Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako maasta poistua sotatilan aikana?

Vierailija
04.11.2024 |

Sehän julistetaan heti kun sodan uhka alkaa olla todellinen.

Kommentit (262)

Vierailija
121/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joudu sotaan edes olen aika varma siitä koska on niin huono näkö. Lisäksi olen vähän tyhmä ja työtön ollut 15 vuotta joten tuskin näin masentunut joutuu sotaan.

Vierailija
122/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOKA LIITTYY VIHOLLISMAAN ARMEIJAAN ON LAIN MUKAAN MAAPETTURI . 

AMEN .  Myös se joka toimii vihollisen armeijan hyväksi . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pääsääntöisesti saa, ellei samalla riko lakisääteisiä velvoitteitaan, esimerkiksi palvelukseenastumismääräystä tai työvelvollisuusmääräystä vastaan.

Yksittäisiä rajanylityspaikkoja voidaan myös sulkea valtioneuvoston päätöksellä esimerkiksi kansallisen turvallisuuden perusteella, mutta rajanylityspaikan sulkemisella ei saa estää Suomen kansalaiselle kuuluvaa oikeutta saapua maahan tai jokaisen oikeutta lähteä maasta eikä loukata vapaata liikkuvuutta koskevan Euroopan unionin lainsäädännön piiriin kuuluvien henkilöiden oikeuksia eikä kenenkään oikeutta kansainvälisen suojelun saamiseen.

Puolustustilalaissa tarkoitetun puolustustilan, kuten sodan, aikana aluehallintovirasto voi rajoittaa oikeutta poistua tietyltä paikkakunnalta sekä kieltää ulkona liikkumisen määrättyinä aikoina tai määrätyillä paikoilla ilman poliisin lupaa, jos väestön turvallisuus tai sotilaallisen maanpuolustuksen tärkeä etu sitä vaatii.

Lähde: Tuija Sundberg, Puolustusvoimien asessori"

https://yle.fi/aihe/a/20-121079

Vierailija
124/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tai kun tulee liikekannallepano niin osa saa poistua maasta osa ei. Kertovat kyllä rajalla saako poistua.

Vierailija
125/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En joudu sotaan edes olen aika varma siitä koska on niin huono näkö. Lisäksi olen vähän tyhmä ja työtön ollut 15 vuotta joten tuskin näin masentunut joutuu sotaan.

Mini tyhmä on viisas asioissa joissa muut on tyhmiä. Kukaan ei ole täysin viisas tai täysin tyhmä. Tyhmä voi myös auttaa muita ja hoitaa asioita mitä osaa. 

Vierailija
126/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittekin aloittaa  tosta Kostamuksen tie nimisestä maantiestä pelastaa Suomen itsenäisyys . 

Vierailija
127/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tai kun tulee liikekannallepano niin osa saa poistua maasta osa ei. Kertovat kyllä rajalla saako poistua.

Jep. Jos ei ole kutsuttu asepalvelukseen tai annettu työmääräystä, niin saa poistua. Toki sitten täytyy lain mukaan tulla takaisin, jos kutsu tai työmääräys annetaan myöhemmin. 

Vierailija
128/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostamuksen tie on venäläinen Suomesta Venäjälle Kostamus nimiseen lähiöön.   Pelastaako joku Suomen itsenäisyyden ja unionin suomalaisten ihmisoikeudet . 

Vierailija
129/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ja kuljen kuten lystään, luuletteko että eu maassa aletaan räiskimään siviileitä kieltäytymisestä 

Vierailija
130/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainassa on kielto poistua jos olet alle 65 vuotias mies .  Myös naisille jotka on sotilaita tai poliiseja tai sairaanhoitajia ei voi poistua . 

Vierailija
131/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun jo valmiiksi ulkomailla. 

Vierailija
132/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollipäivä taas

Vierailija
133/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä pienen pieksännän jälkeen  topakoidut.

Vierailija
134/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisten mielestä suomalaiset on saksalaisia muslimien mielestä vääräuskoisia seuraavaksi suomalaiset on korealaisia kun on ostettu muutama tykki Koreasta . 

Vierailija
135/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun jo valmiiksi ulkomailla. 

Missä?

Vierailija
136/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaako Tsasouna Moskovan ortodoksikirkosta ?   Ukrainan ortodoksit erosi .  

Vierailija
137/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö Wikipedia KRIMIN tataarit .  Heistä puolet halusi Venäjään vaikka he ovat turkkilaisia ! 

Vierailija
138/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa, edes sivarit, c-paperilliset tai muuten osittain työkuntoiset. Osa naisista lapsineen pääsee maasta. Esim. sairaanhoitajat/lääkärit ei pääse pois edes vauvansa kanssa.

Tuon perusteella siis täälläkään ei pitäisi mitään ukrainalaisia miehiä etenkään olla.

Vierailija
139/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden pakolaiseksi somaliaan. 

Vierailija
140/262 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on yleinen asevelvollisuus. Se koskee niin miehiä kuin naisia eli täältä ei poistu kukaan. Rajat menee kiinni ja sotilaspoliisit ohjaa takaisinpäin. Siinä on turha vedota sukupuoleen. Naisten rooli on kotirintaman hoito ja miehen rooli on eturintamalla vihollisen invaasion pysäyttäminen poislukien sivarit joiden rooli on tukea kotirintamaa.

Sitähän sä kysyit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä