Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Enskattaret alkuviikkoon ma-ke ***

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, nyt on sitten tullut äläkkä noista poistamisista..peesaan kyllä quuta tuossa asiassa, eihän tarkoitus todellakaan ole ketään täältä poistaa vastentahtoaan! Mun mielestä tuo on vaan ihan fiksu tapa poistella niitä jotka eivät ehkä enää haluakaan nimeään listalle ym. ja nimensähän saa takasin listalle tai siellä pysymään hyvin helposti. Onkohan tuo nyt hiukan vähäpätöinen asia vetää hernettä nenään?

Ei millään pahalla..mä ainakin toivoisin ihan kaikkien kirjoittelevan tänne mutta niin ei valitettavasti ole vaan ihmisiä putoaa pois vauvan myötä ja paljon on siirtynyt yhteisöön.

Quulta pitikin kysyä että mitä vihanneksia pikkuquu nyt pistelee poskeensa? Äläkä pahoita mieltäs tuosta elistasta nousseesta purinasta, sä oot tehny ison työn kun oot alkanu listaa päivittämään ja kiitos siitä:)

Viipero: Koitan kyllä päivisin torkkua silloin kun mies on kotona mutta kyllä ne yöt on mun heiniä..muuten Liia ei nuku ensinkään kun meillä tissi on se juttu.

Pikkumillille pitikin sanoa että tosi hienoa että unikoulu auttoi teillä:)

Mä oon lukenu nyt paljon noista unikouluista, eri tavoista ja koittanu etsiä sopivaa, mutta nyt mennään vielä näin. Terkka oli ainakin sitä mieltä että mll:n unikoulusta ei ole meille apua, en tiedä.

Aurora: teillä on kyllä hyvä uninen poika! Toivottavasti jatkossakin:)

Poppis: Mä yritin kans sännätä suihkuun jos sain tytön hetkeks nukahtamaan, sitterissä alkoi viihtyä mun mukana suihkussa vasta n. kolmekuukautisena..siihen asti ne suihkut oli kyllä aika spurtteja jos olin kahdestaan tytön kanssa;)

MiaMikille pitikin sanoa tuosta maidontulosta kun sanoit että sitä on pakkasessakin, mummon naapuri leipoi aikanaan kylän parhaat pullat tissimaidostaan;)

Queen

Vierailija
62/68 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen viesti..

Juuri kun sain luettua ketjun ja ristiäis pikkuleivät leivottua, neiti huuteli ensimmäisen kerran parvekkeella. (Nukkunut nyt reilu 2h) Lasitetun parvekkeen mittari näytti juuri äsken 28astetta lämmintä! Ei mitenkään vaikuta tuo suoraan mittariin paistava aurinko. ;) No, ainakin kisut viihtyy siellä.

Kommentoida en edes yritä, mut jotain omaa napaa..

Meillä on siis lauantaina ristiäiset Pieksämäellä, ja lähdemme Typyn kanssa junalla perjantai aamuna ja mies tulee autolla perässä vähän myöhemmin. Kunhan tämä junamatka menee paremmin kuin treffien jälkeen..

Typy on nykyään ihana kun herää yöunilta tai päikkäreiltä, ensin hymyilee varmaan 10min ja sit vasta pyytää ruokaa. On se ihana herätä aamulla kun toinen hymyilee niin leveästi. :) Ja on syytäkin, jo useamman viikon eka unijakso ollu 6-8,5h ja sit vielä yleensä kaksi tunnin jaksoa. Eli meillä herätään yleensä vasta kymmenen jälkeen. :D

Mut nyt astiat koneeseen ennen kuin neiti herää.. Yritän ehtiä vielä kommentoimaankin..

bejpi ja lauantaina nimen saava typy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä paljon on ulkona pakkasta, ei olla päästy ulkoilemaan päiväkausiin kun neidin flunssa vaan jatkuu. Tämän vuoksi meillä ei myöskään nukuta päiväunia, joten oma aika tosi kortilla. No, onneksi yöunet menee kuitenkin hyvin. Nyt Aino makoilee sängyssä ja seurustelee mobilen kanssa. :)

Ihanaa MiaMik että voit kuntoilla kotona! Mä en päässyt lenkkeilemään varmaan pariin viikkoon. Olis kiva kun olis kotona joku vempele. :) Tosin silti paino oli vähän pudonnut, johtuu varmaan tästä maidottomasta dieetistä, kun pakostakin joutuu karsimaan ruokavaliota.

Viipero, en tiedä onko enää ajankohtaista eli menikö Aleksilta jo yskä ohi, mutta täällä myös yskästä kärsitään. Saatiin lekurilta resepti yskänlääkkeeseen, mutta kotikonsteina sen lisäksi ollaan tuota höyryhengitystä käytetty ja se auttaa kyllä (paitsi eilen kun ei tullut kuumaa vettä kuten ei koko Vantaalla - vähän orpo oli tuli). Muutapa ei kai sitten voikaan oikein tehdä kuin odotella että tauti menee ohi. Mulla on muuten mennyt ihan ohi, onko teilläkin allergiaepäilyä kun olet maidottomalla dieetillä? Mies lupasi tuoda mulle tänään kaupassa maidottomia herkkuja elikäs wienernugaata tai mignon-munia. Jipii! :D

Amy, Emmin rytmi muistuttaa aika lailla Ainon rytmiä. Ihanaa kun muksu menee illalla aikaisemmin nukkumaan, mutta tuo aikainen, joskus jopa ennen seiskaakin, herätys on kamalaa, etenkin jos ei itse ole tajunnut mennä ajoissa nukkumaan.

Mykis, me käytiin Roomassa kun Aino oli reilu 3 kk ja matka meni tosi hyvin. Rintareppu/kantoliina ja matkarattaat, jotka saa makuuasentoon oli pop reissussa. Lennoilla Aino nukkui, söi ja katseli ympärilleen eli viihtyi tosi hyvin. Ei omasta mielestäni ollut mitenkään hankalaa, vaan tosi helppoa matkustaa pienen kanssa, kun ei korviinkaan vaikuta lentäminen vielä millään tavalla. Saako udella, oletteko kauaskin reissuamassa?

Ainiin ja silmien väristä oli puhetta. Mulla on siniset, miehellä ruskeat ja Ainolla tällä hetkellä siniset. Jossain vaiheessa näkyi häivähdys ruskeaa, mutta eipä näy enää. Katsotaan nyt sitten jääkö siniseksi vai muuttuuko ruskeaksi, joka munkin käsittääkseni dominoiva. Mutta kuulosti kyllä siltä että kaikilla enskavauvoilla taisi olla siniset silmät, ainakin pienemmillä, joten ehkäpä ne muuttuu vasta myöhemmin...?

Mitäs meille... Juttelin äsken lekurin kanssa, saatiin resepti toiseen, vielä kalliimpaan korvikemaitoon. Sitten alkaa taas uusi maitokokeilu, ja kahden viikon päästä mennään Iho- ja allergiasairaalaan uuteen altistukseen. Sitä ennen en tietenkään voi lopettaa imetystä, enkä myöskään antaa kiinteitä, ettei mahdolliset ragoinnit mene sekaisin. Jos ei tuo nykyinen korvike aiheuta noita oireita, sitten aletaan karsia lisää meikäläisen ruokavaliota, eli lähtee soija ja viljat, ja jäljelle jää... ei paljon mitään... uh huh. Ehkä siinä vaiheessa sitten viimeistään loppuu imetys!

Ottaa välillä voimille tää tilanne, mutta toisaalta olen ajatellut, että Ainolla voisi olla jotain paljon vakavampaakin sairautta - onnekkaita ollaan että kyse on kuitenkin vaan allergiasta, jonka kanssa oppii elämään kunhan saadaan ruokavalio kuntoon.

Tosi hauskaa on viime aikoina ollut seurailla Ainon touhuja. Se menee hirveetä vauhtia lattialla, eikä voi oikeestaan jättää enää hetkeksikään siihen yksin, kun saa itsensä koko ajan johonkin kiipeliin. Eilen Aino kopsautti päänsä lattiaan, kun innostui vähän liikaa pyörimään. Hyvin viihtyy neitokainen lelujensa parissa, nytkin on jo 20 minuuttia tavoittelut mobilen leluja, eikä yhtään ole vielä älissyt. Tietty käyn välillä vetämässä mobilen... :)

Miehellä kuulemma pitkä työpäivä tänään... Tylsää. Kämppä on kuin kaatopaikka kun viime viikonlopun siivous jäi Savon reissun takia väliin... joten täytynee siirtyä kotihommien pariin.

Karssuli & Aino 4,5kk+

Vierailija
64/68 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas!

Meillä on Kasperi taas ollut puolikuntoinen, viime viikolla oli yhtenä päivänä kuumetta ja nyt on ollut pari päivää räkäinen ja kovasti yskinyt. Tänään on ollut jo parempi päivä, joten jospa se tästä. Itsellä jäänyt yöunet tosi rikkonaisiksi, kuten Kassullakin. Äitiä siis vähän väsyttää...

Olette niin mahtipinon saaneet aikaiseksi, että kaikkeen ei muisti riitä ja kommentointi jää siksi vähälle.

Onnea kovasti Auroralle Oliverin syntymän johdosta, teillä onkin lähtenyt sujuvasti arki rullaamaan :)

Tikrun Ronjalle onnittelut kauniista nimestä ja äidille ja isille tietysti kehut nimenvalinnasta.

Hanille ja Poppikselle terkkuja! Meillä Kasperin ensimmäinen kuukausi meni niin, että pelkkä minun vessassakäyminen tuotti ongelmia, kun poju oli niin tiukasti tississä kiinni. Mistään kunnon päiväunista ei ollut tietoakaan vaan poju valvoi pitkiäkin aikoja ja jos erehtyi päivällä nukkumaan niin uni tuli ja pysyi vain tissi suussa. Nykyisin Kassu nukkuu niiden 12h yöunien lisäksi kolmeen otteeseen päiväunia kestoltaan 1-3h. Yhteensä unta tulee vuorokaudessa yleensä se 17h. Onko teillä kantoliinaa käytössä? Ja yksi ihan varteenotettava vaihtoehto on tietysti linnoittautua sohvannurkkaan telkun ja hyvän lukemisen sekä syömisen äärelle ja viettää vauvan kanssa aikaa siinä. Jaksamista molemmille!

Kasperille tulikin viime viikolla se 3kk ikää ja käytiin neuvolassa. Pojan strategiset mitat ovat kehittyneet seuraavasti:

syntymäpaino:3314g pituus:50cm päänympärys:35,4cm

1kk paino:4135g pituus:53cm päänympärys:38cm

2kk 5105g 58cm 40cm

3kk 5810g 60,4cm 41cm

Täysimetyksellä sitten edelleen saadaan jatkaa :) Kehuja saatiin Kassun seurustelutaidoista. Poika selosti äidin kanssa syömisiään ja nukkumisiaan välillä valloittavasti hymyillen ;) Mahallaan olemista Kasperin pitäisi kuulema harjoitella enemmän. Ilmeisesti Kassun pitäisi osata jo kääntyillä lattialla mahalla ollessaan " viisarin" ympäri. Ja päätä pitäisi kannatella paremmin. No mullahan meni tietysti heti herne nenään, että nyt minun lapseni ei ole normaalisti kehittynyt ja olisi pitänyt pitää lasta huudosta huolimatta enemmän mahallaan :( Nyt on sitten pidetty pikku-ukkoa pieniä hetkiä mahallaan, mutta eihän se Kassu siellä järin hyvin viihdy ellei sen kanssa ole siellä lattiatasossa Mato Matalana seurustelemassa. Eli lattiat pysyy puhtaina kissankarvoista kun äiti könyää lapsensa seurana.

Nyt poika punkeroi tässä sylissä ja on siinä jo sen verra pitelemistä, että taitaa olla kirjoittelut tässä.

Hyvää viikon jatkoa ja pikkuisen vähempi pakkasta!

Terkuin,

Mörötin ja Kasperi 3kk1vko

Vierailija
65/68 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KANDI ja VIIPERO, meillä on todellakin kokeiltu jo kaikki keinot :) Monesti nukahtaa olkaa vasten pystyasentoon, mutta myös muut asennot käyvät, kunhan saa olla sylissä. Ja sitä rutatun maton yli rullaamista vaunujen kanssa taisin juuri toissapäivänä kokeilla. Rullailin siinä olkkarissa varmaan 20 min. ja poika vaan hölmistyneenä tuijotteli sieltä, että " mitä h*lvettiä se äiti oikein puuhaa?" :DD Olishan sitä voinut vielä jatkaa, mutta alkoi poika tympääntyä siihen, niin otin sitten taas syliin.

Nytkin nukahti äidin olkaa vasten, kun äiti istui tietsikalla. Pääasia on, että poika saa itselleen tarpeeksi unta, sama kai se on, mihin, miten ja milloin nukahtaa, kunhan jossain vaiheessa nukahtaa :)

MÖRÖTIN, pitäisi postissa tulla vauva-lehden tilaajalahjana kantoliina. Odotan kyllä innolla, se kyllä helpottaa arkea sitten huomattavasti, kun voi pitää poikaa sylissä/lähellä ja kädet on silti vapaana!

Tänään käytiin neuvolassa: paino 4280g (synt. 3840g, sairaalasta kotiutuessa 3710g), pituus 54cm (synt. 49cm) ja pipo 38,5cm. Jos noihin tuloksiin voi luottaa, niin poika kyllä saa tarpeeksi ruokaa ja myös sitä unta, kun ei kai se tuohon malliin kasvaisi, jos ei saisi tarpeeksi lepoa ja ravintoa.

Päästiin kuitenki ulkoilemaan tänään, kun piti sinne neuvolaan ykskaks lähteä. Aika oli alunperin sovittu eiliselle, mut terkka oli sairas ja tänään soitti aamupäivällä ja kysyi, päästäiskö tulemaan kahden aikaan. Käytiin sitten siellä kärryjen kans ja ajattelin, että nukahtaa kyllä takaisin tullessa kärryihin, mutta vielä mitä! Mutta pojalla oli kuuma ja kakatkin housuissa, niin eipä mikään ihme, ettei uni oikein tullut :/ Nyt kuitenkin nukkuu.

Han ja Rumpalipoika 2vko 5pv

Vierailija
66/68 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä muistaakseni Aino oireilee ihottumalla allergiaan?

Aleksillahan on pienestä pitäen ollut kovasti mahavaivoja, ilmavaivoja ja kipuja, pulautteluakin. Ja kakka vihreää. Tuntui että vaivat helpottivat jo jossain vaiheessa, mutta nyt tulleet takaisin melkein pahempina. Etenkin iltaisin joutuu kanniskella poikaa, välillä päivisinkin. Uniltaan herää usein huutoon ja sitten tulee pierua ja masu kurisee :/

Olen nyt sitten neuvolan kehotuksesta maidottomalla dieetillä parin viikon ajan, katsotaan muuttuuko oireet mihinkään. Mullahan paino on pudonnut hirveästi ja sen takia lisäsin ruokavaliooni paljon etenkin maitotuotteita joista saisi energiaa ilman että määrällisesti tarvitsisi niin kauheasti syödä. Sopisi tuohon ajankohtaan Aleksin masuvaivojen paheneminenkin.

Ai wienernougatko on maidotonta?! Hienoa, sitä ostamaan :P !! Onkos mitään maidottomia keksejä, pullia ym. makeita olemassa?

Just tälläkin hetkellä tekis niiiiin mieli suklaata.........

Vierailija
67/68 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kun mulla meni koppa ihan sekaisin, kun torkahdin tuohon sohvalle. Ida nukahti joskus klo 13 aikaan ja vetää vieläkin tuolla unta palloon.

Meillä oli eilen vaavinkaiset ja oli taasen mukavaa puuhaa. Ainut vaan niin uusien lorujen ja laulujen sanat ei jää mun päähän ;) Ainakaan vielä :) Tänään oli äiti-vauvajumppakin ja meitin vetäjä nukkui pommiin. Pidettiin siis itse oikein mukava jumppa ja kyllä oli hauskaa. Idakin jaksoi ekaa kertaa olla koko sen 45 minsaa kiukuttelematta :)

Mulla meni toissayö ihan pipariksi ja olin kuin kävelevä zombie eilisen päivän. Nostan kyllä hattua Queenille ja muille jotka joutuvat joka yö valvoskelemaan ja heräilemään! En saanut siis alkuyöstä unta ja Ida alkoi hinkkaamaan jalkojaan patjaan ja sitä kestikin 1½ tuntia klo 2 asti! Syyksi paljastui ihottumaläiskät jalkapöydässä...

Onnittelut Ossen neidille kääntymistaidosta! Vai oli teillä miehen kanssa eilen känkkispäivä. Sitä sattuu paremmisakin piireissä ;)

Amy, kysyin jo viime viikon pinossa siitä että kokeilitko antaa Emmille nokkamukista velliä? Meillä neiti on nyt innostunut nokkamukista, kun muutaman kerran olen siitä omaa maitoa antanut syömisten jälkeen...

Queen, millainen se sun kuntoilaitehärveli on? Pystytkö reenaamaan sillä silleen, että Liia roikkuu liinassa :D

Jaaha neiti heräsi...

Vierailija
68/68 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Queen, muuten hyvä idea tuo pullien teko, mutta kun enhän mä osaa pullia tehdä ;)

Mykiksen poitsun paineella tulleet kakat kuulostaa kovin tutulta. Ida on päästänyt myös sellaisia ja kahtena kertana ne olis ollut mun äidin naamalla jos en olisi saanut siihen pyyhettä eteen viime hetkellä!

Aurora, kuis se nyt olikaan? Syökä Oliver Nania vai tissistä? Mun siskon tyttöni oli myöskin sinappikone viikon ajan sairaalasta kotiuduttua, mutta siskollani ei onnistunutkaan imetys. Kun tyttö sai pelkkää korviketta, alkoi vatsakin mennä kovalle ja alkoi tulla niitä pökäleitä (ja niitä tulee edelleen ;)) Ja nauttikaa noista pitkistä pätkistä unta, jo kahden viikon kuluttua kaikki voi olla toisin...

Poppiksen neidin tissimaratonit kuulostaa niin kovin tutulta. Hyvä kun tosiaan ehdin ekan 2 kuukauden aikana vessaan, syömään tai suihkuun iltasella!

Quieron poikakin kasvaa hienosti omalla käyrällään ja kiva kuulla että sapuskatkin maistuu!

Burde, minäkin aina jännitän mitä terkka sanoo soseiden aloittamisesta. Mutta viimeksi 4kk-neuvolassa ei maininnutkaan niitä, joten nyt jo jännitetään 5kk-neuvolaa, joka on 1.3 :) Tavoitteena kuitenkin se 6kk täysimetys. Onko lämpöpussi ollut nyt kovassa käytössä, kun te insinöörit saitte sen asennettua ;)

Karssuli odottelee sukulaatia. Miksi kaikissa pahoissa suklaassa ei ole juuri maitoa. Kuinkahan mulle kävisi jos joutuisin ilman olemaan? ;)

Silmien väristä. Idalla on siniset ollut alusta asti. Minullakin on siniset, miehellä vihreät. Siskon tytöllä muuttui sinisistä vihreiksi kun ikää oli 1v10kk (äidillään ruskeat, isillä vihreät)!

Han, tuohan kuulostaa ihanalta, että pystyt lukemaan kirjaakin poitsu sylissä sohvalla :)

MiaMik ja Ida 4,5kk