Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lukiolaiset palkataan kauppoihin töihin mutta ei amiksia?

Vierailija
05.11.2024 |

Lukiolainen pääsee vaikka kesken koulun ruokakauppoihin töihin mutta ammattikoulun käyneitä ei palkata. Itse yrittänyt jo vuosia päästä tehtaasta kaupanalalle mutta ei mitään toivoa edes haastatteluihin.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amikset on liian tyhmiä. Eivät osaa perusasioita, esim. luku- ja laskutaitoja.

Anteeksi nyt vaan, mutta suurin osa amisaloista olisi ihan kaaoksessa jos työntekijät eivät osaisi laskea. Koneiden käyttö on tarkkaa puuhaa.

Se taito on sitten pitänyt hankkia peruskoulussa, koska amiksissa ei nyklyään tunnuta opetettavan enää juurikaan yhtään mitään.

Toisaalta kyllä ihmettelen, että jos pk:ssakin on matikat hallussa, kuinka asianomainen sittem amikseen edes menee, kun yleensä teknillisillä aloilla osaavampien reitti on lukion kautta AMKiin tai yliopistoon.

Vierailija
22/29 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pikkukaupassa töissä 8 vuotta ja minua ei nyt palkata prismaan kun muutin uudelle paikkakunnalle. Prismassa on nuoria naisia myyjinä mutta minä olen 40 v ja en ole saanut töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pikkukaupassa töissä 8 vuotta ja minua ei nyt palkata prismaan kun muutin uudelle paikkakunnalle. Prismassa on nuoria naisia myyjinä mutta minä olen 40 v ja en ole saanut töitä.

Et tietenkään. Et sovi nuoreen ja dynaamiseen työyhteisöön. Tai, jos vaikka sopisitkin, sillä nyt ei ole mitään merkitystä, mitä sinä pienessä päässäsi siitä olet mieltä, ainoastaan sillä on väliä, mitä päätöksentekijä pöydäön toisella puolella sattuu asiasta ajattelemaan

Vierailija
24/29 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotta sitten jo äitini sanoi: Käy se lukio, ole kesäisin töissä ja vaikkapa siellä stockalla tai sokoksessa jouluapulaisena lahjojen pakkauksessa, ja pitkin vuotta parina iltana iltasiivoojana,  ja opettele niitä kieliä ja matikkaa lukiossa, sillä ylioppiaana saat parempaa peruspalkkaa vaikka kauppaan jäisit, kuin ammattikoululaiset. 

Pitää edelleen paikkansa! 

terveisin: köyhän yksinhuoltajaäidin lapsi, oikein hyvin menestynyt onnellinen nainen, 56.

Vierailija
25/29 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja  akateemisia työttömiä ei. Koska on akateemista tytöttömyyttä, esim. molekyylibiologi ei ollut oman alan töitä,oli yli vuoden tyttömänä. haki vaikka mihin kauppoihin, aina ei me oteta. Nää on tarkoitettu vähemmän kolutetuille. Sama oli muidenkin alojen kanssa. Huvittaa kun aina hoetaan- me töihin-.  Te järjesti työhönosoituksen välituntivalovojaksi. Sehän se lohdutta vuosikausien opiskelut ja suuren opintolainen, noilla rahoilla ei lainoja maksella. 

Vierailija
26/29 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse edes tradenomin tutkinnolla kauppaan töihin

Vierailija
27/29 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoululaisilta varmaan odotetaan, että saavat pian oman alan hommia, eivätkä viihdy kauan?

Vierailija
28/29 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksen käyneet pääsevät nuorempina oikeaan työpaikkaan, ja heillä on jo oman asunnon käsiraha säätettynä, kun lukiolainen vasta  miettii, mihin mihin korkeakouluun tai yliopistoon pääsisi valmistumaan työttömäksi.

Vierailija
29/29 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No amikset hakevat varmaan ensisijaisesti oman alansa töitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä