Mistä aikuiset saa ehkäisyn?
Mitä kautta aikuiset saa ehkäisyn? Tk:hon pitkät jonot, ei ole enää neuvolaa tms. Onko tässä muuta vaihtoehtoa kun yksityinen?
Kommentit (21)
Yksityinen gyne sitten jos et julkiselta aikaa saa. Olisin saanut kierukan tk:sta, mutta en halunnut eikä sinne nyt mikään kohtuuton jonotus ollut
Et sä ees mitäån seksiä saa, niin turha murhe
Mulla on e-pillerit terveyskeskuksen kautta. Nyt on vuosikausia vain uusittu reseptiä. Joskus ennen piti välillä käydä terveyskeskuksessa tapaamassa lääkäriä, mutta ainakin minun osalta se on lopetettu.
Kyllä itse sain hormonikierukan ihan julkisesta terveydenhuollosta, tosin laitettiin neuvolassa eikä TK:ssa, kun olen synnyttämätön ja muutenkin anatomian vuoksi hankalampi laittaa. TK:n kautta sain kuitenkin reseptin kierukkaan. Aikoja olisi ollut parin viikon sisällä, mutta piti odotella ne seuraavat kuukautiset, kun kierukka asennetaan kuukautisten aikana tai heti sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Yksityiselle. Ja parisuhteessa olevilla tietenkin puoliso osallistuu kustannuksiin 50-50. Näin ainakin oma puolisoni, hän maksaa mukisematta puolet lääkärikäynnistä ja puolet kierukan hinnasta.
Meillä mies maksaa ehkäisyn kokonaan. Jos minä joudun sitä käyttämään ja ottamaan kehooni hormonien tuomat haitat, niin hän saa sen kustantaa.
Nettiapteekin kautta voit tilata kerralla isomman määrän kondomeja, joilla pärjää sitten pidemmän aikaa ja ne suojaavat raskaudelta ja seksitaudeilta.
Mä sain ajan tk:hon kolmen viikon päähän, siellä keskustelin noin 10 minuuttia lääkärin kanssa siitä miksi haluan sterilisaation ja aika sairaalaan oli noin neljän kuukauden päästä.
Ehkäisy kuuluu neuvolan palveluihin eli soita sinne.
aikuiset..? no mistäs lapset saa...
Esim pillerit saa kyllä ihan puhelinreseptillä ellei nyt oo joku terveydellinen syy miksi ei voi määrätä heti.
Vierailija kirjoitti:
aikuiset..? no mistäs lapset saa...
Kouluterveys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityiselle. Ja parisuhteessa olevilla tietenkin puoliso osallistuu kustannuksiin 50-50. Näin ainakin oma puolisoni, hän maksaa mukisematta puolet lääkärikäynnistä ja puolet kierukan hinnasta.
Meillä mies maksaa ehkäisyn kokonaan. Jos minä joudun sitä käyttämään ja ottamaan kehooni hormonien tuomat haitat, niin hän saa sen kustantaa.
Miksei voi käyttää kondoomia
Coitus interruptus toimii, jos on toimiakseen. Siinä on toki riskinsä, mutta on ilmainen, ei sisällä hormoneja, eikä kumia.
Kondomeita saa kaupasta, niitä voi käyttää.
Ehkäisyneuvolan kautta. Googlekin tämän kertoisi, mutta on niin paljon vaikeampaa ja hitaampaa perustaa vauvalle ketju.
kerran jynkkäsin yhtö poikatyttöä pers.pilluun keravalla ja sain siltä kondoomin
Sain sieltä terveyskeskuksen neuvolasta. Tai sieltä sain lähetteen keskussairaalan gynelle. Kävin opetusklinikalla, sinne ottavat aina mielellään vapaaehtoisia potilaita. Myooma, polyyppiepäily ja vuotohäiriöitä niin ei hormonikierukasta tarvinnut edes maksaa.
Tulosta satosen kuva ja katsot sitä niin menee halut. Tämä ehkäisylääkkeen vaarana on että liikaa käytettynä halut voi kadota lopullisesti.
Incelmiehille ehkäisy järjestyy ihan luonnonvalintana.