Vein kipeän (kuumeisen) lapsen päiväkotiin, koska pelkään töissä esimiestäni niin paljon. 😢Vaihtaisitko työpaikkaa tässä tilanteessa?
Kyseessä pieni firma, jossa poissaoleminen oman tai lapsen sairastumisen takia on maailmaa kaatava asia. Esimieheni siis suuttuu ja on pitkään vihainen, jos joku on pois ja irtisanoo, jos on useamman kerran sairaslomalla. En halua potkuja. Siksi.
Myönnän itkeneeni, kun kiiruhdin päiväkodilta töihin. TIEDÄN ettei sairasta lasta pitäisi viedä päiväkotiin. Please, älkää kivittäkö! Tiedän jo, että iltapäivällä lääkkeen vaikutus lakkaa ja päiväkodista soitetaan minulle. :(
Mietin että kannattaisiko vaihtaa isompaan yritykseen töihin? Ystäväni on sellaisessa yrityksessä jossa saa jäädä kotiin, jos on kipeänä eikä pomo siis suutu. Hän on ollut kaksikin viikkoa sairaslomalla eikä saanut potkuja.
Vaihtaisitko työpaikkaa tässä tilanteessa?
Kommentit (29)
Aloittaja ei todennäköisesti kuulu liittoon vaan on noita loimaan kassalaisia joilla on tunnetusti kieli ruskeana pomon edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki ne potkut jos tulevat tuosta mainitsemastasi asiasta. Kai kuulut liittoon saat hyvät korvauksen LAITTOMASTA irtisanomisesta.
Ei liitto niitä korvauksia maksa.
Mutta liitto on apuna tuon laittoman irtisanomisen oikeusprosessissa. Liiton lakimiehestä on paljon apua.
Itse ottaisin saikkuja rohkeasti aina kun tarvitsee ja sitten ottaisin liiton lakiavulla sen 6-9kk palkan laittomasta irtisanomisesta. Olet aika pelle, jos oikeasti viet sairaan lapsen päiväkotiin.
No mun pomo on joskus äänensävynsä kanssa vihainen,jos kukaan ei suostu ylitöihin. Ei se silti meidän vika ole,et on töiden ohella myös elämää. Keksikööt keinot tai jääkööt itte. Nyt suostuin vaihtamaan vuoroa, oikeastaan sen takia ku eilen oli krapulapäivä niin meen mielelläni tänään iltavuoroon, ei tarttenu herätä aikasin aamuvuoroon. Muuten ei ois ollu mikään pakko vaihtaa.
Voit kysyä itseltäsi, että kumpi on tärkeämpi, esimiehesi vai lapsesi.
Vierailija kirjoitti:
Ja missä sen mukulan isä on?
Porvoossa lapsilla ei ole isiä ja jos onkin, niin he ovat kykenemättömiä olmeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki ne potkut jos tulevat tuosta mainitsemastasi asiasta. Kai kuulut liittoon saat hyvät korvauksen LAITTOMASTA irtisanomisesta.
Ei liitto niitä korvauksia maksa.
Liitolla on lakimies, joka ottaa yhteyttä ko. firmaan. Itse olin menettää minulle kuuluneet bonukset. Palaveri liiton lakimiehen kanssa valaisi HR:n ymmärtämään, että bonukset maksetaan siltä ajalta kun palkkaakin on maksettu.
Lasun paikka.