Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

.:. KesäHeinät -07 .:. laskiaisviikkoa!

19.02.2007 |

[quote]

[color=FF3030][size=3]? [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]?

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 2, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=4]???????????????????

[/quote]

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro,

Aamulla ei työnteko kiinnostanut, ei kiinnosta vieläkään =)

Onko kenelläkään muulla ollut kyljet sen tuntuiset kun olisi pahoinpidelty? Toinen mikä on tosi kipeänä päivän istumisen jälkeen on rintalastan sivut. Johtunee siitä, että ylös nousseet sisäelimet painaa rinta-lastaa sisältä ulospäin. AU!

Tänään on ollut ilmaa mahassa niin paljon, että se on näyttänyt ihan ylikokoiselta melonilta. Olen ravannut vessassa varmaan kuusi kertaa, joka on tuskaa näillä lappuhaalareilla.

No joo, yksi palaveri vielä, puoli kuuteen asti ja sitten tää 9h päivä on taas ohi.

Ja btw, minähän värjään hiuksia vielä edellisenä päivänä ennen synnytystä, ei näitä hiuksia voi jättää värjäämättä kahdeksi kuukaudeksi!

-Ellu ja Julle 20+5-

Vierailija
22/65 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen uutiset lyhkäisyydessään:

Tänään käytiin neuvolassa viikkoja siis 20+5.

Verenpaine oli 128/64, paino noussut noin 100g viikko ja vauvan syke pudonnut sieltä 160:stä poikamaiseen tapaan 140:een. Niitä kelan lappuja sain tänään, mietin vain, että milloinkahan nekin laittaisi menemään ja mitä niihin kirjoittaisi. Ja rautaa pitää miettiä, vaikka hemoglobiini onkin 131.

Sitten tänä aamuna käytiin ostamassa pikku pojalle rattaat, kantokassi, rengassuojat, hoitolaukku ja jalkapeitto sekä hoitoalusta. Ne Timmyt tuli nyt siis taloon.

Ja ensimmäiset kestovaipat tupsahti tänään postiluukusta... joku tuossa mietti, että jos ei mies innostu tai että ei tiedä miten arki lähtee sujumaan. Meillä mä kestoilin esikoisen kanssa vaikka mies (silloin eri siis) ei niistä piitannutkaan. Käytin pojalla kotona ollessa, kun mies oli töissä ja kun mies tuli kotiin, niin sai vapaasti vaihtaa kertakäyttövaippoja. Ja mitä tuosta arjen sujumisesta me tokalla tai kolmannellakaan kierroksella olevat tiedetään, ei oikein mitään. Vauvat on niin yksilöitä ja niissä tulee huonot manuaalit mukana ;-) Mut kestoilun voi ihan hyvin aloittaa myöhemminkin jos siltä tuntuu ja toisaalta siitä voi kyllä minusta näillä kirppishinnoillakin luopua milloin vain eli ei siitä paljoa tappioa tule, jos ei olekaan oma juttu.

Niin ja mies kävi ostamassa meille toisen pinnasängyn tänään. Meillä siis kaksi asuntoa ja siksi niitä tarpeen kaksin kappalein. Noihin vaan pitää nyt sitten ostaa uudet patjat molempiin.

Isompi poika lähti eilen illalla sukuloimaan pohjoiseen ja kyllä on äidillä ikävä pikkumiestä, aivan kuin musta olis palanen pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pää kepposteli, ei nimittäin ollut mikään jouni vaan ANTTI, tää about 45(?) herra, ja koululla ei ollut vaan Hakanitin studiolla täällä Kuopiossa, kun oon siellä työharjottelussa nyt kevään mittaan aina muutaman päivän viikossa. Aina oon siellä assarina ollut koulutuksissa, ja sitä kautta sitten vähän tutustunu esim. Tiina Kiiskeen. Mut Anttipa tosiaan sanoi mulle noin, sitten illalla vielä sanoi koko kampaajajoukolle että " kun tämä Vilma on raskaana niin hänen hiuksia ei värjätä viimesellä kolmanneksella, ne vaan on näitä tosiasioita mitkä pitää hyväksyä. Se vaarantaa sikiön." Pitäis olla aikalailla nahka auki nimittäin että verenkiertoon menisi. Vähän kampaajilla meni ilmeet silleen että helppo oli lukea niistä, moni oli eri mieltä. Itse hänen kanssa eilen juttelin siitä, mutta ei hän tosiaan sitten työnteosta kommentoinut mitään, koska siinähän sitä todellakin enemmän altistuu kun siinä että väri on päässä tunnin kerran kuukaudessa. Mua vaan ihmetytti kyllä se!!

Otappa puheeks Hakanitilla jos asia kiinnostaa, olis mukava tietää miten muut ajattelee.

Vierailija
24/65 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tosiaan luurin käteen tänään ja soitin Tampereen konttorille ja kerroin tästä jutusta. Meni muutama tunti ja puhelua pukkas takasin. Kyllä ymmärsin, ettei näissä Antin puheissa ole nyt ihan asiat kohdallaan ja ottavat vielä häneen yhteyttä Juttu kuulemma juontaa johonkin Turun Sanomien kirjoitukseen, jossa joku toksikologi pohtii asiaa. Mutta , että on kaverilla pokkaa puhua tollasia, ilman että on mitään totuuden hiventä asian takana. Voin hyvin kuvitella, että on kulmakarvoja kohoillu koulutuksessa.

Jaahas palataanpas takaisin odotuksen auvoon... Moni on jo käynyt 3d/4d ultrassa, ja ite olen ollut vähän kahden vaiheilla, mutta varasin nyt sit kumminkin Tampereelle ajan. On se kyl paljon kalliimpi, kuin Helsingissä. Täällä maalla saa maksaa itsensä kipeeks. Mulle sanottiin hinnaks 220e dvd:n kanssa ja siitä on jo kela-korvaus pois. No 12.3 olis aika, joten sitten nähdään pikkuinen. Ei kyl malttais odottaa!

Vierailija
25/65 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onahn niitä monia mielipiteitä mutta hän esitti asian sanamuotoja ja äänenpainoja myöten ainoana totuutena.. Nojoo.

Nyt vituttaa (anteeksi vaan) ku jotenkin kaikki menee ärsyttävästi!!!!! Tuleeko teille ikinä semmosia kohtauksia että joku juttu vaan alkaa ärsyttää ihan hillittömästi vaikka olis just ollut tosi hyvä mieli? Mulla jotenkin kaikki nyt tökkii.. Sitten vielä sähköpostissa oli valitus Huuto.netissä myymästä mekosta, oli kuulemma tahroja helmassa. En vaan käsitä että minkähän laisia kun ei niitä vielä sillon ollut kun viime viikolla postitin sen huutajalle, nyt sitten olen jättänyt jotain " oleellista kertomatta" .. Yksinään pomppineet sinne sitten. Jee. Mieskin jotenkin on pahalla tuulella ja ärsyttävä.. Noh, katellaanhan aamulla, pitänee mennä sänkyyn ku mistään tuu mitään.

Vierailija
26/65 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille kampaamoasioita miettiville sanoisin kyllä, että soittakaa tuonne teratologiseen palveluun, niin saatte varman vastauksen asiasta eikä mitään musta tuntuu juttua:

Teratologinen tietopalvelu on koko maan kattava puhelinpalvelu. Yhteyttä voivat ottaa raskautta suunnittelevat tai jo lasta odottavat vanhemmat, terveydenhoitohenkilökunta, apteekit ja terveydenhuollon viranomaiset. Palvelun tärkeimpiä tehtäviä on sikiövaurioiden ennaltaehkäisy.

puh. (09) 471 76 500

kyselyihin vastataan arkisin klo 9-12

Hedelmällisyyteen tai sikiöön vaikuttavista aineista saa tietoa Teratologisesta tietopalvelusta, joka siirtyi vuoden 2005 alussa Väestöliitosta HUS:n Myrkytystietokeskuksen alaisuuteen. Vastaavia keskuksia on perustettu useaan Euroopan maahan, mutta Pohjoismaista Suomi on toistaiseksi ainoa, jossa tällainen tietopalvelu toimii. Palvelun tärkeimpiä tehtäviä on sikiövaurioiden ennaltaehkäisy.

Teratogeeneillä tarkoitetaan ulkoisia tekijöitä, jotka voivat vaikuttaa haitallisesti hedelmällisyyteen tai kehittyvään alkioon tai sikiöön. Tällaisia voivat olla äidin käyttämät lääkkeet, äidin infektiot ja rokotukset, sekä erilaiset ympäristöaltistukset (esim. kemikaalit ja säteily). Ulkoisten tekijöiden aiheuttamat sikiövauriot ovat potentiaalisesti estettävissä.

Käytössä olevaan tutkimustietoon nojautuen arvioidaan tapauskohtainen riski, ja tämän pohjalta voidaan neuvoa vanhempia tai äitiä hoitavaa lääkäriä. Teratologinen tietopalvelu ei puutu äidin, raskauden tai lapsen hoitoon eikä määrää lääkkeitä. Palvelu antaa vain tietoa jonkin ulkoisen tekijän sikiövaikutuksista. Neuvonnan lisäksi palvelu kerää ja tuottaa tietoa eri lääkkeiden vaikutuksista raskauden ja imetyksen aikana.

Vierailija
27/65 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melba: Toki lapset on kaikki yksilöitä, mutta kun ei ole lapsista kokemusta pätkääkään, niin ei yhtään voi tietää, millaista on. Minä varaudun pahimpaan, eli etten jaksa tehdä yhtään ylimääräistä ja siksi en nyt ainakaan ennen vauvan syntymää niitä kestoja hommaile. Tietty jos jotain allergiaa tulee kertiksistä niin sitten - lähinnä siksi kestoja mietinkin alunperin, että jos ne hiottas vähempi kuin kertikset, mutta katotaan... Ja olis se kiva, jos mieskin olis sen homman takana, muutoin jää pyykkäilytkin itselle :O

Mä aion kyllä itte sitten keitellä soseet, mutta noi keittiöhommat onkin mun juttu :)

Kihara: Me ollaan varmaan suuntaamassa Hämeenlinnaan 4d:hen, siellä maksaa tosiaan 106-130¿ ja tossa hinnassa on jo dvd:kin! Siellä tutkmukseen menee aikaa menee 40-60 minuuttia, Treella sanottiin, että aikaa menee 30min.

Luulis kyllä, ettei ne hiusvärit nyt yhtäkkiä ole niin erilaisiksi tulleet, että niistä olis enempi haittaa kuin aiemminkaan! Ja tuskinpa kampaajat ovat sen hedelmättömämpiä (ainakaan niissä lapsettomissa joihin tutustuin hoitojen aikana ei ollut yhtään kampaajaa) tai saisivat sairaampia lapsia kuin muutkaan - ja heihinhän ne värit eniten vaikuttavat, harva kai värjäyttää hiuksiaan joka päivä... Sen vain tiedän, että värjäystulos saattaa päässä olla jotain muuta kuin se, mitä oli aikonut, kun on raskaana...

Juups, jokohan se uni tulis..?!

Kuutar rv22+1

Vierailija
28/65 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveisiä täältä Järvenpäästä. Hiihtoloman tapaista meilläkin vietetään, mutta lähinnä sen vaikutus näkyy siinä, että tytön päiväkoti on lomaviikon ajan suljettuna (lapsi on pienessä ruotsinkielisessä pvkodissa). Ukko on töissä normaalisti ja meitsi ilman duunia.

Huomasinpas muuten että siitä listasta tämän linkin alussa puuttuu meikäläinen. En tiedä miten saisin sen siihen lisättyä, voisikos joku vihjaista? Mä kun en ole niin neropatti netin kanssa, vaikka noin muuten osaankin sitä käyttää. (kuulostaa sekavalta?) ;)

Tuli myös sellainen juttu mieleen, kun täällä on ollut paljon juttua ultrista. Vinkkinä teille, että kannattaa skannata ultrakuvat kun ne on vielä tuoreita. Ultrakuvat kun on printattu lämpöpaperille - eli sitä saman sorttista kuin kaupan kassan kuitit - niin niissä on sellainen vika, että väri haalistuu (kuten joku joka on pantannut kassakuittia pitkään voi todeta) ja lopulta kuvasta ei saa selkoa. Ystävättäreni esikoisen ultrakuvien kanssa on käynyt juuri näin; ne ovat lähinnä valkoiset ja kuvasta ei saa tolkkua (esikoinen on nyt n. 11 -vuotias). Mieheni on tämän johdosta skannannut kuvat ja kivan näköistä jälkeä tuli. Säilyy kuvat pitempään ja voi vaikka printata valokuvapaperille, jos haluaa.

Sitten muihin kuulumisiin. Pikku kakkonen on jo jonkin aikaa ilmoitellut näkyvämmin ja tuntuvammin olemassaolostaan. Viime viikonloppuna mulla meni keskittyminen lauantai-illan leffasta, kun muljahteli sen verran tehokkaasti. Eikun masu esiin ja kerrankin isäkin sekä tunsi että näki liikkeet! Siinä sitä sitten istuttiin, hyvä leffa telkkarissa, miehen lämmin käsi massun päällä.

Mieltä on tosin vaivannut viime aikoina hienoinen kuvotus, joka iskee aina iltaisin. Raskausviikkoja on jo 22+4, joten ensimmäisen kolmanneksen pahoinvointiahan tämä ei ole. Soitin illalla terveyskeskukseenkin, mutta kun ei ole muita oireita, niin kehottivat kyselemään neuvolasta. Noh, lapsi tuntuu liikkuvan normaalisti ja neuvolahoitaja on tämän viikon lomalla, joten taitaa kysymys jäädä ensi maanantain neuvolakäynnille. Kuvotus kun ei ole jatkuva eikä paha ja kaikki tuntuu muuten olevan ok.

Onko muuten kellään ollut painajaisia? Mulla oli vähän aikaa sitten sellainen. Olin laivalla tyttäreni kanssa, ja äkkiä laiva alkoi upota. Mulla on kammo hukkumisjuttuja kohtaan, en halunnut vuokrata Poseidon -elokuvaakaan sen vuoksi. Ja sitten mä nään unen jossa mä menetän tyttäreni ja hukun itsekin syntymättömän kera. Voin sanoa että mä heräsin kertaheitolla. Silmät rävähti auki, ja kesti jonkin aikaa saada jälleen unen päästä kiinni, kun pelkäsin että uni toistuu. Nyt on vähän levoton olo, että tuleeko tällaisia unia enemmänkin.

Nämä ja erinäisiä raskausoireita lukuun ottamatta olo on loistava. Lapsen paino alkaa vaikuttaa ettei sitä jaksa fyysisesti samalla tavalla kuin ennen, mutta muuten olo on hyvä. Tekisi mieli jo laitella paikkoja kondikseen tulokasta varten, mutta ensin on muita hommia tehtävänä.

Eipä tällä kertaa muuta. Pistäkäähän viestiä taas kun ehditte ja kertokaa toki mihin siinä hiustenvärjäysjutussa päädyitte.

Vierailija
29/65 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airmid

Mulla on kokemusta näistä iltakuvotuksista kanssa ja ne tuntuvat vähenevän sillä, että ottaa vähän iisimmin päivän. Eli jos vaan mahdollista, niin jotain iltapäivälepoa ohjelmaan, niin vois vähentää kuvotusta.

Vierailija
30/65 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans hieman ihmettelen tuota värjäysasiaa...En kyllä oikein jaksa uskoa, että kovasti haittaa olisi. Kuten joku oli jo maininnut, että tulokseen raskaus saattaa vaikuttaa ja ilmeisesti etenkin permanenteissa. Mä olen värjäyttänyt hiuksiani raskauden aikana ja terveeltä ja hyvinvoivaltahan tuo vaikuttaa, ainakin jos ultriin ja terkkariin on uskominen. Ja aion värjätä vastedeskin. Mutta jokainenhan tekee niin kuin itse parhaimmaksi katsoo. Tästä hyvä esimerkki on, kun viikonloppuna kylässä sanoin, etten juo light limsaa olleenkaan, koska siinä on sakariinia, mitä ei suositella raskauden aikana, juuri vauvan saanut sanoi, ettei ole muuta limsaa juonutkaan kuin light limsaa ja terve vauva syntyi. Mutta silti aion edelleen olla sitä juomatta. Ajattelisin asian näin, että enemmin on vaikka sitten liian varovainen kuin katua myöhemmin. No joo, ihme paatoksella mäkin lataan näitä asioita tänne, suokaa anteeksi =) Aliku viikko on ollut olevinaan jotenki kiireinen, ettei ole kunnolla ehtinyt kulostelemaan vauvan liikkeeitä, silti kiireessäkin pientä pulputusta tuntuu, joten en ole ehtinyt huolestua.

Mielialat on kyllä mielenkintosia, kaikenlaiset tunteet tosi herkässä. Itkettää herkästi, loukkaannun helposti jne. Tää on tällästä vuoristorataa. Pakotin miehen sopimaan mun kanssa päivänmäärän koska mennään vauvantarvike ostoksille. Liian monta kertaa on tullut pettymys, kun olen ajatellut, että tänään on hyvä päivä ja sit miehelle ei olekkaa sopinut. Syythän ovat olleet ihan ymmärrettäviä, kuten työjuttuja, mutta raskaana olevan naisen mieli on ihmeellinen =) Että hattua täytyy nostaa kullalle, että jaksaa mua =)

Ihanan aurinkoinen päivä, mutta vaan nii pirun kylmä, -32 näytti mittari tuossa hetki sitten. Ei houkuta ulkoilemaan.

Mutta aurinkoisia päivän jatkoja!

Peetta+vaavi 21+6

Vierailija
31/65 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja sori, kun ollaan Palsin kanssa eksytty jo aika lailla aiheen ulkopuolelle. Ei välttämättä ole kivaa muiden lukea, tätä meitin tukkuliikkeen sisäistä keskustelua ja kuka teki ja sanoi mitä.

Vielä siis sen verran selvennystä Kuutar ja muut: Minä siis olen kampaamoyrittäjä ja Pals on valmistumassa alalle. Ja sekavasti sanottuna erään tukkuliikkeen kouluttaja on nyt ollut hieman varomaton ja omasanainen, kommentoidessaan tätä väriasiaa. Mua ei ainakaan ollenkaan hirvitä ja teen töitä ihan normaalisti, varmaankin tonne t

oukokuun puoliväliin ainakin.

Mutta nyt siis riittää ja lupaan, etten enää kiusaa ketään näillä karvahölinöillä. Pakko jatkaa töitä, palataan!

Vierailija
32/65 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä huomata, että lomaviikko on kohta jo ohi!

Pakkasta ulkona enemmän kuin omiksi tarpeiksi ja huominen enää jäljellä. Lauantaina on tulossa vieraita ja pitäisi tietenkin vähän raivata täällä kotosalla sekä valmistella ruokia...

Täällä on ollut kiivasta keskustelua hiuksien värjäämisestä, ei mua ainakaan ole haitannut, ihan kiva saada oikeaa tietoa ammattilaisilta. Ekassa raskaudessa blondasin huoletta tukkaani, mutta tämän kanssa olen nyt kasvatellut vähitellen omaa tukkaani takaisin. Elokuussa laitoin ruskeempia raitoja ja nyt on kohta jo puolipäätä " luonnontilassa" . Mun serkku nimittäin varoitteli hiusväreistä, hän itse sai vauvan kesällä. Aikaisemmin en ollut kuullutkaan, eteti tukkaa saisi värjätä! En tiedä, mikä kaupunkilegenda se sitten on...

Eilen kävin viimein hoitamassa sitä syntymättömän lapsen vakuutusasiaa, nyt sitten ootellaan muutama viikko sitä tuomiota, että voiko mulle myöntää ko. vakuutuksen vai ei. Edellisessä ei ollut epäilystäkään, etteikö sitä saisi. Mutta nykyisin on kai ne myöntöperusteet kiristyneet, kun jäi vähän outo olo. Yhden tunnen, jolle ei samasta putiikista sitä annettu ja toisen joka sai sen sitten muualta.

Tuolla oli myös juttua VANHASTA äitiyspakkauksesta ja joku tiesi, että huhtikuussa vaihtuisi kuosit vuodelle 2007. Miten se pitikään hakea, kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa??? Mä en ainakaan haluaisi mitään vanhaa pakkausta. Itseasiassa vaatteita on jo ennestää paljon ja ystävättäret pitävät huolta, että niitä " kierrätyskelpoisia" myös riittää, mutta enpä mä sillä satasellakaan mitään keksisi, joten ajattelin kyllä ottaa vaaville oman pakkauksen. Sekin olisi p-juttu, kun niitä viimevuotisia on luvassa muutenkin, niin sitten olisi kolmet samanlaiset!

Huomasin myös, että kivasti on kaikki tarvikkeet kasassa, turvakaukalo palautuu ensiviikonloppuna kotiin ja kylpyamme löytyy myös, syöttötuolia ei kyllä ihan heti tarvita (sekin on) ja sitteri samoin. Täähän tulee edulliseksi tämä pikkukakkonen, hih!

Joku kyseli, miten saa omat tietonsa jonoon. Älä vaan tee samaa virhettä kuin mä alussa ilmoittautuessani. Kopioin nimittäin ensin koko listan viestiini ja sitten lisäsin ITSE omat tietoni. Sain kuumaa " palstanpitäjältä" eli pistät vaan viestiin haluamasi tiedot ja sitten joku, yleensä Senniina aloittaessaan uuden viikon ottaa ne huomioon...

Iloista loppulomaa kaikille, joilla sellainen on! Voipi olla, etten malta olla kirjoittelematta myöhemminkin?!

Vierailija
33/65 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain väärinkäsitysten välttämiseksi, niin ei minuakaan tuo värjäyskeskustelu ole haitannut.

Tuosta " vanhasta" pakkauksesta...ihan kuin olisin jostai lukenut että edellisen vuoden pakkaukset jaellaan ensin pois ja sitten vaihtuu uuteen, et saa nähä miten sit käy. Aika sinertävää tuo 2006 pakkaus sisältää ja haalari ja toppahattu ei oikein ainakaan mun mieleen ollut. En siis tokikaan itselle ole sitä vielä saanut, mutta tutuilla nähnyt. Elättelen myös toiveita, josko ehtis vaihtua uuteen. Mut tuli mitä tuli sit, tarpeeseen tulee. Ensimmäinen kun tulossa ja paljon pieniä syntyy nyt samoihin aikoihin tuttavapiiriin/sukuun, niin ei paljon lainailla.

Vierailija
34/65 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikulla kotona nyhjään..Tai Ikeaan ois tarkotus kohta puolin mennä käymään.

Aamulla kävin hammaslääkärissä ja reikiä nolla. WAU! (varasin ton ajan heti lokakuussa...ja tänään sit vihdoinkin sinne sain mennä).

Työasioiden takia oon sairaslomalla pari pv. Meillä hiukan ilkeä hoitaja maisemissa joka on ottanut minut hampaisiinsa. Kävin sitten eilen pomolle puhumassa asiasta, sitten hain sairaslomaa työterveydestä ja tänää jo soittelin työsuojeluvaltuutellu. Nyt sitten vaan odotellaan... Meidän kahden kuulemma pitäis keskustella asia selväx. Ja arvatkaa kuin paljon kiinnostaa...Ihna kympil tietty.

Tässä kun joka toinen viikko miettii mitä onkaan tehnyt väärin ym.kun rouva on töissä (tekee yötyötä ja silloin on aika tihrustaa toisten tekemättömiä töitä)ja millä jalalla hän sattuu tulemaan illalla töihin tai lähtemään aamulla kotiin. Ja voitte kuvitella kun joutuu ryöpytyksen kohteeksi.

Raskaaksi tulon jälkeen olen entistä enemmin ollut hänen hampaissaan...että sillee.

Kiva siis työskennellä naisvaltaisella alalla jonne mahtuu jos jonkin näköstä tyyppiä (vaikka onkin psykologin testit läpäissyt kouluun hakiessa.) Toki, vikaa on varmaan minussakin mutta...Enhän mä yksin saa kaaosta aikaan...

Mutta...yritän lähteä mielenparannus reissulle..jotta ei seinät kaadu päälle. Ärsyttää niiiiin paljon.

Joten älkää suuremmin välittäkö mun purnauksesta.

Miiu ja vaavikka 23 (oho, kuin huomaamatta jo näin pitkällä kun masu pysyy ed.piilossa...)

Vierailija
35/65 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä light limsassa on sakariinia..? Ainakin cokis lightissa on sukraloosia ja siitä terkkari sanoi, että kun se on suhteellisen uusi makeutusaine, niin siitä ei varsinaisesti ole mitään tutkimusta, mutta että kun sitä ei ole " kiellettyjen" listalla niin sitä voi kohtuudella nauttia...

Ja mulla oli tossa tavallistakin light limsaa, muttei siinäkään sakariinia ole...

Itse asiassa en ole missään tuotteessa törmännyt niihin kahteen kiellettyyn makeutusaineeseen! En vaikka kuinka tuoteselosteita lueskelenkin ja oliskin kiva tietää, että missä niihin vois törmätä.

Tilasin äsken meille sen 4d-ajan. Se on sitten huhtikuun alkupuolella, rv27+6.

Nää torstait on sitten ärsyttäviä, mulla on aamulla lueto 8-12 ja sitten 17-19.30! Eli saanpa nyt vielä toistamiseen tänään hilata itseni yo:lle. Onneksi tämä on nyt viimeinen tätä lajia! Mutta toi pakkanen tympii noilla koulumatkoilla :(

Nyt ruokaa tekemään!

Kuutar rv22+2

Vierailija
36/65 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Light limsoista vähäsen eli nämä yleisimmät " valojuomissa" olevat makeutusaineet ovat täysin turvalliset eli mitä nyt näitä Coca Cola light tai zeroa tai Pepsi maxia juo, niin ihan huoletta voi juoda semmoiset puoli litraa päivässä, ihan älyttömyyksiin tuskiin kannattaa niiden laksatiivisten vaikutustenkaan takia mennä. Mut yhden poikkeuksen löysin tuossa alkuraskaudesta eli Lidl:in kevytlimsat oli makeutettu toisella niistä kielletyistä aineista, en nyt muista kummalla, mut jommalla kummalla kuitenkin.

Vierailija
37/65 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tuli mieleen toinen paikka, jossa esikoisen odotusaikana törmäsin noihin kiellettyihin makeutusaineisiin eli mulla epäiltiin hetken pojan makrosomisuuden takia diabetesta ja söin silloin raskausdiabeetikkojen ohjeella ennen kuin ehdin sokerirasitukseen. Jostain kaupasta nappasin silloin sellaisen pahvipurkissa olevan pienen diettijätskin ja huomasin, että siinä oli sitä toista niistä kielletyistä makeutusaineista. Tais olla vadelman makuinen se jätski.

Vierailija
38/65 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vähän kommentoinnit aamupäivästä kesken. Olikos se Kuutar, kun mietti kans tota 4d ultraa. Juu on Tampereella kallis ja kävi kans mielessä se Hämeenlinna, että on jo niin paljon halvempi, et kannattais melkein ajella sinne. Kuitenkin, oli jossain pino, missä keskustelua Hämeenlinnan ultrasta ja ei ollut oikein mieltä ylentäviä kokemuksia ainakaan muilla sieltä. Joten menen siis Tampereelle vaikka maksaakin enemmän. Tai voisin ehkä vielä kysäistä muiden Tampereella käyneiden mielipiteitä.

Airmid: meidän listaemona on toiminut Senniina, laittaa sutkin listaan. Taitaa vissiin olla talvilomalla, kun ei ole hänestä tällä viikolla kuulunut mitään.

Vierailija
39/65 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainaski tuo miehen vahingossa ostama Fanta free (light) on makeutettu sakariinilla ja aspartaamilla. Kävin viel äsken tarkistamassa jääkaapilla. Kai se sit pitää kaikista lajeista tarkistaa erikseen.

Tänään on ekan kerran kunnolla tuntunut näitä ennakoivia supistuksia, maha menee yhtäkkiä ihan kovaks. Jännä tunne. Ja vaavi potki yhes vaihees aivan älyttömästi ja lujaa, näky kauas mahan päältä. Joku sano et on kyljet kipeet, tänään myös mulla on kyljissä tuntunut. Mulla on ollut aikaa vissiin tutkiskella omia tuntemuksia =)

Vierailija
40/65 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vaihteeksi vähän paremmalla tuulella :D Illalla luin vauva-lheden sängyssä kannesta kanteen ja käperryin sitten jo nukkuvan miehen kainaloon, kyllä se ärsytys siinä karisi.. Huomaa että oikeesti hormoonit tekee näitä juttuja, koska samalla itkin lohduttomasti esim. synnytystarinoille..

Joo, en minäkään ihan vähästä hätkähä, aion ihan normaalisti työskennellä toukokuun loppuun jos vaan fysiikka ei petä :) Ja varmaan ihan normaalisti värjäilen itsekkin!

Voi Miiu, toivottavasti työjutut selviää, uskon että ei huvita keskustella ko. henkilön kanssa naamakkain sitten.. Mutta ota relasti nää päivät, hemmottele vähän ihteesi ja tee jotain kivaa!

Kivaa saada sitten äitiyspakkaus, olishan se uusi kiva sitten kun tuttavilta saa ton viime paketin vaatteita niin paljon.

Ihmeesti sitä jaksaa, tänäänkin seisoin ja kävelin koko päivän, mutta olo on vielä ihan reipas. Sitten se sippi iskee joskus ysin maissa ihan täysillä tajun kankaalle :)

Mukavaa iltaa kaikille! Ai niin, kun luin teidän limpparijuttuja niin rupesi kauheesti tekemään mieli :D

-pals ja pikkuinen 21+6