Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vielä kerran matkustamisesta =)

19.02.2007 |

onko teillä matkustaneilla ja raskaana olleilla ollut rokotukset voimassa kun olette matkustaneet semmossiin kohteisiin missä ovat suositeltavia ????

Vai oletteko kenties olleet varovaisia juomien , ruuan ja haavojen saannin suhteen ??

Itsellä nyt tilanne, että polio ja jäykkäkouristukset ovat vanhentuneet, eivätkä mielellään laita niitä.....Terkkarista kyllä sanoi että voi lähteä jos on todella huolellinen????!!!!!!!

Mutta miten on, voinko lähteä vai joudunko perumaan kalliin ja varmastikin ihanan lomamatkan =( ????

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostelen =)

Vierailija
2/8 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos saa udella mihin olisitte matkaamassa?

Mammis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs thaimaaseen nyt päädyttiin, kun hygieniataso ilmeisesti siellä parempi kun esim Intiassa, kun meillä on vielä tuo 9 kk tyttönenkin mukana !

Vierailija
4/8 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs kuulla olet? Rokotuksia eivät anna siksi, kkun ei niiden vaikutuksesta tiedä. itse otin kyllä imetysaikana, oliko ollut keltakuumerokote.

Thaimaassa on rabiesta, joten varo apinoita, etteivät pääse puremaan.

Onhan siellä raskaana olevia paikallisiakin :-) Tarkkaan miettisin kyllä lähtemistä tai lähtemättä jättämistä.

Vierailija
5/8 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka polion ja jäykkiksen voimassaoloaika on 10 vuotta, niin eihän se vasteaika silloin lopu kuin seinään, vaan vähenee vain pikkuhiljaa. Poliota ei muuten enää nykyään edes tarvitse päivittää, jollei lähde sellaiselle alueelle, jossa sitä esiintyy - käsittääkseni Thaimaa ei ole tällainen alue. Mutta kurkkumätä+jäykkäkouristus-yhdistelmä on kyllä yleisesti ottaen hyvä pitää voimassa.

Itselleni on laitettu jäykkis ja kurkkumätä marraskuussa 1996, eli vanheni muutama kuukausi sitten, ja reissasin kyllä hyvillä mielin vielä tammikuussa Kaakkois-Aasiaa ristiin rastiin.

Hyvää matkaa!

Vierailija
6/8 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä kun matkalle lähdetään olen viikolla 25.Lennon suhteen ei pitäs olla estettä, ainakaan lentoyhtiön mukaan .

Soittelin terveyskeskukseen ja viimesin jäykkis olis niiden tietojen mukaan annettu 96. Ja polio 91, mitä nyt sinne ei tarvi.

Mites kun luin gammaglubiini rokotteesta, mikä ajaisi saman asian kun twinrix ja saisi ottaa raskaanakin.Ainoastaan suoja on lyhytkestoisempi. Kokemuksia siitä ??

Vierailija
7/8 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ollut rokotukset voimassa sillon kun raskaana Thaimaassa olin. Apinoihin ei törmätty, kerran pari nähtiin kulkukissa, pientä norsua silittelin, siinäpä mun eläinkosketus. Jäitäkin tais pari kertaa lasiin lipsahtaa.

Hauskaa matkaa.

-m-

Vierailija
8/8 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä rokotukset olleet voimassa eikä niitä mulle silloin (rv 12) annettu. Vältin jäitä, join pullotettua vettä, en syönyt hedelmiä joita en itse päässyt pesemään ja kuorimaan, en syönyt ns. irtojäätelöä eli vain tuollaisia pakattuja jätskejä jne... eli hygieenia asiat kuntoon ja järki käteen niin ei ole mitään hätää.

Apinoita en nähnyt koko reissulla, norsulla ratsastin kylllä ja paijasinkin ja pari kulkukoiraa ja kissaa tuli vastaan, mutta eipä niitä tarvinnut jäädä paijailemaan ja pussailemaan sen kummemmin.