Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erimielisyydet lääkärin kanssa

Vierailija
05.11.2024 |

Psykiatrian puolella lääkärini ei mielestäni ymmärrä, eikä kuuntele mua. Toki mun ongelma tuntuu olevan sekin, että en osaa oikein puhua ja selittää omia asioitani. Mutta silloin, kun yritän tuntuu siltä, että hän vaan torppaa mut. Kirjoitti kuntoutustuki lausunnon, josta tuli hylky ja sitten sanoi, että kela oli oikeassa, kun ei sitä mulle myöntänyt. Ulkomaalainen on joten luulen, että sekin vaikuttaa siihen, miten hän ymmärtää mua ja miten mä häntä. Vaikea saada selkoa välillä hänen puheistaan. Kaikkea muutakin siinä oli en nyt viitsi kertoa mutta pakko jonnekin purkaa. Sanoo asioita, joista ihan eri mieltä itse ja kiva nyt kun oon ollu välillä ihan pohjalla ja välillä menee vähän paremmin, niin oon jossain välitilassa, missä en saa mitään tukia. Tai no toimeentulotukea, mutta en tiiä kauan se sitten jatkuu

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä julkisella puolella tai muutenkin. Lekuri ei ole terapeutti.

Vierailija
22/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee hoitotahto lääkkeettömästä hoidosta.

Älä käytä muita päihteitä kuin alkoholia ja sitäkin maltilla. Älä koskaan juo suuria määriä kerralla.

Minun elämässäni meni 21 vuotta pilalle turhassa lääkityksessä. Täytän huomenna 44 vuotta. Saan nyt luopua lääkkeistä lopullisesti. Olen ollut pari kertaa lääkkeittä matkan varrella. Olin aivan huikeassa kunnossa lääkkeettä ja täysin toinen ihminen. Nyt lihoin 62 kilosta lopulta sataan kiloon lääkkeillä. Aloin treenaamaan itseäni taas ensi synttäreille huippukuntoon. 

Valitettava totuus on se, ettei ole olemassa varsinaisia mielisairauksia, vaan oireilua liian hankaliin elämäntilanteisiin. 

T: Antti Lain.e 

Voi Antti miten hienosti kirjoitit tuon viimeisen lauseen. Olen niin samaa mieltä, että elämän haasteet ovat

Hieno juttu, tsemppiä Sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä sairaanhoitaja mukaan vastaanotolle. Jos sinulla on puoliso tai joku muu luotettava henkilö/ystävä, joka tuntee tilanteesi, niin pyydä mukaan vastaanotolle. Minulla on nykyisin aina myös sairaanhoitaja mukana psykiatrin vastaanotolla ja tilanteen mukaan välillä myös oma puoliso. Helpottaa asioiden ymmärretyksi tulemista kummasti.

Oikeusturvan vuoksi tulisi jokaisen potilaan tallentaa jokainen tapaaminen ja jokainen puhelu. Useimmat eivät tätä valitettavasti ymmärrä. T.juristi,jonka kanssa keskustelin

Totta. Mua on yritetty painostaa Leponexiin, Amisulpridiin ja sähköhoitoon. 

Vierailija
24/34 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen osoittamaan "puolelle Suomelle" ja  monelle muulle, jopa Saksassa, että he olivat täysin väärässä suhteeni ja nimenomaan lääkkeetön hoito ja rauhallinen elämä toimii, ei lääkehoidon ja häiriköidyksi ja vainotuksi tulemisen tie. Sellaista ei kestä kukaan. Toivon, että ainakin osa syvästi katuu sitä, mitä he ovat tehneet minulle.

Saksalaiset ovat olleet enemmän oikeassa suhteeni. Siellä olen saanut kuulla, että olen normaali. 

Osa suomalaisistakin on ollut oikeassa kohdallani. Muiden ihmisten sekopäisyys ja valmius sotkea minun asioitani on aina vain hämmästyttänyt minut. 

Älä kulje minun tietäni, vaan parane pian.

Vierailija
25/34 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista vielä, että mulle jatkuvasti kirjataan ja väitetään jostain helkkarin kiihtymyksestä, jota pitää hoitaa rajoittamalla ja lääkitsemällä, että se olisi jonkin höpösairauden oire. 

Minä olen vain aiheesta vihainen siitä, miten minua on kohdeltu.

Vierailija
26/34 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee hoitotahto lääkkeettömästä hoidosta.

Älä käytä muita päihteitä kuin alkoholia ja sitäkin maltilla. Älä koskaan juo suuria määriä kerralla.

Minun elämässäni meni 21 vuotta pilalle turhassa lääkityksessä. Täytän huomenna 44 vuotta. Saan nyt luopua lääkkeistä lopullisesti. Olen ollut pari kertaa lääkkeittä matkan varrella. Olin aivan huikeassa kunnossa lääkkeettä ja täysin toinen ihminen. Nyt lihoin 62 kilosta lopulta sataan kiloon lääkkeillä. Aloin treenaamaan itseäni taas ensi synttäreille huippukuntoon. 

Valitettava totuus on se, ettei ole olemassa varsinaisia mielisairauksia, vaan oireilua liian hankaliin elämäntilanteisiin. 

Voi Antti miten hienosti kirjoitit tuon viimeisen lauseen. Olen niin samaa mieltä, että elämän haasteet ovat niin isoja nykyään ja kun menee pyytämään apua,

Kiitos samoin. Mä treenasin tänään synttärien kunniaksi, kuten itselleni lupasinkin. Aion rauhoittua ihan itsekseni ilman lääkkeitä, kunhan jättäisivät häiriköt mut rauhaan. 

Yst. terv. Antti

Vierailija
27/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerron teille taas totuuksia. Olisin tarvinnut poliisisuojelua mielenterveyspalveluiden sijaan. 

Monella muulla on sama juttu. 

Vierailija
28/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää halua ulkomaalaista hoitajaa tai lääkäriä. Eivät osaa kunnolla suomea. Ja on huonoja kokemuksia muutenkin näistä ammattinsa edustajista. Ylimielistä ja epäasiallista käytöstä siis. 

Vierailija
29/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyseenalaistat lanttulääkäriä? Ole sinä hiljaa kun muut puhuu.

Vierailija
30/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää halua ulkomaalaista hoitajaa tai lääkäriä. Eivät osaa kunnolla suomea. Ja on huonoja kokemuksia muutenkin näistä ammattinsa edustajista. Ylimielistä ja epäasiallista käytöstä siis. 

Ei sulta kysyttykään sun haluamisia.

Vierailija
31/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hullulta lääkäriltä ja just on lehdestä luettu että niitä on.

Yritä vaihtaa

Vierailija
32/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista vielä, että mulle jatkuvasti kirjataan ja väitetään jostain helkkarin kiihtymyksestä, jota pitää hoitaa rajoittamalla ja lääkitsemällä, että se olisi jonkin höpösairauden oire. 

Minä olen vain aiheesta vihainen siitä, miten minua on kohdeltu.

Ja KELAkin kohtelee kaltoin.

Ap

Vierailija
33/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatria on j_u_u_t:_a_l_a_i_s_t_e_n juoni.

Vierailija
34/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda psykiatria. Lääkärin, ja erityisesti psykiatrin, kanssa pitää olla hyvä yhteys. Ei niin, että kerrot mitä haluat (lääkkeitä / ei lääkkeitä / mitä lääkkeitä) vaan niin, että teillä on hyvä puheyhteys ja luottosuhde.  Eli hae uusi psykiatri johon voit luottaa ja sitten luota häneen ja hänen hoitoonsa. Jos ei ole vakuutusta (miksi ei ole?) niin tämä voi toki maksaa muutamia satasia, mutta on varmasti sen arvoista. Oma mielenterveys on arvokas juttu.