Saako maasta poistua sotatilan aikana?
Sehän julistetaan heti kun sodan uhka alkaa olla todellinen.
Kommentit (262)
Toivottavasti ketään ei päästetä ulos, ei miestä eikä naista. Kaikilla on velvollisuus puolustaa maata
Vierailija kirjoitti:
Aika monesti ollaan se nähty, kuinka pakolaisia virtaa sotaa käyvistä maista muihin maihin. Viimeksi tultiin Ukrainasta. Että siinä se vastaus.
Sotakuntoisia tosin vevoittaa laki puolustamaan maata.
Eri maissa on eri lait.
Vierailija kirjoitti:
Lähden pakolaiseksi somaliaan.
Hitto miten lapsellinen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ketään ei päästetä ulos, ei miestä eikä naista. Kaikilla on velvollisuus puolustaa maata
Mutta olen tottunut nukkumaan pitkään ja makoilemaan sohvalla joten sota ei ole mun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Aika nopeasti sota loppuu jos kaikki on puollustamassa maata.
Vierailija kirjoitti:
Nostan kytkintä saman tien,kun näyttää kahina alkavan.. ikuisen auringon alle,ja seuraamaan netistä sodan etenemistä Suomessa...
Sama. Tosin olen pian eläkkeellä, joten ei sota tätä naista kaipaa.
Saa tietenkin vihollisvaltion suuntaan ase tanassa!
Vierailija kirjoitti:
Aika helppoa oli Ukrainastakin paeta. Ei Suomella ole resursseja valvoa koko länsirajaa.
Ei ollut ei myöskään vuonna 2015 kun rajan yli tultiin tänne ja nytkin Suomesta hävinnyt jäljettömiin monia itärajan yli tulleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostan kytkintä saman tien,kun näyttää kahina alkavan.. ikuisen auringon alle,ja seuraamaan netistä sodan etenemistä Suomessa...
Sama. Tosin olen pian eläkkeellä, joten ei sota tätä naista kaipaa.
Tollaiset petturi akat voidaan lahjoittaa venäjälle. keksiivät kyllä käyttöä.
Nykymenoa kun katsoo, niin omistakin pitäisi karsia.. siivellä eläjät, maxut, eloapxnat, vihervassarit, friendly fire..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjoisesta norjaan ja siitä eteenpäin. Tätä paskamaata en jää puolustamaan.
Nykyään onkin näemmä naisissa enemmän munaa kuin kaltaisissasi pullapojissa. Otatko mummin mukaan tekemään pullamössöä? Osaatko kytkeä netin päälle ulkomaan verkossa, että pääset pelaamaan?
Eiköhän ne naisten niin kovin rakastamat mustat miehet ja muslimit kuule taistele. Aika moni iki sinkkumies joita naiset vihaa on varautunut mm hommaamalla teltan ja rinkan. Autolla on vaarallista liikkua. Pitää kävellä etelästä pohjoiseen metsiä pitkin. Kalastus siimaa ja koukkuja kannattaa olla rinkassa niin ei tule nälkä tuhansien järvien maassa matkalla.
Olen nainen ja mulla on omatkin selviytymisvälineet. Löytyy myös risukeitin, nuotiopannu, nuotiokahvipannu, sissimuonaa, leiriytymisvälineet, kalastusvälineet, kompassi ja paljon paljon muuta. Pystyisin hyvin hätämajoittumaan metsässä vaikka talvella, untuvaa ja villaa on yllä ja alla. Useimmista miehistä on vaan haittaa kriisitilanteessa.
Tottakai!
Orjuus on lopetettu.
Ilmoitat vaan, että luovuit Suomen kansalaisuudesta ja koska et ole enää kansalainen et ole myöskään Suomen lainsäädännön alainen eikä päätöksestäsi voi valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjoisesta norjaan ja siitä eteenpäin. Tätä paskamaata en jää puolustamaan.
Nykyään onkin näemmä naisissa enemmän munaa kuin kaltaisissasi pullapojissa. Otatko mummin mukaan tekemään pullamössöä? Osaatko kytkeä netin päälle ulkomaan verkossa, että pääset pelaamaan?
Eiköhän ne naisten niin kovin rakastamat mustat miehet ja muslimit kuule taistele. Aika moni iki sinkkumies joita naiset vihaa on varautunut mm hommaamalla teltan ja rinkan. Autolla on vaarallista liikkua. Pitää kävellä etelästä pohjoiseen metsiä pitkin. Kalastus siimaa ja koukkuja kannattaa olla rinkassa niin ei tule nälkä tuhansien järvien maassa matkalla.
Olen nainen ja mulla on omatkin selviytymisvälineet. Löytyy myös risukeitin, n
Oletpa lapsellinen akka.turpaa ja sotaan kaikki tollaset loisett.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tai kun tulee liikekannallepano niin osa saa poistua maasta osa ei. Kertovat kyllä rajalla saako poistua.
Jep. Jos ei ole kutsuttu asepalvelukseen tai annettu työmääräystä, niin saa poistua. Toki sitten täytyy lain mukaan tulla takaisin, jos kutsu tai työmääräys annetaan myöhemmin.
Eli naiset saa poistua mutta miehet ei? Näin toimii feministisen suomen "tasa-arvo". Joka päivä haukutaan miehiä mediassa ja kiitoksena näiden pitäisi puolustaa euroopan miesvihamielisintä maata. Ilman palkkaa toki kuten rauhan aikanakin eikä eläkekään kerry. Kiitti vaan eduskunta ja feministit.
Aikamoinen ruuhka on poistumassa suomesta kun ainakin kaikki miljoona kelaturistia lähtee samaan aikaan pakoon.
Itse suunnittelin ukrainaa. Siellä on nytkin suomen kokoinen alue jossa ei ole sotaa. En tarvitse muuta kuin uudehkon asunnon, elätyksen ja kelpaa myös joku kiva hyvä ukrainalaisen työpaikka. Vuoroin vieraissa.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen ruuhka on poistumassa suomesta kun ainakin kaikki miljoona kelaturistia lähtee samaan aikaan pakoon.
Itse suunnittelin ukrainaa. Siellä on nytkin suomen kokoinen alue jossa ei ole sotaa. En tarvitse muuta kuin uudehkon asunnon, elätyksen ja kelpaa myös joku kiva hyvä ukrainalaisen työpaikka. Vuoroin vieraissa.
Ei kela turistit käy töissä.sinut teloitetaan katuojaan mulkku.
Vierailija kirjoitti:
Ukrainassa on kielto poistua jos olet alle 65 vuotias mies . Myös naisille jotka on sotilaita tai poliiseja tai sairaanhoitajia ei voi poistua .
Miksi autamme maata joka ei sitoudu sukupuolten tasa-arvoon? Ainiin mutta suomihan on samanlainen miehiä sortava persläpi. Ruotsissa ja muissa eu maissa taas on tasa-arvoinen malli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tai kun tulee liikekannallepano niin osa saa poistua maasta osa ei. Kertovat kyllä rajalla saako poistua.
Jep. Jos ei ole kutsuttu asepalvelukseen tai annettu työmääräystä, niin saa poistua. Toki sitten täytyy lain mukaan tulla takaisin, jos kutsu tai työmääräys annetaan myöhemmin.
Eli naiset saa poistua mutta miehet ei? Näin toimii feministisen suomen "tasa-arvo". Joka päivä haukutaan miehiä mediassa ja kiitoksena näiden pitäisi puolustaa euroopan miesvihamielisintä maata. Ilman palkkaa toki kuten rauhan aikanakin eikä eläkekään kerry. Kiitti vaan eduskunta ja feministit.
Naiset eivät saa poistua. Yleinen maanpuolustusvelvollisuus sitoo naisia yhtäläisesti. Heidän roolinsa on vain erilainen kuin miesten. Naiset ja sivarit hoitavat kotirintamaa sillävälin kuin miehet ja muutamat vapaaehtoiset naiset ovat eturintamalla sotimassa. Tehtaiden ja muun teollisuuden täytyy pyöriä myös sota-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Saat myös kultaisen vessanpöntön ukrainassa koska suomen hallitus maksaa. Suomessa et tällaista saa ellet ole Wahlroos.
Korjaus edelliseen. Suomessa on yleinen maanpuolustusvelvollisuus molemmille sukupuolille. Asevelvollisuus on vain miehille.