♥ Tammenterhot Ma-Ti läjä ♥
Kommentit (29)
yksi kätistä kirjoittelua..
mä nyt aloitin viikon tämmösellä kahden päivän pinolla..
[b]kuinka jatkettais jatkossa??[/b]
Meillä pulautellaan kovasti yhä,muttanyt tuntuu hieman vähenyneen kun vaihdon cupaltonin disflatyliin..??
samoin rela tippoja oon antanut.
lisä maitoa oon joutunut antaa pari kertaa päivässä,mutta korkeintaan voi antaa 50-60 ml kerrallaan,ettei kaikki tuu ulos..
hitsi tuota keliä, pakkasta taas reilu 20,eli taas sisällä joudutaan kykkiä :(
arvakkaa mikä mamma liikkeistä puuttuu??
tissin pidike!!
mulla välillä ihan sormet väsyy tissin pitelyyn hyvässä asennossa :)
mut nyt tissitelee..
[b]maria ja Ähris 3vko 4 pvä
[color=darkviolet]Yhellä käjellä täs yritän naputella, ku Kossi roikkuu toisessa baarissa ;) Peräti sain aikaseksi tehtyä äskön keppijumppaa ja mökin toinen mies sen salli. Pitäs vielä kyllä enempi pyöritellä hartioita, ku ei oo tullu yhtään niistä huolehittua.
Laitoksella mitä nyt suht tiuhaan kaurapussia niihin lämmitin. Eräänki kerran kätilö tuli innossaan kyseleen joko supistaa, ku näki mut mikron vieresssä seisoskelemassa. Aina sai kertoo hoitavansa yläpäätä alapään sijaan. .
Mulle käy mikä pinoutumismäärä vaan. Aika tiuhaan tulee täällä ainaki käytyä lukemassa toisten kuulumiset.
On kyllä turhan palijo pakkasta. Kasin aikaan tais olla -26. Joten sisällä ollaan. Sen kunniaksi paistoin jo pasteijoita ja vohveleita aattelin tehä päivemmällä :b
Nyt jos vetäis muutaman maton paikolleen. .
Z ja Kossi 3vk + akka taustalla hääräämässä
Yksikätisenä täälläkin kirjoitellaan.En ole yli viikkoon käynyt lukemassa juttuja, kun jouduttiin vauvan kanssa sairaalaan viime sunnuntaina. Onneksi ei mitään vakavaa, pissatulehdus siis ilmeisesti. Viime sunnuntaina vauvalle nousi kuume, 38,8 korkeimmillaan ja oli kovin uninen eikä jaksanut syödä. Säikähdin ihan hirveesti ja lähdin kiikuttaan poikaa lastenpolille, onneksi meidät otettiin vastaan ilman lähetettä, kun kello oli jo niin paljon. No, otettiin crp ja pissanäyte ja lääkäri tutki. Siinä vaiheessa vauva oli jo vähän virkeempi ja jaksoi syödä ja lääkäri oli lähettämässä meitä jo kotiin kun saatiin crp vastaus, joka oli normaali (8), mutta onneksi yövuoroon tullut hoitaja oli puhunut lääkärille, että jos sitten kuitenkin päästäis osastolle, kun kuumettakin oli niin paljon ja tää piti sellaista kipunarinaa, mitä vauvoilla on. Oli kyllä helpotus jäädä sairaalaan kun aattelin jo että mitä teen niin kuumeisen vauvan kanssa kotona ja mielessä kävi aivokalvontulehdukset sun muut.
Aamulla otettiin sit uus crp ja koska se oli noussut vähän (yli30), niin vauvalta otettiin se likvori eli selkäydinnäyte. Olin aivan suunniltaan huolesta, vaikka toisaalta vauva oli jo ihan paremmassa kunnossa silloin päivällä. Ja se näytteenotto...ties kuinka monta hoitajaa oli pidellyt tätä kiinni ja kun tää tuotiin sieltä toimenpiteestä, niin tää oli aivan raatona huutamisesta, jalat ihan sinisinä ja pikku mustelmilla, kun oltiin jouduttu pitään niin lujaa kiinni. Tottakai, koska eihän siinä saa yhtään liikkua kun otetaan näytettä. Vauva ihan säikähti munkin kosketusta pitkän aikaa, joten se on ollut kyllä kauhunhetki pienelle ja sattunut paljon. Mutta onneksi näyte oli aivan puhdas ja oli muutaman päivän epäselvää, että mikä infektio tässä nyt onkaan. Mutta näin pienellä vauvalla on se viiden päivän antibiootti suonensisäisesti vaikkei syytä löydykään, jos crp kohoaa. Perjantaina ultrattiin munuaiset tältä ja todettiin että munuaisaltaat on laajentunut, joten diagnoosiksi saatiin sit kuitenkin pissatulehdus. Kotiuduttiin sitten perjantaina ja saatiin kotiin viiden päivän kuuri jatkoksi ja sen jälkeen aletaan antaa estolääkettä pissatulehduksiin ja kuukauden päästä tehdään joku uusi tutkimus.
Kyllä oli rankkaa siä sairaalassa, mutta se nyt lohdutti, että vauva oli kuitenkin hyvässä kunnossa. Ja onneksi sain olla siellä koko ajan, olis ollut kamala jättää pieni yksin sinne.
Että sellaisia kuulumisia tänne. Jatkan myöhemmin, kun on molemmat kädet vapaana.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Aivan ensiksi vielä kaunis kiitos kaikille osaanotoista! Surutyö on vasta alussa mutta jo alkaa kuultaa läpi kauniit muistot pitkästä ja hyvin eletystä elämästä, vaikka kovasti vielä kaipauksen sävyttämänä.
Ristiäisiä kovasti järjestelen, tänään meen parturiin ja sen jälkeen etin ittelleni jotain päällepantavaa. Mies tulee aikaiseemin kotia töistä hoitamaan. eilen ompelin uudet keittiönverhot ja pesin kaikki huushollin ikkunat ja siinä se pahin siivoustarve on hoidettu, perjantaina tulee siivousapua ja itsetaidan lähteä evakkoon lasten kanssa. Mitään en leivo kaikki ostetaan valmiina.
Pojalla ollut nyt parempi kausi, nukkui eilen 2x 3tunnin päikkärit, yhdet ulkona vaunuissa ja tämä yö meni yhdellä syötöllä kl. 04, nukkui 23.30-09.30 sillä yhdellä syötöllä! (tuulettaa!) Se oli kai toinen tai kolmas kerta kun tämä ihme tapahtui.
taisin jo blogiin aikoinani kirjoittaa siilihaalarin kuvan alle että mun kokemuksen mukaan on toisaan aika huono haalari, tällä kertaa ostin Pippin haalarin ja se on HYVÄ! Suosittelen!
Fablelle sympatiat, meidän 10 vuotiaalle tytölle tehtiin selkäydinpunktio 2 päivän ja 2 viikon ikäisenä. Se oli kmalainta mitä äitinä olen ikinä kokenut, istuin viereisessä huoneessa ja kuulin kun tyttö huusi kunnes häneltä loppui ääni, huoneeseni tultuani raukka makasi yksin sängyllä ja tärisi itkusta vaikkei ääntä saanut kuuluviin. samaten kuin sinun oikasi, kavahti kosketusta vielä pitkään. Minulle on itselleni tehty selkäydinpunktio 14 vuotiaana ja tiedän että se on kivulias! Onneksi ei teidän pojussa ollut mitään vikaa!
meidänkin pojalla on nyt nuhaha ollut kuumetta 38.6 astetta. Hyvin on kuitenkin voinut etten ole hätääntynyt!
onnea mustalle kissalle pojan kotia saamisesta! Sulla oli tosi traumaattinen synnytys! Jäikö sulle synnytyspelkoa>?
TapaamiG: tavattiin pian 14vuotta sitten mun 18v syntymäpäivänä, kapakassa tietenkin! Tiesin miehen ennestään, mutta ekaa kertaa juteltiin. yhdessä lähdettiin pois ja siitä asti ollaan oltu yhessä. On ollut ylä ja alamäkeä, mutta yhdessä ollaan pysytty. Miehen hyviä puolia on luotettavuus, huumori, rauhallisuus (itse en ole kovinkaan rauhallinen) ja lapsirakkaus, aivan ihana isä lapsilleen ja aviopuolisona tasavertainen elämänkumppani jonka kanssa jaetaan myötäja vastoinkäymiset. Naimisissa ollaan kesällä oltu 12 vuotta ja vanhin tyttö täyttää kesällä 13 vuotta.
Huomasin aamulla että pojalle ei enää mennyt nappi kiinni äitiyslaatikon 60 senttisistä potkuhousuista. Näin se aika hurahtaa ja vauvat kasvavat pikkupojiksi ja tytöiksi.
oikein hyvää päivänjatkoa kaikille arvokkaille äideille!
nenn ja Rasmus 6+6
.. ei päästä täälläkään ulkoilemaan, mutta nautitaan sitten ikkunan läpi ihanasta auringon paisteesta, piristää kummasti! Koko aamu on mennyt kerrankin nappiin: juniori suostui olemaan kantoliinassa aamusella pitkän aikaa ja sain huushollenin edes jonkinlaliseen kuntoon. Ja esikoinen leikki omia kattilaleikkejään pitkät tovit, mikä on historiallista!! Marian jostakin kirjoituksesta muistelen et sullakin edellinen on jotain reilut 1,5vuotias, oliko näin? meillä tuo esikko 1v7kk ja melkoinen tuholainen yleensä.. mielikuvitusta vaaditaan rutkasti et vauvan syöttöhetkillä ei kämppä hajoa. Onko teillä hyviä arjenhallinta keinoja? meillä muovipussileikit on ykkösjuttu syöttöhetkien ajaksi, poika siis kasaa kaiken irtaimistln muovikasseihin.. :)
Jonkun lapsoselle oli tehty selkäydinpunktio - huhhuh. Se on kyllä aika rankka varsinkin jos joutuu itse näkemään / kuulemaan toimenpiteen. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin.
Kutsu kuuluu - hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Just ku meinasin kirjoittaa että jätkä vetelee jo toista tuntia päikkäreitä et ehtii koneelle niin johan rupee tuhina kuulumaan sängystä.... Tais haistaa että mammalla on lounas nenän edessä ja että mulle kans!
No nyt hiljeni vähäks aikaa.....
Toista oli eilen, meinas kyllä usko loppua.... Miten noin pieni jaksaakin valvoa, valvoa ja valvoa....?? Nukkui reppana koko päivän aikana (08-23 välillä) yhet 1/2 h ja 1,5 h päikkärit + simahti tissille muutamaan otteeseen, muuten itkeskeli sylissä, sitterissä, sängyssä.... Oli kyllä virkeenäkin hereillä muttei viihtynyt muualla kun sylissä... selkä oli kyllä poikki illalla... Ja mieskin teki eilen 12 h ylityöpäivän joten kahestaan mittailtiin lattiaa...;)
Voiskohan tosiaan olla ettei Cuplaton sittenkään sovi meidän pikkuiselle, pitäiskö kokeilla sitä Disfatyliä? Kertokaas kokemuksia muut!
Ilmaa selkeesti on vatsassa, ja nyt en sitten antanut kun kerran yöllä Cuplatonia niin jätkä nukkui ekaks 3 h sitten aamuun asti 2 h jaksoissa (välillä kun meillä nimittäin heräillään sitten sen ekan 3 h putken jälkeen tunnin välein tissille...) Eikä ollenkaan kitissyt yöllä vatsaväänteitä, eikä pulautellut!! Eilen nimittäin pulautteli kokoajan kun annoin melkein joka syötöllä Cuplatonia! Vai johtuukohan siitä että syöttöväli oli hieman pidempi ja vatsa rauhottui välillä? Ja tyytyväinen oli kun aamulla sitten 8 jälkeen heräili ja nyt nukkunut jo 1,5 h päikkäreitä, eilen ei sitten millään saanut nukkumaan vaikka oli selkeesti yliväsynyt (tissikään ei meinannut rauhoittaa...)
Niin vaikeeta tietää kun on eka lapsi kyseessä ja kamalaa äitinä katella ja kuunnella kun toinen raukka itkeskelee vatsaansa....
Sain kuitenkin eilen tehtyä kakkupohjan pakkaseen ristiäisiä varten ja pikkuleipätaikinan, äsken sitten leivoin ja paistoin ne.
Joku (sori en muista kuka, aivot horroksessa...) kyseli että eikö voileipäkakut menetä makuaan pakkasessa, en osaa sanoa, voipi olla mutta olen usein tehnyt niin ja ihan hyviä ovat olleet! Tiukasti vaan muovipussia ympärille ettei ota makua muista tuotteista siellä ollessaan!
Otan ne sitten jääkaappiin sulamaan edellisenä päivänä ja koristelen käyttöpäivänä!
Omenapiirakkaakin ajattelin tehdä jos ehdin niin ristiäisiin, on niin paljon pakkasessa tuota viime syksyn satoa....! Taidan ehkä jättää sen " pakkopullan" sitten tekemättä, sitä saa kotonakin...:)
Nyt käy kutsu, sori hieman omanapainen kirjoitus taas vaihteeks....
Voikaahan hyvin & jaksamisia arkeenne!
Pupina & " Pikku-K" 5 vkoa tasan!
täälläkin vietetään sisällä, tosin kyllä me aamusella jo oltiin " ulkona" kun käytiin viemässä toi vanhempi tyttö kerhoon ja pitihän se sieltä kotiinkin saada, joten sen verran meillä on ulkoiltu tälle päivälle. Tosin reissu tehtiiin autolla, että ei siinä tullut kuin pikku hetki ulkoilmaa.
Meillä on nyt remontit makuuhuoneiden osalta saatu päätökseen ja nyt on olohuone työn alla, kun haluan sen ristiäisiin vähän parempiin maaleihin jne. Ja eilen sitä aloiteltiin, katsotaan, että jaksaako mies tänään töiden jälkeen jatkaa, vai meneekö huomiselle (meni puoli kahteen asti valvoessa ja sitten sen piti mennä seitsemäksi töihin).. Mutta eipä tuolla kovin älytöntä kiirettä ole, kunhan ennen 4.3. tulis valmiiksi tai mieluiten ennen 1.3., kun silloin meidän pitäis saada uus sohva, mikä viime viikolla käytiin tilaamassa. Joten jotain piristystä tänne meillekin on tulossa, kun vähän uutta pintaa ja huonekalua tiedossa.
Neiti meillä kasvaa ja päivä päivältä se tuntuu enemmän isolta tytöltä kuin vauvalta :) Mutta onhan se jo reilu 1,5 kk ja isokokoinen jo syntyessään, niin ei se miltään vauvalta näytä enää. ja äitiyspakkauksen 60cm vaatteet menee just ja just päälle, mutta kohta ei enää viitsi laittaa, kun alkaa jo oikeesti ahdistamaan neidin päällä ne vaatteet..
Meilläkin viikonloppuna (sekä pe-la ja la-su) yöt meni tosi hienosti, neiti nukkui ensimmäisenä yönä 7 tuntia putkeen ja toisenakin vielä 6 tuntia, eli kyllä tämä äiti on saanut viikonloppuna levätä ja nukkua. Viime yö sit tosin jäi vähän vähemmälle unelle ja pikkuneitikin heräsi useamman kerran syömään, mutta noiden kahden hyvin nukutun yön jälkeen ei haitannut laisinkaan.
Nennille surunvalittelut, varmasti on raskasta tällä hetkellä, mutta pieni ihme kotona varmasti auttaa jaksamaan tämän surullisen tilanteen yli.
Tapaamisesta täällä kyseltiin: No, me ollaan näitä nykyajan systeemein tutustuneita ihmisiä, eli olemme löytäneet toisemme tämän netin välityksellä (joku chattisysteemi oli, missä ekan kerran " juttelimme" ja sit vaihdettiin spostiosoitteet), kuukauden verran kirjoittelimme spostia ja sit tapasimme ja se oli menoa heti ;) Tämä tapahtui 7 vuotta sitten, naimisiin mentiin 5 vuotta sitten (samalla kun esikoisemme kastettiin). Tuosta ensitapaamisesta puolen vuoden päästä menimme kihloihin ja 8 kuukauden kuluttua muutimme yhteen (aiemmin emme voineet, kun asuimme vielä eri paikkakunnilla). Yhteen muutettuamme ensimmäinen lapsi ilmoitteli melkein heti itsestään ja nyt siis tuli kolmas (ja viimeinen) pieni ihminen meidän perheeseen.. Mieheni on mitä mainioin isä lapsille ja todella ihana ja minulle mieluinen aviomies, eli sen puoleen kaikki on hyvin.
Haalarin toimivuudesta, meillä on tuollainen Lindexin haalari myös, jonka olen ostanut 5 vuotta sitten esikoiselle ja täytyy sanoa, että se on yhtä p...amainen kuin noi teidän hankkimat siilihaalaritkin ;) Eli vetoketjut on todella typerät ja menee huonosti kiinni jne.. No, onneksi kevät on tulossa, niin kohta pääsee sit siirtymään kevyempiin pukuihin (tämä äiti toivoo jo kovasti kevättä, niin olis näiden kolmen kanssa uloslähteminen aika paljon helpompaa).
Ehkäisystäkin täällä on puhuttu ja mä en vielä tiedä, että mitä sen kanssa tekis, mulla on vielä jälkitarkastus edessä ja siihen mennessä kai sitä pitäis jotain päättää. Nyt on käytettu kondomia, mutta ei me siitä oikeen kumpikaan tykätä, joten jotain muuta pitäis keksiä.. Ehkä sit ne minipillerit, mutta katotaan ;)
Nyt isommat lapset haluaa taas syödä jotain, joten jatkan myöhemmin (jos ehdin). Viime viikollakin kävin kyllä pinoa lukemassa, mutta en tainnut ehtiä lainkaan kirjoittelemaan ;/
-äitiliini ja tytteli 1,5kk
Pupina: Mun esikoinen huusi kahta kauheemmin kun aloitin Cuplatonit. Niistä toisista ei ole kokemusta, kun niitä ei silloin ollut olemassakaan kai, mutta tutustu tähän linkkiin (sain ohjeet terkkarilta esikoisen iltahuutojen aikaan..)
:
http://www.geocities.com/miukumauku_2000/synvauvahieronta.htm
..ja erityisesti toi Aurinko & kuu- sarja auttaa!!! Mä olen nyt kolmelle lapselle tehnyt tuota eivätkä ole masuvaivoja huudelleet kuin silloin tällöin. Tärkeää on myös, että röyhtäytät pojan aina, sekä syötön aikana että jälkeen, ettei sitä ilmaa kerry mahaan.
Fable: Inhottavia olette joutuneet kokemaan :/ Toivottavasti paraneminen jatkuu ja vointi kohenee..
Mutta tämän enempää en nyt ehdi. Tulin juuri kaupungilta maaliostoksilta ja ajattelin syödä lounasta ennen kuin on aika hakea isommat poijat. Niin, äitiliini, meilläkin remontit jatkuu, vaikka tarkoitus oli että ei remontoida vauvan tultua. Mutta piti vaihtaa huonejärjestystä, niin menee tapetit uusiksi.
palaan paremmalla ajalla..
/Ardisia ja Hannes 1kk
Pakkasta täälläkin ihan liikaa. Autolla hurautettiin 1kk neuvolaan, kun ei viittinyt kärryillä lähteä.
Painoa meidän " Pullasorsalla" nyt siis 1kk vanhana 5210g (4300g) ja pituutta 56,5cm (53cm). Hyvin on kasvanut!
Mä kans olen laittanut pienimpiä 50 tai 56cm vaatteita jo pois. Nyyh! Meillä on käytössä Name It - v.pun kissahaalari ja siinä ei myöskään voi laittaa vetoketjua ylösasti kiinni. Tilava se on muuten vaikka onkin kokoa 50/56cm. Meillä on käytössä myös ohkasempi " karhupuku" H&M kokoa 56cm. Siinä taas mahtuu vetskari hyvin ylösasti kiinni.
Jaahas, nyt alko huuto kuulua kuistilta.. Palaan jatkamaan....
t. H ja Sohvi 1kk 2pv
hiihtoloman merkeissä, esikolla on tarhasta lomaa, mut mies joutuu olemaan duunissa joten sisä leikeillä ollaan jouduttu tää loma aloittaa. Pakkasta kun on n 15-.
Meillä flickanilla masuvaivat sen kun jatkuvat. Lauantaina käytiin vyöhyketerapiassa, mutta helpotusta ei tullut ainakaan vielä. Seuraava käynti onkin sitten huomenna, josko sitten vähän helpottais. Itse olen kanssa hieronut ohjeiden mukaan, paukutus on kylläkin helpottunut hieman, mut kakka istuu edelleen työn ja tuskan takana. Välillä tulee karmeita kipu itkuja kun vatsaa vääntää :(
Huomenna meillä 1kk neuvola, epäilen että 3kg rajaa hätyytellään jo :D Harmittaa tää paino vähäsen, ei päästä aloittamaan vauvauintia ennen kuin ens syksynä (painoraja on 5kg) ja silloin flickan on jo n8kk silloin sukellus refleksi ei ole enää niin voimakas.
Onko ketään muu ajatellut aloittaa vauva uintia?
Meillä esikoisella on otettu selkäydin näyte kun hän oli 7kk. Hoitajat kehoittivat meitä menemään silloin vaikka kahville että ei jouduttais kuulemaan itkua. Kun tultiin takas poika oli ihan punainen ja hikinen kun oli pistänyt hanttiin niin kovasti ja huutanut kuulemma kokoajan ihan kurkku suorana. ja joka kerta kun näki sen lekurin joka oli näytteen ottanut pisti kyllä sellasen huutokonsertin päälle.
Haalari asiaa: meillä on vastaava kuin se siilihaalari Kappahlista, meillä se on valkoinen jossa nallen kuvia, ja ei mee vetskari kiinni loppun asti.
TapaamisG: tavattiin raflassa 10.5v sitten, molemmat oltiin juhlimassa kaverin synttäreitä(ei yhteisen). Näin sen seisovan tanssilattian lähellä yksin ja se ei edes huomannut mua. Mun oli sitten kertakaikkiaan mentävä jutskaamaan sen kanssa ja siitä lähtien me ollaan oltu kuin paita ja peppu ;D yhteen muutettiin n 3kk kuluttua, kihloihin mentiin 1.5v tapaamisesta ja siitä 1.5v mentiin naimisiin. Eka lapsi syntyi kun oltiin oltu naimisissa lähes 3v, nyt sitten tää kolmas jää tod näk viimoiseksi.
nyt kaffelle.
-MM- ja flickan 1kk
Myö aloitettiin tämä viikko käymällä 2 kk-lääkärineuvolassa aamusella. Kävellen oltiin liikkeellä, vaikka mittari näytti 18,5 miinusta. Onneksi ei ole kuin kilometrin verran matkaa. Aurinko lämmitti kyllä tosi mukavasti että taitaa se kevät tehdä tuloaan. :)
Tänään mitattiin painoa 5140 g, kuukaudessa oli tullut tasan kilo lisää. Pituutta oli 55 cm ja py 38,8 cm. Tää on tämmönen lyhvä pullero tää meiän Lillukka. :) Iho on vähän kuivan oloinen ja sitä pitää nyt urakalla ruveta rasvaamaan ja jos se ei auta, niin sit vois kokeilla omaa ruokavaliota muuttaa. Lääkäri sanoi, että vehnä tai maito vois aiheuttaa tuota kuivuutta. Toivottavasti asettuu rasvaamisella.
Sapalle onnittelut pikkuisesta! Oiskoon siinä nyt ollut viimeinen tammenterho vai vieläkö on muita tuoreita tiedossa? Onko Heinästä kuulunut mitään?
Fable, kurja sairaalareissu teillä on ollut, mutta hyvä, että kaikki on kunnossa. Ei kyllä ole mitään kauheampaa, kuin kuunnella oman lapsen itkua kun ei pääse lohduttamaan.
Tein eilen Mirabellan mangojuustokakkua (ohje viime viikon pinossa) ja suosittelen sitä kaikille! Oli ihan älyttömän hyvää, oli viedä kielen mennessään. :)
Mie kaipaisin myös noita tissinpidikkeitä, joita Maria peräänkuulutti. ;) Saiskoon sitä ite askarreltua jonniilaisen värkin tuota varten?
Meillä menee päivät vaihtelevasti pikkuisen kanssa. Nyt on harmi, kun on niin kova pakkanen, ettei viiti ulkona nukuttaa, niin eihän tää suostu oikein sisällä nukkumaan. Nytkin nukkuu tässä kantoliinassa (on muuten hurja lämpöpatteri!). Viikonloppuna oli mukavan lauhaa, nollan kieppeillä ja tyttö nukkui kumpanakin päivänä kolmen tunnin unet ulkosalla. Muuten ottaa vain lyhyitä torkkuja sisällä, suunnilleen tunnin mittaisia. Illalla käy nukkumaan samaan aikaan miun kanssa eli kymmenen jälkeen ja herää ehkä pari kertaa syömään, mutta sekin vaihtelee tosi paljon. Toisinaan syö vain kerran ja toisinaan roikkuu tississä koko yön. Mutta eiköhän se siitä jossain vaiheessa ala tasoittumaan.
Sitä tempperamenttia tältä neidiltä kans löytyy. Ei tasan tarkkaan odottele yhtään ja ilmoittaa kyllä kovalla äänellä, jos jokin ei sovi tai jos evästä joutuu oottelemaan liian kauan. Kyllä joskus tuntuu, että on ihan helisemässä, jos samaan aikaan alkaa nälkäitku pienellä ja esikoisella on menossa uhmaraivari, mutta onneksi noita tilanteita ei satu kovin usein.
TapaamisG: tapasin mieheni yhteisen ystävän kautta. Oltiin ystävän kanssa menossa viettämään iltaa ja tämä mies oli tulossa mukaan. Tämä kyseinen ystävä oli moneen otteeseen mainostanut miestä, että on tosi mukava ja karvainen hevimies, ja kuulemma sovittais hyvin yhteen. Miulla oli mielikuva isosta pitkätukkaisesta nahkatakkihevarista, mutta tää olikin ihan vastakohta; lyhyttukkainen nörtti, mutta hevimies kuitenkin. ;) Mukavan oloinen kaveri oli ja hyvin tultiin juttuun, eikä sen illan jälkeen olla oltu erossa. Tämä tapahtui lokakuussa 2001 ja muutettiin saman katon alle vappuna 2002, kihloihin mentiin syyskuussa 2003 ja esikoinen syntyi lokakuussa 2004 ja saman vuoden joulukuussa mentiin naimisiin. Ja nyt meille suotiin tämä toinen lahja! :)
Voikaahan hyvin!
T: Monttu ja Lillukka 2 kk
Kävin heti tsekkaamassa tuon vauvahierontasivuston ja pitänee kokeilla ellei Cuplattoman poisjättäminen tehoa!
Epäilen nimittäin että meillä se ei tuo helpotusta (ainakaan enään!) vaan päinvastoin!
Ja röyhtäytän tosiaan kyllä aina joka syötön jälkeen ja aikana ja jos jää röyhtäys tulematta ja laittaa sänkyyn niin varmasti herää kohta joko pulautukseen tai sitten siihen että röyhtäys painaa vatsassa! Yleensä kun nostan sitten sängystä ja saadaan röyhtäys tulemaan niin poitsu simahtaa takas samantein....:)
Kyllähän itteäänkin sattuu jos on ilmakupla tulollaan kurkussa saati sitten tuommoista pikkuista!
Nyt täytyy taas mennä!
Pupina
ihana rauha..kummatkii ipanat nukkuupi.
TapaamisG:
myö tavattiin messengerissä10/04,olin äitini luona kylläilemässä ja oottelin siin et äippä ja ne tulisivat kottiin.miun piti ottaa jottain mussiikkia äipän konneelle ukolta ja sit siin höpöteltiin samalla ku lataus edity.no siin sit päätettiin viel samana iltana lähtee hunningolle yhessä(kummallakii oli armoton ketutus päällä)..sille tielleni jäin..pari kuukautta myöhemmin tein ekan plussan juur ennen ku oli lähöls työ harjotteluun espanjaan,mutta se raskaus olikin huijaus raskaus(tuulimuna).mie sit keksken kaiken tulin pois espanjasta ja sit tammikuus mentiin kihöloihin ja maaliskuussa ruvettiin sit tekemällä tekemään tuota esikoista..esikko synty sitten sillon 12/05...tulpa pitkä stoori..ja poikkesin tapani mukaan hiukan sivuun...
nenn:
synnytys pelkoja jäi yllättävän vähän..kyllä minä vielä aion poikia =) mutta mie vaadin kaikki maholliset tutkimukset ja miutuiten sitten suunniteltu sektio!alatie synntys pelottaa vielä enemmän nytten...
ja sitten hysymys jos joku on viisaampi..Milloin voi hätäsektion jäkeen harrastaa sitä mukavaa ässää...täällä yks äksy eukko pakkoselibaatin takia..ukko ei uskalla ees kainaloon ottaa yöllä kun pelkää et haava aukee tms.elikä sektiosta nyt 3 vko..
pikkumies heräs..jatka myöhemmin..
T:musta_kissa ja poju
saman kato alle muutettiin virallisesti joulukuus 04(olin sillon muuton aikaan ite viel siel espanjassa)ukko teki äidpän miehen kans muuton.kantovat miun kamat ukon asuntoon,olin avvaimet jättäny ukolle et käyp välistä vilkaseen postit..siis muutto kyl tapahtu ihan yhteisestä päätöksestä..
tää on mei ollu pikarakkautta,vai välistä kiroonkii tun alinpaan h**vettiin..ja onhan meil nuo ongelmatkii..suurin ejken tää ikäero,mikä jakaa ajatuksia.
-taas MK-
[color=104E8B]Jos kirjoottelis muutaman rivisen..
Hyrrr tätä kylmää,piti takkaan het pukata valkiaa aamusella..
Meillä on täällä outoa [b]mahatautia[/b].
Eilen ukko oli pois töistä,kun vatsassa kiersi ,mutta oksentaa ei oo tarvinnu.. meni ohi jo,yöllä oli kuulemma krampannut vielä vähän.. Nyt sitten likka on vissii saman taurin kouris,valittaa vattaa,mutta ei kuuemma okseta,särkee vaan vatsaa.. outoa.
Että pitikin eilen kehua,että pulauttelu on rauhoittunut!
Eilen lisämaidon jälkeen,vatsaan jäi ilmaa ja jätkä pulautteli niin että sain vartin sisään vaihtaa bodyn 4 kertaa!!
eilen hain tiimarista askartelu värkit ristiäiskutsuihin.
verhokangastakin pitääs hakee ja ommella olkkariin verhot.
nyt on vissii paree lopettaa ku isompi piniherra hyppii sylissä :)
[b]Maria ja Herra Ähris 3vko 5pvä
[color=darkviolet]*hmm* puutteessa en oo, mistä lie moinen tervehys putkahtanu mieleen. .
Aurinko paistaa komiasti, ett se tietää taas sisällä jököttely päivää. Aamuyöllä oli -32 astetta ja joku aika sitte oli -28. Ei tuntunu silti järin kylmälle ku vein tipusille ruokaa. Olin höölillä päällä ja vein pähkinöitäki, ett saisivat vähä rasvaa sulkiensa alle näillä keleillä.
Illalla ei tienny miten päin ois Kossia pitäny, ku itkeskeli varmaan masussa olevaa ilmaa :/ Ihan kuulee selvästi kauheet lurinat. Toinen ilta, ku tosissaan vaivaa. Mulla ruutaa tissit kyllä alussa niin paljo, ett pitäs keretä lypsää ennen imettämistä. Se varmasti auttas asiaa.
Yöllä oli tullu vaippa ihan siis i h a n täyteen kakkaa, joten jospa ne tuli kunnon ilmapierujen kera :D
Nyt ainaki nukkuu tosi tyytyväisenä :)
[b]Fable[/b] hurja reissu teillä takana. Onneksi kaikki nyt hyvin. Toivotaan, että on jatkossaki.
[b]Nenn [/b]mulla on kans ollu suunnitteilla tilata parturiin aika, mut pitäs eka lyyä lukkoon millon pitäs ristiäiset. Pukilta saama hiussävyte on kyllä kaapissa, ett jossei ehi parturiin niin pitää ite vähä säväyttää itteensä ;)
[b]MM[/b] vauvauintia tuskin tulee harrastettua, harmi, koska sitä ei kovin likellä järjestetä :/
[b]MustaKissa [/b]sulla on sitten haava pystyssä? En tiiä tarkkaan mikä sääntö siinä on, mut itellä eka sektio oli hätä, mut haava silti vaaka. . Ja sit ku oli jälkivuoto ohi ja tunsi kykenevänsä muhinoimaan niin ;)
[b]Maria [/b]elä tuo tänne sitä masupöpöö. Eilen vai olikos se toissa päivänä tajusin syöpötelleeni vanhaa salatinkastiketta. Masussa vähä kiersi, mut onneksi maitohappotabut autto.
Tuli Marian suunnitelmista mieleen, ett [b]tekeekö moni kastekutsut?[/b] Mä uutta Odotus-lehtee lukiessa jäin miettimään onko se yleistäki hommaa. Itellä ei viimeksi käyny mielessä tehä ja en varmaan nytkää saa aikaseksi, ku en oo kätevä käsistä sillä saralla.
Akalta ja nytkin aion kiittää kuvalla ketkä on onnitelleet Kossin johdosta.
Pitääpä puuhata vähä, ku miekkonen viel tursottaa :)
Z ja Kossi 22 vrk
[color=Red]Saavuttiin eilen pojun kanssa tänne minun vanhempieni luo junalla vierailulle. Junamatka meni mainiosti. Meitä oli kolme äitiä vauvoinensa ja vaunuinensa Pendolinon palveluvaunussa. Kaksi muuta vauvaa oli nelikuisia ja sitten meidän sintti. Nää nelikuiset piti huolen, ettei vaan ehtinyt tulla liian hiljaista, mutta meidän poika vaan seurusteli ja ihmetteli. Johan hällä olikin ihmettelemistä erikoisessa paikassa. Matka meni siis hyvin, vaikka kesti melkein viisi tuntia. Välillä poika otti nokoset vaunussa.
Täällä oli tänä aamuna -31,6 astetta pakkasta. Hrrr! En siis saa nukuttaa poikaa ulkona vaunuissa tänään, mistä haaveilin, sillä kotona parvekkeella se on niin hankalaa, kun vaunut ovat kellarissa. Ilma on kyllä muuten kaunis kuin morsian, aurinko paistaa ja lunta (puhdasta sellaista) on paljon!
Zatu kyseli kuinka moni aikoo väsätä ristiäiskutsut. Minä tein yksinkertaiset; sininen kartonki kaksin kerroin, kanteen vaaleansininen kartonginpalanen liimalla ja siihen Sinellistä hopeinen vauvatarra kanteen. Kutsut on siis lähetetty jo, ei tarvinnut tehdä kuin 6 kappaletta. Molempien meidän vanhemmille, sekä miehen siskolle perheineen, minun veljelle perheineen, kummeille eli yhdelle kaveripariskunnalle ja minun serkulleni. Peace of cake ;)
Me ei olla ajateltu aloittaa vauvauintia. Tai mies olisi halunnut, mutta kun minä en juuri pidä uimisesta, niin ei aloiteta. Siellä kun pitäisi molempien vanhempien olla uimassa mukana. Kylläkin muskarin aion pojan kanssa aloittaa, kunhan tuo nyt hieman kasvaa. Olen itsekin ollut muskarissa ihan pienestä saakka lapsena.
Jep, mut nyt seurustelemaan pojan ja isäni kanssa.
Sulina + Lukas 7vk ja 4pv
myös päivä vietetään sisällä, ei meillä ihan noin kylmää ole kuin Zatun seutuvilla, mutta yli 20 pakkasta kuitenkin. Tarkenin mä itse sen verran ulos, että aamulehden hain postilaatikosta ;)
Mä askartelin nyt tällä kertaa kastekutsut ja lähetinkin ne, mutta en ole kahdelta aiemmalta tehnyt, lisäksi ajattelin lähettää kuvalliset kiitosjutut sit ristiäisten jälkeen kaikille, jotka ovat tytteliä muistaneet.. Musta tuntuu, että täällä pohjoisessa tämä ei edes ole kovin yleistä (ainakaan vielä), mutta tuntuu, että eteläisemmässä suomessa näitä kutsuja harrastetaan paljon enemmän (näin olen antanut itseni ymmärtää).
Meillä siis on ristiäiset 4.3. ja tällä hetkellä siis olohuone ihan kaaoksen vallassa, eli kiire voi vielä tulla ;) Eilen aloitin leipomisia, tein yhden kakkupohjan pakastimeen ja sanoin yhden kuivakakun, en paljon muuta aio sit enää itse leipoakaan, kun anoppi lupasi tuoda pikkuleivät ja lisäksi jotain suolaista pitäis tehdä, mutta katsotaan, että nakitanko sen homman äidilleni ;) Tai jos sit ostais vaan valmiita cocktail-piirakoita ja tekis munavoita, siinä pääsis ainakin helpolla ;) No, pitää kattoo, että miten tässä innostuu leipomaan vielä ennen ens viikkoa.
Meillä taas neiti nukkui viime yönä tosi ihanasti, eli 22.00-04.45 ja syöntiväli oli 20.30-04.45, eli aika pitkän pätkän jaksaa jo nukkua ja olla syömättä ;) Olipa ihana yllätys, kun vasta tuolloin heräsi syömään, mutta älkää luulkokaan, että mä sain tuota koko väliä nukkua, ehei ;/ Kaksi isompaa kyllä keksivät äidille puuhaa yöllä. Ensin heräsin puolen yön aikaan (menin yhdeltätoista nukkumaan), kun kuulin, että jompi kumpi yskii ihan hulluna, pomppasin tietysti heti ylös ja lähdin kattomaan. No, tyttöhän se vessassa oli käynyt pissalla ja yski altaan päällä ihan kauheasti, itsekin luuli oksentavansa (lähinnä lima tämän yskän tuntui aiheuttavan).. No, meni siitä pari tuntia, niin poika tuli meidän huoneeseen äitiä hakemaan, oli käynyt keittiöön sytyttämässä valot ja ottamassa mehupurkin jääkaapista, mutta kun ei ollut lasia, mistä juoda. Eli halusi juotavaa, no annoin mehua ja sit poika oli menossa olohuoneeseen kattomaan lastenohjelmia, no äiti kiltisti vaan " raahasi" pojan takas omaan huoneeseen ja nukkumaan sänkyyn. Eli pikkulikka kyllä antaisi äidin nukkua,mutta kun nämä kaksi isompaa ovat siis jonkinsortin flunssassa, niin tätä toimintaa yöllä sit riittää. Eilen aamulla molemmilla oli vähän ääni painoksissa,mutta ei muuta ja illalla olivat jo enemmänkin kipeinä, eli yskää, kurkkukipua jne. Mutta ei kuumetta, no täytyy toivoa, että menee nopeesti ohi eikä tarttuisi ainakaan pikkulikkaan..
Olispa meilläkin takka tai joku muu uuni, johon voisi tulet laittaa, mutta kun ei ole ;( (ainakaan vielä). Pitää yrittää jossain vaiheessa tähän taloon joku tulipesä tehdä, mutta ei vielä tänä talvena, ehkä sit ensi syksynä, niin ens talven pakkasilla vois sitten nauttia siitä ihanasta lämmöstä.. Nyt pitää yrittää pärjätä pelkillä pattereiden tuomilla lämmöillä ja hyvin on kyllä tarettukin, ei silti.
Mun pitäis myös aloittaa ompelua, makuuhuoneen verhot pitäis ommella, kun nyt siellä roikkuu verhotangon päällä aina vaan öisin kasa kangasta, että ei ulos näy. Mutta jos vaikka tänään sais jo ommeltua, niin sais oikeat verhot ikkunaan..
Mutta nyt palaan kotitöiden pariin, kun niitä tuntuu riittävän ja riittävän tässä huushollissa.
-äitiliini ja pikkulikka 1,5kk
Nää päivät menee vaan jonnekin...ei tännekään ehdi joka päivä :O
Siilihaalarista:
Samat ongelmat täälläkin, meillä puku myös 62 cm. Taitan kans sen kauluksen sisäänpäin ja hupun repisin pois jo tokalla käyttökerralla, sillä ei ole mitään lisäarvoa. Kyllä muuten saa kelvata, kun kädet saan ainakin toistaiseksi menemään sisuksiin. Myönnän, että olen kyllä vähän pettynyt.
TapaamisG:
-96 Rusirockissa vaihdettiin muutama sana ja seur. päivänä mies ilmestys mun duuniin ja kysäsi, josko muutan hänen luokse ja onko kamat mukana? :D Sillä tiellä ollaan yhä edelleen!
Vauvauinnista:
Esikoisen kanssa käytiin ja tykättiin kaikki oikein kovasti sunnuntaiharrastuksesta. Tämän kakkosen kanssa en tiedä, miten käy, kun lähimmässä uimahallissa on alkanut nyt tammikuussa ryhmä ja seur. ryhmä alkaa elokuussa (kesällä on taukoa). Eli voipi olla, että meidän neitin sukellusrefleksi on tipotiessään sitten elokuussa. Tosin voishan sitä kotona kylpiessä sitten reenata ja ylläpitää, on vielä vanhassa muistissa ohjeet.
Maria:
Kiitos, kun panit kuvat blogiin, kävin siellä jo kurkkimassakin kaikkia ihania kääröjä ;)
Sorke kun en oikein ehtinyt paneutua kaikkien juttuihin, koitin niin pikaisesti lukasta läpi. Tänään tulee taas vieraita, onneksi on eilisen siivoamisen jäljiltä vielä suht siistiä :)
Äitee ja " Alina" 3 vko 4pv
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9582108&p=&mpage=1&tmode=…