Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

.:. KesäHeinät -07 .:. laskiaisviikkoa!

19.02.2007 |

[quote]

[color=FF3030][size=3]? [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]?

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 2, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=4]???????????????????

[/quote]

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis kokeilin ja melko hyvin onnistuinkin tuossa listan kopioinnissa! Pieniä merkkivirheitä siel on mutta selvän saa!

Hei miltäs " tytöt" kuulostais jos otettais tähän rinnalle yahoo lista? Meillä oli molemmat käytössä Lokalahjojen -05 kanssa ja nyt jälkeen päin on ihan mahtava lukea niitä viestejä mitä sillon kirjoiteltiin! Ne kun säilyy tuolla yahoolla aika kauan.

Linkin sinne vois lisätä viel aina tähän meidän LA listan perään, tyyliin että " Lisää jutustelua: ja sit se osoite" .

Etuina olis helposti seurattavissa olevat keskustelut, täällä tää pino välillä venyy ja jotkut mieltä painavat kysymykset ei ehkä aina erotu niin paljon että saisi useamman ihmisen vastaamaan. Tuolla saisi asialle oman aiheen aina, johon tulisi muiden vastauksetkin.

Lisäksi jotkut tykkää lukea viestejä säköpostista, ja toiset netistä. Ja yahoolla voi tehdä molempia.

Missään nimessä en tarkoita ettei täällä voitaisi ja pitäisikin löpistä! Mutta rinnalle, koska se helpottaisi myös heitä jotka eivät välttämättä pääse tänne niin usein...

Mä kommentoin tuolla vko7 pinossa noita vaunujuttuja ja jessus mitä mainosta tuli Gessleinille :D hih. Mutta joo, on ollut kivat vaunut!

Vierailija
2/65 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos monella kesä-heinällä loma tällä tai ens viikolla? Ainakin mukavia säitä odotettavissa. Tänään ainakin ollut hieno olma vapaa-päivälle ja ollaan koiran kanssa ulkoiltu. Kohta alkaa jo väriäkin tarttua naamaan, jos aurinko paistelee.

Tuottaako nukkuminen muille ongelmia? Mä heräilen 2-3 kertaa yön aikana, enkä tahdo saada unta uudestaan. Ei auta ulkoilu eikä illalla valvominen. Neuvolan tädillekin jo marmatin, mutta kuuluu vissiin aika yleisiin raskausvaivoihin. Mutta jos olis jotain vinkkiä, millä selättää moinen ongelma.

Vaunuista on ollut kovasti keskustelua. Uudessa Odotus-lehdessä on aika kattava vertailu uusista vaunuista ja niiden ominaisuuksista. Siinä oli 15 erilaiset yhdistelmät vertailussa. Mua ainakin melkein eniten kiinnostaa just noi mitat kokoontaitettuna, kun ei tosiaan sitä uutta autoo ole tulossa lisävarusteena vauvan mukana ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras meinas unohtua. Vauvan liikkeet tuntuu vatsan päälle ja näkyy. Muilla vissiin tuntunu jo kauan, mutta mulla vasta nyt. Tekee tämä pieni asia ihmisen herkäks. On tää vaivoista huolimatta vaan niin hienoo!

Vierailija
4/65 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa... Viime viikolla olin niin väsynyt, että töistä kun pääsin kotiin siinä 18.30 niin 20.reikäreikä sitä oltiin jo nukkumassa :( eli siis tosi väskä on vaivannu!

Lauantaina jaksoin sen verran viihtyä koneella, että luin teijän kuulumiset mutta kun olin viimosenkin viestin lukenut niin olin jo niin silmät sikkarallaan etten jaksanu enää kirjotella mittään :)

No jok tappauksessa meille on siis uusia seuralaisia tullut " linjoille" . Kiva. Ja tervetuloa minunkin pualestani!

Omaan napaan sen verran, että....

Kävin tänään neuvolassa: Turvotusta tullut ja painokin oli noussut liikaa, verenpaineet myöskin korkeella. Supistuksia tullut viime aikoina ehkä liikaakin ja selkäkipuja niinkuin myös " polttoja" :( Parin pv:n päästä uuvestaan neuvolaan ja sitten mietitään, että lähdenkö käymään sairaalassa ;( Juu ja sitten puhuin myöskin siitä ikävästä välikohtauksesta mikä minulle jokunen viikko sitten sattui sielä töissä eli tämä uhkaava-asiakas tapaus ja lopputulos on tämä, että huomenna on aika työpsykologille, sillä th:n mielestä minulla on selkeä post-traumaattinen stressi asiasta. Että tätä rataa sitten...

Hih, no oon se miekii vähän höhlä! ostin edellis viikon lauantaina hoitopöydän ja tokihan se piti jo kasatakkin :D Ja nyt mie voinkii sit alkaa keräilee nuttuu laatikoihin!!!

No mutta nyt täytyy mennä saunaan löllimään ja rentoutumaan, on ollut vähän raskas päewä kaikin puolin, muuta onneksi huamena on päivä uusi!!!

- äp81 ja 21+3 -

Vierailija
5/65 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni flunssassa maatessa, joten se siitä sitten... La kävin vielä reilun tunnin kävelyllä, ja kun lopulta sain raahauduttua sisälle, olin niin kuollut, että mies sai auttaa housut pois jalasta ja sohvalle pitkäkseen (missä sitten nukuinkin 2 tuntia). Silloin uskoin, että nyt on tosiaan tauti kimpussa (kuumetta kun ei kuitenkaan noussut missään vaiheessa). Tänään olin pois töistäkin, huomenna pakko mennä edes vähäksi aikaa. En ole jaksanut käydä edes lueksimassa viikonlopun kirjoituksianne; yritän tomeroitua myöhemmin ja kommentoin sitten jos jotain tulee mieleen.

Ihanaa, kun Kiharakin jo tuntee liikkeitä! Minä viime viikolla aloin epäillä, että jokohan tuntuu. Vaikea sanoa, että ovatko ne värinät ja muljahdukset nyt sitten mitä. Ilmavaivojakin kun on (noloa; pitäisi varmaan testata laktoosinsieto kun oikeasti rupsuttaa koko ajan) ja maha kramppailee vähän väliä (ei kai se beibi niin reipasta liikettä saa aikaiseksi, että se tuntuisi lihasten tärinänä, sellaisena kuin olisi elohiiri mahassa?). Välillä on kyllä sen oloisia muljahduksia että olen jo miettinyt, voisivatkohan ne olla ns. sitä itseään. Ja pari kertaa olen kuvitellut pienen muksahduksenkin. Vielä olen kyllä vähän epäuskoinen - että olenkohan minä vain liian innokas ja toiveikas.

Nyt syömään ja petiin. Mukavaa viikkoa!

Vierailija
6/65 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terppa :) Mulle käy ainakin se yahoo homma jos joku neuvoo perusteellisesti, ei ole kokemusta aiheesta!

Tänään oli eka työpäivä, oli tosi jees. No tietysti, kuinkas muuten, kun oli rakenneultra keskellä päivää ;) Ihan loistavaa oli, miestä jännitti sinne meno tosi paljon, ite en kerenny ees tajuta ennenkun siinä pöydällä että mitä ollaan tekemässä :) Sitten sen jälkeen jossain ihmeen onnenhuumassa molemmat vaan käveltiin pakkasilmassa :) Oli se pikkuinen niin ihana. Ja kaikki hyvin. Ja kysyttiin sit kuitenkin sitä sukupuoltakin;) Ei kaduta, ihanaa on tietää..

Hitsi kun on vaan niin hyvä mieli nytten ton ultran jälkeen!

Joku kysy nukkumisesta.. No, oon aina nukkunut kun tukki ja PALJON. Nyt alkanut olla enempi semmosta heräilyä, aamulla herään " ennen aikojaan" mikä on mulle joskus kymmeneltä :D Mutta yleensä jos on saanut nukkua ilman herätystä, niin menny kuitenkin yli puolen päivän. Yöllä heräilen useemman kerran, vaikee saada unta ja niin edelleen.. Mutta kyllä se tästä!

palma 21+3

Vierailija
7/65 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiessani teidän intoa kestovaippailusta.. aivan tuntee itsensä maanpetturiksi.. kun en ole ajatellutkaa käyttää kestovaippoja vaan niitä kertiksiä.

uskon tämän johtuvan omasta laiskuudesta ja myös siitä ,ettei ole mitään kokemusta kestoista ,kun ei ole kukaan tuttavanikaan käyttänyt, enkä ole päässyt vierestä katsomaan miten se homma toimii( selityksen makua..) . Olishan tässä vielä aikaa...

mutta suuri hatunnosto teille jotka olette päätyneet kestoihin!!

joku kyseli myös loma asiota.. joo olen lomalla, tai siis olin maaanantain vain töissä ja loppu viikko vapaata miehellä ei lomaa vielä, ja tarkoitus olis lähteä viikonlopuksi perheenä mummolaan 400km päähän. päätettiin mennä junalla niin on vähän helpompi matkustaa tämän mahan ja selkäkivun kanssa.

kihara kyseli nukkumisongelmia..

niitä löytyy, olenkin jo kerinnyt niistä täällä valittamaankin. just sellaista 3 aikaan heräämistä ja sit ei uni tulekkaan. mutta nyt uusia uni ongelmia.. ihmeelliset ja sekavat unet. muistaakseni joku (olisko ollu pals kun) niistä kertoi, kuuluvat varmaan tähän juttuun.. mutta nyt täytyy lähteä neuvolaan ,puolen tunnin kuluttua on aika..

Vierailija
8/65 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hiihtolomaa viikko 10, eli parin viikon päästä. Oltas menossa Ylläkselle jos vaan koiravahti järjestyy..Siskopuoleni on allerginen, muuten tulis tietty mukaan. Äiti ja hänen mies on varannut sieltä ison mökin, piti mennä jo viimekin vuonna mutta saatiin just tietää äidin syövästä ennen sitä, ja ne hoidot alko, niin ei mentykään sitten. Nyt odotellaan innolla josko onnistuis lähtö, olis niin ihanaa kun erittäin harvoin äidin kanssa nähdään..

Ainoa vaan että Kuopiosta Kolariin ei mene busseja, siis edes niin että menis vaikka Ouluun junalla ja sieltä.. No, juna kyllä menee, kiertää TAMPEREEN kautta ja matkan kesto yhteensä noin 15h ja kaksi vaihtoa :D Tuntuu vähän järettömältä mutta eihän meillä autookaan ole talvikäytössä.

Ja ne unet on jokaöisiä muuten ollu nyt ehkä kolme viikkoo, viime yönä tipuin kerrostalosta ja isä oli jotenkin kamala :D Siis aina ne unet on jotain painajaisia ja tutut ihmiset muuttuu kamaliks.. Jospa tää unimaailmakin tasottusi.

Lähen töihin, mukavaa päivää muille heinille ja kesille <3

-palma 21+4

Vierailija
9/65 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beserolle... Minä noista kestoista vauhkoamisen aloitin, mutta en missään nimessä halua kyllä kellekään mitään huonoa omaatuntoa aiheuttaa. Jos sille tielle lähtee äitiydessä, niin sillehän ei ole mitään loppua. Aina on niitä, jotka tekee kaiken alusta asti itse ja on kuin luotuja kotiäitiyteen. Koti hohtaa puhtauttaan, tuore korvapuustintuoksu valtaa ovelta, kun mies tulee töistä kotiin, äiti kantaa liinassa vauvaa ja täysimettää sitä ja siinä samalla liinaillessa äiti tietty keittää vauvalle omatekoiset soseet ja pesee kestovaipat ;-) Oikeasti jos tuosta kaikesta selviää kunnialla niin onnea vaan ja jollekin se on varmasti elämäntehtävä. Me tavikset sitten varmaan jostain osasta " lusmuillaan" tämmöisten täydellisten perheelleen omistautuneiden äitien sijaan... kyllähän mäkin kestoilua mietin ja taatusti kokkaan ja leivon mielelläni, mutta mites nytkin tulee roikuttua netissä (mies rakentaa pojan kanssa tuolla legoilla) ja kämpän siivous ei kiinnosta nyt eikä oikeastaan muuloinkaan...

Joo, mutta noihin kestoiluihin palaan vielä sen verran, että olipa järkytys suuri, kun ajattelin huutonetistä käydä kurkkaamassa että paljonko ne kestovaipat maksaa siellä, jos sieltä olisi jotain ostanut myös. Mielenkiinnosta hain sitä Fuzzi Bunzia ja hämmästys oli suuri, kun niistä käytettyinä maksettiinkin sen arvelemani kolmasosahinnan sijaan 12-16 euroa ja postikulut vielä parhaissa päälle. Kun nettikaupassa ko. vaippa maksaa uutena jotain 18-19 euroa, niin eipä sille kestovaippailukokeilulle sitten kovin paljon hintaa jääkään (luulin, että se mun 167 euron sijoitus kestoihin olis ollut paljon, mut jos yli puolet saa myydessä pois, niin eipä tuo kallista olekaan ja tilasin vielä pari vaippaa lisää).

Mä olen tänään menossa sinne Brunon vastaanotolle ja mies ja poika lähtee mukaan, joten jännä on nähdä mitä tuo vauvapoika siellä tänään puuhaa. Jospa osais nyt käyttäytyä paremmin, kun viimeiksi ultrassa kaivoi nenää. Miehelle jo nauroin että onneksi on lyhyet kädet, niin ei yllä ihan kaikkia paikkoja kaivelemaan...

Vierailija
10/65 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on talvilomat sitten pidetty, ihana viikko Italiassa takana :-)

Töihin paluu tuottaa taas normaalit tuskat, mutta liian nopeasti tähän arkeen taas palautuu.

Viime viikon listalla oli hienoa keskustelua kestoista ja rattaista :-)

Meillä on tiukka ratasvertailu käynnissä, 3-pyöräiset on suosikkeja eli vinkkejä otetaan vastaan jos käyttökokemusta löytyy...

Meillä tullaan osakestoilemaan, en kyllä ole vielä päättänyt että minkälaisella vaippapaketilla lähdetään liikkelle. Mies tykkäisi all-in-oneista, minulle kelpais harsot ja pul-kuori :-) katsotaan mihin sitten päädytään. Stressiä asiasta ei aiota ottaa, joten kyllä ihan tavisvaipatkin tulee meidän huushollissa käyttöön.

Vaatteita en ole saanut vielä ostaa, ei vaikka Roomassa oli -70% ale!! Ei mitään ennen maaliskuun loppua, meillä on tiukka komento :-)

jotenkin ei vaan vielä uskalla... Onneksi netissä voi kuitenkin surffailla katselemassa valikoimia

Vaavi liikkuu ihan villinä, aktiivikaudet huomaan kyllä helposti - ei tarvitse arvailla onko sankari hereillä vai ei. Tästä taitaa tulla pitkä kevät, nytkin jotkut napakimmat potkut tuntuu jo aikasta mojovasti. Massu on minusta jo valtavan kokoinen, vaikea uskoa että sisällä on vasta 350 g vauvaa :-)

Tervetuloa uudet kesäheinät! ja yahoo-lista kiinnostaa, jos joku ottaa asian hoitaakseen ja ilmoittaa mitä sitten pitää tehdä sinne päästäkseen. En ole oikein hyvin ao. asiasta perillä.

nyt lounaalle, jospa olisi hernekeittoa ja laskiaspullia listalla ;-)

Fiikus (21+6)

Vierailija
11/65 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nyt on neuvolassa käyty ja olipas mukava taas päästä juttelemaan.

siellä oli harjoittelijakin paikalla.

olen yleensäkin neuvolassa avoin kyselemään kaikkea ja ajattelin,että nyt kun harjoittelijakin on, niin kysytään kaikkea mahdollista.. jotta saa käytännönkokemusta siitä mitä kaikkea ne äidit voikaan kysyä, vaikkei olekkaan raskaana ensimmäistä kertaa.

kysyin sitäkin, että voiko käyttää veettiä karvanpoistoon bikinirajalla, vaikka siinä on kaikenlaisia ' myrkkyjä' , vai voiko ne imeytyä ihon läpi vaikuttaen vauvaan? (anteeksi, mutta kaikenlaista sitä miettiikin) vastaus oli ,että kyllä voi käyttää, samoin kuin esim hiusvärejä, eli kohtuullisesti kun käyttää ,niin ei mitään haittaa.

ja lopuksi nauroimme yhdessä, että tietysti jos lapsi on syntyessään aivan kalju niin voihan sitä miettiä, että lähtikö vauvaltakin karvat päästä..

ja siten kun kerran on hiihtoloma ,niin otin molemmat pojat mukaan neuvolaan ja saivat tulla kuuntelemaan lopuksi sydänääniä. olihan se kovin suloista kun olivat äänistä niin innoissaan.

palatakseni vielä niihin uniin..eivät ole mitään ruususen unia vaan tosiaankin lähinnä painajaisia..

ja nyt mitattiin se sf mittakin, oli 21, aikas paljon mielestäni, mutta käyrällä ollaan. paineet hyvät ja painoa tullut alusta alkaen kaikkiaan 3,1kg nyt viikkoja 22+1

Vierailija
12/65 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta kotiuduin juuri... Kauanko teillä tavallisesti menee normaalilla nlakäynnilla..? Meikäläinen kun vanhenee siellä tunnin verran, nopeamminkin saisi homma minusta edetä!

Hb 132 (ed. kerralla oli 131)

Pissa puhdas

Paineet 136/85 (kotona olen mitannut 115/75 tuloksia)

Paino +500g ed. käynnistä, kuusi viikkoa sitten, mutta edelleen kilo vähemmän kuin ekalla nlakäynnillä (kotivaaka on näyttänyt suunnilleen samoja painoja koko ajan)

Sf-mitta 18cm

Syke ja liikkeet hyvät

Nyt ollaan sitä 4d:tä mietitty, jos se maksaa max 130¿ Kelakorv. jälkeen, niin paljonkohan mahtaa maksaa ihan tavallinen ultraus yksityisellä - kai sillekin jää korvauksen jälkeen liki sata euroa hinnaksi..?!

Kuutar rv22

Ps. meillä on la 26.6 eikä 29.6 kuten tuolla la-listalla on!

Vierailija
13/65 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on jo nyt kuin valaalla. Selkä jumittuu aivan totaalisesti pesupaikalla, kun vatsa ottaa siihen takareunaan kiinni ja joutuu venyttään kroppaa eteenpäin. Meinasin vallan jumittua yhden mumpsin permistä huuhdellessa. Värien pesu jotenkin menee, kun on aika nopee toimitus, mutta noi permiksien huuhtomiset ja kiinnittämiset on aika tuskaa. Mutta harmittaa, jos joutuu luopuun kiharoiden teosta, kun noi vanhemmat mummelit on aikas ihan tosi ihania asiakkaita ja monet mumpsit on melkein kun omia isovanhempia.

Ihan paras toi, entäs jos vauva on kalju, kun käytän Veetiä. Hihittelin tääl aivan pissat housus!

Besero, pakko tunnustaa, et seurailin kans viime viikolla tuota kestokeskustelua, mutta en kommentoinut mitään, kun olen aika laiska ja ajatellut kans ihan noitten kertiksien kans edetä. Mutta hyvä, että aika moni aikoo jaksaa kestoilla. Hatunnosto siis sille.

Ja Tassulle: Siis olen juu liikkeitä jo tuntenut, nyt nää vaan jo alkaa tuntua jo vatsan päällekin. Eilen illalla, mieskin tunsi ekan kerran. Mä olen niin päivä päivältä vaan enemmän haltioissani tästä vauvasta. Että meille on tämmönen annettu :)

Vierailija
14/65 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihana 3/4 d ultrareissu takana. Minä, mies ja poika tykättiin hurjasti. Pojalla oli massussa kaikki kunnossa. Ja ei tuohon sukupuolen katsomiseen kyllä mitään Brunoa olis tarvittu, sen verran selkeä juttu oli, mut oli ihanaa kun kunnon konkari katsoi hirmu hyvillä laitteilla kaikki selkäkanavan sulkeutumiset, nenäluut, suu- ja kitalakihalkiot yms.

Joku tuossa hinnoista puhuikin. Mä olen useissa ultrissa käynyt ja halvin on tainnut olla 70 euroa kelakorvauksen jälkeen ja kallein jonkin verran yli 100. Tämänpäiväinen reissu oli noin 150 kelakorvauksen jälkeen ja sanoisin, että aivan joka euron arvoinen meille, kun näitä ongelmia ja tauteja on tässä raskaudessa piisannut.

Vierailija
15/65 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta, tänään saatiin netti toimimaan kotona vajaan puolen vuoden odotuksen jälkeen. Vähän piti lapioiden kanssa lunta lapioida ym.ym. Mut nyt toimii. Viime viikolla käytiin kanssa rakenneultrassa ja kysyttiin sukupuolikin. Ja saatiin paljon kuvia, myös pepusta =) Se kätilö sano, et voitte sitten laittaa tän peppukuvan rippikuvan viereen =) Kaikki kunnossa vaavilla, vähän hankala ultrattava vain oli, nukku hyvin sikeästi kippurassa aivan kohdun pohjalla, eikä suostunut tulemaan sieltä pois. Mut tarvittavat näkyi ja kunnossa oli. Meidän vaavi ei kaivanut nenää mutta rapsutti päätä etusormella, aika ihana. Mä olen hylännyt koko kestovaipat ainakin näin aluksi, ihan varmasti tarpeeksi opeteltavaa näin ensimmäisen kanssa ilmankin niitä. Jos sitten myöhemmin, tai seuraavan kanssa sitten harkitsisi asiaa enemmän. Vaavi potkii tosi paljon, jytisee kunnolla ja mies tuntee kanssa. Mä haluaisin jo kovasti mennä ostelemaan kaikkia isompia, kuten vaunuja ym. Ehkä tässä pian ehtisi mennä. Mä oon niin kummallinen, et mua stressaa, jos asiat ei oo valmiina jne.

Mut joo että tällästä...

peetta ja vaavi

Vierailija
16/65 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinäkin kampaaja olet (minä valmistun tässä kohtsilleen) niin kysyisin nyt tota väriasiaa ihan. Kun joka kampaaja on antanut kommenttia että voi värjätä normaalisti raskauden aikana, ja kun oon asiaa pohdiskellut niin tullut itsekkin samaan tulokseen, koska eipä sieltä niin paljon tavaraa yllä sikiöön mitenkään. No, kuitenkin tänään tämmöinen " ylempi" taho kuin Hakanitin kouluttaja Antti sanoi että viimeseen kolmeen kuukauteen ei väriä minkäänlaista, hyväksyt tai et, mutta sikiön vaarantaa. Hmm? Mitähän nyt ajattelisin, kun itse en ole kokenut vielä kun kerta vasta alan valmistua :D Kylvi semmoisen epäilyksen siemenen, tosin kaikista asioistahan on niiin monta mielipidettä että riittää..

Kyllä noi päivät välillä ottaa mahasta, tänään koski illalla jo aika paljon ennenkun kotiin lähdin.

Eipäs tänne nassuun kummempia :)

-pals ja hippara 21+4

Vierailija
17/65 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nosto..

Vierailija
18/65 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Tänään ei työnteko kiinnosta pätkääkään. Siksi ajattelinkin tulla tänne kertomaan kuulumisia.

Hajosi sitten kaukolämpöputki meillä Vantaalla. Onneksi meidän talossa ei tippunut kun pari astetta lämpötila, jossain oli kuulemma nukuttu 10ssä asteessa, hrrrrr.

Vauva rundaa menemään mahassa entiseen malliin. Itse en meinaa löytää mitään hyvää asentoa enää telkkarin kattomiseen, meidän sohva on varmaan liian pehmeä. Eilenkin illalla makasin lammastaljan päällä lattialla kun selkä meinas sanoa itsensä irti.

Ja sain viimein varattua sen 4d-ultran. Felicitas klinikalle tietenkin, kun sitä nyt on niin paljon kehuttu. 7.3 on aika, eli sitten ollaan 22+4 viikolla menossa.

Pinnasängyn saaminen huuto.net myyjältä on osoittautunut tosi vaikeeksi. Tyyppi reissaa jossain Kiinassa kokoajan eikä vieläkään olla saatu, vaikka huudettiin se jo kuukausi sitten. Mutta onneksi on se kehto, sillä pärjää kevyesti ekat kuukaudet. Eikä rahaa ole tossa kiinni vielä. =)

Lomista joku kyseli, me pidetään miehen kanssa pääsiäisen alus ja jälkeisviikot. Vaikka sinne on matkaa niin sit saa kaks viikkoa putkeen, ihanaa! Mut jonkin aikaa pitäis vielä kitua täällä.

Hyvää viikonjatkoa kaikille. Muistakaa pukea kunnolla päälle.

Vierailija
19/65 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Palsille: Poikkesin aamupäivästä katsoon, mitä on eilen ja aamulla kirjoteltu ja meinasin sätkyn saada. Olen putiikille lähdössä, joten jatketaan viel illalla. Siis Jouni kuka sanoi noin? Siis koululla? Mulla on Hakanit yhteistyökumppanina täs Tampereen seudulla ja ajattelin kyl ottaa asian puheeks edustajan kanssa. Mulla käy se harmaa " setä" Jorma Kiiski liikkeessä Hakanitin edustajana ja myyntitykkinä, eli tää yks kouluttaja Tiina Kiiski on sen tytär. Meinaako se Jouni joku, että jos asiakas ei voi värjätä hiuksiansa vikalla kolmanneksella, että kampaajatkin jäis saikkarille töistä? Olen nimittäin sitä mieltä, että jos asiakas altistuu kemiallisissa käsittelyissä myrkyille, niin me kampaajat vielä varmasti monta kertaa enemmän. Vai olenko väärässä, että aika harva laittaa kumihanskat käteen kun laittaa kiinnitysainetta asiakkaalle, tai että aika moni ottaa hanskat pois väriä huuhdellessa, kun on isoimmat värit saanut pois.

Puuh, olen suorastaan aika tolaltani, kun joku kouluttaja ottaa asiakseen noin teitä pelotella, varsinkin kun alan yleinen linja on aiheesta toista mieltä. Minä ainakin uskon, että on turvallista tehdä töitä ja kyllä asiakkaat värjää hiuksiaan ollessaan raskaana. Ja tää Jouni väittää pokkana, että vahingoittaa sikiötä. Puuh, kyllä nyt pukkaa tekstiä.

Tiedustelen kyllä Hakanitin kantaa asiaan, mutta kyllä aika paksulta kuulostaa. Olen kyl illalla yrittäjien kokouksessa, että myöhään menee, mutta palaan asiaan.

Vierailija
20/65 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestoista: mä olen niitä kanssa miettinyt, lähinnä sellaisia, joissa on kaikki siinä samassa paketissa.. Mutta kun miestä ei innosta asia yhtään, niin en tiedä, jaksanko yksin sitten alkaa niiden kanssa pelata. Ja kun ei yhtään tiedä ennalta, millaista se vauva-arki todellisuudessa on, kun eka on vasta tulossa...

Noista hiusten värjäämisistä... Taannoin tällä palstalla oli se viestiketju niistä värjäämisistä, siellähän joku sanoi, että lehdessäoli juttu, ettei kannattaisi ensimmäisen kolmanneksen aikana värjäyttää hiuksiaan, muttei siinä ollut ainakaan puhetta, ettei lopussa saisi! Itselle on ainakin laitettu väriä ihan silloin alkupuolella ja nyt taas laitoin. Ts. jos noita molempia juttuja uskois, niin kampaajatkin joutuis olemaan pois töistä ekan ja viimeisen kolmanneksen - enpä ole kyllä ennen moista kuullut!

Melba: Kiitos ultrien hintatiedoista. H-linnassa 4d maksaa 106-130e, eli tosissaan ei paljoa tule hintaeroa tavalliseen ultraan!

Onnittelut teille hyvistä ultranäkymistä!

Peetta: Me saatiin rakenneultrasta ainoastaan YKSI kuva, niin ne Treella kuulemma vaan antaa :( Saatiin kasvokuva (jossa on kädet edessä)..

Hyvä juttu, että teidänkin pikkuisella on kaikki hyvin masussa :)

Neuvolakäynneistä teillä oli taannoin puhetta. Itse olen käynyt nlassa rv9, rv16+2 ja rv22. Seuraava on rv27. Tuossa ekan to tokan välillä kävin lapsettomuuspolilla np-ultrassa, ja siellä lääkäri teki sisätutkimuksen samalla, niin sain perua nlalääkärin. Rv21+2 oli rakenneultra.

En erityisemmin pidä nlatädistä, joka tällä alueella on, tosin eilen vaikutti hieman paremmalta kuin aiemmin. Eniten tympii se, että vanhenen siellä tosiaan tunnin joka kerta! Vaikka kyselen paljon, niin silti se toiminta voisi olla nopeampaa!

Hankinnoista: vaunut on siis tilattu, haetaan sitten kun tarvitaan. Sänkyä olen käytettynä netistä etsiskellyt, sopivaa ei ole tullut vastaan (tai sitten hinta ei ole ollut sopiva), hoitopöytää ei hommatakaan, kehitellään sellainen itse vanhasta pöydästä. Turvakaukalo ja rintapumppu saataneen nyt lähiaikoina tuttavan tuttavalta (varmasti on kaukalo kunnossa, kun tämä tuttavani olisi sen itselleen ostanut tältä tutultaan, mutta kun ei sitä tarvitse tällä hetkellä).. Amme jalkoineen tullee keväämmällä tutultamme. Vaatteita ei ole vielä yhtään! Saamme toivottavasti vanhoja vaatteita tutuilta! Sitteriä metsästän netistä käytettynä..

Nyt itse pohdin sitä, mikä tukivyö olis paras ja millä keinoin sais huokeimmalla/helpoimmin masukipsauksen tehtyä..?! Netistä löytyi paketit, 27e ja 47e.. Tietty jos sattuu synnyttämään aikaisemmin, niin jääpi siinä masu kipsaamati, kun ei sitä kannata värkätä joskus rv30 paikkeilla ;)

Tällä viikolla olen saanut jopa nukuttua!!! Pari edellistä viikkoahan meni valvoessa aika pitkälti :(

Masua ei oikein vieläkään näy, paitsi ne saattavat nähdä, jotka tietävät: eilen nlatäti sanoi, että lantion mallikin vaikuttaa siihen, miten masu alkaa näkyä, että jollain näkyy kunnolla vasta viimeisellä kuukaudella.

Typerä peräpukama vaivaa :( Toivottavasti ei tule yhtä kipeäksi kuin viime talvena (olen siis kärsinyt niistä jo ennen raskauttakin), täytyy rasvata aina välillä.

Muutoin olo on ok =) Minulla ei ole ollut minkäänlaisia mieliala vaihteluita koko aikana, olen vähemmän ärtynyt ollut kuin ennen raskautta, vaikka mieheni pelkäsi, että minusta tulee kahta kauheampi ;) En tiedä, mistä sitten johtuu...?!

Täytyy lähteä hetkiseksi reippailemaan tuonne pihalle, kun on niin kaunista, tosin kylmä siellä vielä on.

Kuutar rv22+1