Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita lapsen kanssa :(

Vierailija
04.11.2024 |

Ollaan ihan solmussa nyt. Lapsi hölmöili ja on sen seurauksena kotiarestissa ja ilman kännykkää ja konetta. Nyt tuntuu suuttuneen mulle tosi paljon. Ei puhu mulle mitään eikä tule pois huoneestaan kun olen kotona. Äsken kun tulin koiran kanssa ulkoa sisälle, kuulin kun lapsi ryntäsi keittiöstä täysillä omaan huoneeseen. 

Mitä tekisit mun tilanteessa? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin olla. Siellähän kiukuttelee.

Vierailija
2/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että aresti vaikuttaa lapseen, älä kiinnitä häneen huomiota, sillä silloin se sun antama rangaistus vaan menettää tehoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit koittaa jutella kanssaan, kun vähän rauhoittuu. 

Vierailija
4/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. En vaan haluaisi mennä riidoissa nukkumaan ja lähteä kouluun ja töihin. Tiedän, että itse ainakin nukun ensi yönä huonosti, jos ei sovita riitaa ennen yötä. Toki nyt ei tunnu olevan sillä tuulella että kannattaisi selvittää tätä asiaa. 

Vierailija
5/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. En vaan haluaisi mennä riidoissa nukkumaan ja lähteä kouluun ja töihin. Tiedän, että itse ainakin nukun ensi yönä huonosti, jos ei sovita riitaa ennen yötä. Toki nyt ei tunnu olevan sillä tuulella että kannattaisi selvittää tätä asiaa. 

Lapsi tietää sun tavat ja tietoisesti yrittää käydä sun tunteille. Nukkumaan vaan, tuskin enää aamulla jaksaa tuota roolia vetää...

Vierailija
6/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hölmöily? Kuinka paha ja miksi. Ei ole ok ottaa lapselta pois asioita jotka on kerran annettu ja itsemääräämisoikeutta mennä ulos. Se voi olla jopa haitallista, suree ja lannistavaa. Ehkä tietokoneella voisi hakea tietoa tai lukea edes kirjaa. On kurjaa olla yksin ja hylätty. Keskustelu jo tuo tiedon mikä on oikein ja väärin. Pikkulapsilla taas ei pitäisi olla puhelimessa nettiä tai kännykkää, ellei tule joku hätä ulkona. Tai rajattu.

Vierailija
7/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi tietää sun tavat ja tietoisesti yrittää käydä sun tunteille. Nukkumaan vaan, tuskin enää aamulla jaksaa tuota roolia vetää...

Toivottavasti. Olen nyt menossa nukkumaan. Huikkasin kyllä hänelle oven raosta hyvät yöt, mutta ei vastannut mulle mitään :( 

Vierailija
8/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene nukkumaan ja aamulla puhutte.

Vierailija
9/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että itse kuitenkin kävit sanomassa hyvää yötä. Aikuinen näyttää mallia: Elämä jatkuu, ja virheistä opitaan. Kyllä tuo ohi menee, ja sitten voi keskustella asiasta.

Vierailija
10/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin kyllä juttelemaan lapsen kanssa ja sen jälkeen halattaisiin. Paha olla on varmaan hänellekin. Jos hölmöilystä on jo hetki, niin ehkä hyvä olisi käydä se uudelleen rauhassa läpi. Nuoruuteen kuuluvat hölmöilyt!

Vierailija
11/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on hölmöily? Kuinka paha ja miksi. Ei ole ok ottaa lapselta pois asioita jotka on kerran annettu ja itsemääräämisoikeutta mennä ulos. Se voi olla jopa haitallista, suree ja lannistavaa. Ehkä tietokoneella voisi hakea tietoa tai lukea edes kirjaa. On kurjaa olla yksin ja hylätty. Keskustelu jo tuo tiedon mikä on oikein ja väärin. Pikkulapsilla taas ei pitäisi olla puhelimessa nettiä tai kännykkää, ellei tule joku hätä ulkona. Tai rajattu.

Ihan itse hölmöilemällä nämä seuraukset ansaitsi. Enempää en kerro, mutta oli tehnyt ilkeyksiä eilen ja tänään yksi tuttu oli hänet tunnistanut ja soitti mulle. 

Vierailija
12/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vetää mököttelykilpailuksi. Aikuisempi sitten sovittelee.

Vierailija
13/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vttu! "En haluaisi mennä riidoissa nukkumaan". Se on jumalauta sinun lapsesi ja sinun pitää kasvattaa sitä. Ei ihme että kakarat ryöväävät toisiltaan vaatteet päältä ja haistattelevat opettajille kun vanhemmat on tuollaisia munattomia luusereita.

Vierailija
14/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menisin kyllä juttelemaan lapsen kanssa ja sen jälkeen halattaisiin. Paha olla on varmaan hänellekin. Jos hölmöilystä on jo hetki, niin ehkä hyvä olisi käydä se uudelleen rauhassa läpi. Nuoruuteen kuuluvat hölmöilyt!

Joo halaillaan ja hyssytellään! Roadman kulttuuri kiittää munattomia vanhempia.

Vierailija
15/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika rajulta rangaistukselta ja lapsi kokee tulleensa epäreilusti kohdelluksi. Muistitko kuunnella mitä lapsella on sanottavana? Toki jos on oikeasti pahojaan tehnyt niin pitää siitä seurauksia tulla. Jutelkaa sitten kun pahin kiukku menee ohi. 

Vierailija
16/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vttu! "En haluaisi mennä riidoissa nukkumaan". Se on jumalauta sinun lapsesi ja sinun pitää kasvattaa sitä. Ei ihme että kakarat ryöväävät toisiltaan vaatteet päältä ja haistattelevat opettajille kun vanhemmat on tuollaisia munattomia luusereita.

Sitähän mä teenkin. Vedin rajat ja asetin rangaistukset. En mä usko, että nyt hänelle kannattaa puhua, kun on tuolla tuulella. Enköhän mä hänet parhaiten tunne. Tiedän että huomenna töiden ja koulun jälkeen saadaan tuo asia puhuttua niin että lapsikin pystyy siitä puhumaan huutamatta tai mököttämättä. Ikävää vaan mennä riidoissa nukkumaan ja kouluun/töihin.

Vierailija
17/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika rajulta rangaistukselta ja lapsi kokee tulleensa epäreilusti kohdelluksi. Muistitko kuunnella mitä lapsella on sanottavana? Toki jos on oikeasti pahojaan tehnyt niin pitää siitä seurauksia tulla. Jutelkaa sitten kun pahin kiukku menee ohi. 

Joo. Osta sille kakaralle vaikka uus pleikka ja xbox ettei vaan kuvittele pikku lumihiutale ettei äippä rakastakaan.

Voi vttu teitä munattomia luusereita.

Vierailija
18/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöilystä ei viedä puhelinta ja läppäriä, joten minkä rikoksen lapsi teki?

Ettekä te ole riidoissa, sinä olet ollut aikuinen ja rangaissut lasta. Hänellä on oikeus näyttää tunteensa asiasta ja sinulla puolestasi velvollisuus se hyväksyä. Toki tuo voi johtaa siihen, että lapsesi ei enää koskaa puhu sinulle asioistaan, päädytte sellaiselle yleisen kohteliaisuuden alueelle, jossa et enää tiedä lapsestasi mitään eikä hän välitä huolestasi vähääkään. Niin käy usein silloin, kun rangaistus on täysin holtiton suhteessa rikokseen.

Hyvästele se suhde, joka sinulla on ollut lapseesi ja hyväksy se, että olet menettänyt sen ikuisiksi ajoiksi.

Vierailija
19/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän mä teenkin. Vedin rajat ja asetin rangaistukset. En mä usko, että nyt hänelle kannattaa puhua, kun on tuolla tuulella. Enköhän mä hänet parhaiten tunne. Tiedän että huomenna töid

No jos kerran tiedät että huomenna sitten munattomalla lässytysmeiningilläsi kaikki hoituukin hienosti niin miksi iniset täällä siitä?

Vierailija
20/23 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on parempi että sinä menet sinne huoneeseen ilman konetta ja puhelinta ja annat sen vapaasti kasvaneen persehedelmäsi tehdä mitä tykkää. Pääsette kumpikin pienemmällä pahalla mielellä. Se kieroon kasvanut kakarasi on kuitenkin menetetty tapaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi