Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

bora kombi vaunut

19.02.2007 |

Kenelläkään kokemusta millaiset käytössä ja miten kestävät?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin nimittäin sanoa omakohtaiseen kokemukseen perustuen että lykkäät kätes kyynärpäitä myöten p*****n jos sen ostat.

Meillä oli Borat (tosin eri malli) ja ihan surkeat. Ensinnäkin todella raskaat (vaikea työntää jos yhtään loskaa), osat ei toiminu ollenkaan (esim. työntöaisan säätönappi jumittui koko ajan), jatkuva nitinä ja natina (eikä mikään rasvaus auttanu), jousitus parin kuukauden käytön jälkeen jotenki vinossa. jne.

Vein rattaat huoltoon kun lapsi oli 6kk ja sainkin sitten odotella 1,5kk että ne korjattiin. Huollon aikana vaunuista löytyi sellaisia vikoja mitä itse en ollut vielä ehtinyt huomata, esim. turvakaari ei lukittunut kunnolla paikoilleen. Olisi voinut aiheuttaa todellisen vaaratilanteen muutaman kuukauden kuluttua, kunhan lapsi olisi alkanut kääntyilemään rattaissa istuessaan.

Kahdella ystävälläni oli myös Borat (eri malli kuin minulla, toisella taisi olla juuri tuo Kombi) ja ihan sama homma. Toinen ehti käyttää rattaita kaksikin kertaa huollossa ennen lapsen puolivuotispäivää. Hänelle sitten annettiin takuuvaihtona uudet mutta eipä tilanne paljon muuttunut. Ja se toinen ystäväni, käyttää rattaita toisella lapsella parvekevaunuina, siihen juuri ja juuri käy.

Älä ikinä osta, et saa muuta kuin surua ja murhetta ko. merkistä.

Vierailija
2/9 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin " levisivät" ennenku lapsi oli 1v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siis vuonna 2005. Maksoin 70¿ niistä ja olen olut suhteellisen tyytyväinen, nimenomaan siksi, että sain ne " halvalla" . Meillä on tää malli, jossa kantokoppa laitetaan istuinosan sisäpuolelle.

Tyytyväinen olen ollut siihen, että ne ovat erittäin tilavat, kun meillä vauvat ovat aina nukkuneet lähes 2v asti päikkärit ulkona. Ilmakumirattaissa ei enää ilma pysy kunnolla, joten joudun lisäämään jotain 2:n kuukauden välein. Tuota vinousongelmaa meillä ei ole, eikä narinaa, mut rattaita kasatessa miehellä meni turvalukko väärään väliin ja yksi muoviosa halkesi. Samanlainen osa on emmaljungan vaunuisa, joten onneksi sai sen varaosana. Renkaiden lukitus on hempula, mut samanlainen näkyy olevan muissakin halpisvaunuissa. En ole huomannut, et olisivat raskaat työntää, minulla oli myös oran vaunut.

Nuo vaunut on minusta ok, jos tarvii lapselle tilavat nukkumisvaunut, ja vaunut päiväkävelylle, mutta jos pitää paljon kasata ja koota, niin en suosittele. Meillä on matkarattaat ollu reissuun.

Vierailija
4/9 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseiset vaunut viime vuoden puolella ja on harmittanut jälkeenpäin. Koppa on aika raskas kantaa vauvan kanssa kerrostalon kolmanteen kerrokseen. Mitään nitinää kummempaa ongelmaa ei vielä parin kuukauden käytön aikana ole ilmennyt mutta muuten olen harmitelllut ettei tullut sijoitettua enemmän vaunuihin. Nähtäväksi jää miten sitten kestävät kun päästään keväämmälllä paremmin ulkoilemaan ilmojen lauhduttua.

Räntä sateessa oli kyllä raskas työntää, mutta arvelin sen johtuvan enemmänkin kelistä, kuin vaunuista

Vierailija
5/9 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

speyburn:

Kyseiset vaunut viime vuoden puolella ja on harmittanut jälkeenpäin. Koppa on aika raskas kantaa vauvan kanssa kerrostalon kolmanteen kerrokseen. Mitään nitinää kummempaa ongelmaa ei vielä parin kuukauden käytön aikana ole ilmennyt mutta muuten olen harmitelllut ettei tullut sijoitettua enemmän vaunuihin. Nähtäväksi jää miten sitten kestävät kun päästään keväämmälllä paremmin ulkoilemaan ilmojen lauhduttua.

Räntä sateessa oli kyllä raskas työntää, mutta arvelin sen johtuvan enemmänkin kelistä, kuin vaunuista

Anna mä arvaan, myyjä " kehui" vaunuja sulle/teille. Me ostettiin omat Vantaan Variston lastentarvikeliikkeestä ja siellä niin kehuttiin että sellaiset kestävät, peruslaatuiset (jos ei mitään ekstraa halua) vaunut on. Ja kaiken huippu on että oisin voinu ostaa paremmat ja kalliit vaunut, mutta kun uskoin myyjää. Näin jälkikäteen olen sitä mieltä että hän ihan tietoisesti huijasi meitä.

Meillä alkoi viat ilmenemään lapsen ollessa noin 3-4kk. Lapsen ollessa 7kk vanha ostettiin pienempään tilaan menevät kuomurattaat joita käytettiin siitä pitäen aina ulkoiltaessa. Borat oli parvekevaunuina, mihin ne olikin ihan hyvät (siis sen huollon jälkeen) kun niissä on aika tilava makuutila.

Ja tuosta räntäsateessa työntämisestä vielä. Usko pois, kyllä se johtui vaunuista. Minulla on nyt melkein 10kg kevyemmät ja ne kulkee kuin unelma myös loskassa.

Vierailija
6/9 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tarjosi 700e emmaljungia jotka mielestäni kalliit. Sitten kuitenkin alkoi kehumaan boran vaunuja. Olisi pitänyt tajuta jo siinä vaiheessa etteivät ole hyvät. Pitää katsoa tässä kevään päälle miltä alkaa näyttämään. Meillä hiukan hankala parveke vaunuiksikaan laittaa, kun ei ole lasitettu parveke ja sisällä ei ole oikein tilaa säilyttää.

Vierailija
7/9 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin harmitti useasti että ostettiin ne. Nyt olen kuitenkin jo niellyt tappioni. Mieheni kunniaksi täytyy sanoa ettei onneksi kertaakaan sanonut että enkös minä puhunut että muitakin malleja pitää katsoa. Niin sitä vaan sokeasti luottaa " asiantunteviin" myyjiin.

Jos tässä kevään korvalla olette ostamassa itselle esim. matkarattaita tms. ja asutte pääkaupunkiseudulla niin menepäs Vantaan Petikon puolelle Suomen lastenvaunutukkuun. Siellä aivan ihana naismyyjä. Ja kun menee viikolla päiväsaikaan (on vähemmän asiakkaita) ni hän jaksaa vaikka tunnin keskustella rattaista ja niiden ominaisuuksista. Kun kerroimme hänelle vaatimukset kuomurattaiden suhteen ni osasi suositella oikeanlaisia. Eipä tarvinnut pettyä toista kertaa.

Vierailija
8/9 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista muutama vuosi sitten odottaessani ostin minäkin nuo Bora Kombit. Kaduin tätä jälkeenpäin todella. Myyjä tässäkin tapauksessa suositteli " halpoja ja hyviä" vaunuja ja minä menin ostamaan, kun ei vaunuista kokemusta vielä ollut. Myin Borat heti pois, kun vauvaa sai istuttaa ja ostin Brion kuomurattaat. Ratasfriikki kun olen, on kaikenlaisia menopelejä sen jälkeen ollut. Nyt kun kuopus syntyi, päätin heti raskaana ollessani, että satsaan kunnon menopeleihin. Varsinkin kun esikko matkustaa seisomalaudassa mukana. Ostin Emmaljungan Ceroxit, maksoin itseni kipeäksi, enkä kyllä ole katunut hetkeäkään! Kyllä se minun mielestäni niin on, että vaunuissa hinta ratkaisee; halpoja saa, mutta ovatpa ne usein sitten laadultaankin " halpoja."

Meillä vaunut ovat olleet aina kovassa käytössä. Boria siis käytin puoli vuotta. Työntöaisan säätönuppi hajosi heti, renkaat jäivät jumiin, eikä niitä saanut irrotettua kuin " väkivalloin." Todella raskaat ja kömpelöt olivat talvivauvaa työntää, sohjossa tuli aikamoinen hiki. Koko vaunut olivat kuin laiva; työntöaisaa sai painaa tosi alas, jotta päästiin esim. katukivetyksen yli. Kylmätkin nuo olivat ja vauvalla olikin vielä pehmeä kantokoppa tuon jättimäisen kovan kopan sisällä. Koppaosaa oli tosi vaikea saada irti vaunuista, kun lukitukset olivat tosi jäykät. Eipä noilla ollutkaan takuuta, kuin sen puoli vuotta.. en ihmettele yhtään =( Kannattaa vaunuja hankkiessa kuunnella todellisten käyttäjien mielipiteitä ja käytännön kokemuksia, monille myyjille kun tuntuu olevan tärkeintä vain kaupan teko.

Vierailija
9/9 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöskin sanonut omille sisaruksilleni että sitten kun he alkavat lisääntymään niin vaunu- tai ratasostoksille ei saa lähteä ilman minua. Vaikka meilläkin oli halvat nuo Borat (jotain 300¿) mutta silti se oli loppujen lopuksi iso raha. Kun ois laittanu edes 100¿ enemmän niin ois voinu saada aika kivat menopelit. Ja esim huuto.netistä ois voinu ostaa hyviä käytettyjä Brion tai Emmaljungan vaunuja. Mutta eipä sitä silloin tiennyt.

frodo:

Ratasfriikki kun olen, on kaikenlaisia menopelejä sen jälkeen ollut. Ostin Emmaljungan Ceroxit, maksoin itseni kipeäksi, enkä kyllä ole katunut hetkeäkään! Kyllä se minun mielestäni niin on, että vaunuissa hinta ratkaisee; halpoja saa, mutta ovatpa ne usein sitten laadultaankin " halpoja."

Kannattaa vaunuja hankkiessa kuunnella todellisten käyttäjien mielipiteitä ja käytännön kokemuksia, monille myyjille kun tuntuu olevan tärkeintä vain kaupan teko.