Lauantaipino TAMMIKUISILLE
Kommentit (9)
Olipas NIIN ihana, kun tulin tänne kurkkaamaan, ja meille olikin pino valmiina! (Ja vielä " tutun" aloittamana ;))
Minunkin unet loppui tuossa neljän maissa (nukahdin vasta puolen yön tienoilla,) että väsynyttä viikonloppua tiedossa. Sain onneksi yllättäen pitkän vapaan, kun pidän maanantaina loput ylityöt pois :). Aion ottaa ihan rauhassa, eikä itsellä mitään suunnitelmia. Teen sitä mitä jaksan ja huvittaa. Tiistaina pidetään ystäväpiirissä Itsenäisyyspäivän illanistujaiset, sinne lupasimme mennä, jos voimani antaa myöten. Kovastihan se piristäisi!
(.) Vaavi liikkuu entiseen malliin, eli silloin kun äiti on rauhassa. Huoli liikkeistä on nyt taka-alalla, katsotaan mistä seuraavaksi alan stressata ;). Selkää särkee yöllä, ja jalkoja myös, juilimiset " alapäässä" lähes päivittäistä. Ke. neuvolassa kaikki ok!!! Tällä hetkellä RT, saas nähä mihin vielä masukas päättää kääntyä. Sain sairaalan esitietolomakkeen, katsotaan kuis mamman käy, osaakohan sitä täyttää. Neuvolassahan voidaan tietysti lisätä terkan kanssa yhdessä loput, mutta saatanpa rynniä tänne teiltäkin apua kysymään...
Työaamuja jäljellä 6! Uskomatonta, mutta kyllä tuntuu HYVÄLTÄ! Alkaa tuntua, ettei enää jaksai. Onneksi sijaiseni aloitti nyt kuun alusta, olenkin häntä perehdyttänyt nämä kaksi päivää. Joutuu raukka heti maanantaina tulikokeeseen, kun itse lepäilen ;).
Eevi 32+2
P.s. Kaikki vinkit siitä, miten vähentää yöllistä jalkasärkyä nyt kehiin!!!
Kyllä nyt ottaa päähän kun nuo yöunet jäi niin lyhyiksi. Heräsin ennen kuutta vessaan ja sitten ei uni enää tullutkaan, tunnin pyörin sängyssä ja sitten luovutin. Nyt on sitten pökkelö olo. Pian kyllä herätä miehenkin, jotta sekin alkais laittautumaan reissua varten.
Eilen haettiin vauvalle pinnasänky ja se oli ihan sekundakappele koko sänky. Nyt sitten pitäis ottaa yhteyttä liikkeeseen ja vaihtaa sänky. Se oli toisesta päästä aivan vino, umpipäätyyn liitetty jalkaosa oli aivan vintturassa, liitos tapit tai tapin reiät oli tehty vinoon. Lisäksi siinä oli aika isoja kolhuja. Harmittaa kun tulee ylimääräistä vaivaa.
Saapa nähdä kuinka mä selviän viikonloppureissusta, etenkin kaupoissa kiertelystä, eilinenkin parin tunnin ostosmatka sai illalla supisteluja aikaan. Ja kun liikkuu vauva painaa virtsarakkoa ja alkaa pissattamaan. Kaikki hommat tuntuu menevän ähkiessä ja huokaillessa. Sukkia ja kenkiä on jo tosi hankala saada jalkaan ja autosta pois köpiminen on työlästä.
Nyt taidan herätellä miehen, eipä tarvitsekaan kuuluu itse kolistelevan tuolla. Menen siis laittamaan loput vaatteet laukkuun.
Nautittavaa viikonloppu, monella se on vielä extrapitkäkin
Unelma ja vauvi rv 33 tasan
Huomenia!
Ajattelin pikaisesti kurkata, mitä tänne kuuluu... mies tossa tiskaa, ja mun pitäis ainakin kukat kastella - tosin kämpän imurointikaan ei haittaisi. Mut enpä taida viitsiä kovin " riehua" , sillä ollaan lähdössä jouluostoksille. Saas nähdä, mitä tuleman pitää. Voisin ainakin kuvitella, että noin kolmen kaupan jälkeen meikäläinen alkaa vinkua istumaan jonnekin. No, ehkä hommat hoituu vähän verkkaisempaankin tahtiin.
Masuun ei mitään uutta sitten viimekertaisen. Taitaa vaavi olla vielä Höyhensaarilla kun ei muksi mua. Hauska huomata, että arkena kun nousen aina samaan aikaan ylös, pikkuisellakin on säännöllinen rytmi; näin viikonloppuisin nukutaan ja heräillään sitten molemmat ihan miten sattuu.
Jalkasäryistä kyseltiin... mulla vetää öisin suonta molemmista jaloista ihan hulluna. Villasukkien pito auttaa vähän, mutta jos tähänkin löytyy helpotuskonsteja, kertokaa ihmeessä. Mulla ei oo IKINÄ ennen raskautta ollut moista vaivaa.
No, nyt täytyy ottaa itseään niskasta kiinni.
Joulu(ku)ista viikonloppua ja jaksamista meille kaikille masukkaille!
:) SolAngel & Rontti 32+2
Tänään siivotaan ja saunotaan - ja käydään koko porukalla kaupassa, kun eilen meni se aika naistenklinikalla.
Talvikki kyseli niistä maksa- ja sappiarvoista. Tässä tulee selityksineen niile, joille asia vieraampi. Alat oli 96 (normaali 10-45), asat 49 (normaali 15-35), sappiarvot olivat kuulemma tässä vaiheessa normaalit. Eli lukemat eivät ole tähtitieteelliset, mutta ulkona rajoista. Aivan kuin mun sokerirasitusarvot (paastosokeri pysynyt onneksi normaalina, viimeinen mittaus 4,4).
Minä kyselin eilen lääkäriltä, että mikä tämän hepatoosin aiheuttaa. Vastaus oli, että istukka toimii liiankin hyvin, tuottaa esim hormoneja niin paljon, että ne ovat rasitteena minun maksalle. Maallikkona olen tullut kohdaltani siihen tulokseen, että raskausajat saavat minun elimistöni kokonaisuudessaan toimimaan ylitehokkaasti. Aineenvaihdunta pörrää niin, että syön miten paljon tahansa, paino vaan laskee. Ja kai nuo sisäelinten sekavat tilatkin voisi sillä selittyä. Oli miten oli, vähän enemmän jännitystä tähän viimeiseen kertaan on siunaantunut kuin toivoa sopisi.
Yritän välttää hillitöntä stressiä vauvan liikkumisesta, vaikka uskon sen olevan vaikeaa. Mutta vauva on tällä hetkellä todella alhaalla, tuntuu että se tipahtaa ulos hetkenä minä hyvänsä jo pelkän painovoiman ansiosta. Jos nyt pysyisi sisällä siihen, että olisi sen kolme kiloa.
enyo 35+4
Enyo, tosi kurja että se hepatoosi sitten tuli taas. Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin, ja eiköhän se mene kun tarkkaan seurataan ja sullakin on jo kokemusta asiasta.
SolAngel, ootko kokeillu magnesiumia suonenvetoon? Ihan tabletteina kun syö, niistä saa enemmän kuin niistä poretableteista. Mulla autto esikoista oottaessa tosi hyvin, jos yhtenäkin päivänä unohti ottaa, sen huomas heti yöllä, mutta jos muisti joka päivä syödä, vaivaa ei edes huomannu! Tässä raskaudessa suonenveto oli vaivana puolessa välissä, ja sillon tuo magnesium ei kyllä auttanu yhtään, eikä mikään, mutta onneks vaiva ei kestäny kauaa! Niin, ja banaanistakin saa magnesiumia, ja mulla oli siinä ekassa raskaudessa oikein himo muussattuun banaaniin+jogurttiin, joten kaipa tuo keho sitten pyysi sitä mitä tarvi!
(.) Ei kai mitään uutta. Eilisessä pinossa unohdin kertoa, että toissa iltana masussa oli kauhea mylläys, ja vauva käänty perätilasta hetkeks jo MELKEIN raivotarjontaan, siis vähän sivuttain mutta enemmän pystyssä kun vinossa kuitenkin. No, siitä kun riemastuin niin eikö keikauttanu ittensä sivuttain mahaan ja sillei pysy eilisen päivän. Nyt en enää itekään tiiä onko enemmän pt vai rt, sillei puoliks pystyssä siellä kuitenkin on, että oikealla puolella ylävatsaa tuntuu joko potkut tai kädet. Mutta kun ei virtsarakkoon ole potkinu sen torstain jälkeen, niin elättelen kovasti toiveita, oisko nyt hakemassa oikeita asemia sitten....
Mies on tytön kanssa ulkona ennen ruokaa, ja mä saan hetken omaa aikaa. Missäs muualla sitä siis ollaan kun täällä =) Iltapäivällä mies sitten lähteekin pikkujouluihin, ja me jäädään tytön kans kaksin. No, anoppi ja appiukko on yhden sukulaisen kanssa tulossa ohikulkumatkalla käymään illan suussa, niin on ainakin jotain touhua sitten.
Ai niin, onko teillä sellasta vaivaa, että loppuyöstä kankut vähän niin kun puutuu tai väsyy? Mulla on nyt alkanu sellanen vaiva ton jatkuvan kyljellään nukkumisen takia. Tuntuu ettei pysty enää oleen sängyssä vaikka nukuttaiskin, kun kummallakaan kyljellä ei kankkujen takia löydy hyvää asentoa, ja selällään ei pysty yhtään oleen.
No, mukavaa viikonloppua kaikille!
Kölli rv33+
Ihan pikapikaa ennen saunaa korjaan, että ei mulla ole ollut hepatoosia aiemmilla kerroilla.
Muistin sit totaalisen väärin! (eikä ole ainut asia joka tässä tilassa tulee muistettua väärin....) Täällä vaan joku kirjotteli että on jo kolmas kerta kun tulee hepatoosi, niin sitä nyt muistelin sitten....
Oli miten oli, toivotaan, että kaikki nyt menee hyvin!!!
Kölli
Mattimyöhäinen täällä taas:)
Tuossa Kölli Enyota muisteli hepatoosin kokeneeksi, mutta minun muistini mukaan se on Talvikki, jolla se riesa on ollut aikaisemminkin, muistankohan väärin minäkin?:)
Raskaus tuntuu tosiaan ottavan muistin päälle, jospa se sitten imetysrumban loputtua joskus palautuisi ennalleen...
Täällä sairastetaan oikein kunnolla, inhottavaa. Flunssa vaivaa vuorotellen jokaista, tosi ilkeä yskä kuuluu asiaan, tuntuu repivän keuhkotkin:( Nyt alkaa vähän voiton puolelle mun puolelta kallistua, mutta taas yksi lapsukaisista sairastui tänään, joten saa nähdä voiko kovin hyvin nukkua ensi yönäkään. Yhyy. Muutenkin nuo yöt on yhtä kyljen kääntämistä, rasittavia. Meikäläinen kun tavallisesti nukkua posottelee putkeen yhdeksän tuntia eikä tee tiukkaakaan, nyt on niin outoa että ku ei niin ei. Mahallani olen kyllä tottunutkin nukkumaan, ja nythän se vaihtoehto on poissa pelistä, saattaapi siinäkin olla suuri syy nukkumattomuuteen/rauhattomuuteen.
Mitä te muut olette mieltä, tartteeko olla peloissaan, kun on leikattu 4 lasta ja nyt siis viides tulossa ja supistelee niin vietävästi; kestääkö kohtu/arpi??? Ei ne tietenkää mitään synnytyssuppareita oo, (kaksi olen " synnyttänyt" ponnistamisvaiheeseen asti) mutta kipeitä ja liikkumista vaikeuttavia kuitenkin. Jostakin luin että vain ne " kunnon" supparit olisivat vaarallisia. Pitäneekö paikkansa? Lääkäristä ei ollu mitään apua ainakaan mieltä rauhoittamaan, puhu ihan mitä sattuu muutenkin, kysy synnytänkö nyt normaalisti, ym. vakuuttavaa. Olipa tosiaan asiaan paneutunut lääkäri:):)
Eipä muuta kun mukavaa viikonlopunjatkoa kaikille.
T. Mimmu 32+4
Vessareissun jälkeen ei uni enään silmään tullut ja päätin hetkeks nousta sitten ylös.Ei ole kivaa pyöriä yksin sängyssäkään,vauvelikin innostui muksimaan äitiä oikein kunnolla.
Tyttö nukkuu ja mies tulee reilun tunnin päästä töistä.
Että ajoittaista unettomuutta täälläkin.Iltaisin kyllä uni tulee hyvin vaan nuo vessareissut on pahoja,joskus vain kerkeää liikaa valpastua ja sitten valvotaan.Välillä sittten valvotaan kokoyö millon minkäkin syyn takia.
Mutta näinhän meitä valmistellaan taas näihin yövalvomisiin etukäteen.
Nopsasti kävin eilisen pinon lukemassa,vaan aivot ei meinaa tiedostaa lukemaansa;) Eipä oikein kovin jäänyt mieleen mitä te kirjoititte..
Mutta senverran et jollakin oli todettu raskaushepatoosi,toivottavasti ei pahene kovin ja saat vauvelin pitää vielä jokusen viikon masussa!Vaikka sullahan oli viikkoja jo tosi hyvin kasassa,et sen puolen ei varmaan hätää enää ole.
Villahaalareista kyseltiin kans..Ostin esikolle MiniManista Tutan villahaalarin 60cm ja on kuin uusi vieläkin.Kalliitahan nuo kaikki on,vaan kyllä kannattaa ostaa 100% villaa oleva haalari.Tuo Ruskovilla on varmasti sellanen merkki jolta löytyy noita pieniä kokoja aina.Muut merkit onkin sitten onnenpeliä jos sattuu löytämään.
Täällä olis tänään Naistenmessut ja sinne aion suunnistaa yksin kun herätän miehen yheltätoista ylös,lähtee iltavuoroon.Kerkeää hetken tytön kanssa olla.Oli vuoronvaihto tämä yö ja jää hälläkin " yöunet" aikalailla lyhyeksi.Vaan onneks on tottunu rakennusaikoina lyhyisiin uniin.
Sunnuntain ohjelma onkin sitten Joulumessut,et messuisissa merkeissä tämä viikonloppu.
Meillä tyttö oli edellisen yön mummulassa yötä,jäi ihan kyläreissulta sinne.Eilen ei puhettakaan et aamusta oltais hänet kotiin haettu,vaan iltapäivällä oli leikkiny tarpeeks vasta mummun ja papan kanssa;)Sillonkin tuumas vaan et jään vieläkin yöksi..kyläluuta jo pienestä.Vaikkei yötä ole kotoa poissa ollutkaan ku muutaman kerran.
Tässäkin yhtenä päivänä kertoi jollekkin ylpeänä et ku vauva syntyy niin äiti ja isi menee " hammaslääkäriin" ja minä PÄÄSEN mummulaan yöksi.Selvät on kuviot vaikkei noista olla edes vielä puhuttu!
Täällä on lumi maassa edelleen,ihana aurinkoinen pakkaskeli eilen.Tällepäivälle hetkeks luvattu plussaa,vaan nopsaan pitäis taas pakastua ja lunta on luvattu lisää:) Ihanaa!
Omaan masuun ei ihmeempiä,tälläkinhetkellä möyryää vauveli ihan kiitettävästi.
Mulakin masu laskeutunu,vaan ihanan kokoinen kumpu se tossa edelleen on.
Paino on lähteny lievään laskuun(kahtena viikkona 100g viikossa kotona mitattuna -),tuon diabetesruokavalion takia.Ei varmaan hirveästi sais laskea ku olen ihan normaalipainoinen.Eikä tuota painoakaan ole tullu ku 7kg.Vaan minkäs teet,ku syön ihan normaalit määrät sitä ruokaa kumminkin.
Kävin illalla " lenkillä" ja ekakertaa oli olo kuin norsulla..Hiljaa hiivin sen pienenmatkan minkä kävelin.Jokapaikkaa puristi ja kinnas:( Naapurin mies meni autolla ohi ja tuumaski ku pääsin takas kotiin et on tuo rouvan vauhti alkanu hiljenemään,meinasin pysäyttää ja tarjota kyytiä ku näytti niin vaivaiselta tuo kävely..
Vaan oliskohan osasyynä ollu kokopäivän kaupungilla seikkailu ja iltapäivän siivous kotona..Luultavasti lenkki oli jo liikaa eiliselle.
Jos lähtis yrittämään unta uudelleen,kerkeäis nukahtaa hyvässälykyssä ennen miehen tuloa..
Kivaa alkavaa lauantaita kaikille!
Terveisin Vell@ rv 32