Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauva ja yleinen uima-allas

19.02.2007 |

Hei!

ollaan lähdössä etelään ja tuli mieleen, että tietääkö kukaan, onko ok uittaa 6kk:n ikäistä vauvaa kohteen lämmitetyssä uima-altaassa. Onko kellään kokemuksia/tietoa? Käydään vauvauinnissa, joten vauveli tykkää vesileikeistä. Mutta vauvauimareissa vesihän on käsittääkseni erityisen puhdasta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...viime kesänä vajaa 4 kk:n ikäistä poikaa jo ihan täysillä Bulgariassa ollessamme hotellin uima-altaassa. Ei hygieniataso varmasti siellä ollut samaa kuin Suomessa, mutta eipähän tuosta mitään ainakaan hänelle tullut. Elossa on edelleen, kohta vuoden ikäinen. Ei olisi tullut mieleenikään, etten olisi uittanut. Oli niin kuumaa muuten, että vauva tykkäsi kovasti polskia viileässä vedessä. Viilensi häntä kummasti ja ihan tyytyväinen oli vedessä. Sukeltaahan hän ei vielä osannut, enkä tiedä, olisinko sukelluttanutkaan, ainakaan siinä altaassa. Ainahan vauvat vähän vettä nielevät sukeltaessaan. Kävimme myös samalla reissulla meressäkin häntä uittamassa.

Vierailija
2/5 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sanottiin joskus vauvauinnissa että alle vuoden ikäistä ei kannattaisi huonon hygieniatason vuoksi uittaa muualla kuin vauvauinnissa, missä vesi pidetään puhtaampana. Tai ainakin pitää tarkkaan pitää huoli ettei vauva pääse juomaan uima-altaan vettä. Imeväisikäisen elimistö ei vielä kestä vedessä olevaa ureaa ja likaa vaan muistaakseni munuaiset voivat vahingoittua.

Itse en siis uittaisi noin pientä vauvaa yleisessä uima-altaassa enkä ainakaan ulkoaltaassa etelässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei terveysvirasto ole tutkimassa säännöllisesti bakteerikasvustojen määrää, eikä veden puhtaudesta ole välttämättä huolehdittu millään lailla, esim niinkuin suomessa kloorilla tai vastaavalla. Ja lämpötila kasvattaa pöpöjen määrää räjähdysmaisesti. Ei uimahallien vesi suomessa ole turhan takia niin viileää, ja puhdistuslaitteen huippuluokkaa. Altaalla käy turisteja ties mistä maista, kantaen altaaseen kaikki alapäätaudit, tulehdukset varpaanväleistään yms veteen ja sieltä ne tarttuvat vauvaasi, jolla ei ole vielä kunnon puolustuskykyä. Älä siis vie vauvaasi sinne!!!

Vierailija
4/5 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa sanovat monesta asiasta järjenvastaistakin ja hysteerikkoja riittää joka asiassa, mutta varmasti itse päätät ja tunnet kuinka kussakin asiassa toimit. Elossa on monet sukupolvet ennen meitä ilman noita nykyisiä säädöksiä. Paljon matkustelleena lapseni kanssa, vaikka lapsella ikää vain kohta vuosi, on joutunut olosuhteiden pakosta ja helpottaakseen elämää valitsemaan vaihtoehdoista parhaan tinkien Suomen ylellisyyksistä. Suuremmissakin kuin vauvan uittamisessa. Elämä loppukädessä opettaa, kuten ruukataan sanoa. Varmaan asioissa on yhtä monta oikeaa ratkaisua kuin on ratkaisijaakin. Kaikki varmasti yrittävät tehdä asiat, kuten vauvalleen parhaaksi siinä tilanteessa näkevät. Halusin vain selventää kantaani loukkaamatta kuitenkaan kenenkään valintoja, kun edellisistä vastauksista tuntui, että olen todella tapattamassa ollut lastani uittamalla häntä vieraassa maassa. Elossa on edelleen, kuten jo sanoinkin ja terveenä pysynyt.

Vierailija
5/5 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen antanut 7-9kk ikäisen vauvan kahlata lastenaltaassa sekä koti- että ulkomailla. Tietenkin pitäen huolta, ettei ainakaan kauheasti juo sitä vettä. Ihan terveenä pysyi myös etelänlomakohteessa tästä huolimatta :)

Mukavaa reissua!