Mikä tarkoitus olemassaololla oikein on?
Tänne synnyttiin töitä tekemään, tai ylipäätään tekemään jatkuvasti jotain. Yritän keksiä järkisyytä tähän, mutta sellaistahan ei taida olla. Maailmassa on enemmän pahaa minusta.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt vuosia/jopa vuosikymmeniä. En ole vieläkään ymmärtänyt elämän tarkoitusta vaikka lapsiakin minulla on sekä lastenlapsia.
No eikös siinä ole merkitystä ja tarkoitusta kerrakseen? Ehkä sinulla on myös harrastuksia, työtä tai muuta mistä nautit elämässä. Ei tämä elämä nyt sen kummempaa ole muillakaan. Elämän tarkoitus ei ole jokaisen löytää joku rahakas työ, julkisuus tai muu iso asia mistä usein puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Kasvattaa sieluaan johonkin suurempaan.
Tämä kaikki pitäisi tapahtua tässä yhdessä elämässä joten samalla kun kasvatat sitä sieluasi jokainen päivä niin muistathan nauttia kaikesta saavutuksestasi, kaikesta oppimastasi jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kenelläkään mitään sen kummempaa tarkoitusta ole. Kannattaa vain parhaansa mukaan yrittää tehdä niitä asioita pitkin elämää, mistä nauttii. Ennen kuin kuolo korjaa.
No tämäpä juuri. Maailman meno loi paljon liiallisia odottamuksia ihmisille joten pettymyksiä on paljon kaikkeen liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon et se oikee tarkotus on herää siihen todellisuuteen että ihan jokainen eliö ja kasvi ja ihan kaikki me ollaan yhtä. Mä oon ite kokenu tän tunteen todella vahvana oman henkisen HIGH tilan yhdeydessä, mä oon jopa alkanu näkemään toisissa ihmisissä itseni, mikä on aika silmiä avaavaa.
Sen jälkeen meidän tehtävä on kollektiivina nousta sinne mistä me joskus lähettiin liikenteeseen.
Eli fyysinen olemus poistuu kokonaan ja me yhdistytään takaisin siihen isoon tietoisuuden lähteeseen mistä me manifestoiduttiin alunperinkin tänne.
Meistä voi jopa tulla olentoja mitä nykyihminen ei näkisi omilla silmillään
<3
Hieno ajatus mutta muista realismi kun puhutaan ihan rehellisesti asioista.
Merkitys taytyy loytaa, tai toki voi elaa ilman sita ajelehtien ja menna tuuli kuljettaa. Itse tein nain aika pitkaan, nyt otan olutta ja matkustelen paljon, itse asiassa koko ajan. Tama on hienoa elamaa. Aion lahtea pois kauniina ja nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sattunut mäihä syntyä hetkiseksi tähän maailmaan. Tai niinhän se on kaikilla olevaisilla. Ihmisellä on tietoisuus.
Uskovilla yarkoitus on ylistää luojaansa. Ateistit saa ihan itse päättää.
Ollaan nyt tämä oma vuoromme täällä. Tulevaisuuteen voi vaikuttaa lähinnä kasvattamalla uusia ihmisiä. Ei välttis synnyttämälläkään, vaan juuri kasvattamalla.
Hyvä ajatus. Elämme myös tässä yhteiskunnassa joten se kuuluu muistaa ja elää yhteiskunnan normien mukaisesti lakeja noudattaen. Tämä kaikki kuuluu elämäämme. Edistetään hyvää kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Menneiden elämien karmaa tässä maksellaan. Koitetaan oppia, ettei velkaannuttaisi vielä enemmän.
Ei ole omien entisten elämien karmaa vaan meitä edeltäneiden toimistakin johtuen ja onhan tässä meidänkin aikana tehty huonoja asioita taloudellisestakin näkökulmasta. Ei ole kenellekään kuin tämä yksi elämä. Tulevaisuudessakin muut nauttivat ja kärsivät siitä miten me olemme eläneet, näin se vain menee tämän kiertokulku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menneiden elämien karmaa tässä maksellaan. Koitetaan oppia, ettei velkaannuttaisi vielä enemmän.
Ei ole omien entisten elämien karmaa vaan meitä edeltäneiden toimistakin johtuen ja onhan tässä meidänkin aikana tehty huonoja asioita taloudellisestakin näkökulmasta. Ei ole kenellekään kuin tämä yksi elämä. Tulevaisuudessakin muut nauttivat ja kärsivät siitä miten me olemme eläneet, näin se vain menee tämän kiertokulku.
Siis elämän kiertokulku.
Hohhoi, kaikkea sitä murehditaankin.
Elämän tarkoitus on lisääntyä ja kasvattaa järkeviä lapsia.
Elämän tarkoitus on varjella, viljellä ja hoitaa maata, tästä itsekin nauttien.
Elämän tarkoitus on antaa lapsille parempi kasvuympäristö ja viljavampi maa kuin itse on aikanaan saanut.
Näin yhteiskunta ja sivilisaatio kehittyy.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoi, kaikkea sitä murehditaankin.
Elämän tarkoitus on lisääntyä ja kasvattaa järkeviä lapsia.
Elämän tarkoitus on varjella, viljellä ja hoitaa maata, tästä itsekin nauttien.
Elämän tarkoitus on antaa lapsille parempi kasvuympäristö ja viljavampi maa kuin itse on aikanaan saanut.
Näin yhteiskunta ja sivilisaatio kehittyy.
Hyvä kommentti, nykyisin kun ammatinkin valinta on täysin vapaata niin suosittelen valitsemaan sen mukaan mikä kiinnostaa oikeasti, paljon muuta ei kannata miettiä sillä se kiinnostus auttaa jaksamaan elämässä ja työssäkin. Joskus suuntakin taas vaihtuu mutta se ei ole niin vaarallista. Jos ei yhtään tiedä mikä ammatti sopii niin toki se lukio on hyvä mutta jos ei kiinnosta niin paljon ne jatko-opinnot sen jälkeen, valitsee jonkin mukavalta tuntuvan ammattikoulualan. Yleensä jokin sellainen hyvä kyllä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Nauttia elämästä.
Nauttiminen on hyvä, täytyy nauttia itse elämästä mutta myös kaikesta siitä mikä kuuluu omaan vastuualueeseen ja elämään.
Älä siis tee väkisin mitään asioita tai väkisin ole kenenkään ihmisen kanssa.
Nauti itsestäsi, nauti kodistasi, nauti lähimmäisistäsi, nauti opiskelemisesta ja nauti työstäsi, nauti kaikesta mistä pystyt.
Tämä elämästäsi nauttiminen auttaa sinua myös jaksamaan nekin pakolliset asiat joista ei aina jaksaisi nauttia tai ei tykkää vaikkapa ollenkaan.
Eiks ollutkin paljon hyviä kommentteja. Minulta löytyy lisääkin hyviä elämän oppiläksyjä, kannattaa kuunnella viisaita ihmisiä.
Arjen hallinta on yllättävän helppoa kun siihen panostaa hieman ajatustasolla ja näkee hieman vaivaa pohjatyöhön.
Kun asiat ovat kunnossa ja hallinassa kaikin puolin mahdollisimman hyvin, on helppo myös nauttia vapaa-ajasta ja myös juhlia.
Kaikki työt jotka ovat tehtyinä vapauttavat aikaa kaikkeen muuhun mukavaan.
Kivaa iltaa! 🖤
Vierailija kirjoitti:
Ihminen kukkii kuollakseen.
Hieno ajatus!
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole mitään tarkoitusta. Kunhan nyt puuhastellaan jotain sen ajan mitä tällä pallolla aikaa sattuu kullakin olemaan.
Tämäkin on totta. Kaikilla on erilainen elämäntyyli ja haasteet kuten toiveetkin elämältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt vuosia/jopa vuosikymmeniä. En ole vieläkään ymmärtänyt elämän tarkoitusta vaikka lapsiakin minulla on sekä lastenlapsia.
Moni viisas filosofi käytti pohti näitä samoja asioita. koko elämänsä.
Kuten mekin nytkin tässäkin ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Kärsiä ja nauttia, siinä elämän filosofiaa.
No niin muuten onkin, on ihan henkilökohtaistakin kokemusta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Eläminen Jumalan yhteydessä ja kuolemaan jälkeinen Taivaaseen pääsy
T. Kristitty
No mikä on siellä olon tarkoitus? Paikka vaihtuu, mutta peruskysymys säilyy.
Elämän tarkoitus on elämän jatkuminen. Olemme lenkkejä ketjussa.
Yritetään kestää typeriä kanssaihmisiä ja kuollaan pois.
Voi harmin paikka. Nyt vain odotat että tämä huono tuuri päättyisi. Todellakin nautinnollista varmastikin.