Onko normaalia olla näin sekaisin herätessä. En ollut varma olinko kotona vai hotellissa!
Nukahdin päivällä reilu tunniksi. Heräsin yllättäin syvästä unesta ja luulin eka, että on aamu tai yö. Sitten aloin miettimään, että olenko minä jossain lomalla. Hotellissa. En tiedä näinkö unta siitä vai mistä moinen ajatus tuli. Hetken en ikään, kuin tuntenut tai muistanut kotiani. Olin päätymässä tulokseen, että olen hotellissa. Kunnes heräsin kunnolla ja tajusin, että torkahdin vain iltapäivä unille kotiini.
Onko normaalia olla näin sekaisin herätessä?
Kommentit (24)
Päivätyötä tekevät ei tiedä mitään vuorotyöläisten helv...halloweenista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee kans nimenomaan päivällä nukahtaessa ja herätessä pitkään kun zoomaan että minä aika ja paikka. Oon tosi tokkurassa enkä aina varma oonko edes hereillä vai vielä unessa.
Miksi juuri päiväunet tekee tuota? Joku hormonihomma?
Aamulla sängystä herätessä saattaa olla väsynyt mutta tajuaa sentään mistä herää.
Sama juttu. Liittyy itselläkin nimenomaan päiväuniin. Onkohan se siksi että jos herää syvästä univaiheesta, mikä on siinä unisyklin alussa.
Mielenkiintoinen tuo havainto aurallisesta migreenistä. Minulla joskus herätessä ollut ihan sekaisin, kumpi lapseni on vieressäni, olen siis luullut esikoiseksi ja ihan joutunut kokeilemaan ja katsomaan tarkkaan, onko näin. Onneksi lapset eivät ole heränneet, pelästyisivät raukat, että äiti ihan seonnut.
Yövuoron jälkeen kun herää vasta illalla ja on pimeää ulkona , silloin tulee ihan kauhea fiilis. Nyt on nukuttu liikaa apua mitä kello on myöhästytty töistä. Tätä shokki fiilistä tulee kun tekee monta yötä ja välillä pari ylityö vuoroa päivällä tai iltavuoroa päälle niin alkaa niinsanotusti sulaa. Kahta vuoroa putkeen muutama viikko ja siinä kun muutaman tunnin yrittää nukkua. Aivan tööt sekaisin. Työkaveri kertoi miten maksoi asuntonsa 3 vuoroa ja nukkui vessassa työpaikalla. Ja sekaisin.