Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** SYYSKEIJUT vko 8 ****

19.02.2007 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on ikuisuus isolla I:llä kun tänne viimeksi olen kerennyt kirjuutella. Lueskelemassa olen joskus yön hiljaisina tunteina ja pieninä hetkinä teidän juttuja käynyt, mutta omat kirjoittamiset on jääneet niin vähälle että ihan hävettää:). Nyt voikin siis tulla pitkä tarina:).

Mitäpäs meille kuuluu. Mistähän aloittaisin. Meidän Lenni on siis nyt 5kk vanha. Meillähän silloin aluksi oli koliikkivaivaa, ja kun siitä vihdoin ja viimein päästiin (kiitos vyöhyketerapian), alkoivat iho-ongelmat. Lennin iho siis rupesi kuivumaan ja iholle tuli pientä punasta syheröä. Kun syheröä oli ollut jo muutamia päiviä, se rupesi pahentumaan jaloissa ja poskissa ja lopulta pohkeen takaosat ja jalat vuosivatkin sitten jo visvaa:(. Neuvolassa ihottumasta huomauttelin jo heti sen ilmaannuttua, mutta mulle vaan todettiin että poika on atopiaan taipuvainen. 3kk lääkärineuvolassa tehtiin pyynnöstäni lähete lastentautien polille.

Kun tää visvan vuotaminen alko ja pojan jalat ja posket olivat vereslihalla soitin lastenpolille ja tiedustelin että missähän vaihees mahtaa lähete olla heidän jonossaan. Elämäänsä /työhönsä kyllästynyt sh totesi mulle puhelimessa että ei heille mitään lähetettä ole tullu ja kun ja jos se tulee niin saatte kyllä varautuu oottaa ainakin kuukauden ennenku pääsette tänne tutkimuksiin, että kiitos hei. No minä totesin että jos tätä menoa jatkuu niin meillä ei kuukauden päästä ole enää lasta, koska poika ei suostu syömään eikä nukkuun, huutaa vaan kun iho on kipee ja kutisee. Päätin kokeilla saada aikaa yksityiselle lääkäriasemalle, ajatuksena josko sieltä nopeemmin pääsis sitten keskussairaalaan tutkimuksiin, ja poika sais oikeenlaiset hoidot ihoon.

Soittelin sitten läpi Joensuun 3 yksityistä lääkäriasemaa, joissa missään ei vapaata aikaa tuntunut löytyvän lastenlääkärille eikä yleislääkärille, vaikka kerroin kuinka paha tilanne oli. Totesin sitten että antakaa nyt aika sitten vaikka urologille, mulle on ihan sama mikä konitohtori tän pojan kattoo kunhan nyt joku hänet vaan kattoo. Työterveyslääkärille (joo luitte oikein työterveyslääkärille) olisin Lennin saanut viedä 2 päivän kuluttua. Tässä vaiheessa tuli jo äitillekin itku. Onneksi eräs lääkärituttavamme teki Lennille sitten päivystyslähetteen, jonka kanssa pääsimme suoraan ihotautien päivystykseen. Sieltä minut ja poika passitettiinkin sitten suoraan lastenosastolle, jossa vietettiin 4 päivää että saatiin iho rauhottumaan.

Tämän jälkeen ollaankin Lennin kanssa saatu ravata sairaalassa sitten ihan todenteolla. Ihotautipolilla meillä on säännölliset kontrollit, joissa seurataan ihon kuntoa, ja lääkerasvojen tehoa. Tällä hetkellä tilanne on se, että Lennillä on todettu atooppisen ihottuman lisäksi lehmänmaito-,koira- ja mansikka-allergia. Mansikalle poika altistui tissimaidon kautta. Imetän vielä osittain, pikkuhiljaa olen luopumassa siitä koska vaikka olen itse täysin maidottomalla ruokavaliolla on Lenni saanut uusia iho-oireita. Lisäravintona poika on saanut Almiron Pepti-korviketta sekä hedelmäsosetta pari purkkia päivässä. Nyt tällä viikolla on varovasti aloitettu perunan maistelu.

Päivisin Lenni on pääasiassa mitä aurinkoisin pienimies. Yöt menee huonommin, koska ihon kutina tuntuu kovasti haittaavan pojan unia. Välillä meillä valvoo sitten koko perhe ja päivisin pojan lisäksi simmut ristissä on myös äidillä ja toisinaan isilläkin. Välillä kun tuntuu etten jaksa, riittää kun katsoo kaikesta kokemastaan huolimatta iloista pikkumiestä. Se antaa voimia kummasti. Muutamia kertoja Lenni on saanut antihistamiinia, jonka turvin on päässyt uneen. Kasvettukin meillä on hurjasti, tällä viikolla neuvolakäynnillä painoksi saatiin 7800g ja pituuttákin oli hurjat 68cm:).

Siinähän sitä tiivistettynä meidän kuulumisia. Yritän jatkossa ryhdistäytyä tän kuulumisten kertomisten suhteen, nyt pitänee laittaa tuo pikkumies päikäreille.

-F- ja Lenni 5kk

Vierailija
22/37 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kävinkin kurkkaamassa teidän kuvia aikaisemmin ja kommentoinkin sinne, että yhtä pyöreältä näyttää teidän poitsun posket kuin meidän miehellä :). Lukan strategiset mitat 5kk olivat siis 8650g ja 69cm... Miuta jo alkaa välillä ärsyttämään, kun kaikki sanoo, että onpa pyöreet posket pojalla, tai että on ollut tämä poika ruoka aikaa kotona! Yleensä vastaankin, että joo, eipä oo yhtään ateriaa vielä väliin jättänyt :) Hyväntahtoisiahan nuo taitavat olla, moni siihen lisääkin, että just tuollainen vauvan pitääkin olla.

-F- Jopas teidän pikkumiestä ollaan koeteltu ja kunnolla! On se ihme juttu, ettei pikkulasten vanhempia oteta ollenkaan vakavasti nykyisin! Taitaa olla nuo terveyskeskus-/sairaalajonot niin pitkiä, että ottavat vakavasti vasta, jos on pää kainalossa tai tuodaan paareilla :( Onneksi nyt saa poika jo hoitoa kutinaansa. Jaksuja sinne suuntaan :)

Niin joo, piti jo aikaisemmin toivottaa uudet tulokkaat tervetulleeksi meidän joukkoon, ei tää keijujen keskustelu vielä liian vilkasta ole! :)

Niina ja Luka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mihin tämä aika menee??? Hyvä kun ehtii perusasiat hoitamaan. Neljä lasta kyllä pitää äitin liikkeessä, kurjaa tässä vaan on se että äiti alkaa aina välillä väsähtämään tähän kodinhoitoon ja kiukkuun ja ruuanlaittoon ja mitäs sille voisi tehdä, eipä täältä oikein voi päiväksi mihinkään häippästäkään. Päästäpä päiväksi kylpylään, hiljaisuuteen, rauhaan ja hoitoihin ja syömään valmista kevyttä ruokaa =))) no aika aikaansa kutakin ja niin edelleen, nautin nyt näistä lapsista kun ovat pieniä vielä ja murheet myös pieniä =)) siinä sitä phdintaa näköjään putkahti vaikka piti vain kertoa pihlan kuulumisia =)

Meillä siis tyttö sairastellut viimeisen kuukauden enempi ja vähempi ja äiti myös. Pihla sai oikein kovan viiden päivän kuumeen ja flunssan ja kun siitä tokeni meni kaksi päivää ja sai uuden flunssan ja kaamean yskän. Tänään sitten saatiin antibioottikuuri keuhkoputkentulhedukseen ja korviin. Ehkä tämä nyt tästä. Minä olen itksekin kuurilla, että hyvässä lykyssä me kaksi olemme terveitä ensi viikolla. Mutta isommat ovat räkäisiä ja silmätulehduksessa. MUTTA onneksi meillä ei ainakaan vielä kukaan oksenna!! KOP KOP, puuta koputtelen, kaverini koko perhe potee tällä hetkellä norovirusta, onneksi ei olla nähty hetkeen!

Oltiin tänään myös tsekkaamassa pihlan sydäntä kun siitä kuului 4kk lääkärissä se ääni. Ihan hyvänlaatuinen löydös on, ekg ja verenpaineet ja kuvat kaikki ok. HUOH!!!!

meillä Pihla syö kasvissoseen päivällä ja nyt on annettu viikon verran iltapuuro ja aamupuuroa hedelmäsoseella. Edelleen imetän yössä 2-3krt. Selvästi on rinnoilla vaikea päästä tähän rytmiin, maitoa tursuaa ja roiskuu joka paikkaan kun on imetysaika. kun tulee parin viikon päästä tuo 6kk täyteen, otetaan liha mukaan kuvioihin. vaan sen verran on hienokurkku tämä että kaupan soseet menee miten vaan mutta äitin puurokin on aika turhan kökkäreistä =) morttelissa hienonsin hiutaleet ja eikös vaan yökitytä nekin =)) no sama se mitä tuo syö kunhan ysö, kiva olisi itse tehdä, mutta on tässä tätä hommaa näiden lapsosten kanssa muutenkin...

Pihla kääntyy kovasti ja juttelee lujalla äänellä ja tänään lääkärissä yritti pinsettiotetta kovasti harjoitella, mutta ei elettäkään ryömimiseen tai muuhun. Hyvä niin, ihan rauhassa vaan =) tosin huomaa että tyttö itse turhautuu kun ei pääse muiden perään, äitin pitäisi aina olla viemässä sinne missä muutkin ovat. kun jäädään kaksin niin kitinää riittää, mutta kun pääsee siskojen ja veljen luokse niin johan riittää naurua ja hymyä ja juttelua =)

mitähän muuta olette gallupoineet. Oli ihana lukea elainen tytöistä, mietin että miten ihmeessä kädet riittää kahdelle tämän ikäiselle kun tuo yksikin työllistää ihan kivasti sisarustensa kanssa.

Töihin meno ahdistaa ihan kauheasti edes ajatuksena ja en sinne kyllä ole palaamassa ainakaan reiluun vuoteen. kunhan vaan saan postitettua nuo hoitovapaahakemuspaperit. Kukkaro vaan tosi tosi tiukille niin siitäkin ajasta ehkä selvitään.

jahas, pitäisi varmaan mennä TAAS taikomaan ruokaa lapsille. tänään saivat hiihtoloman kunniaksi mäkkärikeikan ja siksi iltaruoka nyt vähän myöhemmin. miestä odottelen kovasti, pitäisi tulla tänään jo vähän aiemmin kotiin töistä eli ennen klo 18. sitten olisi oma jumppahetki, aivan ihanaa päästä omiin ajatuksiin hetkeksi ja on niin kevyt jumppa että voi tehdä vaikkei ihan täysin terve vielä ole. vielä pitäisi 5kg rutistaa mieluummin 7-9.

mutta tuskin kukana jaksaa loppuun asti lukea tätä jaarittelua joten hauskaa viikonloppua kaikille! Lueskelen teitä kyllä viikottain vaan oma aika katoaa, seliseli

terkuin Tuisku

Vierailija
24/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava lukea myös Höntän, -F-:n ja Tuiskun kuulumisia. Hyvin tuntuu keijuilla pääsääntöisesti pyyhkivän.

Täällä esikko tuijottaa Himpuloita, ja veikka tuijottaa siskoaan...Ihana rauha maassa, saa juoda aamukahveet rauhassa. Rikkonainen yö kylläkin takana, nukuttiin kaikki samassa sängyssä:/

Mies jo valitteli selkäänsä, saa nähdä muuttaako sohvalle jos sama meno jatkuu. Toiv. kuitenkaan ei.

Siivouspäivä olisi edessä, pitäisi jotenkin psyykata itsensä heti kohta hommiin niin ei mene koko päivä pieleen. Ehtisi sitten mäkeenkin pulkalle.

Siivouksesta puheenollen:

Rupesi mietityttämään nuo esikoisen pikkutilpehöörit, kohta ne ovat vauvan suussa. PIkkuinen pyörii jo sen verran hanakasti tuolla lattioilla, että ensimmäisen pikkulegon kaivelin männä viikolla herran nyrkistä. Mitähän niille leluille keksisi?

Nyt pikku-ukko herppaa, se siitä rauhasta. Mukavia lauantaipuuhia!

t. kuonolainen

Vierailija
25/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla kommentoimaan tuota PPH juttua, noinhan se menee hoitomaksujen (eli vanhemmille) puolella että maksu pysyy samana, mutta kun kyse olis MIUN PALKASTA niin se voipi olla eri juttu. Eli siis normaalisti perhepäivähoitaja siirtyy tuollaisessa tilanteessa esim.päiväkotiin tekemään työtä, koska saa myös palkaa niiltä päiviltä kun hoitolapsia ei ole -ja siirtyvät jopa jos lapsia on vain yksi-, mutta miehän en omien lapsien hoitamisesta saa palkaa, joten jäi siis selvitetäväksi että onko ne mulle palkattomia päiviä, jos mulla ei ole hoitolapsia eikä miusta ole mitään järkeä lähteä muutamaksi päiväksi (tai edes viikoksi) kahden oman lapsen kanssa tekemään työtä päiväkotiin, vieraaseen ryhmään. Ja kun normaalisti lapsilla on myös nimetyt varahoitopaikat jonne saattavat mennä jos hoitaja joutuu siirtymään päiväkotiin, niin miun lapsillahan ei ole varahoitopaikkaa, koska eivät ole kunnallisessa hoidossa ollenkaan. Eli aika kiemurainen tilanne jossa on paljon selvitettävää vielä! JA kamalan vaikeesti vielä selitettävissä ;)

-F-!!! olipas hauska kuulla teistäkin!!! Tosin sikäli ei tietenkään hauskaa että Lennillä on ollu noita ongelmia, kovasti voimia teille sinne, tiedän melko tarkalleen mistä kirjoitat!! Meidän Veetillähän oli 8kk iässä ruokavaliossa peruna, almiron, päärynä, riisi, mustikka ja sianliha. Todettiin lehmänmaito, vilja (kaikki paitsi kaura, myöhemmin myös riisi!!), soija ym.ym.ym. allergiat jotka helpotti pääasiallisesti vasta kun maito saatiin 2,5v iässä takaisin ruokavalioon, sen jälkeen ollaan saatu kotimaiset viljat jne., nyt poissa on enää tomaatti kaikissa muodoissa, herne suurina määrinä ja sitrushedelmät rajoitettuna. jos kaipaat joskus vinkkiä tai haluat ruokaohjeita tai jutella muuten vaan niin sak_75@luukku.com osoitteesta saat miut kiinni. Oliko teillä keittosuolaliuos-sibikort-kuuri sairaalalla?? En oikeasti ymmärrä miten ne ei osaa esim.terveyskeskuksessa noin yksinkertaista hoitoa neuvoa vaan sitä varten piti meidänkin mennä yö viettämään sairaalaan! Meillä visvaa valu posket, käsivarsien takaosat ja pohkeiden takaosat. Hyvä että olette kuitenkin jo päässeet alkuun ihon hoidossa, vaikka harmillisesti jouduitte ihan taistelemaan asian eteen!!

Täytyy mennä, isoveli leikkiessään onnistui vanhingossa kopsauttamaan Iinan päähän lelulla, poika itkee, Iina ei. :)

Minjuska

Vierailija
26/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana pitkästä aikaa hieman parempi yö. Liekkö helpottanut pojan oloa illalla laittamani keittosuolahauteet, koska nukkui hieman paremmin.

Nyt käyn sotaa itseni kanssa tuon imetyksen suhteen. Jatkaako vai ei. Järki sanoo että paljon helpompi olisi selvitellä noita ruoka-aineista saatavia reaktioita jos tietäs tarkalleen mitä poika syödäkseen saa. Tästä esimerkkinä voin kertoa kun pari viikkoa sitten isännän kanssa kävimme pitkästä aikaa syömässä ravintolassa. Minä tilasin maidottoman ruuan itselleni. Tästä huolimatta Lennin jalat alkoivat kutisemaan ja vuotamaan visvaa seuraavana yönä. Pitkän pohtimisen jälkeen ja lääkärinkin mielipiteen kuultuani tulin siihen tulokseen että ravintelissa syömäni pihvi oli kuitenkin kaikesta huolimatta paistettu voissa, muuta syytä en tuolle reaktiolle keksinyt. Siis niin vähästä se on kiinni. Tässä siis yksi syy miksi elämä ilman imetystä olisi helpompaa.

Toinen osa miusta sanoo niikö neuvolakin että " äidinmaito on parasta ravintoa vauvalle kaikesta huolimatta" ...yritä jaksaa siis vaikka tuonne ½ ikävuoteen saakka. Ja lisänä mielessä pyörii vielä kaikki muukin imetykseen liittyvä juttu. Mutta taas järki vastaa että onko se äidinmaito sittenkään meidän tapauksessa parasta ravintoa, jos hyödyistä ja haitoista katsoen alkaa haitat olla voiton puolella. Tää on niin vaikeeta, vaikka ulkopuolisesta varmasti niin helppoa. Ja omat tunteet sotkee peliä aina vaan lisää. Ja kun tämä on ensimmäinen lapsukainen niin tottahan tämä kaikki on vielä niin uutta. Tiedän ettei imetyksen lopettaminen minusta sen huonompaa äitiä, mutta silti tuo päätös ei ole helppo. On tainnut ainakin minuun iskostua liiankin hyvin tuo imetyksen tärkeyden korostus. Pitäs vaan saada ittensä sinuksi sen ajatuksen kanssa se et se loppuu nyt, ja se loppuu sen takia että Lenni vois paremmin. Imetystä olen vähentänyt jo sillai että imetän enää vain öisin. Tulipas taas purkauduttua.

Minjuska: Juu meillä oli sairaalas noi keittosuolahauteet-sibicort-ceralan käytössä sekä lisäksi vielä annettiin Lennille joka päivä kaliumpermanganaattikylvyt. Noita kylpyjä sitten olen tehnyt kotonakin. Lisäksi nyt on jatkuvan kortisonikierteen katkaisemiseksi aloitettu uusi rasva, Elidel.

Mites jokos PKKS-mammat on miitanneet kera vauvojen? Täällä olis kiinnostusta miitinkiin, mikäli vaan Lenni kunnossa olisi.

Nyt pyykkikoneen tyhjennykseen mars!

-F- ja Lenni 5kk

Vierailija
27/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin teille tänne yks päivä linkin sinne sivulle, missä on meidän Jessestä kuva, nyt oon saanut blogiini kimppuuni jonkun katkeran ihmisen, joka käy siellä jatkuvasti mua ja perhettäni haukkumassa. Katsokaapa mitä hän kirjoittaa meidän Jessestäkin...siis mun on niin paha mieli tuommoisesta :`(

Vierailija
28/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia viheltäjiä sitä pitääkin olla!!! Jätä Hönttä nuo kommentit ihan omaan arvoonsa, pääasia, että itse tiedät ja kaikki muut näkevät miten asia oikeasti on. Tuolla tyypillä taitaa olla pikkasen vaikeaa ittensä kanssa!!!

Niina ja Luka

Vierailija
29/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönttä: Tosi tylsä juttu noi asiattomat kommentit :( Kuinka elämäänsä kyllästynyt ja katkera pitääkään ihmisen olla, kun ei keksi parempaa tekemistä kuin pahoittaa toisten mielen tuollaisella hölmöilyllä. Kuten Rantsu jo sanoikin, yritä olla välittämättä kommenteista.

Kuonokas: Muakin huolestuttaa, miten soseiden syöminen vaikuttaa maidon kysyntään ja sitä kautta tarjontaan. Th neuvoi, että kannattaa syöttää ensin sose ja sitten antaa rintaa, jotta sosetta uppoaa riittävästi, mutta olen kyllä pääasiassa tehnyt päinvastoin. Rasmus kun ei tosiaan rinnalla viihdy niin kauan, etteikö soseita uppoaisi imetyksen jälkeenkin vielä ihan hyvin. Jos taas syötän ensin soseita niin paljon kuin poika kelpuuttaa, niin eipä tuo sitten ainakaan muuta kuin maista vähän maitoa. Neuvolassa kehottivat aloittamaan myös iltapuuron antamisen, mutta en ole ihan vielä siihen puuhaan ryhtynyt, ehkä lähiaikoina kuitenkin. Vielä aiheesta sen verran, että meillä märkiä vaippoja kertyy mielestäni riittävästi, joten kaipa tuo saa riittävästi syödäkseen...(?)

Meillä on maanantaina edessä käynti HYKS:n silmäpoliklinikalla. Kerroin jo aiemmin siitä, että Rasmuksen pupillit on laajetessaan selvästi eri kokoiset. Yleislääkäri lupasi aikanaan kysyä asiasta erikoislääkäriltä ja olla yhteydessä muhun. Soittoa ei koskaan tullut, mutta tän viikon maanantaina postiluukusta tipahti kutsu saapua lääkärille tulevana maanantaina. En kyllä osaa pelätä, että kyse olisi mistään vakavasta, mutta hyvä tietty käydä näyttämässä.

Mulla alkoi viime viikolla sitten menkat :( Olisin kyllä voinut vielä ainakin pari kuukautta elää ilman niitä, mutta minkäs teet. Toisaalta hyvä juttu, jos vaikka kesällä saan miehen innostumaan yrittämään toista lasta, niin ehtii kuukautiskierto paremmin palautumaan uomiinsa ennen sitä.

Tällaisia mietteitä näin lauantai-iltana.

Riina ja Rasmus

Vierailija
30/37 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli tupa täynnä vieraita, mitä edelsi kamala siivoaminen ja leipominen. Osan hain kyllä suosiolla leipomosta. Illasta Onni oli tosi kärttyinen poika, epäilin taas korvia mutta mutta... puolitaöin oksensi maitopullonsa päälleni! Ekasta ajattelin vielä pulautuksena, mutta kun oksensi vielä uudestaan, niin pitihän sitä uskoa että lapsi on sairas! Pari tuntia myöhemmin alkoi sitten keskimmäinenkin oksentaa ja loppuyö menikin sitten lakanoita vaihdellen ja lapsia pesten... *huokaus* Ja nyt mies on muuttoapuna veljelleni eli olen lasten kanssa keskenään kotona. Onneksi kukaan ei ole oksentanut sitten aamuyön ei nopeasti nämä pienet parantuu. Äiti on vaan vähän väsynyt.

Posket Onnilla punoittaa edelleen, vaikka peruna jäi 3pvää sitten pois. Nyt pidetään tänään pelkällä maidolla tuon oksentelun takia, jos punoitus vähenee niin pitää alkaa epäillä maissia tai persikkaa. Kauheinta olisi, jos olisi allergisoitunut maidolle!

-F- voi onpa teitä koeteltu! Itseä pelottaa myös mahdolliset allergiat ja Onnin iho on nyt oireillut (1kk sitten porkkanalle, joka jätettiin pois ja nyt viime viikolla perunalle). Yöt on muuttuneet tosi levottomiksi, epäilen kanssa että kun iho kutisee niin vauva ei saa nukuttua. Olen ihan perusvoiteella rasvannut poskia ja muualtakin, kun en uskalla vahvempia käyttää. Jos tämä ei kohta helpota niin pitää soittaa neuvolaan tai lääkärille aika, että selvitetään onko syytä epäillä allergioita vai missä vika...

HÖNTTÄ ikävää, että joku ottanut sinut hampaisiisi! Kaikkia sitä täälläkin liikkuu, pitäisi kai miettiä mitä uskaltaa kirjottaa ja mitä ei! Halaus sulle :)

Jahas, pitää ruokkia jälkikasvu... jatkan myöhemmin

Mayella ja Onni *melkein 5kk*

Vierailija
31/37 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että jaksamista iho-oireiden kanssa. Kurjaa, kun pientä tuolla lailla koetellaan.

Tämä piti ihan tulla erikseen lisäämään viiveellä, kun tuossa aiemmin tosiaan vaan kuittasin, että mukava kuulla ja vähän höpelösti jatkoin

, että kaikilla tuntuu pyyhkivän hyvin...Eli siis tarkoitus ei ollut vähätellä, vaan ihan vain jäi tuossa viestissä teidän tilanne kommentoimatta! Toivottavasti asia selviää!

Riinallekin piti vielä jatkaa, että ihan samanmoisesti meilläkin mennään: ensin tissi, sitten vasta saa sosetta päälle. Tänään kaivoin ihan rintapumpun esiin, kun ensinnäkin toinen rinta meinasi räjähtää ja samalla haluan kyllä pitää maidontuotantoa yllä, ettei nyt vallan lopu.

Ukkeli on tänäänkin venkoillut niin vähäisiä aikoja tuossa tissillä, että tosiaan melkein koskematon oli oikeanpuoleinen rinta vielä tuossa kahden aikaan! Siis edellisen kerran yöllä siitä syönyt. Desi siitä heruikin pumpulle melkeinpä itsestään, lisääkin olisi varmasti tullut mutta sain päällimmäisiä pois.

Huh.

Mutta semmoisia. Nyt on pakko mennä kehittämään pötyä pöytään. Ja jotain hyvääkin tekisi taas yllättäen mieli...

Sunnuntaiehtoota itse kullekin säädylle.

Poistun takavasemmalle, tsau.

kuono

Vierailija
32/37 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan loppui pikkuemännän venkulehtaminen ja outo käytös, jota pari kolme päivää ihmettelin, kun ei meinannu ruokailu ja uni-asiat sujua viimepäivinä ollenkaan, kunnes typerä äiti sai ahaa elämyksen: lapseni koettaa muuttaa rytmiä ja tarvitsee kahdet päiväunet,ei enää entisisiä unoset-piitkät unet- tirsat...ja kun tän vihdoin hokasin niin hops, alkoi ruokaluunkin löytymään uusi rytmi!!

Joko muut ovat siirtyneet vain kaksiin uniin?

jo kolmas lapsi, enkä ole yhtään sen viisaampi, hienoa :)

Minjuska ja nyt taas niin aurinkoinen Iina

Vierailija
33/37 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vähän on ollut hiljaista meikäläisen osallistuminen, jotenkin sitä ei vaan saa aikaseks kirjoittaa vaikka lukemassa käykin.

Meilläkin viimenen kuukausi mennyt tuplien sairastellessa, perustautina ollut flunssa, Fannin kanssa kävästiin pari yötä Taysissa pneumokokki-infektion vuoksi ja Helmi syönyt yhden kuurin korviinsa. Alkoi jo tuntua että ollaan joka päivä tuolla lääkäriasemalla ja meinasin jo pyytää kanta-asiakaskorttia ;) Nyt ovat olleet pari päivää ilman rohinoita ja räkää eli koputan puuta josko oltaisiin selvillä vesillä. Kai se A-virus sitten seuraavaksi iskee...No toivottavasti ei kuitenkaan!

Meillä oli 6kk neuvola viikko sitten ja siellä missien mitoiksi saatiin seuraavaa:

Helmi 7215g ja 64,7cm

Fanni 6915g ja 64cm

Eli ihan mukavasti ovat kasvaneet, nyt oltiin jo alakäyrillä aikasemman miinuskäyrän sijaan. Saatiin rokotuksetkin nyt koska 5kk neuvolan aikaan Fanni tuli kipeäksi joten jätettiin piikit odottamaan. Pienet itkut päästivät, mutta aikas nopsaan asia unohtui eikä rokotuksesta muutenkaan tullut mitään jälkioireita. Seuraavan kerran mennään vasta 8kk neuvolaan koska kasvavat hyvin eikä muutenkaan ole mitään erikoista.

Molemmat ovat kääntyneet nyt pari viikkoa molempiin suuntiin ja erityisesti selältä mahalleen mennäänkin vähän väliä. :) Kovasti jaksavat höpöttää, naureskella ja kiljua eli äänenkäyttöä harjoitellaan ahkerasti...välillä on korvat kovilla kun oikein innostuvat keskustelemaan =) Ovat nyt alkaneet ihastella toisiaan, suu menee hymyyn kun näkee siskon ja välillä oikein ääneen hekottavat toisilleen kun ovat naamatusten. Sitä on kyllä ihana seurata!!

Meillä syödään päivä aikana: aamupuuro hedelmäsoseella + maitoa, lihasose+maitoa, hedelmäsose+maitoa, iltapuuro hedelmäsoseella + vettä ja lopuksi iltamaito. Puuroa ollaan nyt syöty viikon verran ja hyvin maistuu. Aloteltiin kauralla, mutta saivat kovasti ilmavaivoja niin siirryimme riisiin joka tuntuukin sopivan ihan hyvin. Muutenkin tytöt syövät tosi hyvin kiinteitä, reippaasti ja reiluja annoksia. Maitoa eivät kauheen hyvin suostu juomaan yhtäaikaa soseiden kanssa, yleensä maito uppoaa paremmin hetken päästä syömisestä.

Aamupäivällä tytöt nukkuvat pienet n.1/2h tirsat, päiväunet ulkona 2-3h (tuo 3h on nykyään kyllä tosi hyvä saavutus), iltapäivällä/illalla nukkuvat sitten vielä 1-2 pienet tirsat (20min.-1/2h). Sisällä eivät suostu nukkumaan pitkiä unia (vaan ainoastaan n.20-40min.) eli kovat pakkaspäivät ovat meille ERITTÄIN pitkiä päiviä... Sisällä olen yksin ollessani nukuttanut yleensä vaunuihin, meillä kun ei nukahdeta itsekseen sänkyyn...illalla nukahtavat tosi helposti maitoa juodessaan syliin. Yöllä (tai siis 21-08 välillä) heräävät syömään vaihtelevasti 1-3 kertaa, viime yön fanni nukkui syömättä klo 24-07, pari kertaa kävin tuttia laittamassa ja " tassuttelemassa" . Vielä en ole mitään isompaa stressiä noista yöheräilystä ottanut, ollaan miehen kanssa puhuttu että kun jää vanhempainvapaalle 19.3. kahdeksi viikoksi ja ollaan molemmat kotona niin mietitään sitten tarviiko jotain yrittää vai ei. Ostin muuten sen Elisabeth Pantleyn kirjan " Pehmeä matka höyhensaarille" ja vaikuttaa tosi hyvältä opukselta!

Mitäs muuta..meillä on käynyt perhetyöntekijä nyt neljä kertaa ja huomenna olisi tulossa taas. Olen ollut tosi tyytyväinen!! Tarkoitus olisi tehdä sopimus, että kävisi kerran viikossa koko päivän.

Eiköhän tässä tullut taas tärkeimmät. Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

:) elaine + Helmi ja Fanni 6kk1vko

Vierailija
34/37 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti on näitä keijujen vanhimpia eli keskiviikkona tulee 6kk täyteen. Kyllä aika menee nopeasti!!!!

Neiti voi hyvin ja ennen kaikkea paksusti ja vielä on syönyt pelkkää rintamaitoa. Meillä on huomenna neuvola, joten tarkkoja mittoja ei vielä ole, mutta luulen että lähempänä 9kg mennään, kun 5kk ikäisenä oli 8,3kg ja 63cm eli lyhyt ja paksu (kuten äitinsäkin!) . Kiinteiden aloitus ei ole vielä ollut aikaisemmin mielessä koska hyvin on rintamaidollakin pärjäillyt, mutta nyt puolenvuoden iän kunniaksi ajattelin aloitella perunalla ja maissilla tällä viikolla.

Päivät menevät sellaisessa haipakassa kolmen lapsen kanssa (vanhemmat 4v. ja 3v.), että iltaisin aina huomaa että päivä on mennyt ja paljon olisi ollut tekemistä, mutta suurin osa jäi tekemättä.Omaa aikaa ei paljon ole, mutta onneksi nämä iltayön tunnit saa " olla rauhassa" . Jatkossa sitä omaa aikaakin on ehkä (?) helpompi järjestää, kun kiinteiden ruokien syömisen myötä imetys ei ole enää niin sitovaa kuin tähän asti ja vauvelia voi muutkin syöttää kuin minä. Meillä nimittäin tyttö ei ole huolinut pulloa ollenkaan (vaikka kuinka sitä jossain vaiheessa yritettiin opettaa) ja ei syö tuttiakaan. Nyt olen koettanut antaa rintamaitoa nokkamukista ja eilen eka kerran sitä meni ehkä 30-40ml, kun aikaisemmin ei ole saanut yhtään uppoamaan. Eli jospa se siitä lähtisi.

Joku kirjoitteli,että itkuhälytin hajosi. Meille kävi ihan samoin. Nelisen vuotta palvellut hälytin alkoi yht äkkiä käryämään ja haisemaan todella pahalle, joten sen käyttö loppui siihen.Sain tuttavaperheeltä lainaan hälyttimen ja nyt olen mietiskellyt " kannattaako" enää uutta ostaa. Meillä vanhemmat lapset ovat nukkuneet ulkona liki 2-vuotiaiksi, joten siinä mielessä uudelle hälyttimelle olisi vielä tilausta.

Jeps, pitänee vielä tehdä pieni " nettikierros" ja lähteä sitten nukkumaan, aamulla on meille aikainen herätys, kun pitää ehtiä puoli kymmeneksi perhekerhoon lasten kanssa.

terveisin Marsu73 ja neiti keskiviikkona 6kk

Vierailija
35/37 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli lukea marsun ja elainenkin kuulumisia! Voin vain kuvitella, millaista tohinaa elainella on KAHDEN keijun kanssa, kun tässä on yhden kanssa kädet täynnä....

Tänne ei ihmettä. En yhtään muista, mitä galluppeja oli käynnissä, enkä taida ehtiä nyt kurkkimaan.

Pakkasta on taas aika lailla, mutta pistin kyllä pojun ulos nukkumaan kahdeksi ja puoleksi tunniksi päivällä. Aurinko vähän lämmitti jo, nyt iltasella tuolla tuntuu taas hyytävän kylmältä.

Meillä ukkelin ruokailu on saanut nyt selkeän rytmin, eli aamupäivästä kasvissose, iltapäivästä hedelmäsose ja iltasella vielä makuannos puuroa. Hyvin putoaa.

Nyt kitinä yltyy huudoksi, pitää mennä.

kuono

Vierailija
36/37 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten kylmä sekä sisällä että ulkona!! Illalla ihmeteltiin miten tässä asunnossa voi olla näin kylmä, kunnes uutista kuultiin että kaukolämpöputkissa vikaa. Onneksi oli sauna lämpeämässä, niin yläkerran makuuhuoneissa on vähän liiankin lämmin nukkua yöllä, mutta alakerrassa sitten tosi viileä... villasukat jalassa odottelen milloin lämpeää, vaikka vian pitäisi olla jo korjattu. Ja ulkona paukkuu pakkanen :/

Marsu meillä se häläri hajosi, hurjalta kuulostaa tuo savuaminen! Meillä vaan loppui lähetys kesken kaiken, ihmettelin kun ei _mitään_ ääniä kuulu pihalta, yleensä aina välillä huristaa autot ohitse, jotka kuuluu itkuhälyttimestä. Uusi pitää hankkia, eiköhän Onni vielä muutaman vuoden ulkona nuku. Tuo edellinen on 4v vanha, mutta oisi saannut palvella vielä hetken aikaa...

Onni vetelee sikeitä, heräsi 6.30 aamumaidolle ja valvottiin tunnin verran. Tylsä rytmi, jos nukkuisi tunninkin pidempään niin äiti ei olisi näin väsynyt. Ei pitäisi valittaa kun poika kuitenkin nukkuu 21-6/7 yhdellä yösyötöllä, onhan sitä pahempaakin koettu.

Elainen tyttösten kuulumisia oli mukava lukea! Varmasti aikamoista pyöritystä teillä kahden vauvan kanssa kun on sitä yhdessäkin tekemistä :)

Mayella ja Onni-boy *vajaa 5kk*

Vierailija
37/37 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostetaanpa kulkiessa...

Kyllä on taas äidin itsetunto ja keittotaito kohdillaan....kuten edellisetkään, ei meidän neiti suostu syömään äidin keittämää perunaa ja porkkanaa, vain kaupan sose kelpaa!! en varmaan saa sitä tarpeeks hienoks tai jotain.

Minjuska ja neiti hienohelma