Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pöytäkone kannattaisi nyt ostaa?

Vierailija
05.11.2024 |

Tekoälyä, koneoppimista ja toimistokäyttöä varten se tulee.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tosissasi aiot leikkiä AI:n kanssa niin sitten kannattaa katsoa mallia, jossa on NPU.

Ihan gpulla ajattelin ajaa mun deep learning malleja 

Vailla mitään tietoa esimerkiksi muistivaatimuksista tai näytönohjaimen muistivaatimuksista heitän että vaikka joku tämän tyyppinen:

https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/206983/jimms-a-n-gtg-dash/jimm-s-d…

Vierailija
22/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tosissasi aiot leikkiä AI:n kanssa niin sitten kannattaa katsoa mallia, jossa on NPU.

Kun alat tekemään raskaita tekoälyyn liittyviä juttuja, niin kannattaa unohtaa suorittimeen indegroitu näytönohjaimen. kannattaa hankkia joko tehokas pelikäyttöön tarkoitettu kortti tai jos on paljon rahaa, niin sellainen kortti jossa on suunnilleen nelinkertainen määrä muistia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vailla mitään tietoa esimerkiksi muistivaatimuksista tai näytönohjaimen muistivaatimuksista heitän että vaikka joku tämän tyyppinen:

https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/206983/jimms-a-n-gtg-dash/jimm-s-d…

Tuon hinta on ehdä edullinen, mutta prosessori on jo vanhentunut, rtx 3060:ssa on enemmän cuda coreja, keskusmuisti voisi olla nopempaa, jimms myy droneja venäjälle.

Vierailija
24/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mac mini M4 

Vierailija
25/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kone, joka on "huijattu tietokonekaupoissa." Enpä nyt tarkenna, mutta tämä kone on ollut halpa, koska oli samalla myös kusetus. Tietynlainen poikkeuserä "nopeille." 

Halvemmalla olisit päässyt kasaamalla itse. Mutta eipä voi kauhalla vaatia jos lusikalla annettu järkeä

Olen saanut tämän koneen ja ostajaa on huijattu tietokonekaupoissa. Tosin oikeastaan muakin, koska minä alunperin bongasin tämän koneen mainoksesta. Mutta tää kone on tosiaan kusetus ja järjestelmä ei toiminut missään vaiheessa, kunnes kaatui alle 2 kuukauden käytön jälkeen. Silloin selvisi samalla, ettei tää kone ollut ihan mitä mainoksissa luvattiin ja tietty syykin halpaan hintaan. Mutta aavistin kyllä, että tietokoneeseen liittyy jotakin hämärää, koska hinta oli liian halpa "ollakseen totta." 

Todistit juuri väitteeni paikkansapitävyyden. Ei niitä autojakaan yleensä ainoastaan renkaaseen potkimisen perusteella osteta.

Vierailija
26/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kone, joka on "huijattu tietokonekaupoissa." Enpä nyt tarkenna, mutta tämä kone on ollut halpa, koska oli samalla myös kusetus. Tietynlainen poikkeuserä "nopeille." 

Halvemmalla olisit päässyt kasaamalla itse. Mutta eipä voi kauhalla vaatia jos lusikalla annettu järkeä

Ei tuo enää päde. Toki noissa valmiissa on siiten tapana olla paska emolevy, virtalähde ja tuuletin, ja on kaikenlaista paskaa asennettu windowsiin.

Vierailija
27/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö tuolla thread ripperillä mitään? Nopeutta kun pitäisi olla. Isoja määriä finanssi alan dataa kun pitäisi analysoida.

Vierailija
28/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munankeitin

Vierailija
29/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin just uuden tuolikoneen, pöytäkoneet on vanhanaikaisia.

Vierailija
30/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Commodore 64 välttää aloittajalle.

Vierailija
31/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole järkeä lusikallistakaan. Senverran osaan tietokonetta käyttää, että osaan laittaa virran päälle ja pois, sekä selata nettiä. Turha yrittää koneen kasaamista!

Vierailija
32/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytäkone kannattaa kasata itse niin saa sellaisen kun haluaa

Vierailija
33/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin IMac.

Vierailija
34/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
35/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, kukaan it alan huippu koodari ei kyllä ala käyttämään omaa aikaansa koneen kasaamiseen. Tuollaiset jutut on teineille ja peräkammarin pojille.

Vierailija
36/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, kukaan it alan huippu koodari ei kyllä ala käyttämään omaa aikaansa koneen kasaamiseen. Tuollaiset jutut on teineille ja peräkammarin pojille.

Ihan eri asioita. Sama kuin sanoisit että yksikään pottu ei kyllä ala kasvamaan puussa, sellaiset jutut on omenille ja appelsiineille.

Vierailija
37/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jimmy's tarjoaa kasauspalveluita myöten.

Vierailija
38/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aargh!

Olen puhunut.

Vierailija
39/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sieltä sun täältä haalituista osista kasaan rävelletty viritys ja kaikenlaisten yhteensopivuus- jne. ongelmien kanssa tappelu kuulostaa sooo 90-luvulta, hyi ei semmoista.

Vierailija
40/47 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut tämän koneen ja ostajaa on huijattu tietokonekaupoissa. Tosin oikeastaan muakin, koska minä alunperin bongasin tämän koneen mainoksesta. Mutta tää kone on tosiaan kusetus ja järjestelmä ei toiminut missään vaiheessa, kunnes kaatui alle 2 kuukauden käytön jälkeen. Silloin selvisi samalla, ettei tää kone ollut ihan mitä mainoksissa luvattiin ja tietty syykin halpaan hintaan. Mutta aavistin kyllä, että tietokoneeseen liittyy jotakin hämärää, koska hinta oli liian halpa "ollakseen totta." 

Kuulostat sellaiselta jota on todella helppo höynäyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi