Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäkätänkö turhasta? Pieni asunto ja tavaroiden omat paikat

Vierailija
04.11.2024 |

Meidän kodissa on 1 mh + tupakeittiö. Tavaraa siis vaan pakolliset ja mun mielestä niiden pitää olla paikallaan, koska pienikin epäjärjestys näkyy täällä heti.

Esimerkkinä, puhelimet ladataan keittiön työtasolla, mutta latureiden paikka on kirjahyllyn kaapissa (kirjahylly on 4m päässä). Jos laturit jää työtasolle johtoineen, ne on tiellä kahvinkeitossa, ruoanlaitossa ym.

Keittiön kaapissa on astioiden lisäksi esim kori jossa on ensimmäisenä miehen kaksi isoa lääke/vitamiinipurkkia, ja niiden takana mun pienet purkit ja dosetti. Miehen purkit on edessä siksi että ne on hänelle helposti otettavissa JA hän saisi ne myös helposti takaisin. Mutta ei, mies heittää ne koriin miten sattuu ja mä joudun kaivamaan omani sieltä alta.

Tai jos vaatteet jättää ruokapöydän tuolille niin ne näkyy joka puolelle. Tai työrepun jättää lattialle niin hän itsekin kompuroi siihen kun menee tuvasta makkariin. Kaikella on meillä oma paikkansa ja mä haluan että tavarat pidetään siellä. 

Pitääkö mun vaan jaksaa itse siivota miehen jälkiä koska olen ainoa ketä häiritsee? 😄

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti organisoitu. Mikään ei ole pahempi kuin kontrolli/siivousfriikki jolla ei ole silmää eikä aivoja järjestelylle vaan tulee just noita että laturia säilytetään vaikeasti etc.

Kytkimellinen jatkojohto paikkaan johon laturit voi jättää olemaan. Myös varavirtalähde on kätevä. Vitamiinien ei ole pakko olla noin vaikeasti.

Mulla on omissa paikoissa omat kamat, esim omat pillerit. Hammastahnani on eri paikassa kuin miehen, sekä vaatteeni myös. Minulla on oma laturipaikka, ja mm omat sakset ja juustohöylä omilla paikoilla. Mies sitten etsii omia tavaroitaan, minä en sellaista elämää jaksa, vaan tykkään siitä että tavarani ovat omilla JÄRKEVILLÄ paikoillaan

Hyvin sanottu tuo alku! AP:n kannattaisi opiskellä tavaroiden järjestämistä ja ottaa vaikka apua, jos ei itseltä onnistu kunnollinen organisointi. Vähän ajattelua mukaan, mutta nyt tässäkin ketjussa vastaukset kuulostavat sellaiselta jankkaukselta, että luova ajattelu ei taida olla hänelle mahdollista.

Vierailija
62/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kommenteista: "olen yrittänyt laturinjohtoja leipälaatikkoon, mutta miestä ärsyttää kaivaa niitä leipien seasta" (ketäpä ei ärsyttäisi, jos joku keksii tuollaisen älyttömyyden) tai " laturinjohdot miehen vitamiinien kanssa samaan" , jo voi päätellä, että säilytysratkaisut on jotain ihan omituista, missä ei ole mitään normaalia käytännöllisyyttä ajateltukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutte siis kodissa, jossa on noin 3 pistorasiaa? Ja sellaiset sulakkeet, että jatkojohtoja ei voi käyttää? Ja puhelimet on pakko ladata tupakeittiössä, koska siellä ollaan aina? Mutta siellä ei ole yhtään tilaa millekään?

Teetkö tahallasi elämästä hurjan hankalan vai haluat selittää, että on sovittu jotain, missä ei ole mitään järkeä, mutta kun sinä haluat vitamiinit ja dosetit samaan tilaan kaapin oven taakse, niin sitten ne ovat siinä. Meillä vitamiinit on sukkalaatikossa, helppo ja siisti paikka, koska pillerit on purkissaan ja sukat on pestyjä.

Höpöhöpö. Onhan meillä pistorasioita vaikka kuinka. Itse esim lataan välillä sohvan vieressä, jos olen sohvalla ja käytän puhelinta. Mutta miehen mielestä näppärin paikka ladata puhelin on työtason päällä, ei esim. Kirjahyllyn tai lipaston tai yöpöydän päällä. Ja onhan se näppärä, minustakin. Mutta pitäiskö nyt mennä sitten miehelle sanomaan ettei saa enää ladata puhelintaan haluamassaan paikassa, koska Vauvalla kiellettiin? 😉 Ja tottakai jatkojohtoja voi käyttää, mutta se ei muuta tilaongelmaa. Ei meillä pistorasioista pulaa ole, vaan tilasta. Ap

Vierailija
64/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista kommenteista: "olen yrittänyt laturinjohtoja leipälaatikkoon, mutta miestä ärsyttää kaivaa niitä leipien seasta" (ketäpä ei ärsyttäisi, jos joku keksii tuollaisen älyttömyyden) tai " laturinjohdot miehen vitamiinien kanssa samaan" , jo voi päätellä, että säilytysratkaisut on jotain ihan omituista, missä ei ole mitään normaalia käytännöllisyyttä ajateltukaan. 

Jos/kun sä juuri ehdotit että laturille pitää olla säilytyspaikka siinä missä ne ladataan, niin siinä nimenomaan on se leipälaatikko ja yläpuolella kaapissa se vitamiinikori. Mies lataa puhelimensa yleensä juuri siinä leipälaatikon päällä. Ja hänestä oli hyvä idea laittaa johdot laatikkoon, kunnes ei tykännytkään. 😄Ap

Vierailija
65/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei nyt huomaa sitä olennaista ongelmaa, joka heillä on: kyseessä on valtataistelu. Ap on ottanut tavoitteekseen, että tavarat ovat justiin siinä, minne ne on laitettu, jopa siihen pisteeseen, että suostuu kokeilemaan latureiden tunkemista leipälaatikkoon.

Mies vastustaa tätä, hän haluaa hitusen vapautta elämään vaikka sitten heittämällä vaatteen tuolin nojalle.

Niin kauan kuin ap "järjestelee" lääkepurkkeja riviin, mies kapinoi nakkomalla näitä sinne miten sattuu.

Keskustelkaa siis enemmän siitä, mikä suhteessanne aiheuttaa tätä taistelua kuin siitä, onko satunnaisesti joku vaate jossain, missä sen ei ole suotu olevan (apn omat sanat).

Ja ilmainen vinkki vielä pienessä kämpässä asumisen suhteen: ikävä kyllä, ainut tapa pitää järjestystä yllä aidosti on ottaa tavaksi viedä kaikki tavarat paikoilleen viimeiseksi päivän päätteeksi. Siis juurikin kiikuttaa kaikki ne kamat, jotka luonnolisen elämän jälkinä ovat jääneet kämpässä jonnekin, paikalleen. Aina, joka päivä.

Näin voi sen päivän elää normaalisti ilman ahdistusta siitä, jäikö sakset pöydälle, kun vastasin puhelimeen tai ottaa vitamiinin ja jättää purkin tiskipöydälle, kun katseli samalla telkkaa.

Vierailija
66/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei nyt huomaa sitä olennaista ongelmaa, joka heillä on: kyseessä on valtataistelu. Ap on ottanut tavoitteekseen, että tavarat ovat justiin siinä, minne ne on laitettu, jopa siihen pisteeseen, että suostuu kokeilemaan latureiden tunkemista leipälaatikkoon.

Mies vastustaa tätä, hän haluaa hitusen vapautta elämään vaikka sitten heittämällä vaatteen tuolin nojalle.

Niin kauan kuin ap "järjestelee" lääkepurkkeja riviin, mies kapinoi nakkomalla näitä sinne miten sattuu.

Keskustelkaa siis enemmän siitä, mikä suhteessanne aiheuttaa tätä taistelua kuin siitä, onko satunnaisesti joku vaate jossain, missä sen ei ole suotu olevan (apn omat sanat).

Ja ilmainen vinkki vielä pienessä kämpässä asumisen suhteen: ikävä kyllä, ainut tapa pitää järjestystä yllä aidosti on ottaa tavaksi viedä kaikki tavarat paikoilleen viimeiseksi päivän päätteeksi. Siis juurikin kiikuttaa kaikki ne kamat, jotka luonnolisen elämän

Lisäksi kumpikin päättää omista tavaroistaan, missä niitä säilyttää. Jos nainen vallanhalussaan tunkee laturinjohdon leipäkoriin vain kiusatakseen miestä siitä, että tilaa ei ole, niin kannattaisiko sen miehen ymmärtää, että hän on siinä pienessä tilassa liikaa. Antaa naisen jäädä nauttimaan elämästään kissankuppien keskellä ja lähtee vapauteen.

Vierailija
67/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en naisena jaksais tommosta sekuntiakaan. 

- sun lääkepurkki tohon taakse tossa kupissa ja sun johto tohon ylös ja mun alas.

Mun johdot on missä on ja niitä ei siirrellä. 

Ja likaisia vaatteita ei laiteta kaappiin.

Järkyttävää saivartelua

Vierailija
68/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupa ja dosetti.

Eiköhän se ollu siinä

Vierailija
69/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mielestä asiat pitää olla jollain tavalla.

Miestä ei oikeestaan edes kiinnosta, kunhan ne on jotenkin.

Valitat sitten miehelle, kun sun odotus on että sinun näkemystäsi palvellaan tässäkin asiassa.

Ongelmasi on sinun odotuksesi miten asiat tulisi olla, ei miehen käyttäytyminen.

Tämäkin asia korjaantuu sillä, että otat vastuun itsestäsi ja kurkkaat syvemmälle peiliin että miksi asiat pitää mennä juuri sinun mielesi mukaan.

Vierailija
70/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ilmainen vinkki vielä pienessä kämpässä asumisen suhteen: ikävä kyllä, ainut tapa pitää järjestystä yllä aidosti on ottaa tavaksi viedä kaikki tavarat paikoilleen viimeiseksi päivän päätteeksi. Siis juurikin kiikuttaa kaikki ne kamat, jotka luonnolisen elämän

No tässä tulikin todella kaikki olennainen!

Pienessä kämpässä on pakko pitää jotain järjestystä, mutta en mäkään suostuisi mihinkään tommoiseen, että koko ajan vahditaan, mihin mitäkin jätän. Tuo, että pitää jaksaa viedä kamoja paikalleen on olennainen juttu, ei se, että ihan joka ikinen kerta, kaiken kotona valveilla olon ajan joutuu kyttäämään, että ei kai nyt vaan jäänyt väärään paikkaan. 

Tosi hyvä kysymys tuo, miksi ap haluaa niin kovasti todistaa miehelle. Ilmeisesti siis täsä todistellaan, että apn järjestys on se paras, mies oikein sen jäljiltä löytää lompakkonsa, joka muuten olisi hukassa. Lasten jälkeen tosiaan tuo dynamiikka muuttuu aina vain herkullisemmaksi.

Jos mies on niin i di ot, että lompakko hukkuu, jos nainen ei sitä vahdi, kannattaa miettiä tosiaan, että sitäkö meinaa sitten loppuikänsä tehdä Ja turha tulla valittamaan, että enhän mä tiennyt, kun toinen oikein alleviivaamalla viivaa, että näin on asia.

Vierailija
71/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kytkimellinen jatkojohto paikkaan johon laturit voi jättää olemaan. Myös varavirtalähde on kätevä. Vitamiinien ei ole pakko olla noin vaikeasti.

Sellainen paikka mihin laturit voisi jättää olemaan on makkarissa. Ja siellä se vasta olisikin vaikeasti 😄 Tupakeittiössä ollaan aina ja siksi puhelimet ladataan siellä. Kuten sanottu, olen yrittänyt myös sitä että johdot on leipälaatikossa, mutta miestä ärsyttää sitten kaivaa niitä sieltä leipien seasta.

Ja vitamiinitko ovat vaikeasti, kun pitää avata kaapin ovi ja ottaa siitä vaan heti näkyvä purkki käteen? 😄Eli se kaapin ovi tekee tästä vaikean sulle, pitäisikö purkitkin olla pöydällä? Ap

Onhan se sulle vaikeasti kun et purkkejasi sieltä helposti saa. Siirrä purkkisi helpompaan paikkaan. Tai miehen purkit. Tiskipöytä ei ole hyvä laturipaikka. Laita toiseen paikkaan hyllylle tai lipaston päälle kytkimen raakse jolloin johtoja ei tarvi repiä koko ajan 4 metrin päähän. Laita lataamaan sinne missä on johdotkin. Varmasti onnpistorasia jossain muuallakin kuin tiskipöydällä. Teet vain turhaan elämästästi vaikeaa.

Vierailija
72/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ilmainen vinkki vielä pienessä kämpässä asumisen suhteen: ikävä kyllä, ainut tapa pitää järjestystä yllä aidosti on ottaa tavaksi viedä kaikki tavarat paikoilleen viimeiseksi päivän päätteeksi. Siis juurikin k

Lisäksi kumpikin päättää omista tavaroistaan, missä niitä säilyttää. Jos nainen vallanhalussaan tunkee laturinjohdon leipäkoriin vain kiusatakseen miestä siitä, että tilaa ei ole, niin kannattaisiko sen miehen ymmärtää, että hän on siinä pienessä tilassa liikaa. Antaa naisen jäädä nauttimaan elämästään kissankuppien keskellä ja lähtee vapauteen.

Kiusatakseni miestä, oli miehen mielestä hyvä idea laittaa laturit leipäkoriin? 😂 ei meillä myöskään ole mitään valtataistelua, eikä muutakaan taistelua. Hyvinkin leppoisasti elellään, vaikka tänne kirjoitinkin tästä ihmeellisestä asiasta 😂 Ap

Vierailija
73/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en naisena jaksais tommosta sekuntiakaan. 

- sun lääkepurkki tohon taakse tossa kupissa ja sun johto tohon ylös ja mun alas.

Mun johdot on missä on ja niitä ei siirrellä. 

Ja likaisia vaatteita ei laiteta kaappiin.

Järkyttävää saivartelua

Jos olisit lukenut ketjua niin olisit huomannut, mistä on kyse. Mikään mitä kirjoitit, ei osunut 😊 Ap

Vierailija
74/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tavaroilla on oma paikka, jonne ne myös aina palautetaan niin helpottaa kummasti omaa elämää.

Kyselijät ovat hyvin usein miespuolisia. "Missä on?" "Mistä löytyy se ja se?" "Mihin se on jemmattu?"

Ja silloin on helppo vastata että sen huoneen lipaston oikeassa ylälaatikossa. Ja siellä se 99% varmuudella on. Ja jos ei ole , herää kysymys miksi ei ole. Mihin muualla tavara on voitu käytön jälkeen palauttaa.

Vierailija
75/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen paikka mihin laturit voisi jättää olemaan on makkarissa. Ja siellä se vasta olisikin vaikeasti 😄 Tupakeittiössä ollaan aina ja siksi puhelimet ladataan siellä. Kuten sanottu, olen yrittänyt myös sitä että johdot on leipälaatikossa, mutta miestä ärsyttää sitten kaivaa niitä sieltä leipien seasta.

Ja vitamiinitko ovat vaikeasti, kun pitää avata kaapin ovi ja ottaa siitä vaan heti näkyvä purkki käteen? 😄Eli se kaapin ovi tekee tästä vaikean sulle, pitäisikö purkitkin olla pöydällä? Ap

Onhan se sulle vaikeasti kun et purkkejasi sieltä helposti saa. Siirrä purkkisi helpompaan paikkaan. Tai miehen purkit. Tiskipöytä ei ole hyvä laturipaikka. Laita toiseen paikkaan hyllylle tai lipaston päälle kytkimen raakse jolloin johtoja ei tarvi repiä koko ajan 4 metrin päähän. Laita lataamaan sinne missä on johdotkin. Varmasti onnpistorasia jossain muuallakin kuin tiskipöydällä. Teet vain turhaan elämästästi vaikeaa.

Ymmärsitkö lukemasi? Se on MIES joka haluaa ladata kännykät aina tiskipöydällä. Aina. Ei missään muualla. Jne jne jne. Okei, turha näistä on vääntää teidän kanssa, kun ette lue mitään 😂 Ap

Vierailija
76/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä AP enää jatka. Munasit jo itsesi. Kokoajan tulkutat vastaan 😂 hymiön kera. 

Ongelma on sinussa, ei miehessä. Et kertakaikkiaan näe toiminnassasi tai itsessäsi mitään vikaa. Kokoajan vaan selittelyt ja puolustelet. 

Se on myös miehen koti, ja valitat ihan joutavista. Oikeasti, pilleri purkit ja kännykän laturit, ja elämäsi kaatuu siihen. 

Vierailija
77/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap työtön kun sulla on aikaa tommoseen tyhjänpäiväiseen touhuun?

Vierailija
78/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on dosetti?

Vierailija
79/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä AP enää jatka. Munasit jo itsesi. Kokoajan tulkutat vastaan 😂 hymiön kera. 

Ongelma on sinussa, ei miehessä. Et kertakaikkiaan näe toiminnassasi tai itsessäsi mitään vikaa. Kokoajan vaan selittelyt ja puolustelet. 

Se on myös miehen koti, ja valitat ihan joutavista. Oikeasti, pilleri purkit ja kännykän laturit, ja elämäsi kaatuu siihen. 

En ole munannut mitään, eikä elämäni tällaisiin asioihin kaadu 😂 Hassua edes kuvitella niin. Se jos valittaa pienistä asioista, ei tarkoita sitä ettei suuria murheita olisi. On vaan joskus mukavaa ajatella muutakin kuin läheisen nuoren kuolemaa. Joskus saattaa sinullekin tulla eteen sellainen tilanne että haluaa puhua jostain aivan muusta, kuin meneillään olevasta isosta "ongelmasta". Sitten ymmärrät. Ap

Vierailija
80/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se sulle vaikeasti kun et purkkejasi sieltä helposti saa. Siirrä purkk

Ja sinä kuljet repimässä johtoja irti ja siirtelemässä niitä toiseen paikkaan? 

mies on oikeassa.