Mitä laitat pyttipannuun?
Minä laitan vain perunaa ja laadukasta grillimakkaraa jotka paistetaan voissa.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla tein, siihen tuli omat perunat ja lihapullat ja joku kaupan vähän maustetumpi makkara. Meni aikaa kylläkin. Oli hyvä! Lisäksi punajuuria ja suolakurkkua sekä paistettu muna.
Mulla on lisäksi sellaisia pieniä valurautapannuja( lautasen kokosia ) perintönä ja se syödään niitä. Uunissa tein, mutta siirrän sen sitten lopuksi niihin pannuihin ja pyöräytän hetken hellalla. Aika työlästä niin harvoin jaksan tehdä.
Työläs? Helpompaa ruokaa ei olekaan.
Kyllä se on aika työläs, noin tunti menee kaikkinensa.
Kyllä mulla menee, kun teen ne lihapullat itse ja pilkon ne perunat ja sipulit koko perheelle. Erikseen ensin paistella sitä ja tätä. Harvoin Ostin niitä valmiita, tuo itse tehty on jumalaista. ( vaikka itse sanon).
Pilkon ja paistan perunat, sipulia, makkaraa ja kananmuna.
Vierailija kirjoitti:
Pilkon ja paistan perunat, sipulia, makkaraa ja kananmuna.
Tuohan se on se perinteinen pyttipannu "resepti".
Perunaa, sipulia, mausteista makkaraa ja suikaloitua vähärasvaista lihaa (esim. lammasta tai frettiä). Annoksen päälle vielä paistettu kananmuna, jonka keltuainen hiukan valuu.
Paista ensin pekonisilppu öljyssä, sinne iso sipuli silputtuna ja lopuksi edellispäivänä keitetyt perunakuutiot. Suolaa ja pippuria. Parempaa ei olekaan! Kaupan eines pyttis maistuu joltakin koneöljyltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla tein, siihen tuli omat perunat ja lihapullat ja joku kaupan vähän maustetumpi makkara. Meni aikaa kylläkin. Oli hyvä! Lisäksi punajuuria ja suolakurkkua sekä paistettu muna.
Mulla on lisäksi sellaisia pieniä valurautapannuja( lautasen kokosia ) perintönä ja se syödään niitä. Uunissa tein, mutta siirrän sen sitten lopuksi niihin pannuihin ja pyöräytän hetken hellalla. Aika työlästä niin harvoin jaksan tehdä.
Mulla menee ehkä 20 min. Pilkotaan ainekset ja paistetaan pannulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla menee, kun teen ne lihapullat itse ja pilkon ne perunat ja sipulit koko perheelle. Erikseen ensin paistella sitä ja tätä. Harvoin Ostin niitä valmiita, tuo itse teht
Perunat on toissapäivän ruuan jämät ja lihapullat eilisen ruuan jämät. Pyttipannu on nimenomaan "jämäruoka", käytetään niitä ruuantähteitä mitä jäänyt yli. Joskus lihana voi olla vaikka kanaa.
Hyvin sanottu vihervassulle.