Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pöytäkone kannattaisi nyt ostaa?

Vierailija
05.11.2024 |

Tekoälyä, koneoppimista ja toimistokäyttöä varten se tulee.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Vierailija
2/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singer. Vanha poljettava on kaikista varmatoimisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juuri oikea paikka kysellä. Kannattaa uskoa jokainen vastaus.

Vierailija
4/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosissasi aiot leikkiä AI:n kanssa niin sitten kannattaa katsoa mallia, jossa on NPU.

Vierailija
5/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäkone. Niitä varmaan saa aikas halvalla vähänkäytettynä.

Vierailija
6/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Acerin peruskone.

Vierailija
7/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kone, joka on "huijattu tietokonekaupoissa." Enpä nyt tarkenna, mutta tämä kone on ollut halpa, koska oli samalla myös kusetus. Tietynlainen poikkeuserä "nopeille." 

Vierailija
8/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko yleiskone hyvä jota kyllä yleensä pidetään pöydällä.

Sillä tulloo kivasti taikinat!

Vierailija
9/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tosissasi aiot leikkiä AI:n kanssa niin sitten kannattaa katsoa mallia, jossa on NPU.

Ihan gpulla ajattelin ajaa mun deep learning malleja 

Vierailija
10/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kone, joka on "huijattu tietokonekaupoissa." Enpä nyt tarkenna, mutta tämä kone on ollut halpa, koska oli samalla myös kusetus. Tietynlainen poikkeuserä "nopeille." 

Halvemmalla olisit päässyt kasaamalla itse. Mutta eipä voi kauhalla vaatia jos lusikalla annettu järkeä

Vierailija
11/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tekoälyltä

Vierailija
12/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukone älyominaisuuksilla tai joku etäohjattava leivänpaahdin

Vierailija
13/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvemmalla olisit päässyt kasaamalla itse. Mutta eipä voi kauhalla vaatia jos lusikalla annettu järkeä

Olen saanut tämän koneen ja ostajaa on huijattu tietokonekaupoissa. Tosin oikeastaan muakin, koska minä alunperin bongasin tämän koneen mainoksesta. Mutta tää kone on tosiaan kusetus ja järjestelmä ei toiminut missään vaiheessa, kunnes kaatui alle 2 kuukauden käytön jälkeen. Silloin selvisi samalla, ettei tää kone ollut ihan mitä mainoksissa luvattiin ja tietty syykin halpaan hintaan. Mutta aavistin kyllä, että tietokoneeseen liittyy jotakin hämärää, koska hinta oli liian halpa "ollakseen totta." 

Vierailija
14/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kone? Valmiskone?

Itse speksaan koneeni aina palikka kerrallaan ja tilaan luottokaupastani sellaisen. Mikä emolevy (teho. liitynnät...), paljonko RAMia, tarvittava levytila SSD/HD, näytönohjaimen suorituskykyvaade jne. jne.. Millaiseen koteloon haluat se, onko näytöt omasta takaa yms.

Vierailija
15/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä suosin käytettyjä yrityskoneita, saa paljon enemmän suorituskykyä samalla rahalla kuin uuden itse kasaamalla.

Vierailija
16/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Packard bell legend

Vierailija
17/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

DGX-2 olisi tuohon käyttötarkoitukseen hyvä.

Ja AP:n pitäisi lopettaa trollaaminen. Kukaan jonka koneen pääasiallisiin käyttötarkoituksiin kuuluu koneoppiminen ja tekoäly ei ole niin tyhmä että yrittäisi kysellä asiasta tällä palstalla tolla lailla muotoillulla kysymyksellä.

Vierailija
18/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan gpulla ajattelin ajaa mun deep learning malleja 

No mitäs sitten kyselet? NPU on kuitenkin tarkoitettu tuohon eikä ne NPU:lla varustetut koneet ole periaatteessa yhtään kalliimpia..

https://support.microsoft.com/en-us/windows/all-about-neural-processing…

Vierailija
19/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä jotain liikettä kasaamaan vaikka datatronic. Saat parempaa osaa mitä valmiskoneissa, esim. virtalähde. Windowsin/linuxin voi asentaa itse ja säästää.

Vierailija
20/47 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

omenafirma on julkaissut uusia koneita ja kyseisen yrityksen sivuilta voisi ennakkotilata minikokoisen koneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä