Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö puhelinta aina äänettömällä?

Vierailija
05.11.2024 |

Tai oletteko harkinneet sitä. Luin tänään aiheesta jutun ja tekisi mieli kokeilla. Toivon että voisin vähentää rajusti puhelimen käyttöä. Tulee aina hirveän paha mieli jos olen vaikka lapsen kanssa ja samalla puhelin piippaa viestiä, riennän heti katsomaan mitä siellä on. Kai tässä on pelko että "menee jotain tärkeää ohi" jos ei heti kuule viestejä tai puheluita. Toisaalta kun miettii, 99% puhelimeen tulleista viesteistä ei vaadi välitöntä reaktiotani. Ajatuksia, kokemuksia? 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni pitää äänettömällä ja on myös sitä mieltä ettei tarvitse vastata tuntemattomiin numeroihin. Minua tämä **tuttaa kun hän kuitenkin tekee melko omantahtista näyttöpäätetyötä ja minä potilasvastaanottoa, niin olisi tosi kiva jos iskäkin voisi vastata siihen puhelimeen jos lapselle sattuu tapaturma koulussa tai pitää lähteä sairaana kesken päivän kotiin. Varsinkin kun se isä on siinä kilometrin päässä koulusta etätöissä ja minä toisella paikkakunnalla. 

Vierailija
22/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina äänet päällä, siittä lähtien kun lapseni sairastui vakavasti, mutta pystyi kuitenkin soittamaan minulle ja sain hälytettyä apua. Äidilleen oli ensin koittanut, mutta tällä oli äänettömällä, joten ei ollut huomannut soittoa. Kaikki oli varmaan kymmenistä minuuteista kiinni ettei menehtynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme.

Vierailija
24/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä, mutta mulle tulee ääni vain puheluista. Viesteistä, sähköposteista yms. ei tule äänellistä ilmoitusta. Puheluita mulle soittavat lähinnä mies, lapset ja äitini, joten puheluiden äänet eivät ole häiriöksi.

Vierailija
25/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina äänettömällä.

Vierailija
26/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut olla liki tauotta äänettömällä jo muutaman vuoden, koska en jaksa mitään puhelinmyyjäperkeleiden häiriköintejä sen paremmin suomalaisista kuin muunkaan maalaisista numeroista. Sama pätee myös tekstareihin että vain tänään sitä tai tätä alella -ei kiinnosta!

Harvakseltaan noita näkyy tulevan mutta nekin on liikaa. Jos tiedän odottaa puhelua niin siksi aikaa laitan äänet päälle, mutta sitten palaan takaisin äänettömälle. Lisäksi pidän puhelinta harvoin mukanakaan ja jos esim menen kaverin kanssa lenkille / kahville niin puhelin on joko taskussa tai sitten kokonaan poissa matkasta. Minusta on ihan helvetin epäkohteliasta selata puhelinta samaan aikaan tai pitää sitä edes kyttäysvalmiina kädessä / pöydällä kun siinä vieressä on ihan livenä seuraa.

Vierailija
27/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on melkein aina äänettömällä, kaikki viestit ovat äänettömällä ikuisesti.

28/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen nukkumaanmenoa laitan puhelimen äänettömälle ja se on yön äänettömällä. Nyt, kun äiti on kuollut, ei ole enää tarvetta päivystää 24/7. Työpäivän aikana puhelimessa on äänet päällä, koska joku asiakas voi soittaa. Onneksi toi luuri tunnistaa suurimman osan häirikkösoittajista ja puhelinmyyjistä, joten koko näyttö muuttuu kirkkaanpunaiseksi, jos tällaisesta numerosta tulee puhelu. Voi vaan suoraan katkaista puhelun enkä siis edes vastaa. Muina aikoina - tilanteesta riippuen - saatan pistää äänet värinälle. Esim bussissa tms. 

Vierailija
29/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen nukkumassa, pidän kännykän äänettömänä. Viestit ovat äänettömällä koko ajan. Joskus huomaan vasta seuraavana päivänä, että minulle on tullut viestejä.

Vierailija
30/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

somekanavien viestit on aina äänettömällä, tekstiviestit ja puhelut ei. tänäänkin lääkäri laittoi ylläritekstiviestin: oli laittanut oireideni perusteella labrakokeita, kun eilen laitoin kotoa viestiä netin kautta... enpä olisi huomannut, jos ei olisi ollut ääniä.

someen en ole koukuttunut: jotkut kaverit luetuttavat  kuulumisiaan vain sometiliensa kautta (rahan perässä sitä tekevät, kun yrittävät päästä onfluenssereiksi), mutta en oikeasti jaksa niitä kuin kerran parissa viikossa.

Vierailija
31/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiäänet ovat aina poissa päältä. Koko puhelimen vaiennan tilanteissa, joissa minulla on seuraa tai teen jotain keskittyneesti. Makuuhuoneeseen en vie puhelinta kuin ääriharvoin enkä silloinkaan koskaan yöksi. Se jää olohuoneeseen. 

Vierailija
32/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina äänettömällä. Rasittavinta porukkaa on ne joilla viestiäänet kilkuttaa jatkuvasti ja näppäinäänetkin on päällä.

Vierailija
33/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

16/24h äänettömällä. Viikonloppuisin 20/24h. Jos maailma palaa niin enköhän huomaa sen muutenkin, ei kaikkea roskaa tarvitse seurata 24/7. Tekstaria saa laittaa jos on jotain oikeaa asiaa.

Vierailija
34/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina äänettömällä, mutta yhteydessä mun kelloon, joka värisee puheluista ja viesteistä. Näen kelloon vilkaisemalla soittajan/viestin, ja voin tarvittaessa kaivaa kännykän esiin, jos tärkeetä

Vierailija
35/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä, mun pahe on tietokone

Vierailija
36/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelut saa tulla mutta muuten ei ääniä

Vierailija
37/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muuten herätyskellokin äänettömällä :D Herään siihen silti.

Vierailija
38/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma puhelin on ollut äänettömällä viimeiset 3 vuotta. Värinätkin on pois päältä klo 18.00-06.00

Vierailija
39/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni pitää äänettömällä ja on myös sitä mieltä ettei tarvitse vastata tuntemattomiin numeroihin. Minua tämä **tuttaa kun hän kuitenkin tekee melko omantahtista näyttöpäätetyötä ja minä potilasvastaanottoa, niin olisi tosi kiva jos iskäkin voisi vastata siihen puhelimeen jos lapselle sattuu tapaturma koulussa tai pitää lähteä sairaana kesken päivän kotiin. Varsinkin kun se isä on siinä kilometrin päässä koulusta etätöissä ja minä toisella paikkakunnalla. 

Olisi mielenkiintoista tietää negapeukutetaanko tässä sitä että että isä ei ole lapsen/koulun tavoitettavissa vai sitä että äitiä jurppii kun isä ei halua olla tavoitettavissa.

Vierailija
40/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ohjannut tärkeät puhumista vaativat puhelut ei-älypuhelimeen, jossa soittoääni on päällä ja sitä ei voi olla kuulematta. Lisäksi vanhanaikaisten puhelujen puhuminen on siinä mallissa helpompaa. Älypuhelin on aina äänettömällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi