Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työpaikoilla työntekijöiden keskenäinen hierarkia näkyy?

Vierailija
05.11.2024 |

Kertokaa esimerkkejä

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyille henkilöille jaellaan toistuvasti parempia hommia.

Vierailija
42/43 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toinen jo kommentoi samaa asiaa, mutta jos johtotason henkilö lähettää s-postia, niin siihen vastataan aina ja heti. Mitä alemmas titteliasteikolla mennään, niin sitä epävarmempaa saako s-postiin koskaan vastausta.

Jostain syystä tämä tittelihierarkia ei muuten näy töissä juuri mitenkään. Sen sijaan meillä ollaan hyvin tietoisia siitä kuka osaa, tekee ja on tunnollinen ja kuka taas ei. Tämä on luonut tietynlaisen näkymättömän hierarkian, missä titteleillä ei ole merkitystä. Esim. johonkin suunnittelupalaveriin saatetaan kutsua mukaan jonkun aivan toisen alan sihteeri, mutta ei kyseisen alan päällikköä.

Meillä on myös töissä useampia sellaisia henkilöitä, jotka ovat koko työpaikan ainoat henkilöt, jotka osaavat tehdä tiettyjä työtehtäviä. Olen itse yksi näistä, minulla on työtehtäviä, joita kukaan muu ei osaa tehdä ja niihin perehtyminen vie aikaa. Tämän vuoksi voin suurin piirtein tehdä ja sanoa mitä vain eikä siitä koidu mitään seuraamuksia. Minulla on ollut joitakin yhteenottoja työkavereiden kanssa, mutta johtoporras on aina minun puolellani, koska eivät halua, että lähden. Myönnän, ettei ole reilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi