Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa mitään töitä koska en olen estynyt ujo ja en erityisen taitava missään

Vierailija
05.11.2024 |

Pitääkö vain alistua kohtalooni että työelämä on ulospäin suuntautuneille? Olen ollut nyt 4v työtön ja koulutus graafiselta alalta. Olen umpikujassa. Haluaisin vajn matkustella ja nähdä maailmaa mutta ei riitä rahat

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten en pysty esim kassalla olla koska ahdistun helposti. Ja en ole nii ihmisrakas että voisin hoitotyötä tehdä. Väsyn itsekin aika nopeasti. 

Vierailija
2/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko uskaltanut hakea töitä? Oletko päässyt haastatteluihin? Minkälaisia kokemuksia sinulla on niistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika.

Vierailija
4/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuettua jossain missä ei tarvitsisi olla tekemisissä kuin sen oman työporukan kanssa? 

Vierailija
5/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä AP huoli. Sinun vastakohtasivatkaan eivät pääse haastatteluun tai saa työtä. Kukaan ei nykyisin saa, vaikka päällänsä seisoisi.

Vierailija
6/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työtävieroksuva piiloutuu ujouden ja ahdistuneisuuden "viitan" taakse. Oikeasti se on vain laiskuutta ja haluttomuutta tarttua toimeen. Saamattomuutta! Flegmaattisuus on perisynti.

Vierailija
7/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni työtävieroksuva piiloutuu ujouden ja ahdistuneisuuden "viitan" taakse. Oikeasti se on vain laiskuutta ja haluttomuutta tarttua toimeen. Saamattomuutta! Flegmaattisuus on perisynti.

No kerro sitten mistä ja miten saan työpaikan?

Vierailija
8/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen ollut asiakaspalvelutöissä ja olen ujonpuoleinen ja väsyin tuollaisessa työpaikassa ihan sikana. Ei kai se mihinkään käy jos nauttii ihmiseurasta ja on ekstrovertti että tykkää lärpättää 247 tuntemattomien ihmisten kanssa. 

Vierailija
9/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen ollut asiakaspalvelutöissä ja olen ujonpuoleinen ja väsyin tuollaisessa työpaikassa ihan sikana. Ei kai se mihinkään käy jos nauttii ihmiseurasta ja on ekstrovertti että tykkää lärpättää 247 tuntemattomien ihmisten kanssa. 

Itsensä myyminen. Joutui sitä 90-luvullakin työttömänä kaikkea epämukavaa tekemään. Köyhän pitää olla nöyrä. 

Vierailija
10/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää hankkia koulutus sellaiselle alalle missä ei ole töitäkään.

Vierailija
11/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millään alalla ei ole.

Vierailija
12/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan et saa, jos et ala tehdä jotakin itsesi eteen.

Itsetuntoaan on vallan mahdollista kehittää ja nostaa, mutta se vaatii omaa panostusta ja työtä. Kukaan ei sitä sinulle tule ammentamaan.

Erityisen taitava ei tarvitse heti olla. Työtekijäänsä neuvoo.  Ja jos sitä työtä ei ole, sen ajan voi käyttää itsensä kehittämiseen.  Voit löytää yllättäviä puolia itsestäsi jos et jää pohjamutiin säälimään itseäsi.

Kaikista varmin keino jäädä surkeaksi luuseriksi on ehdoin tahdoin jäädä sellaiseski.  Se ei ole mikään kiveen kirjoitettu kohtalo sinun tai kenenkään muunkaan kohdalla, sitä voi muuttaa mutta sen voi muuttaa vain sinä itse.

Voi hyvin jäädä itkemään että kun kumminkaan niitä töitä ei ole. Ei kannata edes yrittää. Ontäysin lupa tehdä niin, mutta miksi sitten ruikutat? Oma valintasi, teet sitten niin tai näin.  Mukavampe elää ihan itsensäkin kanssa on kuitenkin  kun  tekee sen työn että alkaa nostaa itseään sieltä itseäälin kurasta.         

Se voi olla nautinnollistakin kieriä siellä, hyvin moni ei edes halua nousta. Ehkä olet sitten yksi heistä? Sinä itse tiedät.

Vierailija
13/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten estynyt ujo kuiten pystyy matkustella,passi tarkastukset, muut ihmiset jne jne jne jne jne.? 🤔

Vierailija
14/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä mikään sisäänpäin kääntynyt ole jos haluat matkustella ja nähdä maailmaa. Lopeta tekosyiden keksiminen ja MENE TÖIHIN!

Vierailija
15/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin graafista suunnittelua ja totesin, että kannattaa vaihtaa koulutusalaa työnäkymien vuoksi. Olen myös ujo, mutta ollut jo ties missä töissä, ei se ole mikään syy jättäytyä pois yhteiskunnan toiminnasta ja pyrkiä töihin. Kouluttaudu uudestaan, et voi matkustella, ennen kuin sinä itse tai työnantajasi kustantaa matkasi. Raha ei tipu taivaalta.

Vierailija
16/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro sitten mistä ja miten saan työpaikan?

Se on sinun oma tehtäväsi, ei muiden. Miksi työttömät kuvittelevat saavansa kaiken tarjottimella?

Vierailija
17/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millään alalla ei ole.

Ja silti tänne pitää roudata moniosaajia ulkomailta. En ymmärrä vihervasemmisto+kokoomuksen logiikkaa.

Vierailija
18/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihan tää taasen. Höpön löpön höpsis.

Vierailija
19/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jos ujous on niin paha, että hallitsee elämää niin puhumaan lääkärille josko saisit terapiaa. Lainaa kirjastosta tai lataa Kindlelle kirjoja, joissa kerrotaan miten ujoudesta pääsee eroon. Amazonilta tulee vaikka minkälaisia kirjoja aiheesta

https://www.amazon.com/s?k=overcoming+shyness&i=stripbooks-intl-ship&cr…

- miksi et tee töitä freelancerina esim. Fiverr tai Upwork sivuilla. Jos et osaa jotain taitoja niin opiskele niitä. netistä löytyy paljon hyvää materiaalia esim. YouTubesta tai nettikursseilta.

Vierailija
20/34 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- jos ujous on niin paha, että hallitsee elämää niin puhumaan lääkärille josko saisit terapiaa. Lainaa kirjastosta tai lataa Kindlelle kirjoja, joissa kerrotaan miten ujoudesta pääsee eroon. Amazonilta tulee vaikka minkälaisia kirjoja aiheesta

https://www.amazon.com/s?k=overcoming+shyness&i=stripbooks-intl-ship&cr…

- miksi et tee töitä freelancerina esim. Fiverr tai Upwork sivuilla. Jos et osaa jotain taitoja niin opiskele niitä. netistä löytyy paljon hyvää materiaalia esim. YouTubesta tai nettikursseilta.

En tiedää yhtään mitä nuo palvelut on, mutta saan tällä hetkellä työmarkkinatukea ja miten jos tuolta saa jotain tuloja ja minne loppuuko etuudet kokonaan?