
Kuutar rv22+2