Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidiksi 44-vuotiaana, kokemuksia!

Vierailija
05.11.2024 |

Kokemuksia kun ikää alkaa jo olemaan mutta?vauvakuume jyllää.. Tyttäreni sai kesällä vauvan ja tuli kauhia vauvakuume itsellekin.. Vieläkö ehtii? 

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähä sitä tiedetään asiat. Kannattaa täältä kysyä, mikä on hyvä ikä hankkia lapset. Täällä tiedetään myös se, että isovanhemmat ovat mukana touhuissa, jos lapset hankitaan nuorina. Kaikki on kyllä myös sattumasta kiinni. Kaikki eivät saa lapsia lainkaan.

Vierailija
42/76 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu että jaksatko alottaa vauva rumpan uudestaan?ite en jaksais. Vauvat on kivoja kun ei oo omia ja omat isoja jo..on vapaus tehdä mitä vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksatko kuuskymppisenä riidellä agstisen teinin kanssa?

Minä jaksan riidellä minkä ikäisenä vaan.

Vierailija
44/76 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin liki 45 kun iltatähti syntyi. Olen nyt 51 vuotias ja lapsi on 7 vuotias. Joku ihmetteli että mummolla olisi nuorempi oma lapsi: juurikin näin. Minulla on lastenlapsia joiden eno nuorin lapseni on ja toinen lastenlapsista häntä vanhempi. Elämä yllättää

Vierailija
45/76 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin on vanhat vanhemmat ja olen vaan nauttinut siitä että he ovat eläneet tasaista, keski-ikäistä elämää ilman mitään draamaa. Ei ole siis koskaan häirinnyt pätkääkään. Eipä sitä myöskään koskaan tiedä kenenkään kuntoa. Haaveilin että anopista tulisi loistava mummo, kuoli onnettomuudessa ennen kuin täytti 50. 

Vierailija
46/76 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, onko älyttömämpää termiä kuin VAUVAKUUME...yli-ikäiset mummoäidit on luonnotonta, vauvakuumeen jälkeen tuleekin jo uupumus ja sitten avioero että saadaan joka toinen viikko vapaata lapsesta.....

Vierailija
47/76 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luonto antaa tulla raskaaksi niin mikä siinä on luonnotonta? 

Vierailija
48/76 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluu että jaksatko alottaa vauva rumpan uudestaan?ite en jaksais. Vauvat on kivoja kun ei oo omia ja omat isoja jo..on vapaus tehdä mitä vaan!

Tämähän se. Kamala ajatus, että pitäisi aloittaa alusta. Nautin mielummin aikuisten lasteni seurasta ja tuen heitä taloudellisesti kuin, että uusi vauva veisi nämä resurssit. 

Vierailija
49/76 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä reilusti nelikymppiset kuumeilijat voisivat miettiä muutakin kuin sitä omaa vauvakuumetttaan. Esimerkiksi sitä lasta.

Kyllä. Oli aika hc-meininki meillä kun äiti oli vaihdevuosissa ja itse murkku, jonka vanhemmat sisarukset ei enää asuneet kotona, joten tavallaan olin ainoa lapsi. Isä melkein asui mökillä, kun ei jaksanut olla kotona. Koulussa kaikki luuli äitiä mummoksi. Äiti kuoli, kun olin 22v. ja isä pian sen jälkeen.

Vierailija
50/76 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi parka,  äiti alkaa olla eläkeläinen kun lapsi on täysi-ikäinen.

Teillä on liian iso ikäero, et pysy kehityksessä mukana ja lapsi häpeää koulussa vanhaa äitiä.

Vierailija
51/76 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän maailmaan?

Ajattele: et ole itse enää paikalla tai voimissas huolehtimassa. 

Älä ihmeessä, jos sinulla on jo perhe!

Vierailija
52/76 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, onko älyttömämpää termiä kuin VAUVAKUUME...yli-ikäiset mummoäidit on luonnotonta, vauvakuumeen jälkeen tuleekin jo uupumus ja sitten avioero että saadaan joka toinen viikko vapaata lapsesta.....

Kyllä ne ovat nuorempia äitejä, jotka niitä lapsivapaita haluavat ja menojalka vielä vipattaa.

Kun on esim pitkien hoitojen ja monien epäonnistumisien jälkeen onnistunut saamaan terveen lapsen, niin kyllä siitä osaa olla kiitollinen joka päivä.

Eikä kypsemmässä iässä ole enää mitään tarvetta lähteä "tyttöjen iltoja" viettämään, näin se vaan on.

Vierailija
53/76 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siperheillä ona tirita vanhempia". 

Mitä tuossa lukee?

Vierailija
54/76 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi parka,  äiti alkaa olla eläkeläinen kun lapsi on täysi-ikäinen.

Teillä on liian iso ikäero, et pysy kehityksessä mukana ja lapsi häpeää koulussa vanhaa äitiä.

Kyllä ne lapset häpeää tietyssä iässä vanhempiaan, olipa ne vanhemmat minkä ikäisiä tahansa.

Muistan hyvin, kun tyttäreni komensi minut keskikaupungilla (asuimme pienessä kaupungissa) toiselle puolelle katua, ettei kaverit näe.  Hän oli n 14 v silloin ja itse olin siinä 40 kieppeillä, olin saanut hänet alle 30 v iässä.

Vierailija
55/76 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva-aikahan on tosi kiva aika, mutta taaperoaika on vaativa ja väsyttävä. Normaali alle 50-vuotias kyllä jaksaa tuonkin.

Vierailija
56/76 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän maailmaan?

Ajattele: et ole itse enää paikalla tai voimissas huolehtimassa. 

Älä ihmeessä, jos sinulla on jo perhe!

Nämä tällaiset viestit ovat selvästi trolleja. Mm. Venäjällä on kova intressi pienentää Suomen syntyvyyttä kaikin keinoin. Suomessa ei yleensä kuolla alle 65-vuotiaana, tämä erotuksena mm. Venäjään.

Vierailija
57/76 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se. Kamala ajatus, että pitäisi aloittaa alusta. Nautin mielummin aikuisten lasteni seurasta ja tuen heitä taloudellisesti kuin, että uusi vauva veisi nämä resurssit. 

Joillakin on resursseja vähän enempään kuin sinulla. Moni nauttii juuri siitä, että näkee vielä kerran lapsen kasvun aikuiseksi. Niin erilaisia me olemme.

Vierailija
58/76 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jutut ovat trolleja, koska niitä ilmestyy tänne palstalle tämän tästä.  Ei tuo silti mikään ihme juttu ole saada lasta yli 40-vuotiaana, mutta tämä kamala vouhotus asian tiimoilta on aivan sairasta. Ajan kulua ilmeisesti monelle.

Vierailija
59/76 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huono perustelu tuo ettei lapsi kerkeä nähdä isovanhempiaan tai ettei ole omien vanhempien kanssa aikaa. Sain lapsen 26-vuotiaana. Lapseni ei kerennyt nähdä minun äitiäni, koska hän kuoli syöpään kaksi vuotta ennen lapsenlapsensa syntymää.

Vierailija
60/76 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riski down-lapselle on tuossa iässä jo tosi iso.

Ehkä verrattuna 20v äitiin, mutta edelleen hyvin pieni verrattuna mahdollisuuteen saada terve lapsi. Sitäpaitsi jos se on kynnyskysymys, niin voidaan luotettavasti nykyään seuloa.