Mikä tarkoitus olemassaololla oikein on?
Tänne synnyttiin töitä tekemään, tai ylipäätään tekemään jatkuvasti jotain. Yritän keksiä järkisyytä tähän, mutta sellaistahan ei taida olla. Maailmassa on enemmän pahaa minusta.
Kommentit (104)
Viidennessä ulottuvuudessa elämä eroaa merkittävästi nykyisestä kolmannesta ulottuvuudesta. Aikakokemus ei ole lineaarinen, vaan joustava. Viidennessä ulottuvuudessa aika ei kulje pelkästään menneisyydestä nykyhetkeen ja tulevaisuuteen, vaan se voi olla läsnä samanaikaisesti, jolloin menneisyyden ja tulevaisuuden tapahtumat voivat olla havaittavissa yhtä aikaa.
Tietoisuus viidennessä ulottuvuudessa on laajentunut. Ihmiset kokevat yhteyksiä muiden olentojen ja ulottuvuuksien kanssa, mikä mahdollistaa kollektiivisen tietoisuuden. Tämä tarkoittaa syvempää empatiaa ja ymmärrystä toisia kohtaan, sillä ei ole enää erillisiä rajoja ihmisten ja muiden olentojen välillä.
Fyysiset rajat muuttuvat joustavammiksi. Kehon ei tarvitse enää olla tiukasti sidottu aineellisiin rajoihin, ja ihmiset voivat kokea itsensä kevyemmiksi ja energiapohjaisiksi. Aineen ja energian välinen raja voi olla hämärtynyt, jolloin fyysiset rajoitteet, kuten gravitaatio ja aineen tiheys, eivät ole enää esteitä. Matkustaminen voi tapahtua välittömästi, ajatuksen voimalla.
Viidennessä ulottuvuudessa elämänkokemus on monitasoinen ja kollektiivinen, ja yksilöiden ja ympäristön välinen yhteys on syvällisempi ja voimakkaampi. Elämä on jatkuvaa vuorovaikutusta ja tiedostamista, jossa todellisuuden rajoja ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt vuosia/jopa vuosikymmeniä. En ole vieläkään ymmärtänyt elämän tarkoitusta vaikka lapsiakin minulla on sekä lastenlapsia.
Moni viisas filosofi käytti pohti näitä samoja asioita. koko elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Suhde Jeesukseen joka jatkuu rajan takana
Miksi Jeesus kuvataan lähestulkoon aina sellaisena salskeana surffari-lookin omaavana n. 30-vuotiaana? Kuka sen päätti, että Jeesus näyttää vähän kuin lakanaan kietoutuneelta pop-tähdeltä?
Vierailija kirjoitti:
Mieti hei asiaa perustasolla äläkä sotke päätäsi suurempaa tarkoitusta etsien. Kaikkien nisäkkäiden päätehtävä on lisääntyä, siis jatkaa sukuaan. Siis luonnon suuri kiertokulku, synnyt, kasvat kun vanhemmat hoitavat, pariudut, parittelet, synnytät uuden sukupolven, hoivaat, opetat ja turvaat heitä elämän ensi askeleilla. Kun ne muuttavat omilleen, olet tehnyt tehtäväsi. Kuollessasi palaat osaksi luonnon suurta kiertokulkua.
Näin se menee eläimillä, nisäkkäillä, myös meillä kädellisten lahkoon kuuluvilla karvattomilla apinoilla. Mukavaa illanjatkoa.
Kun kognitiota kehittää tarpeeksi pitkälle, nisäkäsvaisto ei enää ole dominantti elämän ohjuri. Nisäkäsvaisto on itse asiassa vasta toinen kahdeksasta kehitysasteesta, eli hyvin alkupään juttu. Ihmisillä on jumalpotentiaali ja sitä kannattaa tavoitella
En ole koskaan kuullut ensimmäistäkään edes kohtalaista, saati hyvää syytä ajatella, että elämällä olisi joku objektiivinen, ylhäältä/ulkopuolelta annettu tarkoitus. Jokainen määrittelee sen omalta kohdaltaan itse, tai sitten on määrittelemättä.
Elämälle luo merkitystä kulkea yhdessä muiden kanssa, tukea, lohduttaa ja iloita yhdessä. Kun jakaa elämää muiden kanssa, elämä voi tuntua ihan mukavalta. Sanon noin vähän haikeana, koska olen elänyt paljon yksin ja aika yksinäisenäkin.
Kärsiä ja nauttia, siinä elämän filosofiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jeesus kuvataan lähestulkoon aina sellaisena salskeana surffari-lookin omaavana n. 30-vuotiaana? Kuka sen päätti, että Jeesus näyttää vähän kuin lakanaan kietoutuneelta pop-tähdeltä?
Niin! Jos se oliki laiha hippi???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen päätti, että Jeesus näyttää vähän kuin lakanaan kietoutuneelta pop-tähdeltä?
Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin! Jos se oliki laiha hippi???
Sekin. Ja toisaalta harvempi varmaan odottaisi tämän maallisen elämänsä loppumista, jotta pääsisi ikuiseen suhteeseen tuoppiinsa tuijottavan jurottajan kanssa jolla on proriasis, melkoinen vatsakumpu ja seppotaalasmaa-kranssi päässään sen orjantappura seppeleen sijaan..
Elämä on tarkoitus. Elämän tarkoitus lisääntyä, kukoistaa, säilyä. Näin olen kokenut tässä elämisen aikana. Vaikka lisääntymishalut ovat vuosien saatossa vähentyneet, niin nuorempana lisääntyminen oli tärkeimpiä elämän tehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut ensimmäistäkään edes kohtalaista, saati hyvää syytä ajatella, että elämällä olisi joku objektiivinen, ylhäältä/ulkopuolelta annettu tarkoitus. Jokainen määrittelee sen omalta kohdaltaan itse, tai sitten on määrittelemättä.
Jatkan tähän vielä, että ehkä lähinnä omaa henkilökohtaista filosofiaani on avaruusolion lausahdus elokuvassa Contact:
"See, in all our searching, the only thing that makes the emptiness bearable is each other."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainosmiehet. Se on itseasiassa aika yksyhteen sen miestyypin kanssa jota miehet itse pitää puoleensavetävänä ja kuvittelee naistenkin tuntevan samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole valinnut tänne tulla. Niinpä olemassaoloni tarkoitus on nautinto. Niin kuin itseasiassa muidenkin. Kysehän on siitä, mistä kukakin sen saa. Joku lapsista, toinen työstä, kolmas päihteistä ja neljäs vaikka uskonnosta.
En nyt tarkemmin viitsi asiaa ajatella, mutta tuskinpa oman olemassaoloni kohdalla oli kyse nautinnosta edes tekohetkellä. Eikä olemassaoloni kyllä tuottanut vanhemmilleni minkäänlaista nautintoa vaan pikemmin päinvastoin, mutta toisaalta sitä ei tainnut tuottaa kummallekaan ikinä yhtään mikään muukaan.
Sinänsä pysäyttävää ja surullista ajatella, että tasan sama setti se on itselläkin. Tosin itse olisin kyllä halunnut lapsia sekä oman perheen ja puolison sekä opiskella itseä aidosti kiinnostavaa alaa, joista varmasti olisin saanutkin merkityksen elämälleni toisin kuin päihteistä, joista en voi väittää ed
Minä olen huomannut, että mikään muu kuin läsnäolo jumalassa ei tuo itselleni täyttymystä. Kaikki muu on irrallista ja pysymätöntä, mutta yhteys jumalaan kantaa läpi kaikkien kokemusten ja elämän. Kokemukset itsessään voivat olla nautinnollisia tai kärsimyksellisiä, mutta ne ovat kaikki tavallaan "jumalan syleilyssä", ja siksi hyvin "kalpeita" verrattuna siihen täyttymykseen, mitä tuo jumalan syleily on. Hirveän runollinen selitys, mutta tuota kokemusta on vaikea kuvailla
Ja jumala toimii kaikkien ihmisten kautta - myös vanhempiemme, jotka ovat meidät synnyttäneet. En tavallaan koe heitäkään enää omina yksilöinään, vaan jumalan välikappaleina, ja siksi koen suunnatonta rakkautta heitäkin kohtaan, vaikka olisivat ihmisinä olleet huonojakin. Kuitenkin - en ole tekemisissä heidän kanssaan, koska se heidän ihmisyytensä on minun ihmisyydelleni haitallista ja he kohtelevat kehoani ja sieluani huonosti. Toivon kuitenkin, että heillä on kaikki hyvin
Vierailija kirjoitti:
Vapaus määritellä oma todellisuus hirvittää, siksi tukeudumme toisiin aikuisinakin. Ryhmässä mielipiteen ei tarvitse olla edes oikea kun riittää että joukossa ollaan samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainosmiehet. Se on itseasiassa aika yksyhteen sen miestyypin kanssa jota miehet itse pitää puoleensavetävänä ja kuvittelee naistenkin tuntevan samoin.
Jeesus ei kylläkään edusta male gaze -miestä, vaan female gaze -miestä. Eli on kaunis, feminiininen, pitkähiuksinen, hoikka. Male gaze -mies on macho. Jeesushan jopa kannusti olemaan lisääntymättä
Metafyysisesti ajateltuna olemassaololla ei ole mitään merkitystä; kaikki on loppujen lopuksi täysin turhaa.
Mun ymmärryksen mukaan tarkoitus on kokea ja luoda eli edistää kulttuuria, keksintöjä jne itselleen sopivalla tavalla ja omia älynlahjoja käyttäen. Toiset innovoivat, kehittävät ja luovat enemmän kuin toiset koska heillä on enemmän älynlahjoja. Kun elo loppuu niin kaikki kokemukset viedään takaisin sinne alkulähteelle ja koko tietoisuuden piiriin lisäten universaalista tietoutta. Useimmat käyvät kokemassa ja luomassa tässä syklissä useamman kerran. kaikki ollaan yhtä arvokkaita omine kokemuksineen. Pienet asiat ovat tärkeitä.
Minusta tuo on jotenkin lohdullista, että vaikka tekisi mitä ja saavuttaisi kaiken minkä haluaa eikä elämässä olisi minkäänlaisia isompia hankaluuksia jne niin silti se on *naps* ja kaikki on ohi.
Mitään et saa matkaasi.