Äidiksi 44-vuotiaana, kokemuksia!
Kokemuksia kun ikää alkaa jo olemaan mutta?vauvakuume jyllää.. Tyttäreni sai kesällä vauvan ja tuli kauhia vauvakuume itsellekin.. Vieläkö ehtii?
Kommentit (76)
Mielenkiintoinen ajatus että täti tai eno olisi itseä nuorempi :D
Voit myös synnyttää lapsesi munasolulla lapsen. Hyvin onnistuu, jos käytät hänen miehensä siittiösoluja.
Taitaa tulla kiire ennen vaihdevuosia.
Riski down-lapselle on tuossa iässä jo tosi iso.
Jösses. Itse olen 12 v nuorempi ja nytkin arveluttaisi lisääntyä. Ei enää kroppa palaudu mistään pienemmästäkään kuten nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Jösses. Itse olen 12 v nuorempi ja nytkin arveluttaisi lisääntyä. Ei enää kroppa palaudu mistään pienemmästäkään kuten nuorempana.
Oi voi, mistäs päin maaseutua sinä kirjoittelet? Tällaisilla kommenteilla paljastaa heti alkuunsa, ettei ainakaan kuulu kaupunkilaisiin korkeakoulutettuihin 😄
Jaksatko kuuskymppisenä riidellä agstisen teinin kanssa?
Riskit aika isot. Itse en uskaltaisi. Toosakin menee pilalle. Ei se palaudu enää tuossa iässä kuten nuorempana.
Itse tulin raskaaksi 45-vuotiaana (luomuna ja raskaus oli toivottu) ja ehdin täyttää 46 hieman ennen kun lapsi syntyi. Toki kävin äidin iän myötä kasvavan Down-riskin takia kaikki seulat läpi (en kuitenkaan lapsivesi- tai istukkanäytettä, sillä NIPT-testi näytti 99% varmuudella että ei ole trisomioita). Terve lapsi syntyi ja kaikki on mennyt tosi hyvin eikä ole ollut mitään ongelmia jaksamisen kanssa. Lapsi nyt jo eskarissa. Raskaaksi tuleminen ei tosin ole välttämättä helppoa enää tuossa iässä, mutta joskus onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Riskit aika isot. Itse en uskaltaisi. Toosakin menee pilalle. Ei se palaudu enää tuossa iässä kuten nuorempana.
Riskit on olemassa, mm. Down, se on totta, mutta nekin voi seuloa, jos tuloksella on odottajalle merkitystä. Sen sijaan itse en allekirjoita tuota että toosa menisi pilalle tai että ei palaudu iän takia. Jollain voi mennä toosa pilalle 2-kymppisenä. Itse ole synnyttänyt parikin lasta yli 4-kymppisenä ja kaikki paikat palautuivat täysin. Hyvin yksilöllistä tuo palautuminen, eikä ole suoraan yhteydessä ikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi voi, mistäs päin maaseutua sinä kirjoittelet? Tällaisilla kommenteilla paljastaa heti alkuunsa, ettei ainakaan kuulu kaupunkilaisiin korkeakoulutettuihin 😄
Olen kaupunkilainen ja korkeasti koulutettu. Lapseton kylläkin omasta tahdostani, eli ei ole tarvinnut sen enempää lastentekoikää funtsia. Jos olisin lisääntynyt, olisin tehnyt sen jo vuosia sitten. Kylmä fakta että biologiselta kantilta nuorempana parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kaupunkilainen ja korkeasti koulutettu. Lapseton kylläkin omasta tahdostani, eli ei ole tarvinnut sen enempää lastentekoikää funtsia. Jos olisin lisääntynyt, olisin tehnyt sen jo vuosia sitten. Kylmä fakta että biologiselta kantilta nuorempana parempi.
Jestas mikä nollakommentti.
Nämä reilusti nelikymppiset kuumeilijat voisivat miettiä muutakin kuin sitä omaa vauvakuumetttaan. Esimerkiksi sitä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varo vaan ettei vauvakuume iske ;) Itselleni iski vasta 33-vuotiaana, mutten silti kirjoittanut kolmekymppisenä noin lapsellisia kommentteja nettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varo vaan ettei vauvakuume iske ;) Itselleni iski vasta 33-vuotiaana, mutten silti kirjoittanut kolmekymppisenä noin lapsellisia kommentteja nettiin.
Siis onko lapsellista huomioida iän vaikutus lisääntymisessä? Vai eikö siitä saa puhua? Mikä siinä ärsyttää?
Ja ei, ei iske vauvakuume tänne. Olisi iskenyt jos olisi iskeäkseen.
Tää on ihan kyllä tätä päivää. Näitähän on vähän väliä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä reilusti nelikymppiset kuumeilijat voisivat miettiä muutakin kuin sitä omaa vauvakuumetttaan. Esimerkiksi sitä lasta.
Kerro tarkemmin, mitä ajattelit tuolla "esimerkiksi sitä lasta"?
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan kyllä tätä päivää. Näitähän on vähän väliä.
Siis että lapsen mummulla on lasta nuorempi lapsi?
Ei ole Suomessa tätä päivää.
Jos kohtu toimii,nii ei olla estämässä jos haluat äidiksi vielä vaikka kuinka vanhana.