+++++++++Kesäkuisten alkuviikko+++++++++
Kommentit (23)
Rouvaiille: En kyllä nyt äkkiseltään yhtään varmaksi muista miten se meni noiden 6kk:n tulojen mukaan tukia hakiessa. Kannattaa kysäistä Kelasta. Muuta en esikoiselta muista, kun että mahdollisimman pitkälle minä venytin niiden papereitten laittamista ja hyvä niin sain jotenkin nostettua päivärahojani ihan kunnolla. Olin vuoden 2003-2004 ulkomailla ja ulkomaalaisella työantajalla töissä ja tästä syystä sain sitten tuon 6kk:n tulon mukaan tuet.
Canalle: Onnittelut alakvasta rakennusprojektille.:) Meille tulee kivitalo rinteeseen ja ns. 2 ja puoleen kerrokseen. Pohjatyöt on tehty ja alin kerros on jo kokonaan muurattu, mutta tänä kesänä alkaa ihan kunnon tohinat ja laitetaan iso remmi päälle tuon rakentamisen kanssa. Ollaan ns. hartia pankkirakentajia niin se vie vähän enemmän aina aikaa. Kyllähän siinä tosin pitkän pennin säästääkin ja tietää ainakin miten talo on tehty, mutta kyllähän se rankkaakin on. Miehellä on ollut töiden kanssa ihan hullu talvi niin puhallettiin hommat raksalla tarkoituksella seis, että jaksetaan sitten keväällä taas uudella tarmolla painaa sielläkin hommia. Ja ollaan ainakin puheiden mukaan saamassa ihan kivasti porukkaakin tontille hommiin tulevana kesänä, että jospa se siitä.:)
Oma napa: Oma vointi on hyvä, mutta vauva on ollut huolestuttavan hiljainen koko eilisen ja tämän päivän. Olisinkohan eilen tuntenut vain muutaman reippaamman potkun ja tänään..? Ollaan kyllä oltu ihan tosi aktiivisesti koko ajan liikkeessä ja touhuttu, että jospas se johtuis siitä? Pitääkin mennä saman tien pötkölle tuohon sohvalle ja yrittää herätellä tätä vauvelia liikkeelle.
Voikaas hyvin.:)
Tuuli@ 24+4
En ehtinyt pitkään makailla huolineni sohvalla, kun pikku nyytti antoi merkkiä itsestään.:) Tuli varmaankin ainakin 10 potkua muutamaan minuuttiin. Eli siis heti liikkuu, kunhan minä vaan älyän hellittää vähän vauhtia ensin.
Ja huomasin tuossa edellisessä kirjoituksessani tuon hirvitys lauseen..;D
Onnittelut alakvasta rakennusprojektille luki ja piti lukea, että onnittelut alkavalle rakennusprojektille.
Nyt häviän terrorisoimasta pinoa ja annan muille välillä vuoron eli tulkaahan kertomaan kuulumisianne kesäisten mahojen kasvattajat.:)
Tuuli@
Huh, onpas pakkasta taas. Meillä onki ollu ihan kotipv tänään... Ihan mukava vaihteeks näin!! Huomenna Korkeasaaren talvisafaria oltiin ajateltu, toivottavasti ei ihan näin kylmä enää ois...
Ja sit pitää vähän hehkuttaa et viimeinki meidän pienenpienten tuplavaunujen kalastus alkaa kantaa hedelmää, eli ainaki muutamat potentiaaliset ollaan jo löydetty! On kyllä helpotus. Paljo helpompi kulkea sit jatkossa kahden lapsen kanssa ku ei tarvii stressata et pitäis vauvaa aina herätellä kotiin tullessa jos on sattunu uinahtamaan, vaan tosiaan saa sit jatkaa vaunuissa suoraan putkeen unia vielä kotonakin...
ROUVAII, kyselit 6kk perusteella tukien hakemisesta... Mä hain viime raskaudessa äippärahaa 6kk tulojen perusteella, ja mulla sattu oleen sillon vielä sellanen tilanne että palkka vaihtu hieman joka kk työsuoritteiden ja extratöiden vuoks... Laitoin hakemuksen menemään heti ku sain neuvolasta todistuksen raskaudesta, ja päätöksen sain sitten vasta vähän aikaa sen jälkeen kun äippäloma oli alkanu eli aika myöhään, mutta ihan kyllä ajallaan ehdin sitten tuet kuitenkin saada vaikka oli kesälomien aika!!
Hauska muuten kuulla et ootte etsimässä uutta kämppää! Meillä on käyny vähän päinvastasesti ku teillä... Muutettiin ennen esikon tuloa vähän kauemmas keskustasta ku ajateltii et on kiva ku on luontoa ja rauhaa, mut nyt sitten viime syksyllä muutettiinki takas keskustan tuntumaan ku tarvittiin isompaa kämppää... Jotenki kuitenki tämä city-elämä veti enempi puoleensa. Ja tääl on lapsen kanssa kyl se hyöty et ku lapsia ei oo niin kauheesti ni oppii tuntemaan vähän paremmin muut lapsiperheet ku puistossa ovat sitten aina ne samat naamat, :)! Kaikella on siis puolensa!
CANA, käy toki tarkastaan kohdunsuun tilanne ni ei tartte asialla huolia. Todennäköisesti saat poistua lääkärin vastaanotolta kevein mielin!
UULAlla oli iham mielenkiintoiset pohdinnat esikon suhteen päällä. Meillä esikko siis vielä kotihoidossa, mutta mä puolestaan oon jo spekuloinu sitä et miten sit synnytyksen aikana, tuleeko esikko mukaan perhehuoneeseen heti synnytyksen jälkeen, vai onko kokoajan hoidossa muualla niin että aadaan rauhassa lepäillä ja uuteen vauvaan tutustua? Vaikeaa, vaikeaa..
No, nyt kahvin keittoon...
Päivikk11 24+4