Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö puhelinta aina äänettömällä?

Vierailija
05.11.2024 |

Tai oletteko harkinneet sitä. Luin tänään aiheesta jutun ja tekisi mieli kokeilla. Toivon että voisin vähentää rajusti puhelimen käyttöä. Tulee aina hirveän paha mieli jos olen vaikka lapsen kanssa ja samalla puhelin piippaa viestiä, riennän heti katsomaan mitä siellä on. Kai tässä on pelko että "menee jotain tärkeää ohi" jos ei heti kuule viestejä tai puheluita. Toisaalta kun miettii, 99% puhelimeen tulleista viesteistä ei vaadi välitöntä reaktiotani. Ajatuksia, kokemuksia? 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelut on olleet äänettömällä ainakin viisi vuotta. Puolison viesteistä tulee äänimerkki. Lisäksi sovelluskohtaisesti, osa värisee ja osasta ei tule mitään ilmoitusta. 

Vierailija
2/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aina päällä älä häiritse -tila, jonka ohi pääsee vain omat yhteystietosuosikkini eli ainoastaan aikuinen lapseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes kuljettele luuria mukana kun kuljeskelen tässä plantaasin alueella.

Vierailija
4/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin sammuksissa, luen viestit kerran päivässä.

Vierailija
5/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öisin aina, päivällä äänet päällä

Vierailija
6/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut äänettömällä 10 vuotta.

Sukulaiset pitää vihamielisenä erakkona, kun vain yritän suojella itseäni infoähkyltä ja turhilta soitoilta.

Vierailija
7/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut äänettömällä vuosia. 

Vierailija
8/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monta vuotta ollu äänettömällä. Ainoastaan joskus harvoin laitan päälle, jos tiedän et lapsi saattaa soittaa. Nyt kesällä unohdin äänet päälle ja mulla oli ollu uusi puhelin jo monta kuukautta kun se soi. Ai mulla on tollanen soittoääni. Enkä kaipaa puhelinta ajaessa. Katson sitä perille päästyäni. Enkä katso ennen ku töihin menen. Töistä lähtiessä tai vasta kotona katson onko päivän aikana mitään viestiä tullu. Käyn kuiten 3 vuorotyössä, en ole aina tavoitettavissa. Joskus näen vasta herätessä et joku äippä on aamulla jo kysyny voiko niiden lapsi tulla meille. No sori,päivä meni heräsin illalla.

Vierailija
9/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän aina äänettömällä.

Vierailija
10/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan yöksi koska se vit..n tekoäly lähettää viestin yölläkin ,esim tekniikanmaailman lehden.. ..tämä saattaa kiinnostaa sinua..joo perk.. klo on kolme yöllä.

Vierailija
11/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitäisi pitää. Siksihän minulla puhelin on, että minulle voi soittaa ja minä voin vastata.

Vierailija
12/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on monta vuotta ollu äänettömällä. Ainoastaan joskus harvoin laitan päälle, jos tiedän et lapsi saattaa soittaa. Nyt kesällä unohdin äänet päälle ja mulla oli ollu uusi puhelin jo monta kuukautta kun se soi. Ai mulla on tollanen soittoääni. Enkä kaipaa puhelinta ajaessa. Katson sitä perille päästyäni. Enkä katso ennen ku töihin menen. Töistä lähtiessä tai vasta kotona katson onko päivän aikana mitään viestiä tullu. Käyn kuiten 3 vuorotyössä, en ole aina tavoitettavissa. Joskus näen vasta herätessä et joku äippä on aamulla jo kysyny voiko niiden lapsi tulla meille. No sori,päivä meni heräsin illalla.

Sit vielä mua ärsyttää jos puhelin soi ( kun se on yhdistetty autoon) ja olen ajamassa ja radiosta tulee hyvä biisi ja puhelu katkaisee sen. Höh. Mut en ainakaan aja puhelin kourassa, seuraan liikennettä ja puhelin on laukussa.

Vierailija
13/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi pitäisi pitää. Siksihän minulla puhelin on, että minulle voi soittaa ja minä voin vastata.

Ei mulla tuon takia ole puhelinta vaan siksi että pystyn käyttämään tiettyjä hyödyllisiä sovelluksia ja olla yhteydessä aikuisen lapseni kanssa.

Kumpaankaan en tarvitse _puheluja_

Vierailija
14/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on äänet päällä. Ei siitä 20 vuoden aikana ole mitään haittaa ollut.

Vierailija
15/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yöllä. Perheen jäsenten puhelu ja viesti tulee läpi.

Vierailija
16/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä koskaan äänettömällä.

Vierailija
17/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei. Toki mun on joskus soitettava, esim. tänään lääkäriasemalle, mutta äärimmäisen harvoin mun tarvii ottaa puhelu vastaan.

Vierailija
18/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina äänettömällä, enkä vastaa jos en tunne soittajaa.

Vierailija
19/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän äänettömällä. Harvoin kenelläkään on niin tärkeää asiaa

Vierailija
20/42 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Lapseni ovat jo 10v ja 13v, joten kun en ole heidän kanssaan, haluan olla tarvittaessa tavoitettavissa. Töissä ja öisin puhelin on älä häiritse -tilassa, mutta lapsille olen kertonut miten senkin läpi pääsee, mutta sitä saa käyttää vain hätätilanteissa. 

Yksittäisiä ketjuja/ryhmiä hiljennän kyllä wa:ssa useinkin ja osa ryhmistä on pysyvästi hiljennetty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän