Kuolemanriski kasvaa iäkkäillä jos syövät valmisruokaa
Kommentit (56)
Kuolemanriski on meillä kaikilla, ruoasta huolimatta.
Usalainen tutkimus, ultraprosessoitu ruoka tarkoittaa niitä valkoisia ikuisuuden kestäviä leipiä ja kaikenmaailman uppopaistttua moskaa joka on pakastettu. Ja keksejä. Kuvituskuva on väärä.
"Ultraprosessoidut ruoat on tuotettu kokonaan tai suurimmilta osin muun muassa öljyistä, rasvoista, sokereista, tärkkelyksestä ja proteiineista."
No mistä se muu ruoka koostuu? Taikapölystä? 😅
Kuolemanriski on aika ilmeinen iäkkäillä, söi mitä tahansa.
Kukaan ei ole tiettävästi selvinnyt elämästä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Todella huolestuttava tieto. En pysty kännykällä laittamaan linkkiä.
Itse syön lähes päivittäin eineksiä. Kun se on niin helppoa laittaa vaan mikroon.
No sulla on jo tuossa kaksi virhettä. Syöt eineksiä ja käytät mikroa.
Jep, kannattaa tehdä itse ja laittaa sekaan paljon voita, kermaa ja punaista maitoa.
Ei se ole edes riski vaan ihan varma juttu.
Vierailija kirjoitti:
Usalainen tutkimus, ultraprosessoitu ruoka tarkoittaa niitä valkoisia ikuisuuden kestäviä leipiä ja kaikenmaailman uppopaistttua moskaa joka on pakastettu. Ja keksejä. Kuvituskuva on väärä.
USA:ssa taitaa olla valmisruoille eri standardit kuin Suomessa.
Nimen omaan tee se itse ruoka on parasta. Kierrä kaukaa nämä kauppojen " valmisruoat".
Vierailija kirjoitti:
Olisiko suola?
Suola ja sokeri ja halpa rasva on varmaan yksinä tekijöinä. Suolahan turvottaa ruokaa, niin siihen tarvisee vähemmän laittaa kallita aineksia. Jos vertaa vaikka suolattoman kanapaketin hintaa marinadissa liotettuun, niin sieltä se vastaus ehkä löytyy. Suolahan toimii myös säilyvyyttä edistävästi. Eli ei tulle niin paljon hukkamyyntiä, kun tuote säilyy pidempään hyllyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jep, kannattaa tehdä itse ja laittaa sekaan paljon voita, kermaa ja punaista maitoa.
Rasva on hyväksi. Mistä alkoi suomalaisten rasvan pelko? Korvattiin hyvät rasvat transrasvoilla ja aspartaamilla. Kansa sairaampaa kuin koskaan. Liikutaan sähköpyörillä ja laudoilla.
Vierailija kirjoitti:
Höpön höpön. Pussiperunamuusi, eineslihapullat ym suomipaska on yhtä pahaa.
Many ready-to-eat meals contain a high amount of processed ingredients, including preservatives, artificial flavours and colours. These additives can have adverse health effects if you eat them regularly
Eli monet valmisateriat sisältävät suuri määriä prosessoituja aineksia, kuten säilöntäaineita, keinotekoisia aromeja ja väriaineita. Näillä voi olla haitallisia vaikutuksia terveyteen, jos niitä syödään säännöllisesti.
Kuolemanriski on 100 % jokaisella syntyneellä.
Olen myös törmännyt suomenkielisen tekstin seassa zucciniin. Se on kesäkurpitsa. Ehkä tuo broccoli ja zuccini kertoo kirjoittajan huonosta kielitaidosta.
Nuorten ja nuorten perheiden suosimat ruuat vielä käristetään huonolaatuisessa rasvassa ja moni elääkin pelkilä sipseillä, hamppareilla jne. Ehkä nämä eivät selviä vanhuuteen asti lainkaan, kun nyt jo on rasvamaksaa ja muita tauteja lapsillakin.
Jokainen päivä on herkkupäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpön höpön. Pussiperunamuusi, eineslihapullat ym suomipaska on yhtä pahaa.
Pussiperunamuusi? Mitäs ne ainesosat sun mielestä on jotka tekee siitä epäterveellisen? Sehän on tyypillisesti 99 % perunaa.
Todella huolestuttava tieto. En pysty kännykällä laittamaan linkkiä.
Itse syön lähes päivittäin eineksiä. Kun se on niin helppoa laittaa vaan mikroon.