Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** Elokuun eloisten ma-ti **

19.02.2007 |

Hei kaikille, aloitin tämän pinon, kun en löytänyt tälle viikolle aloitusta. En ole pahemmin kirjoitellut viime aikoina, töissä on ollut sellaista hässäkkää, että oksat pois! Ajattelen jo ihan innossani ensi kesää, kesälomaa ja äitiyslomaa, on ihan mukava hypätä hetkeksi pois tästä oravanpyörästä. (.) Huomenna tulee täyteen 13. rv ja vointi on ihan hyvä, mitä nyt flunssa pukkaa päälle. Masu kasvaa kohisten, enää ei mene kuin kahdet normaalit housut jalkaan. Illalla turvotus on ihan valtavaa. Viikko sitten olimme np-ultrassa, kaikki ok. Kaveri liikkui koko ajan ja piti meille oikein kunnon shown. Saatiin kotiin monta mukavaa kuvaa, yhdessä vaavi katsoo meihin päin ja ihan kuin vilkuttaisi, kaikki viisi sormea hienosti pystyssä! Hyvää alkavaa viikkoa ja mukavia lomasäitä niille, jotka nauttivat talvilomasta!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole juuri minäkään tänne kirjoitellut, ahkerasti kyllä olen kirjoituksia seurannut. Mulla on myös maha kasvanut niin, et pakko on odotusvaatteita lähteä ostamaan. Onko jollain muulla on alkuraskaudesta hematoomaa kohdun kaulalla? Mulla oli tossa viikoilla 12+1 alkaen, mutta nyt oon viikon ollu jo töissä kun kuulemma hematooma pieneni itsestään ja nyt vaikka oon ihan normaalisti ollu ei ole verta vuotanut. Mäkin odottelen jo kesäloman ja äitiysloman alkua, vaikka töissä tuskin niin kauaa pystyn näiden jatkuvein supistusten kanssa olemaan..Oon kovin koittanu miettii, millä viikoilla mä viimeksi mahdoin äitiyspäivärahahakemuksen kelaan jättää mutten yhtää muista. Onko kellään tietoa, kauanko hakemuksen käsittelyssä menee? Aikaistahan tämä vielä....

--raskaudestaan vaan niin innoissain oleva

nsomerkoski rv 15+6

Vierailija
2/23 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en viime viikolla kirjoitellut laisinkaan.

olin viime viikolla neuvolassa, edelleen pissassa kummittelee punasolut ++

edelliskerralla +

terkka lupas soittaa jos pissatulehdus,muttei oo soittanut, joten ei kai siinä mitään häikkää ollut.

sanoi että voi johtua aroista limakalvoista, istukka sen verran kohdunsuulla tms tms..(noi plussat tulee niin herkästi)

tollanen aina säikäyttää, kun ei tiedä mitä on.

mitään huonoja tuntemuksia ei ole, mistään ei kolota, satu/särje sen enempää kun kuuluukaan. joten rauhallisin mielin tässä mennään.

mulla on tällä viikolla 14+0 np-ultra, samalla gyn. tutkimus, joten siellä sitten näkyy jos jotain häikkää jossain on.

olo on hyvä, ei enää sitä kamalaa väsymystä, voisin nukahtaa joku vk sitten melkein istualleni, eikä enää huono olokaan vaivaa (tosi harvoin iltasin).

ruokaa voisin syödä vaikka kuinka, ja herkutkin taasen maittais (oli tauko ettei tehnyt edes herkkuja mieli) paino silti +-0kg.

olen tiukkana itselleni ja liikun todella paljon, yritän viimeiseen tippaan kartaa yhtään ainoasta lisäkiloa, kun kuitenkin niitä tulee väkisinkin muutama.

eli täällä voidaan hyvin, torstaista np-ultraa odotellen, kertoilen loppuviikosta siitä sitten kuulumiset!

liikkeistä, olen aivan varma että olen tuntenut tässä viimeisen vkn aikana liikkeitä ns. koputuksia. en keksi mitän muutakaan voisi olla. esikoisesta tunsin myös tosi aikaisin, rv 14+, ensin en uskonut olevan, mutta kyllä ne olivat.

neitiniiskunen rv 13+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ultrakuulumisista!

(.) Keskiviikkona on neuvolalääkäri ja aikaa on lääkärille jopa 15 minuuttia. Ei kovin paljon.. Kovasti odotan, että pääsen kuulemaan sydänäänet. Huoli nousee aina säännöllisesti, kun liikkeet eivät vieläkään tunnu (viikko sitten olin jotain tuntevinani). Liitoskivut ovat alkaneet. En muistanutkaan, kuinka ikäviä ne ovat. Ja tyyny on yöllä löytänyt taas tiensä jalkojen väliin, ettei selkä menisi niin notkolle kyljelleen ollessa. Kaikkia vaivoja on jo tullut, mitä esikoisen kohdalla tuli vasta paljon myöhempään. Tää raskaus on ollut kyllä paljon vaivaisempaa kuin esikoista odottaessa. Kroppa taitaa olla jo vähän väsynyt..

Nyt kyllä olen minäkin väsynyt, joten pakko lopettaa ruudun tuijotus.

Västis ja Taimi 14+3

Vierailija
4/23 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ollut punasoluja pissassa jo 7 vuotta. Homma huomattiin kun odotin meidän toisiks nuorinta lasta. Tuolloin jouduin sisätautilääkärille, ultrattiin munuaiset, otettiin kokeita ja laskettiin jopa yksitellen ne vimmatun solut. Ja aina noita on ollut 1-3 plussan verran. En enää edes jaksa huolestua. Etenkin raskauden aikana monilla munuaiset falskaa niitä punasoluja läpi ilman mitään sen vakavampaa. Nytkin on ollut molemmilla neuvolakerroilla verta pissassa 2-3 plussaa......

Muutoin olo on edelleen kehno : väsyttää aivan mahdottomasti ja kuvottaa :o/ Maksamakkara maistuu :oD Sitä pistelen hyvällä omatunnolla. Nyt pakko mennä pitkälleen....

Rapuäiti ja rakkauspakkaus Lahjamme 15+6

Vierailija
5/23 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kuulu sen kummempia. Ainut uusi juttu on että herään aamuyöllä ja en saa enää unta. En nyt vielä olisi viitsinyt ruveta valvomaan ja toivonkin että tämä on väliaikaista ja johtuu siitä kun asiat pyörii päässä niin vimmatusti.

Mulla on rintalasta rintojen välistä tosi kipee kun innostuin toissa päivänä siivoamaan sänkymme aluksen. En tajunnut ottaa kaarituellisia rintsikoita pois ja ne sitten painoi rintalastaa kun möngin vatsallani siellä sängyn alla. Meillä siis sängyn alus säilytys tilana ja siivoominen tarkoittaa sitä että vedin kakki laatikot sieltä pois että sain imuroitua. Ja niitä laatikoita ei saa pois jos ei sinne sängyn alle ryömi. Ajattelin tehdä tuon nyt kun ei vielä vatsa ole tiellä sillä kun se pullahtaa esiin ei pääse enää ryömimään ahtaisiin paikkoihin. Kaikkea tämä ahtaasti asuminen teettää.

Muuten vietellään hiihtolomaa ja odotellaan että viikot kuluisi. Haluaisin kertoa raskaudesta vasta rakenneultran jälkeen mutta nyt näyttää pahasti siltä että salassa pitäminen menee vaikeaksi. Ensi viikonloppuna on tädin 50v. juhlat ja siellä tarjotaan ainakin shampanjaa ja sitten kuun lopussa on kaverin 30v. bileet ja ne nyt ainakin on ihan juomisjuhlat että ihmiset kyllä ihmettelee jos en mitään ota. Ongelmansa kullakin. Onneksi ei minulla tällä hetkellä tämän pahempia.

Mukavaa päivää.

aliisa ja ylläri rv 14+1

Vierailija
6/23 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä aamu ulkona ja taidetaankin tytön kanssa jättää aamupäivä ulkoilut väliin ja lähteä ostoskeskukseen shoppailemaan äidille isompia vaatteita ;)

Eilen oli np-ultra ja kaikki oli hienosti. Niskaturvotusta 1,4mm ja laskettua aikaa siirrettiin viikolla aikaisemmaksi eli uusi aika on sitten 21.8. Mutta ei sentään kuukaudella aikaistettu niinkuin viime raskaudessa ;)

Mutta sellaista, telkkarista loppui aamupiirretyt joten me lähdemme ajelemaan kohti kauppaa.

Jav@ 14+0

Vierailija
7/23 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen paukkuu täällä ainakin ja aurinko paistaa. Aivan ihana ilma.

Mutta meillä poika taas kuumeessa, ni eipä auta kun olla sisällä, pitänee ruveta siivoilee rästissä olevia hommia.

Muuten ei tänne kummempia, olo on onneks virkeä ja masu pömpöttää ja kyllä se iltaisin merkin äitille antaa, että täällä ollaan.

Viikot ne vaan hurahtaa, kohta puolessa välissä. Mamma vaatteita tilasin jotain paitaa ja housut , rupeaa tympimään nuo samat retkut aina päällä.

Tai sit vaan tuntuu siltä, mut kyllä kotona tässä ne retkut välttää.

Mutta voikaahan hyvin, kiva oli lueskella taas ultrakuulumisia:)

Aurinkoista kevätpäivää!

Iivokki 16+4

Vierailija
8/23 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on siis laskiaistiistai, mutta taitaa jäädä pulkkailut vähemmälle, kun on niin kova pakkanen. Ihanaa kun aurinko paistaa.

Taitaa olla viimeisillä elokuisilla np-ultrat käsillä. Seuraavaksi onkin vuorossa rakenneultrat. Äkkiä se aika menee. Muutaman viikon päästä aletaan kuulemaan rakenneultrakuulumisia. Tosin mun rakenneultra on vasta maaliskuun lopulla. Ensi viikolla on kuitenkin neuvola.

Meillä molemmat lapset ovat olleet kovassa flunssassa. Eka iski kova kuume ja sitten nuha+yskä. Nyt on itsellä kurkku kipeä ja toivon vain ettei tauti minuun iskisi.

Terkuin Ona rv 15+4

Vierailija
9/23 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seilailen näillä sivuilla nyt ensimmäistä kertaa ja on todella mukava lukea muidenkin kokemuksia. Tänään oli lääkärinkäynti ja viimeviikolla ultra ja kaikki näyttäisi olevan pikkuisella kunnossa. Pahoinvointi ei tunnu loppuvan koskaan ja päänsärkykin vain pahenee, öisin en meinaa edes saada unta sen vuoksi. Ja yöllä vessassa joutuu ravaamaan useamman kerran, mutta eiköhän tämä tästä!! Elokuuta odotellessa;)

14+0rv

Vierailija
10/23 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa Minski88 joukkoon mukaan!

Tosiaankin pakkanen paukkuu nurkissa ja meiltä jäi myös pulkkailu tytön kanssa tältä erää väliin. Aurinko paistaa ihanasti ja katsotaan, josko iltapäivällä uskaltaisi näyttää nenäänsä ulkona.

Olo on mitä mainioin, rinnat ovat vaan ruvenneet aristamaan. Esikoisesta taisi aristus olla näillä viikoilla jo ohimennyttä, mutta nyt vasta näköjään aluillaan, hassua?! Niin, ja eilen illalla taisi tuntua ensimmäinen " tömähdys" , hiukan kyllä epäilyttää, mutta mikä muukaan se voisi olla...

Mielenkiinnosta kyselisin, että onko kenelläkään kokemusta unipussista??

Olen kuullut että se saattaisi rauhoittaa vauvaa, ja kun esikoinen heräili vauvana varsin tiuhaan, ajattelin josko tällä toisella kokeilisi pussia. Taitaa olla vielä vähän aikaista miettiä näitä tarvikeasioita, mutta kun kaikenlaista sitä kerkiää pohtia. Ja kun mieskin on ensi kuussa lähdössä Englantiin työreissulle, niin ajattelin valtuuttaa sen pussin hankintaan. Verkkokaupoista olen katsellut että englantilaisten vauvatavara on niin syötävän suloista, niin nyt aukeaisi oiva tilaisuus!

Oikein hyvää talvipäivää kaikille eloisille ja tosiaan kuten joku jo sanoikin niin kohta kuullaan ensimmäiset rakenneultra kuulumiset, kivaa!

Savon taivas + Töpö rv 14+3

Vierailija
11/23 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka laskiaisena pitäisi laskeutua paastoon, niin onneksi se ei koske meitä raskaana olijoita edes ankarimmissa kulttuureissa. Saa siis herkutella pääsiäistä odotellessa. :)

Tervetuloa taas uudelle! Unohdin jo nimimerkin..

Aika moni taitaa pääst kunnalliseen rakenneultraan. Onko mitään muita nihkeitä paikkakuntia ultrien suhteen kuin Lahti? Täällä siis tarjotaan vain np-ultra kunnan puolesta. Rakenneultraan on mentävä yksityiselle, jos sen haluaa. Vielä en tiedä, että menenkö vai en.

Unipussit ovat kai aika hyviä. Itsekin mietin niiden hommaamista. Varsinkin, kun meillä on talvella hyvin vaihtelevat lämpötilat sisällä, ei ainakaan peitto katoaisi keskellä yötä. Suomalaisia unipusseja voi katsoa mm. www-mielihuvitus.com osoitteesta. Kyllä muutkin jo miettivät tarvikkeita. Kuten minä.. ;)

Mukavaa viikon jatkoa!

Västis ja Taimi 14+4

Vierailija
12/23 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiosoite tuli väärin. Kuten varmasti arvasitte:

www.mielihuvitus.com josta siis löytyy myös suomalaisia unipusseja.

Västis

Vierailija
13/23 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytynee katsastaa ensi tilassa.

T:Savon taivas

Vierailija
14/23 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolaterveisiä: Syke löytyi pienen etsinnän jälkeen (jonka aikana ehtii miettiä liian paljon), täti kyllä varoitti, että saattaa hetken kestää, kun ei voi tietää missä vauva on. Mutta vahva syke kuului! Ihanaa, olin taas jo kehitellyt itselleni sen huolipeikon ;) Neuvolantäti kyllä lohdutti, että jollei äitiä jossain vaiheessa jokin huolestuta, niin he huolestuu. Painoa oli piru vieköön tullut +1,6kg, mrr! Muuten kaikki hyvin. Itse asettamani tavoitteen mukaan painoa ei saisi tulla enää kuin 7 kg, joten tiukkana tässä pitää jatkossa olla.

Onnittelu hienoista ultrakuulumisista! Ja tosiaan seuraavaksi rakenneultrat, omani on kuukauden päästä. Seuraava neuvola onkin sitten viikko sen jälkeen.

Minskille tervetuloa!

Liikkeistä en edelleenkään ole ihan varma, mutta tämän päiväisen sykkeen jälkeen voisi ehkä olla liikkeistä vähän varmempi. Ajattelin jo, että jos sykettä ei löydykkään, olen kuvitellut kaiken.

Västis, kiitos linkistä, kävin hätäisenä siellä jo katselemassa. Olen kans tuota unipussia ajatellut, veljentytölle ompelin sellaisen trikoisen, heillä yöt vähän rauhottuivat sen jälkeen. Saattaa olla, että nyt ostan sellaisen, kun syysvauva, saa olla trikoista lämpimämpi.

Odotan kellon kulkua, väsyttää, kunhan saan tuon esikoisen tainnutettua, hipsin itsekin unten maille. Isukki lähtee vielä pelaamaan lätkää!

Voikaa hyvin! Emma 15+4

Vierailija
15/23 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo ehtinyt huolestua kun liikkeitä ei kuulunut, mutta eilen aamulla ne sitten alkoivat. Aivan selviä " potkuja" , useamman kerran päivässä. Ja nytkin kun tätä kirjoitan, olen jo tuntenut useamman potkun. Vilkas, jälleen kerran, kaveri vatsassa ! Rakenneultra-aika täytyy tilata kyllä jo tällä viikolla, että sen myös saa. Viikkoja nyt 16+5. Vatsa on myös parin viimeisen päivän aikana pompahtanut selvästi näkyviin, töissä en ole vielä kenellekään kertonut, mutta kohta sen kaikki huomaavat, ei sitä mihinkään peittele, varsinkaan kun muuten olen hoikka.

Vierailija
16/23 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun tuo hematooma huomattiin kohdunkaulalla rv 12, niin lääkäri kielsi kaiken muun lisäksi myös kaatumisen, kuulemma voisi olla erittäin kohtalokasta. Enkö sitten edellisiltana mennyt oikein komeasti nurin parkkipaikalla ja eilen tuli kiire soittaa neuvolaan, et haluan kuunteluttaa sydänäänet. Kyllä hermostutti, kun terkkari ei millään saanu vauvaa kiinni..mutta onneksi lopulta löyty äänet.

ns 16+1

17/23 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän pinon alle aattelin vielä kirjoittaa vaikka keskiviikko jo onki..

Kyllä pitää ollakki kylmä!! Hyi että! Sisältä katottuna ulkona on niin ihana ilma mutta meeppä ulos niin kylläpä menee kylmyys luihin ja ytimiin...hrr..kovasti todellakin odotan että kevät ja erityisesti kesä lähestyis :)

Minskille tervetuloa mukaan!

Nsomerkoski onneksi säikähdyksen jälkeen kaikki on kuitenki ok!

Kyllä mää kateellisena lueskelen teidä ootusta tuonne rakenneultraan... :( lahtelaisena ku ei sellasta riemua saa sillä polimaksun hinnalla..täytyy varmaan soitella tuonne yksityiselle puolelle jotta tekisivät 4d ja rakenneultran samaan aikaan (tai siis jos löytyis hyvä ultraaja)

(.) Nyt alkaa olo helpottamaan, kait sen jo uskaltaa äänen mainita ettei tule takapakkia. Ajattelin just että onpa hyvä olo (jos ei ois tätä karseeta flunssaa ja päänsärkyä) tuntuu niin ku ei ois raskaana ollenkaan. No heti täyty ottaa tuo kotidoppleri käyttöön ja ettiä toisen sydänäänet..

On kuulkaas mainio kapistus aivan ihana kuulla toisen pompotusta ja niitä liikkeitä mitä en vielä ite tunne...On niin vilkas Vilperi meillä tuolla kohdun puolella, että joka kerta sydänäänet kuuluu eri paikassa..Viikonloppuna äänet kuului ihan häpyluun takaa/vierestä ja silloin masukin oli hiukka pienempi, mutta tänään äänet kuului melkein navan vierestä ja masu onki huomattavasti suurempi kuin ed kerralla. Voiko tuo kohtu muljahdella tuollalailla tuon Vilperin mukana tms? En tiedä mutta peilistä sen kyllä huomaa ja housuista, ku kiristää ihan eri tavalla ku viikonloppuna..

Musta on tullut hirmu malttamaton...tuntuu että päivät ja viikot ei mene eteenpäin millään..siis onhan viikoja kasassa jo 14 mutta ku...elokuuhun tuntuu olevan vielä niin pitkä aika ku puoli vuotta, siis ei tahdo jaksaa oottaa

Mies muuten huomautti mua yks ilta ku Vilperiä kuunneltiin että sää puhuttelet taas vaavia pojaksi...:) en tiedä jotenki tullu taas sellanen poikatunne, että tää kolmaski ois poika..Onko teille muille tullu poika- tai tyttötuntemuksia??

Täytyy lähteä hakemaan pikkumies koulusta..Kaunista pakkaspäivää kaikille!

Nani76 ja Vilperi 14+4

Vierailija
18/23 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin tilasin ton kotidopplerin =)

ihana kavionkopse kuuluu aina, mulla on kuulunut samalta kohdin, ihan tosta alhaalta hitusen vasemmalta puolelta.

on maino peli!

huomista np-ultraa jännätessä, sitten enempi taas kommenttia ym

neitiniiskunen rv 13+6

Vierailija
19/23 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää jaksaisi uuttakaan tehdä?

(.) Neuvolasta tulin äsken. Hemppa lähtenyt laskuun, minkä aavistinkin. Väsymystä siis ollut ilmassa. Rautaa siis alan syömään. Lääkäri ei meinannut heti löytää sydänääniä, ehdin siis jo vähän huolestua. Onneksi äänet löytyivät kuitenkin. Kaikki muu oli ihan ok. Ei kyllä aivoissa taas liiku mikään.

Nani, minulle ei sanottu esikoisen kohdalla eikä nytkään ikinä sikiön sykkeen nopeutta. Onko sinulle sitä kerrottu? Johtuuko tuokin siis paikkakunnasta, sattumasta vai siitä, että en ole tajunnut asiaa kysyä?

Västis ja Taimi 14+5

Vierailija
20/23 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

unipussista : meillä oli kuopuksella vauva-aikana (ja on vieläkin, tosin isompi) Disanan merinovillainen unipussi. Se käy kätevästi yhteen kestovaippojen kanssa kun imee myös sitä kosteutta. Ja miksei kertistenkin kanssa jos ne pääsee falskaamaan :o) Olihan se helppo peli laittaa vauvalle päälle kun alle riittä pelkkä paita.

kotidopplerista : juu, kätevä peli on :o) Kuuntelen äänet 3 x päivässä. Se rauhoittaa kummasti ! Minulla kuuluu äänet yleensä oikealta alhaalta ja ne ovat tuollaista 140-160 luokkaa.

Omassa olossa ei edelleenkään hurraamista : samaa rataa mennään väsyn ja öklötyksen kanssa.

Rapuäiti ja Lahja 16+1