Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän en siedä kosketusta tai halailua, sellaista hempeilyä? Vaikka tavallaan tykkään mutta jotenkin vaikeaa.

Vierailija
05.11.2024 |

Haluaisin olla sellainen ihminen jota on helpompi halata ja koskettaa. Minulle tulee vaivautunut olo. En halua että minulle osoitetaan rakkautta hellyydellä kai siksi etten rakastan itse itseäni tai halua että minua rakastetaan. Tai ehkei halusta ole kyse vaan jostain vaikeasti selitettävästä asiasta. 

En halua halata ystäviä, en vanhempaa, en sukulaisia. En halua kosketusta romanttisista suhteissa niin hirveästi ainakaan kehooni. Esim vatsan silittelyä tai lantion hivelyä. Tai että joku ottaa minut kainaloon sohvalla. 

Suutelu on ok ja seksin aikana tapahtuva kosketus romanttisissa suhteissa. Haluaisin nukkua kainalossa joskus mutta se saa minut itkemään, vollotan oikeasti jos joku ottaa lähelle muuten vain ja hipsuttaa. 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jotenkin traumatisoitunut.

Vierailija
2/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esim äitini haluaa halata minua niin ensimmäinen reaktio on viha ja inho mutta koska säälin häntä ja yritän aina ymmärtää niin alennun. Enää en kyllä alennu. Sitä ihmistä en halaa enää koskaan. 

Muuten tulee vaivautunut olo. Ehkä voi johtua myös vaikeasta suhteesta kehooni ja joistakin tunnelukoista 

Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet frigidi tai psykopaatti.

Vierailija
4/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismi voi aiheuttaa tuota.

Vierailija
5/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aistiherkkyys aiheuttaa autisteille yleensä suuria ongelmia

Aistiyliherkkyydet johtavat pahimmillaan siihen, että ihmisen on mahdoton osallistua työelämään tai edes normaaliin perhe-elämään

Autisteilla voi olla niin herkät aistit, että voimakkaat äänet, kirkkaat valot tai kosketus aiheuttavat jopa kipua.

Kuormittavalle aistiärsykkeelle altistuminen saattaa johtaa liikahengitykseen ja siitä aiheutuvaan väsymykseen, päänsärkyyn, pahoinvointiin, pyörrytyksen tunteeseen tai astmakohtaukseen

Vierailija
6/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole autisti vaikka kai joitakin piirteitä on mutta aika lieviä juttuja. 

En ala itkemään siksi että se tuntuisi pahalta vaan siksi että se tuntuu niin hyvältä ja se tarve rakastetuksi tulemisesta on niin suuri. Ja samalla kai pelottaa olla niin herkkä ja tarvitseva niin on helpompaa olla kova ja "vahva".

Ap

Vierailija
7/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet sinut tunteidesi kanssa? Tunnistatko ja osaatko sanoittaa omia tunteitasi? Itselläni tuo taito auttoi erityisesti kuvaamaan omia tarpeitan, mitä tulee hellyyteen ja läheisyyteen. Puolisoni tekee tätä työtä parhaillaan itsensä kanssa ja hänessä on herännyt herkkyyttä, mutta myös hellyydenosoituksien lisääntymistä. Hän ei pitänyt ennen kosketuksista tai ainakaan kovin pitkäaikaisesti. Tunteet tulivat esille enemmän tekojen ja turvallisuuden luomisen kautta, joten meillä eletään jännittäviä aikoja nyt kahden keski-ikäisen ihmisen pitkässä parisuhteessa.

Vierailija
8/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö. En mäkään tykkää tästä halailukulttuurista. Se on jostain amerikasta lähtöisin. Mun nuoruudessa ja lapsuudessa halailu oli epänormaalia herkkien ihmisten lässytystä. Et varmasti ole ainoa, jota inhottaa kaikenlainen syleily. Se ei vaan kuulu suomalaisuuteen. Ja miesten halailut nyt tiietään. Seuraavaksi se käsi lipsahtaa perseelle. 

Vierailija
9/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trauma

Vierailija
10/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää halailua enkä halua, että tutut tai tuntemattomat hyökkäävät kaulaan roikkumaan tavatessa. En välitä erityisemmin  ihmisten seurasta, joten on varmaan ihan linjassa sen kanssa, etten välitä ns. lääppimisestä.

Vierailija
11/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aistiherkkyys aiheuttaa autisteille yleensä suuria ongelmia

Aistiyliherkkyydet johtavat pahimmillaan siihen, että ihmisen on mahdoton osallistua työelämään tai edes normaaliin perhe-elämään

Autisteilla voi olla niin herkät aistit, että voimakkaat äänet, kirkkaat valot tai kosketus aiheuttavat jopa kipua.

Kuormittavalle aistiärsykkeelle altistuminen saattaa johtaa liikahengitykseen ja siitä aiheutuvaan väsymykseen, päänsärkyyn, pahoinvointiin, pyörrytyksen tunteeseen tai astmakohtaukseen

Ja kaikkea tuota PYSTYY OPETTELEMAAN SIETÄMÄÄN!

Vierailija
12/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi sietää halailua enkä halua, että tutut tai tuntemattomat hyökkäävät kaulaan roikkumaan tavatessa. En välitä erityisemmin  ihmisten seurasta, joten on varmaan ihan linjassa sen kanssa, etten välitä ns. lääppimisestä.

Hauta on sinulle paras paikka. Mikset kiirehdi jo?

Vierailija
13/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, voi olla ihan persoonallisuuttakin.

Vierailija
14/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos esim äitini haluaa halata minua niin ensimmäinen reaktio on viha ja inho mutta koska säälin häntä ja yritän aina ymmärtää niin alennun. Enää en kyllä alennu. Sitä ihmistä en halaa enää koskaan. 

Muuten tulee vaivautunut olo. Ehkä voi johtua myös vaikeasta suhteesta kehooni ja joistakin tunnelukoista 

Ap 

Olet tyypillinen nainen joka inhoat omaa rupsahtanutta vartaloasi niin paljon ettet pysty normaaliin ihmisten väliseen elämään. 

Vierailija
15/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijakkaa.

Vierailija
16/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin kaikki kosketus on vaikeaa ja lähinnä ahdistavaa. Sain aikuisena kuulla, että päiväkodissa sain kuulemma niin pahoja raivareita, että minua kiinnipideltiin jopa tunti, kunnes rauhoituin. Vanhemmat kokivat sen vääräksi jo silloin, mutta ei kai siihen aikaan asialle mitään voinut tehdä. Olen päätellyt, että noista lapsuudenkokemuksista johtuen en tykkää vieläkään kosketuksesta.

Vierailija
17/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiassa ei ole mitään ristiriitaa, kun sen on kerran oivaltanut. Aikuiselämän ihmissuhteiden todellinen luonne ei vastaa sitä, mitä ihminen pohjimmiltaan tuntee kaipaavansa ajatellessaan, että lämmin kosketus voisi tuntua hyvältä.

Vierailija
18/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet frigidi tai psykopaatti.

Autistit ovat usein. 

Vierailija
19/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. En tykkää halailusta, se tuntuu siltä, että joku tunkeutuu mun alueelle. Miesystävältä kestän jotain pientä hipsuttelua, mutta että pitäisi käpertyä kainaloon paijattavaksi, niin ei. Seksin aikana hyvin eri. Mies ei kylläkään koskettele mua kuin humalassa ja silloin, kun se on seksiä vailla. 

Vierailija
20/44 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole autisti vaikka kai joitakin piirteitä on mutta aika lieviä juttuja. 

En ala itkemään siksi että se tuntuisi pahalta vaan siksi että se tuntuu niin hyvältä ja se tarve rakastetuksi tulemisesta on niin suuri. Ja samalla kai pelottaa olla niin herkkä ja tarvitseva niin on helpompaa olla kova ja "vahva".

Ap

YYYHYY PELOTTAA YYYHYY😩