Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäkätänkö turhasta? Pieni asunto ja tavaroiden omat paikat

Vierailija
04.11.2024 |

Meidän kodissa on 1 mh + tupakeittiö. Tavaraa siis vaan pakolliset ja mun mielestä niiden pitää olla paikallaan, koska pienikin epäjärjestys näkyy täällä heti.

Esimerkkinä, puhelimet ladataan keittiön työtasolla, mutta latureiden paikka on kirjahyllyn kaapissa (kirjahylly on 4m päässä). Jos laturit jää työtasolle johtoineen, ne on tiellä kahvinkeitossa, ruoanlaitossa ym.

Keittiön kaapissa on astioiden lisäksi esim kori jossa on ensimmäisenä miehen kaksi isoa lääke/vitamiinipurkkia, ja niiden takana mun pienet purkit ja dosetti. Miehen purkit on edessä siksi että ne on hänelle helposti otettavissa JA hän saisi ne myös helposti takaisin. Mutta ei, mies heittää ne koriin miten sattuu ja mä joudun kaivamaan omani sieltä alta.

Tai jos vaatteet jättää ruokapöydän tuolille niin ne näkyy joka puolelle. Tai työrepun jättää lattialle niin hän itsekin kompuroi siihen kun menee tuvasta makkariin. Kaikella on meillä oma paikkansa ja mä haluan että tavarat pidetään siellä. 

Pitääkö mun vaan jaksaa itse siivota miehen jälkiä koska olen ainoa ketä häiritsee? 😄

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys vielä että isommassa asunnossa en todellakaan ole ollut mikään järjestysfriikki. Mutta on täysin eri asia asua pienessä kodissa. Ap

Vierailija
2/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun pitää kertoa sille miehelle tai näyttää. Laita sen kamat jätesäkkiin kyl se tajuaa vihjeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienessä asunnossa pitää olla tavaroilla oma järjestys jo senkin takia että löytää

Vierailija
4/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä palstoilla vastaus riippuu siitä, oletko nainen vai mies!

Vierailija
5/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa nipottamiselta. Vaikka asuisin pienessä yksiössä, en jäkättäisi tuolilla olevasta vaatteesta tai väärässä asennossa olevasta vitamiinipurkista. Kuulostaa suorastaan neuroottiselta.

Se asunto on puolisonkin koti ja jos pitää oikeassa paikassa olevan purkki olla vielä tietyn purkin takana, mennään järjettömyyksiin. Miten sinulla olisi tuollainen määräysvalta? Ihan yhtä järkevää on vaatia maton hapsujen kampaamista suoriksi joka päivä.

Vierailija
6/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäys vielä että isommassa asunnossa en todellakaan ole ollut mikään järjestysfriikki. Mutta on täysin eri asia asua pienessä kodissa. Ap

pitää olla kaappitilaa

Vierailija
7/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittele ne paikat paremmin. Laturit kannattaa pitää siellä missä ne voi olla koko ajan seinässä (joo ei suositeltavaa, mutta ihan oikeasti kukaan ei ala niitä joka päivä ottamaan esille ja laittamaan pois), vaatteille pitää olla helppo "heittopaikka", ja järjestä ne vitamiinit silleen ettei miehen purkkien järjestys häiritse sinua.

Ei ole realistista vaatia ihan kaikkea olemaan  koko ajan tiptop, vaan järjestyksen pitää olla sellainen että se toimii mahdollisimman pienellä vaivalla ja vähän kuin itsestään. 

Vierailija
8/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ratkaisu on jakaa molemmille omat kaapit ja jossa pidätte sellaisen järjestyksen kuin kumpikin tykkää. Valitettavasti se osapuoli, joka haluaa pitää paikat kunnossa on myös enemmän vastuussa sekä tekee enemmän. Meillä mies nipottaa kaikesta ja minua ei haittaa yhtään kompastella kasojen yli. Näkisitpä työpöytäni just nyt! Mies ehdotti, että lisätään pöytään puoli metriä lisää niin saan kaikki rojuni kärrättyä siihen hänenkin tieltään.Emme ole eroamassa minun sekaisen elämäntapani vuoksi. Onkohan se miehille helpompaa sietää vai olenko vain onnekas?

Vierailija
9/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä palstoilla vastaus riippuu siitä, oletko nainen vai mies!

Paras olisi jo kysymys kirjoittaa sukupuolettomasti ja anonyymisti (oletko valittaja vai valitettava).

Vierailija
10/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Jälleen kysyn sitä, että miksi sinä olet se ylin taho päästään oikean järjestyksen? 

Miten olet kohottanut itsesi tähän asemaan. Se on sinun miehesikin koti. 

T: nainen, joka on itsekin ollut ennen kontrollifriikki. Tosin aina järjestänyt asian niin, että jos minua häiritsee, minä myös siivoan. Nykyisin, olen käsitellyt ahdistustani, niin ei tarvitse niin pingottaa. 

Vierailija
11/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienessä asunnossa ja todellakin olen kanssasi samaa mieltä! On suorastaan ahdistavaa, kun ne roinat tai vaatteet ovat ympäri huushollia! Kun kaikella on se oma paikkansa, ihan yksinkertaista on palauttaa ne tavarat siihen mihin ne kuuluvat eikä pudottaa mihin tahansa sattuvat putoamaan. Siivoaminenkin on yksinkertaisempaa, kun sitä ei tarvitse aloittaa raivaamisella. Ja siisti yleisnäkymä on rauhoittava, epäjärjestys on tutkitusti stressiä lisäävä tekijä. 

Vierailija
12/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa nipottamiselta. Vaikka asuisin pienessä yksiössä, en jäkättäisi tuolilla olevasta vaatteesta tai väärässä asennossa olevasta vitamiinipurkista. Kuulostaa suorastaan neuroottiselta.

Se asunto on puolisonkin koti ja jos pitää oikeassa paikassa olevan purkki olla vielä tietyn purkin takana, mennään järjettömyyksiin. Miten sinulla olisi tuollainen määräysvalta? Ihan yhtä järkevää on vaatia maton hapsujen kampaamista suoriksi joka päivä.

Ne miehen purkit on nimenomaan edessä, kaikein helpoimmassa paikassa, siksi että olis hänelle helppoa. Ei tarvitse kuin palauttaa siihen takaisin. Ihan näkemättä ja koriin katsomatta sen voi tehdä. Jos haluaa 🤣 Jos laittaisi ne takaisin niin mäkin saisin omani sieltä takaa, ilman että pitää koko kori nostaa kaapista ja järjestää uudelleen. Mutta kun heittää purkkinsa vaan sinne jotenkin, niin ärsyttää kyllä. Ap

Vierailija
13/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kitiset täällä?

Vierailija
14/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sun pitää kertoa sille miehelle tai näyttää. Laita sen kamat jätesäkkiin kyl se tajuaa vihjeen

About 20 kertaa tehty . Ap

Vierailija
15/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnittele ne paikat paremmin. Laturit kannattaa pitää siellä missä ne voi olla koko ajan seinässä (joo ei suositeltavaa, mutta ihan oikeasti kukaan ei ala niitä joka päivä ottamaan esille ja laittamaan pois), vaatteille pitää olla helppo "heittopaikka", ja järjestä ne vitamiinit silleen ettei miehen purkkien järjestys häiritse sinua.

Ei ole realistista vaatia ihan kaikkea olemaan  koko ajan tiptop, vaan järjestyksen pitää olla sellainen että se toimii mahdollisimman pienellä vaivalla ja vähän kuin itsestään. 

Voi ne laturit ottaa seinästäkin, kunhan ne on saatavilla käden ulottuvilla ilman hakemista jostain kaapista. Vaikka joku kori/hylly seinälle pistorasian viereen, missä ne laturit voi olla, kun eivät ole käytössä.

Miksi pitää olla joku kori tablettipurkeille? Se vie enemmän tilaa kuin ne purkit siellä hyllyllä.

Vierailija
16/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän pöydillä lojumassa usein käyttämiäni asioita, ettei niitä koko ajan tarvitse olla kaivamassa jostain laatikosta ja koko ajan viemässä laatikkoon. Sitten siivotaan ne piiloon, jos vieraita tulee. Kyllä minulla palaisi käpy pienestä epäjärjestyksestä nalkuttavaan akkaan.

Vierailija
17/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene viikoksi järjestelylakkoon, jos vaikka huomaavat, että helpompi on löytää tavaransa, kun ne laittaa niille kuuluville paikoilla.

Vierailija
18/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löydän tavarat aina epäjärjestyksen keskeltä, mutta kun vaimo siivoaa, niin mitään ei enää löydy.

Vierailija
19/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos vaan toteat, että tää elämä menee nyt näin. 

käytä ihmeessä elämäsi tuohon. Vai oisko elämässä jotain tärkeämpääkin kuin yrittää väen vängällä muuttaa puoliso toisenlaiseksi? Kyllä te ennen pitkää ero-asteiseksi saatte ton asian paisutettua.  

Vierailija
20/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei latureita jätetä seinään lemmikkien takia. Joskus sovittiin että laturit voi jättää leipäkoriin, mutta miehellä meni hermot leipäpussia ottaessa 😂 Vaatteet saa kyllä heittää vaikka sängylle tai omalle yöpöydälle ihan vapaasti. Noille lääkepurkeille nyt ei kaapista enempää tilaa suoda. Ap