Määräilevä työkaveri
Aloitin pari kuukautta sitten uudessa työpaikassa. Kyseinen työkaveri aloitti samassa roolissa kuukautta aiemmin.
Yksi paikassa pidempään ollut työkaveri oli juuri lomalla kun aloitin ja tiimin esihenkilö pallottelee kahden yksikön ja etätöiden välillä. Eli minua perhdytti tuo suhteellisen uusi työntekijä. Alussa se olikin mukavaa, kun perehdytykseen kuulu toisen mukana kulkeminen.
Nyt kun olen alkanut oppia talon tavat, haluaisin keskittyä minulle annettuihin työtehtäviin. Niissä menee aivan tarpeeksi aikaa, kun kaikki on kuitenkin uutta. Mutta ilmeisesti tuo minua perehdyttänyt työkaveri kuvittelee minun olevan pysyvästi hänen pikku assistenttinsa ja yrittää määrätä ja nakittaa omia töitään minulle. Sanoin viime viikolla ensimmäisen kerran selkeästi "En nyt pysty, minulla oli oma homma pahasti kesken". Siitä huolimatta ko. henkilö laittoi monta kertaa turhia viestejä yrittäen saada minut hyppäämään avukseen. Hän myös laittoi minulle paniikissa viestiä ja yritti soittaa "kadonneesta" tavarasta, joka oli kirjaimellisesti hänen nenänsä edessä. Hän laittoi ryhmächattiin viestejä teknisistä ongelmistaan, jotka ei kuulu sen ryhmän jäsenille mitenkään, vaan tekniselle tuelle. Vetää siis muut mukaan omiin draamoihinsa.
Hän vaikutti loukkaantuneelta kun en auttanut häntä. Ei kiinnosta olla koko aikaa hänen palvelijansa. Hän ei vastavuoroisesti ole auttanut minua tekemällä minun töitäni, joten näen kyllä mikä tämä kuvio on. Haluaisin vain keskittyä töihini.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Ignooraa tuollaiset pyynnöt. Vastaa viesteihin viiveellä ja pahoittele ettet ole ehtinyt lukea hänen viestejänsä
Ignoorasin viime viikolla ekaa kertaa ja hän loukkaantui 😝
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ignooraa tuollaiset pyynnöt. Vastaa viesteihin viiveellä ja pahoittele ettet ole ehtinyt lukea hänen viestejänsä
Ignoorasin viime viikolla ekaa kertaa ja hän loukkaantui 😝
Tottakai hän loukkaantuu, hän on itsereflektiokyvytön mulqvisti. Pelko pois, tuollaisille pitää vaan laittaa rajat tai käyttää kiltteyttäsi hyväksi ihan 6-0. -eri
Tarkkaile hänen kiukutteluaan kuin etäisyyden päästä ja naura sisäisesti draamalle.
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaile hänen kiukutteluaan kuin etäisyyden päästä ja naura sisäisesti draamalle.
...ja draamaa tulee riittämään.
Aina näitä sikiää jostakin. Kuvittelevat olevansa kaiken keskipisteenä ja muiden pyörivän heidän mielivaltaisesti keksimiensä "tärkeiden" tehtävien ympärillä. Oikeasti heidän luomansa kiire on vain huonoa itsensä organisointia ja ajankäytön priorisoinnin vaikeutta. Jokainen asia esitetään tulipalokiireenä.
Klassinen kiltt1s ja narsku työpaikalla.
Keskityt omiin töihisi, äläkä huomioi nyt muuta. Onko teillä omat työhuoneet vai jaettu? Sanot asiallisesti ja napakasti , että sinulle on annettu omat työt, joihin nyt haluat ja aiot keskittyä ja kahvitauolla / lounaalla nähdään.
Vierailija kirjoitti:
Keskityt omiin töihisi, äläkä huomioi nyt muuta. Onko teillä omat työhuoneet vai jaettu? Sanot asiallisesti ja napakasti , että sinulle on annettu omat työt, joihin nyt haluat ja aiot keskittyä ja kahvitauolla / lounaalla nähdään.
Jaettu. Mutta esim. viime viikolla minut oli määrätty eri siipeen ja työkaveri pommitti sinne viesteillä ja puheluilla. Ja vaikka olisikin eri siivessä, kirjaaminen pitää tehdä siellä jaetussa toimistossa, missä hän höyryää omia töitään ääneen ja viimeksikin yritti nakittaa minulle omia töitään. Kieltäydyin ja sanoin että omatkin on kesken ja haluan lähteä kotiin ajallaan.
Sun pitää sanoa jotenkin suoraan. Ja jos tarvitsee apua, sopikaa keneltä kysyy tai mitä tekee. Sulla on oikeus tehdä rauhassa työt ja itsenäisesti.
Tiimityö on kamalaa. Liian monta kokkia!
Ja miksi hänen ongelmiensa pitäisi olla sinun ongelmiasi?