Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Enskattaret alkuviikkoon ma-ke ***

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo mitenkään erityisesti varonut haavaa. Silloin kun oli tikit, niin olin vähän varovaisempi, kun pelkäsin, että ne tikit takertuu pöksyihin kiinni ja repeää tms.. Mutta kun sain tikit pois, niin ihan normaalisti olen elänyt. Tokihan joskus kun oikein käyttää vatsalihaksia (nauraa kovasti, aivastaa, tempaisee itsensä ylös sängystä tms.), saattaa vielä vihlaista, mutta ei isommin eikä edes joka kerta. Oon yrittänyt olla nostelematta mitään vauvaa raskaampaa, mutta täytyy myöntää, että on siitäkin tullut lipsuttua, Oon esim. kantanut kotiin melko painavia kauppakasseja, vaunuja olen vienyt portaita pitkin (ja vaunut ei mitkään kovin kevyet) yms. mutta jos on alkanut haavaan sattua, niin en silloin tietenkään ole tehnyt mitään.

Mulla kans vielä viime viikon alussa tuntui pissalla käydessä sellainen inhottava paine/viiltely tuolla rakossa, ilmeisesti se katetri oli ärsyttänyt rakkoa, mutta piti vain juoda paljon nesteitä ja eipä tuo enää ole häirinnyt. Ohimenevä vaiva onneksi :)

Vierailija
22/68 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin sukaavinkkejä antamaan. Eli mulla on maitoallergia, joten käytössä on Wiener Nougat, After Eight Ja Brunbergin tumma suklaa *namskis*. Eli noita kolmea syön. Fazerin kaikissa tummissa suklaissa on maitoa jonkin verran, ja mulle kun ei maitoproteiini sovi niin ne ei käy. Viiperolle ainakin vinkiksi=))

Kohta ollaan ruokakauppaan lähdössä, kunhan poika nyt söisi niin sit päästäis lähtemään.. Oletteko käyneet kaupassa normaalisti jo alusta alkaen? Vai pari viikkoa pysyneet kotona? Mä vaan pidän tosiaan sitä sideharsoa kaukalon päällä ettei flunssapöpöt hypi Oliverin kimppuun;=)

Ja Nania täällä siis syödään sekä omaa maitoa myös. Mut se 70% kyllä korviketta kun toi pumppaaminen aika työlästä kun ei maitoa tunnu oikein tulevan ja pojalla menee tissillä hermot kun liian hitaasti ruokaa saa imemällä:( Onko täällä ketään joka ois koko ajan ollut korvikkeilla tai ainakin suurimmaks osaksi ekoista viikoista alkaen? Kokemuksia ja onko sopinut, ollut kakkaongelmia, masuvaivoja tms??

Mut nyt sinne kauppaan, kun jääkaapissa ei ole kuin valot....

Aurora & Oliver 1vko 1pvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä saa ihan rauhassa päivittää ja käyttää. Harmittaa vaan, kun meitä ensimmäisiä jakaantuneita ollaan poistamassa.

Mukavaa talvi-iltaa kaikille!

T: I ja K, yöunilla

Vierailija
24/68 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille toivotuksista:) Mukava jatkaa täällä vauvapuolella. Tosin en välttämättä kovin usein koneelle pääse, mutta on mukava lukea kuulumisia.

Han ja Aurora: mites sektiohaavat on parantuneet?

Mä harrastan imetyksen lomassa myös tuota lukemista ja tv:n katselua, meillä poika syö suht usein. Tänään on ollut tosi rutuinen, en tiedä mikä on. Tähän asti ollut hyvä nukkumaan ja syömään. Nyt ne mun miehet yrittää molemmat vetää unta palloon ja ehdin koneelle itse.

Ristiäiset meillä on 11.3., joka on mun syntymäpäivä.Kaikki sukulaiset ja ystävät yrittää arvailla nimeä, joka me pidetään salassa ristiäisiin asti, mikäli ei lipsahda aiemmin:)

sjt+pikkumies 2 vkoa ja 3 pvää

Vierailija
25/68 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, kun tuolla pihalla on kylmä. Meillä jäi tänään väliin koirien agility, byää, mutta eipä miehelläkään oo huomenna sulkista, kun on lomat kouluilla (käyvät siis yhellä koululla pelaamassa) heh! *vahingoniloinen*

Täytyis vissiin useemmin käydä kirjoittelemaan, niin ei tulis noin pitkää pinoa luettavaksi! Pitäiskö jo huomisesta ottaa käyttöön päiväpinot?

Me oltiin perjantaina miehen kanssa viihteellä (en muista kerroinko jo?) no enivei. Eetu oli mun vanhemmilla hoidossa, ja oli hyvin mennyt. Kiltti poika kuulemma on :=)! Ja sit kun haettiin pois, niin käytiin viel makkararetkellä, ja vitsit kun maistu hyvälle, myös Eetulle! Maanantaina oltiinkin ihan vaan kotona, ja eilen koko päivä mun serkun luona + kauppareissu + yksvuotiskuvien haku (tuli ihan kivoja kuvia, tosin totisia, mutta kyl niistä löytyy) Ja sitten tänään oltiin helmisten-06 treffeillä (tai pidettiin yhteiset yksvuotissynttärit noille) Noita oli yhteensä neljä kappaletta, ja hauskaa heillä tuntu olevan! Ja sit tultiin kotiin.

Joopa joo, se omasta navasta tai no pojasta...

Tervetuloa kaikille uusille, joille en vielä oo toivottanut! Ja paljon vauvantuoksuista arkea ja ihanuutta!!!

Ronja oli saanut kauniin nimen! Onnea!

Voi rähmä Miamik, kun et pääse Idan kanssa treffeille! Olis ollut kiva nähä, mutta ehkäpä mä pääsen siellä suunnalla joku kerta käymään... Niin ja voisit mulle vähän lähettää tuota intoasi!!!

Napnap, täällä kyllä on jo aikas " voimakasta" tää vauvakuumeilu... No, toki tiedän ettei meille helpolla tuu toinenkaan vauva, mutta... Mutta ei tää kyllä ihan niin " vakavaksi" oo viel muuttunut kun ennen Eetuu! Onneks!!!

Alapääkeskusteluun minäkin liityn (mikäli oikein enää muistan...) Mulla oli tosi pitkään kipee alapää! Kolmeen kuukauteen ei kyllä tullu mieleenkään, että oisin sinne ketään päästänyt " sörkkimään" , mutta sitten se ihme ja kumma alko paranemaan, mutta vielä syys-lokakuussa " tunsin" sellaista jomotusta aina pidemmän lenkin jälkeen. Mutta nyt viimeset pari kuukautta on ollu jo hyvä... Mutta kaikillahan tuo paranee omassa tahissa... Juu, ja meikäläinenkin (kun on kuitenkin lähihoitaja ja " innokas" näkemään) katto vissiin 3-4vkon jälkeen tuota alapäätään, ja se tosiaan oli kuin pommin jäljiltä... Ja sit istuttiin puolisen tuntii lattialla keräilemästä itteään, kun heikotti!!! FIKSUU!!!

Jenni oli saanut " puhtaat" paperit, ONNEA!!!

Kandi, ei vissiin ollut teidän poika jonka kuva/nimi oli tuolla kastetut palstalla?

Pottailua... Meilläkin vissiin pitäis alkaa jo harjoittamaan... Hmmm ja blääh! Mä oon muutaman kerran Eetua istuttanut, ja se ei oo sen mielestä yhtään kiva paikka!!!

Kylläpä teidän pienet kasvaa vauhdilla! (ns vastasyntyneet) Ja musta tuntuu että tuo meidän ipana ei kasva sitten millään!!!

Osse oli ollut huonolla tuulella! Tsot tsot! No, toivottavasti kaikki hyvin! Ja typykkäkin kääntynyt! WAUTSI WAU!!!

Megatreffeistä... Pitäis vissiin laittaa ihan oma pino niille! Ja sitten sellanen ajankohta että pääsis työssäkäyvätkin niille!!! Eli kesä-heinäkuussa vissiin paras.

Silmien väristä. Meillä taitaa tuolle Eetulle tulla isänsä silmät (niinkuin kaikki muukin...) koska on ihan siniset. Ja itellä on sellatteet vihree-harmaa-siniset.

Heidikin on hienosti kasvanut!

Pukemisesta tuonne pakkaseen. Musta oli paljon helpompaa vuosi sitten pukee Eetua, mutta nyt oon ihan pihalla, kun on sellanen kuuma kalle tuo poika... Mutta meillä Eetulla oli eilen kun nukku pihalla niin body+puolipotkarit, collaripuku, villavaatteet, toppapuku, ja sitten vielä lämpöpussi. Ja käsissä oli kahdet ohuet tumput sekä topparukkaset ja jaloissa sukat, kahet villikset ja sitten sellatteet töppöset. Ja lämmin oli, muttei hiestä märkä.

Juu, mutta tulipa taas jotain kommentoitua. Yritän taas vähän aktiivisemmin käydä vastailemassa... Nyt koirien kanssa " kusilenkille" ! Jippii! hyrr!!!

napero ja Eetu 1vee

Vierailija
26/68 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik, sorry, oli jäänyt huomaamatta tuo nokkamuki-juttu. =S Juu, ollaan kokeiltu sellaista silikonista nokkaa ja eilen Aventin taikanokkaa. Niistä menee hiukan helpommin kuin tuttipullosta. Toivottavasti alkaa noista maistua oikein kunnolla!

Mutta nyt saunaan ja huomenna lupaan kommentoida sitten enemmän. Täällä on ollut vaikka kuinka paljon mielenkinntoista juttua.

-A ja E-

Vierailija
27/68 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iglu:

Kyllä sitä saa ihan rauhassa päivittää ja käyttää. Harmittaa vaan, kun meitä ensimmäisiä jakaantuneita ollaan poistamassa.

Mukavaa talvi-iltaa kaikille!

T: I ja K, yöunilla

Tätä mäkin, kun tuli semmonen olo silloin aikasemmin että vaikka alusta asti oli mukana niin tuli sitten semmonen olo ettei ole enää tervetullut tänne...tai siis mulla tuli silloin viimeksi kun tänne kirjotin ja nousi häly siitä onnitteluasiasta, ei tosta listan putsaamisesta niinkään kun onhan sitäkin aikoinaan jo odotuspuolella putsailtu=)

Sekavaa mutta toivottavasti ymmärrätte.

Meidän kaikkialle kiipeilevä Allu-apina on mummolassa hoidossa, kiva juttu nyt kun äiti on flunssassa=/Huomenna tosin tulee kotiin.

A on edelleen aurinkoinen kuin mikä, reipas ja hyväntuulinen tyttö<3

Että ihan kivasti täälläkin siinä mielessä.

Tulee tosiaan yhteisöön kirjoiteltua kun se on vähän suojaisampikin, mutta mielenkiinnolla seurailen mitä tännekin kuuluu. Onnittelut kaikille odotuspuolelta tänne siirtyneille tasapuolisesti!!

-Ankka & Alisa ensi su 11kk-

Vierailija
28/68 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin sitten tehdä Alluliinista isompaa kuin onkaan...siis ensi VIIKON su 11kk=)

Vierailija
29/68 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa eilen etsiskelin netistä mitä herkkuja saisi maidottomalla syödä ja tällaisia löysin... Kannattaa tietysti vielä tuoteselosteesta tarkistaa. Aurora olikin jo pari maininnut.

Dammenbergin suklaa

Fröningen Mud Cake

Mignon munat

Pirkka-pullat

Pirkan gluteenittomat suklaamurukeksit

Ballerina vadelma-vanilja-keksit

Kantolan kaurakeksit

Myllyn paras torttutaikina

Findus-pullat

Muitakin varmaan löytyy. Mulla on tietty myöskin pannassa toi kananmuna eli voi olla muitakin maidottomia joissa kuitenkin kananmunaa.

Semmottista. Nyt tissitainnuttaan sängyssä älämölöttävää Ainoa. :)

Karssuli

Vierailija
30/68 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik: Se lämpöpussi on todellakin LÄMPÖpussi... ellei jopa vähän niin saunabelt ;) Heh. Siis se on TOSI lämmin, neiti on siellä välillä hiki päässä, vaikka ei muuta oliskaan päällä siellä kun normaalit sisävaatteet + lakki. Mut siis se on ihan hirmu kätevä. :)

Mörötin: En siitä viisarihommasta sen enempää tiiä, mutta meidän neiti on vasta nyt alkanu sitä harrastaa.. ja se on huomenna 5kk ja on ollu paljon lattialla...

Tsemppiä kipeelle muksulle ja äitelleen! (eikös sun poika oo kipeenä... vai muistanko väärin?)

Karssuli: Allergiahommiin tsemppihalit!

Tiggerille: myös tätä kautta Ronjalle nimionnittelut!

Q: Älä pahota mieltäs Iglun tekstistä. Musta toi listan putsaaminen oli ja ON hyvä juttu! Musta ihan turhaan veti siitä hepulit. Ei täältä ketään pois olla potkimassa... :)

Aurora: Tuli vaan mieleen, että jos sulla on toiveena imetyksen lisääminen, niin imetystukilistalta saisit varmasti tosi hyviä vinkkejä. :) Ja kyllä ne osaa neuvoa korvikejutuissakin! Siellä on tosi päteviäkin neuvomassa. :D Mut sen mä ainaki muistan, että pumppaamalla voi olla hankala saada maidontuotantoo lisääntymään. Jaksuja siis!!!!

Nyt nukkumaan. ÖITÄ!! :)

Burde ja ihan kohta 5kk vanha Heidi

Vierailija
31/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Ihan pikaiseen oli pakko tulla vielä kirjoittelemaan kun just sain pinon luettua läpi.

Sehän on kohta tääläkin puolella päivä pinoihin siirryttävä, kun alkaa olla pinot jo melkosen mittasia=)

Auroralle onnittelut pojasta!!! Ihana nimi tuo oliver!! Meillä ei vielä nimestä hajuakaan.. kamalan vaikeeta tuntuu olevan tuo nimen keksiminen meidän neidille.. Noh, kaippa se jossain vaiheessa keksitään ennen ristiäisiä;)

Oikeastaan piti tulla kommentoimaan kun oli ollut keskustelua vauvan kanssa liikkumisesta. Tuntuu, että tuossakin on ihan hirveesti eroja. Meille ei sairaalassa sanottu mitään suosituksia mistään. Neuvolan täti tulikin sitten käymään heti seuraavana päivänä kun kotiuduttiin ja sanoi, että ulos voi lähtee vaikka heti ja käytiinkin sitten kun neiti oli kuus päivää. Kaupoillekkin sanoi, että voi ihan hyvin mennä, jos nyt ei anna vieraiden ihmisten ihan päin vauvan naamaa hönkiä.. eikä näin siis ole tapahtunut. Me siis ollaan aika lailla ulkoiltu ja liikuttu, vaikka neidillä ikää vasta vähän reilu kolme viikkoa.. mutta sellaset ohjeet me saatiin.

Noh, kukin tekee miten parhaimmaksi näkee=)

Jeps, mutta nyt tämä mamma lähtee ilta pesuille ja sitten onkin neidillä jo varmaan ilta syöpöttelyt.

Mukavaa viikon alkua kaikille.. Toivottavasti teksti ei ihan täynnä kirjoitus virheitä ole.. pikkasen meinaa jo väsyttää.

Terkuin siru ja neiti-tiiti 3 viikkoo ja rapiat XD!![/color]

Vierailija
32/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi: Oliver on ihana nimi! Noelista piti pitkään tulla Oliver, mutta sitten vähän ennen 4D-ultraa nimi vaihtuikin Noeliksi. Sitten piti tulla Noel Oliver, mutta siinä oli jo liikaa konsonanttiin päättyviä nimiä, varsinkin mun sukunimen kanssa. Mutta jos Noel saa pikkuveljen, Oliver on vahva suosikki :)

Ja vauvan syömisestä: Noelille annettiin sairaalassa kolmen tunnin välein 60ml maitoa. Se ei kuitenkaan usein poitsulle riittänyt, joten söi jotain 60 ja 100ml väliltä (ja tiheämmin kuin 3h välein). Imettäessä syöttöpunnituksissa näkyi 70ml syönti, joskus 80ml. Että kuulostaa teidän Oliverin määrät oikein sopivilta tuohon ikään!

Ja sektiohaavasta: mulle sanottiin että nostella saa vähitellen kotona, jos vaan muistaa kumartaa polvista, eikä saa nostaa suorin jaloin lattianrajasta mitään. Vatsalihaksiakaan ei kannata rasittaa tarpeettomasti. Mä ainakin huomasin että joskus tuli hyssyteltyä Noelia sylissä vähän takakenossa, jolloin joutui jännittämään vatsalihaksia. Se kai hidastaa paranemista, jos liian aikaisin " treenaa" .

Niin ja sitten ihan muuten tuosta kuukautisasiasta: en halunnut kääntää veistä haavassa kenelläkään joka jo odottaa kuukautisia! Oli vaan aika ikävää huomata että sain olla ilman tädin vierailuja alle vuoden ajan... Pitäisi kai vaan iloita että kroppa toimii.

Kandi & Noel melkein 2kk

Vierailija
33/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auroran perheelle onnittelut pikkuisesta pojasta! Ja tervetuloa tälle puolelle! Sähän oletkin jo kuin kala vedessä, kun uskaltauduit heti pinonaloittajaksikin. :)

Heti pesukarhulle ja napnapille noista viikonlopputreffeistä: me kyllä tultais tosi mielellämme tapaamaan teitä! Meillä on vaan vauvauinti lauantaisin klo 13, eli sitä ennen tuskin ehditään ja sen jälkeen quu on aina ihan töttöröö. Mutta voishan sitäkin silti joku kerta yrittää, vaikka sunnuntai olis meille siis parempi. Sunnuntaisin ei vaan taida olla mitkään paikat auki...? Olis niin hauska nähdä napnapin kävelevä neitokainen ja Jonskuponsku!

Vai hampaita pukkaa Danielille ja Aleksille! Kylläpäs Aleksi tosiaan aikaisin tekee hampaita! Meilläkin on tasaisin väliajoin " hammaslääkärin tarkastus" , mutta yhtään hammasta ei ole vielä näkynyt, vaikka sekä ylhäällä että alhaalla ikenet pullottaa.

On kyllä tosiaan D:stä tulossa jo iso poika! Ymmärrän ihan täysin jenni sun haikeuden, kun seuraat pojan kasvua ja kehitystä. Se on jotenkin ristiriitaista, kun sitä aina iloitsee niin kauheasti kaikesta uudesta, mitä oma lapsi on oppinut, mutta kuitenkin samalla kaihoisasti ajattelee, että voi voi, meidän pikku vauva ei kohta enää ole vauva ollenkaan...

Tänään oli 6kk neuvola ja tässä olis meidän pikkumiehen tuoreimmat mitat:

7645g ja 68cm, py 44,5cm

Edelleen quu porskuttaa miinuskäyrillä, mutta tasaisesti se kuitenkin kasvaa. Ainakin ruokaa maistuu ihan käsittämättömiä määriä nykyään ja poika on niin iloinen vesseli, että en ole huolissani. :) Neuvolantäti kirjoitti oikein erikseen maininnan, että " varaa topakasti jalkoihinsa" , kun taas quu halusi koko ajan seistä sylissä ja nauroi sieltä sitten makeasti tädille. :) " Roskanpoimintatestiä" quu ei vielä läpäissyt, kun neuvolantädin pöydälle levittämät riisimurot ei kiinnostanut vielä pätkääkään. No, eipähän poika sitten löydä kotonakaan lattialta kaikkia roskia heti. :)

Joku pöpö quulla nyt on, koska tänään poika oksensi kahteen kertaan oikein kunnolla. Kuumetta ei ole enää ollut ja muutenkin quu touhottaa kuten tavallisesti, mutta täytyy vähän tarkkailla tätä tilannetta. Mitään uusia ruoka-aineita ei nyt ole ollut kuvioissa, joten tuskin johtuu allergiasta.

Uudet enskapoikien äidit oli " kauhistellut" noita pissasuihkutuksia... Meillä oli kyllä ihan sama juttu aluksi, eli aina suihkusi ja oikein pitkälle kaaressa! Monta kertaa sain vaihtaa omat vaatteet vielä kertaalleen ennen kuin lähdettiin kotoa, kun just quu onnistui kastelemaan kaiken ja sit myöhästyttiin busseista jne. :) Toi harsokikka on kyllä ihan toimiva, jos vaan muistaa sen ajoissa (yleensä en muistanut:). Ja ilmakylpyjä varten mä oon levittänyt lattialle muovifroteealustan ja sen päälle lakanan. Ja aina se on litslätsmärkä, kun kylvyt on ohi, eli edelleen nakupellenä quulle iskee hillitön tarve pissata. Tavallaan ihan hyvä varmaan, niin jospa se tajuais sitten pottailunkin jujun, kun sitä aletaan harjoitella. Missä vaiheessa te muut muuten ootte sitä kokeilleet?

NapNapille vauvakuumeesta: Mulla ei vauvakuume ainakaan ole ollenkaan samanlaista kun ekasta vauvasta haaveillessa. Silloin oli vielä jotenkin se paine, että mitä jos me ei ikinä saadakaan lapsia.... Nyt meillä on kuitenkin ihana quu, eikä sitä kukaan vie pois. Se on helpottava tunne, eikä oma vauvakuumekaan tunnu niin pakottavalta - ainakaan vielä. Välillä aina ne ajatukset ja tunteet tulee tosi voimakkaina pintaan, mutta en ehkä annakaan itselleni lupaa olla oikein vauvakuumeinen... Mieskin just eilen sanoi, että ei halua ajatellakaan mitään uusia hoitoja ainakaan pariin vuoteen, jos ei ihan kotikonsteilla tärppää. Pari vuotta on mun mielestä tosi pitkä aika, mutta kyllä mäkin oon sitä mieltä, että ainakin vuosi varmaan pitää katsoa, ennen kuin tosissaan aletaan taas oikein yrittämällä yrittämään. Se tässä on vaan kurjaa, että jos mulla nää kierrot on taas sekaisin, niin luultavasti en taaskaan ovuloi ilman clomeja ja silloinhan ei tietty oo edes mitään mahdollisuuksia. Sekin helpottais, jos tietäis, että on edes pienenpieni mahdollisuus...

Juups, menipäs vuodatukseksi. :/ Mutta nyt muutenkin poistun takavasemmalle ja lähden ripustamaan vaippoja narulle.

-Q- ja pipi -q- 6kk

Vierailija
34/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti ennen nukkumaan menoa: Meidän neiti kääntyi tänään todistettavasti tarkoituksella ja monta kertaa selältä mahalleen! Olin ihan ällikällä lyöty, koska osasi tempun ihan yhtäkkiä ja halusi toistaa vaan koko ajan samaa temppua. Ei meinannut malttaa syödä saati sitten mennä nukkumaan... :)

Mun piti tulla myös tarkentamaan, että mä en ainakaan mitenkään kokenut pahana sitä, et joitakin harmittaa kun menkat jo alkaa!! Inhottavathan ne on, oikeesti, mutta mulle niillä on vaan vähän erilainen merkitys ton hoitotaustan ja oman kropan toimimattomuuden takia. Mutta ei onneks enää niin hirveän iso asia ku ennen typyä!

Ja ulkoilusta, meillekään ei annettu mitään ohjeita, lenkille saatiin mennä jo alle 2-viikkoisena ja kaupassa käytiin ekaa kertaa jo laitokselta tullessa kun käytiin ostamassa rintapumppu. Mulle ei edes tullut mieleen ennen ku kotona, et ei tainnut olla ihan fiksu veto... mutta onneks ei typy saanut silloin mitään pöpöjä.

Mut nyt nukkumaan,

Osse ja kääntyilevä typykkä 3 kk 1vk

Vierailija
35/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA, meillä oli puhe Iida-Linnean kanssa että nähdään huomenna klo 12.20 aseman edessä ja mennään teelle/kahville. Mun piti mainostaa tätä sulle jo toissapäivänä, mutta ÄDE iski ;) Mutta jos haluat ex tempore-kahvitteluja, liity seuraan! En tiedä mihin kahvilaan mennään kun pitää testata mihin vaunut mahtuu...

Ja Iida-Linnea ei (vissiinkään) vastannut mun viestiin, joten en ole ihan satavarma onko se nyt tietoinen että treffit on tuohon aikaan ja tuossa paikassa... Joka tapauksessa, mä seison siellä kärryjen kanssa tuolloin ja toivon että edes joku vie mut kahvittelemaan :)

Vierailija
36/68 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta auringon alla, mutta nostetaas jos muutkin heräis tähän päivään... :D

Vierailija
37/68 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen tulossa asemalle tänään klo 12.20! Sori tosi paljon jos unohdin vastailla...

Eli siis ihan pian näemme! T. iida-linnea

Vierailija
38/68 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan päästä paikalle, mutta en tiedä miten tuo tyttö noita päikkäreitään vetää, pakkaan kuitenkin vaunut autoon niin ei tarvii tota halvatun kaukaloa raahata mukana.

AA ja AE

Vierailija
39/68 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas ¿mies piti viime viikon yllättäen isyysvapaata, joten jäi netissä pyöriminen ja tämä palstan luku melkein kokonaan.. Isot pinot olitte kirjoittaneet, koitin nopeasti lukea läpi.

Ja jotain piti kommentoidakin (muistankohan enää¿)

Ihan ekaksi Auroralle onnittelut! Toivottavasti olen kaikkia muita muistanut onnitella *miettii ÄDE aivoilla*. On muuten mainio termi :)

Ainakin lantionpohjanlihaksista olitte puhuneet ¿mulle kätolö sanoi, että ne saattaa olla ihan vain ¿kadoksissa¿ ekoina viikkoina eli ei vain osaa jännittää oikeita lihaksia eikä välttämättä siis ihan kokonaan löystyneet.

Joo, näyttää olevan taas hyvin erilaisia käytäntöjä miten noita ohjeita ulkona ym. muualla liikkumisesta annetaan. Meille ei sanottu mitään kauppakeskuksista tai mistään pöpöistä varoiteltu, vaan lähinnä kylmästä ilmasta ja neuvolaankin mentiin itse alle viikon ikäisenä ei tullu täti käymään *höh*¿

Ennen kuin unohdan tai tytsky herää ¿piti teiltä tiedustella, koska teillä, siis vauvoillanne :), on silmien väri muuttunut, onkohan suurtamin vaihtelua? Täällä kovasti odotellaan mitä noille tulee tapahtumaan ¿vielä ei sanottavaa muutosta (ikää melk. 3kk).

Jos omia kuulumisia sitten kertoisin, kun en nyt muista mitään kommentoidakaan.

Eli meillä S on alkanut kamalasti punkemaan sylissä istumaan, ei ollenkaan haluaisi enää olla ¿vauva-asennossa¿ ja hyppyyttää pitää pitkään, jos sattuu sen kerran tekemään. Pari päivää sitten saimme kuulla ekat hörönaurut ¿valloittavan kuulosta! Hirmuisesti tuo kuolaa! Toivottavasti ei nyt kuitenkaan vielä ala noita hampaita tekemään ¿en uskalla ajatellakaan miltä imetys sitten tuntuu, jos innostuu jäystään rintaa. Meillä on vasta ens viikolla neuvola, eli sitten saadaan uusia mittoja ja eka rokotus.

Nyt on menossa ilmeisesti taas joku tiheän syömisen kausi (vieläkö niitä tulee?!), kun yölläkin herää kahden tunnin välein syömään ja pitkään jo meni klo 03-04 ja 06 syötöillä, kun oli nukahtanut 20.30, mutta eipä enää ja nyt päivälläkin melkein tunninvälein syö¿

No nytkän tuo sitten heräsi, juuri kun sain jogurtin ja myslit samaan kasaan..

heipsan!

LillSis & S melk. 3kk

Vierailija
40/68 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti paljon on taas tekstiä teillä syntynyt :)

Jospa siis mieki pikkasen kirjottelisin, kun Veeti leikkii tuossa koiran häkissä! Menee siis ite häkkiin lelujen kanssa ja siellä touhuaa, en suinkaan ole sitä sinne laittanut ;)

Vauvan kanssa ulkoilusta oli ollu puhetta. Me käytiin Jumbossa heti laitokselta tullessa ja senkin jälkeen aina ollut muksu mukana, kun on kaupassa tarvinnut käydä. Kyllä mummelit kauhistelivat kaupassa, että kuin nuin pienen kanssa uskallat kauppaan tulla, mutta hyvinpä on terveenä pysyny. Eka flunssa oli joulukuussa, siis reilun 7kk iässä. (kuumetta ei vielä koskaan)

Yleiset ohjeet kait on kesävauvalla, kun syntymäpaino on saavutettu ja talvivauvalla vähintään 2vko:a ja se syntymäpaino. Pakkasrajasta olen kuullut, että ihan pienellä (alle 1kk) olis n. -10astetta.

Mie olen pitäny Veetillä, joka nyt siis +9kk pakkasrajana -21. Siinä tarkenee vielä hyvin, kun on sopivasti vaatetta päällä ja harso/kevyt peite vaunujen edessä suojana.

NapNap kyseli onko vauvakuume verrattavissa samaan, mitä ennen lasta... Ei onneksi ihan. Vaan taitaa tuo nousta pikkuhiljaa samoihin ulottuvuuksiin, ainakin merkit siihen viittaavat ;)

Istuttamisesta joku kyseli (ÄDE mullaki ;) ) Muistelen, että neuvolassa sanottiin, että jos lapsi punkee itteään istumaan sitä ei tartte estää mitenkään. Syöttötuoliin sitten, kun pysyy ite istumassa ilman tukea lattialla. Nooh, meillä alettiin istua syöttötuolissa 5kk iässä ja pian sen jälkeen oppi vasta lattialla istumaan itekseen.

Pottailusta joku kyseli kans... Meillä alotettiin pottaharjottelut enemmän ja vähemmän aktiivisesti samalla, kun syöttötuolin käyttökin, eli 5kk. Välillä on vieläkin päiviä, että ei käydä potalla ollenkaan, mutta on taas päiviä jolloin käydään tosi useinkin.

Kauniita nimiä oli lapsukaiset taas saaneet. Saas nähä minkä nimen veljeni tyttö saa ens lauantaina :) Olemme taas lupautuneet kummeiksi pikkuprinsessalle :)

Mitäpä vielä... Olis varmaan pitäny avata tämä kirjotusikkuna omalle sivulle, niin olis voinu aina tarkistella mitä vielä piti kommentoida...

No, jos palaan taas myöhemmin...

Lisa & V +9kk