Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Enskattaret alkuviikkoon ma-ke ***

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina 13.2 klo 12:34 syntyi siis pieni poika 3580g ja 50cm perheeseemme VIHDOIN!:=) Perjantaina päästiin kotiin ja nyt ollaankiin viikonloppu harjoiteltu tätä yhdessäoloa..

KIITOS kaikille jotka olitte käynyt tuolla o-puolella onnittelemassa!!

Tosi rauhallinen poika, ihan kuin masussa asustellessaan. Nukkuu, syö ja kakkii näin kärjistetysti päivärytmiä kuvaillen. Itkua ei saa kuulla kuin silloin, kun vaippa otetaan pois ja peppu palelee hoitopöydällä;) Kun pojalla nälkä, maiskuttaa suulla mutta ei itke, toivottavasti jatkuu näin *täytyy koputtaa puuta*. Unia vetelee sen 3-4h ja sitten taas syödään=) Eli kerran tai kaksi yöllä herätään tällä hetkellä.

Huomenna neuvolatäti tulossa käymään, onkin jo monta kysymystä herännyt. Itse vauvanhoito selkeää " hommaa" , mutta tuo ruokapuoli on täynnä kysymysmerkkejä. Eli laitoksella olin aika kipeä ekat 2 päivää sektion jälkeen ja poika sai pullosta maitoa. Osaa kyllä imuotteen, mutta tissistä ei syö, koska tottunut saada ruoan nopeammin ja helpommin pullosta. Elikkäs syödään Nan Standard korviketta + pumppaan omaa maitoa sen mitä sitä tulee (ei vielä kauheasti kylläkään 1-2 ateriaa siitä riittää). Jos täältä löytyy joku joka antanut pullosta korviketta tai omaa pumpattua, niin muistatteko ml määriä tässä vaiheessa? Poika siis 6vrk ja tällä hetkellä syö sen 60ml kerralla ja noin 3-4 tunnin välein. Vähempää kun koittaa antaa, niin ei rauhoitu ennenkuin on se min. 60ml syöty. Eli jos löytyy vertailupohjaa olisi kiva, montako ml kerta-annos?

Olo alkaa olla tosi hyvä, eikä haava enää kipeä. Onneksi huomenna saa tikit pois. Ainoastaan yskiminen ja ylösnousut välillä tuntuvat ikäviltä kun haava kiristää. Sairaalan lähtiessä painoa oli 66kg ja takaisin tullessa 59kg. Eli eipä sinne kaikki jäänyt, mutta painiskellaan noiden 4kg:n kanssa sit vaunulenkeillä keväämmällä;=)

Koitan pikkuhiljaa päästä mukaan tännekin rustailemaan, nyt isä ja poika vielä nukkuvat niin oli hyvää aikaa kirjoitella. Mutta nyt aamupalalle....

Aurora & Oliver 6vrk

Vierailija
2/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

auroralle lähinnä tulin kommentoimaan, nyt kun muistan. (hui kun sä jo näin pian palaat tohon pinon aloitteluun;), mä en varmaan kahteen viikkoon jaksanut pinossa käydä:))

ihan ekaks kuiteski vielä onnittelut oliverille ja vanhemmille:) jo oli söpö herra:)

mut siitä syömisestä. meidän tyttöhän oli kanssa aluksi lastenosastolla puoltoista päivää, ja sen ajan sai pelkkää pullomaitoo. samoin sairaalassa pääasiassa sai lisämaitoo. kotona jatkettiin vastikkeilla, kunnes mun vointi parani ja maito alkoi nouseen. mut siis jos katon miten neiti on syönyt kuuden päivän iässä (meillä on merkattu alussa kaikki mitä söi ylös, ja vieläkin merkataan miten öisin syö, eli sen mitä pullosta syö) mut siis about 3-5 tunnin välein neiti tuossa iässä söi keskimäärin 80 milliä kerrallaan. sairaalassa annokset oli sen 40 milliä kolmen tunnin välein, mutta sekään ei riittänyt neidille, varsinkaan yöllä, hoitajatkin sanoi että on kova syömään:) mutta anna syödä sen verran kun herralla on nälkä:)

muuten ei kummempia, paitsi että neiti sai lauantaina nimen:) simppiksestä tuli ronja

tikru ja ronsku tasan 7 viikkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iltavuoroviikko, eli saatan roikkua täällä vähän väliä=) Jos nyt kerkeisi vihdoin kommentoimaan enempi.

Onnittelut Auroralle pojasta!

Tiggerin tyttö oli saanut viikonloppuna nimen, kaunis nimi!

Viime yö meni taas aika levottomasti... tyttö heräili ja itkeskeli vähän väliä. Mutta sitten se taisi saada unenpäästä kunnolla kiinni, mun piti herättää se puoli yhdeksältä aamupalalle! En viitsinyt antaa nukkua kovin pitkään, niin ei mene päivärytmi ihan ketulleen. Ja puuroa söi ruhtinaalliset viisi lusikallista... no, toi syöminen ei ole koskaan ollut tytön vahva laji, sen jälkeen kun rintamaidosta ollaan luovuttu. No, kunhan syö edes jotain jossain vaiheessa päivää.

NapNap + tyttö 11kk (kahden viikon päästä 1v.!)

Vierailija
4/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Auroralle vielä kerran pojan pallerosta! Kuulostaa kyllä ihanan rauhalliselta teitin poika :)

Tikrun tyttö sai kauniin nimen. Hyvin sopii Ronja pitkätukkaiselle, blondille vauvalle :)

NapNapin tyttökin täyttää kohta jo vuoden, hui!

Pesukarhulla on kaameat menkkakivut. Mä oon kyllä ihan samaa mieltä, että buranaa vaan nokkaan. Ei sitä kipua kyllä kestä hullukaan ;) Vaikka täytyy kyllä myöntää etten edes muista kuinka kipeätä se tekee, kun yli vuoden tässä ollut ilman täti punaista.

Hitsit kun nuo Hämeenlinnan treffit kuulostaisi kivalta, mutta en kyllä Iitun kanssa lähde junalla mihinkään ja mieskin on töissä tuolloin mun autolla.

Tänään aamupäivä meni kivasti, kun kaveri yllätti ja tuli käymään. Turistiin siinä sitten kuukauden kuulumiset ja voi että kun oli ihana saada aikuista juttuseuraa. Tuppaa nämä aamupäivät nykyään kulumaan täällä netissä surffaillessa ;) Iitukin jaksoi valvoa jopa 3 tuntia yöunien jälkeen ja muutenkin oli todella hyväntuulinen.

Viime yönä minäkin sain taas nukuttua hyvin pitkästä aikaa. Iitukin nukahti viimein illalla klo 22.30 ja heräsi kerran klo 6 syömään ja tuossa klo 9.30 aikaan kömmittiin sängystä ylös...

Nyt taidan hypätä kuntopyörän selkään ja lähteä mielikuvitusmatkalle Da Vincin koodiin :)

MiaMik ja Ida 4,5kk

Vierailija
5/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellä on, kenellä ei... Eli mihinkäs nämä viikot tästä muuttuis, loma tai ei - vain vauvajumppa huilaa tän viikon. Eli ei ole senkään vertaa virikkeitä tällä viikolla.

Aurora oli jatkanut hyväksi havaittua tapaansa aloittaa pino - loistavaa! =) Aikas mukavalta kuullostaa tuo teidän Oliverin päivä" rytmi" .

Tikrun simppis oli saanut nimen. Onnea Ronjalle!

NapNap sen kuin porskuttaa töissä. harmi, että tytön yö oli menny hulinaksi. Verottaa aika hyvin vanhempien (tai ainakin äidin) voimia tuollainen. =S

MiaMik oli saanut yllätysvieraita, vähänkös mukavaa! =) Voi kun joku keksis tännekin tulla... Harmi, ettet pääse mukaan treffeille Hämppälinnaan.

Meille on muuttanut kiukku-iita! =( Emmillä oli ihan tosi hyvä päivä ja ilta lauantaina ja eilenkin vielä nukkui aamulla melkein puol kymmeneen. Oli vähän ihanaa! Mutta sitten alkoi känkkäily. Päiväunet meni ihan harakoille eli neiti suostui nukkumaan vain parit pienet pätkät ja ilta olikin sen mukainen: pelkkää kitinää ja huutoa, pienille tirsoillekin piti tissittää uneen. Kaikessa väsymyksessään sitten nukahti kyllä kymmenen aikaan ja yöllä heräs syömään kolmelta ja kuudelta. Aamulla sitten heräs kasilta. Ja tänään näyttäis taas tuo päikkärikiukku kasvavan. Ekat päikkärit nukkui puol tuntia omassa sängyssään ja nukahtikin ilman tissiä. Sitten alkoi huudot ja kuvittelin saavani tytön nukkumaan pihalla kunnolla. Juu, tunnin viihtyi siellä ja sinäkin aikana jo useamman kerran piti käydä hiiaamassa. Kyllähän sitä hiiais vaikka kuin, jos siitä olis apua, mut ei nyt näytä olevan. Ja nyt sitten kauheeta kitinää taas koko ajan. Ei oo hyvä sitterissä, ei lattialla ja sylissäkin kenkuttaa. Vain tuo ilmakylpy vaipanvaihdon yhteydessä tuntuu nyt kelpaavan (tällä hetkellä siis tutkii tuossa sängyllä varpaitaan ilman vaippaa), mutta kun ei näin talvisaikaan kovin pitkään viitti ilman pöksyjä neitiä pitää. ;o) Voi kun olis kesä!

Nuo pihapäikkärihiiaukset on meillä kyllä ollut aika vakio aina tai siis että jossain vaiheessa tarttee käydä kiikuttamassa muutaman kerran, mutta nyt neiti huutelee normaalia useammin ja kovempaa. Eikä siis lopulta asetu lainkaan. Koitan kuitenkin vielä tossa parin tunnin päästä uudestaan.

Osse oli päässyt nukkumaan rauhassa viikonloppuna. Ihanaa!

Ja Q oli käynyt spinningissä. Mun tekis kans mieli, mutta täällä spiningiä on vain salilla, mihin tarttis ostaa jäsenyys, eikä mun tuu niin usein käytyä, että kannattais.

No nyt alkaa tuon ilmakylvynkin ihanuus haihtua, joten täytyy mennä taas viihdyttämään... Mukavaa pakkasviikkoa kaikille!

-Amy ja Emmi ~4kk

Vierailija
6/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekkana Auroralle suuren suuret onnittelut pienen pojan johdosta. Oliver on aivan ihana nimi :) Mä en noista maitomääristä osaa sanoa oikeestaa mitään, mut varmaan voipi pienelle vauvalle antaa ihan niin paljon maitoa, kun jaksaa syödä.

Tiggerille ja Ronjalle onnittelut hienosta ja kauniista nimestä :)

Quiero olishan se ollut ihan mukava, jos olisinkin ollut ylläriraskaana. Täytyy vaan malttaa vielä vähäsen aikaa ennen, kun aletaan oikeesti kuumeilemaan kakkosta. Toivottavasti sinä plussaat sitten parin viikon päästä :)

MiaMik oli saanut aamupäiväksi aikuista seuraa. Se oli varmaan ainoo asia mitä äitiyslomalla kaipasi. Välillä rupes ahistaan, kun kökötettiin vaan neljän seinän sisällä ja ei ollut ketään aikuista kelle puhua. Nyt, kun on töissä, on tosi helpottavaa, kun on paljon ihmisiä ympärillä. Aina löytyy juttuseuraa.

Mä voin Osse häätää tän tädin täältä sun luokse, kun kerta kaipailit ;) Sun täytyy sit vaan varautua kaapillisella buranaa, kun on niin pirullisen kipeä tämä mun tätini. Tänään on ollut jo vähän helpompaa. Eilen olin yli tunnin kippurassa sohvalla ennen, kun lääke auttoi. Tuli melkein synnytyskivut mieleen, kun niin paljon sattui (no ei ehkä ihan niin paljon).

Oon mäkin aika pönttö, kun marmatan, jos kuukautiset on viikon myöhässä, jos toisilla on vaikeuksia saada kuukautisia ollenkaan luomusti tulemaan. Toivotaan, että täti löytää pian Ossen ja, että Quieron ovistuntemukset olivat sitä itteään ja sun kiertos pikkuhiljaa lyhenis. Mulla ei tainnut olla ovista tässä kierrossa laisinkaan, kun ei ollut mitään tuntemuksia. Viime kierrossa oli ihan selvä ovis. Mut eipä sillä olis väliä vaikka en ennen kesää ovulois ollenkaan.

NapNApille piti vastata, että hyvin oon sopeutunut työssä oloon. Nyt tää työn ja äitiyden yhteen sovittaminen on suht helppoa, kun mies on Jonskun kanssa kotona. En tiedä millasta se sitten toukokuusta lähtien on, kun mies palaa töihin. Monesti töissä mulla on ikävä Joonaa, mut silti on toisaalta ihan kivakin olla välillä töissä. Kyllä mä silti tykkäsin olla Joonan kanssa kotona ja odotan jo innolla, jos joskus pääsen jäämään kotiin Joonan ja Joonan siskon tai veljen kanssa :) Mä olin aluksi huolissani, että en osaa hoitaa töitäni, mutta tosiaan nopeestihan kaikki palautuu mieleen. Ainoo ongelma mulla on enää tää äitiysdementia. Välillä oon piahalla, kun lintulauta :)

NapNapin tyttö on ihan toista maata, kun meidän Joona ton syömisen suhteen. Joona syö, kun hevonen :)

Täytyy mennä ruoan laittoon ja sitten body pumpiin. Mulla on tääkin päivä vapaata. Huomenna takas töihin.

pesukarhu ja Joona pian 10kk

Vierailija
7/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olis hapaita tulossa, jos tyttöä nuin paljon kiukuttaa? Saattaa tosin olla vaan tollanen kiukkuvaihe. Nimimrekillä, muutaman tollasen vaiheen kokenut :) tsemppiä!

pesukarhu

Vierailija
8/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukarhu: Onko teillä molemmilla vuorotyö? Nämä mun ja miehen työvuorot on suht säännölliset, joten mä olen kokenut että äitiyden ja työn sovittaminen yhteen on mennyt tosi kivuttomasti. Tänään aamulla kun bussissa istuin, niin olin jopa helpottunut, että olen taas töissä. Ihan rupesi ihmetyttämään oma fiilikseni... kyllä mäkin kotona viihdyin ihan hyvin, mutta ei tämä työn aloitus ollut todellakaan niin kamalaa kuin kuvittelin. Tää on jopa ihan kivaa! Mikäköhän mua vaivaa...;)

Hei kaikki vauvakuumeiset, kertokaas mulle: Onko teidän vauvakuumeenne verrattavissa siihen, mitä se oli ennen ekaa lasta? Kun mulla ei ole sitten minkäänlaista vauvakuumetta, tulee ihan mietittyä, että viitsiikö sitä ruveta lasta tekemäänkään häiden jälkeen, jos varsinaista hinkua ei edes ole...?

Vierailija
9/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ruokakin on jo uunissa. Iitu senkus possottaa unta palloon vaunuissa...

Pesukarhun ÄDE (äitiysdementia) kuulostaa kovin tutulta :D

Amyn neidin kiukutkin kuulostaa tutulta. Meillä ei ainakaan hampaita näy, vaikka viime alkuviikko menikin kiukutellessa... Kiukut jaksaa kutakuinkin hyvin, kun hokee mielessä koko ajan tämän olevan ohimenevää ;) Tai elää siinä toivossa että se on ohimenevää ;)

Anopilla on tänään nimpparit ja ajattelin käydä ostamassa hälle valokuvausliikkeestä sellaisen kuplan, mihin saa valokuvan sisälle ja kun sitä heiluttaa niin siellä sataa punaisia sydämiä :)

Ei mulla taas(kaan) ollut mitään järkevää asiaa :)

Vierailija
10/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tuossa kaupungilla parin tunnin kierros. Oliver nukkuin nätisti kaukalossa tuon 2h15min mitä meni postissa, pankissa ja ruokakaupassa käydessä. Mulla oli sideharso kaukalon päällä ettei kasvot palellu autosta kauppaan mennessä, eikä flunssapöpöt hypi kimppuun:)) Oli pakko lähteä käymään miehen mukana asioilla, kun ei sitä ollut ihan kaikkia tarvikkeita täällä kotona valmiina vaikka niin ajatteli olevan... Eli ei kai tuosta haittaa ole vaikka jo täältä kotoa " poistuttiin" noin pikkuisen kanssa?!

Huomenna tosiaan onneksi tulee neuvolatäti, mutta osaako joku teistä sanoa mitä ovat Oliverin jalkoihin ilmestyneet punaiset läikät, joissa keskellä valkoista. Vähän kuin finnin alkuja. Ei ole kasvoissa, eikä vartalolla mutta jaloissa niitä jo kymmenisen pilkkua=( Punoittaa kovasti!! Voiko olla jotain ihottumaa, allergiaoire korvikkeesta tms? Ja mitenkäs nopeasti teillä huomattu jos korvike ei sovi. Me syödään nyt neljättä päivää tota Nania eikä vielä ollut masukipuja, olisko jo tullut jos olis tullakseen??

Tikrulle kiitos ml määristä. Sithän tuo meidän 60ml ja risat kuulostaa ihan hyvältä määrältä:=) Sopii jopa lisätä tarpeen vaatiessa... Onko teillä kasvanut tasaiseen tahtiin määrä päivittäin/viikottain? Ja onnittelut Ronjalle!

Amy, mäkin olen jo ilmakylpyjä välillä antanut ja lähes joka kerta " suihkuaa" eli pitäisi olla sadetakki tuon Poitsun kanssa kylvetessä, kun pissa tulee aikasta usein päälle;=)

Mutta nyt laittamaan ruokaa kun kaapissa taas tavaraa ruokakaupan jäljiltä...

Aurora & Oliver

Vierailija
11/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne näppylät on varmaan niitä hormoninäppylöitä, niitä taitaa tulla joka vauvalle. Meidän tytöllä niitä oli enimmäkseen naamassa. Luulisin että on niitä, ne on ihan vaarattomia.

Me oltiin tytön kanssa liikenteessä ekan kerran kun tyttö oli 4 päivän ikäinen, kauppaan lähdettiin. Kun ei oltu edes hoitoalustaa ostettu...

Vierailija
12/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AURORA oli päässyt kotiutumaan nopeasti! Itse olisin ollut valmis lähtemään sairaalasta kotiin jo leikkausta seuraavana päivänä, mutta siellä ne pitivät minua viisi päivää :pppp Mutta onpahan tätä jo kotonaki ehditty olemaan :) Ja tuskinpa siitä nyt mitään erityistä haittaa on ollut, että pieni on ollut mukana, mutta kyllä meille sanottiin sairaalassa, ettei alle 2-viikkoista saisi edes ulos viedä ja senkin jälkeen pitäisi välttää sellaisia " pöpöpesäkkeitä" , kuten marketteja yms. Mekin kyllä käytiin kaupassa jo kun poika oli 2-viikkoinen, mutta yritetään kuitenkin enempi välttää. Monesti on poika kyllä ollut autossa mukana kun ollaan asioilla käyty (esim. kaupassa, apteeksissa yms.), mutta silloin vain toinen meistä on juossut ostoksilla ja toinen kököttänyt vauvan kanssa autossa.

Noista ilmakylvyistä... Meillä nuo ei ole oikein onnistuneet, kun poika pissii lähes joka kerta, kun vaippaa vaihdetaan. Myös kakat on poika turauttanut useampaan otteeseen vasta kun on vaipatta. Ja en ole vielä löytänyt mitään selkeää " rytmiä" tuon vauvan pissa-ja kakkapuuhissa (eli tekee tarpeensa milloin sattuu, ei esim. säännöllisesti ruokailun yhteydessä tms.). Pitää vissiin vaan laittaa poitsu lattialle ja kunnon suojat alle, jos haluaa ilmakylpyjä antaa, muuten ei tule mitään.

Ohhoh, mies tulikin jo kotiin! Luulin että pääsee vasta neljältä, mutta mikäs sen mukavempaa, kuin viettää aikaa yhdessä!

Han ja Rumpali 2vko3pv

Vierailija
13/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa taas kaikki,

en ole oikein ehtinyt palstailemaan, kun kaikkea hommaa on niin kummasti kertynyt. Tai ei kai se ihme ole kun pitäisi muuttaa viikon päästä, iik. Olen lajitellut ja huoltanut kirppiskamoja ja käynyt kaappeja läpi hiljakseen, eilen miehen kanssa urakoitiin jo keittiön astiat laatikoihin ja niissä se iso homma usein onkin, että nyt alkaa vähän helpottaa ja välillä voi vähän relatakin. Eilen illalla mentiin miehen kanssa kahdestaan saunaankin kun mun sisko tuosta naapurista tuli kummityttöään hoitamaan siksi aikaa, olipas rentouttavaa!

Ellillä vaikutti jo hetken olevan hyvä yörytmi, kun nukkui ekan pätkän 5-6 tuntia joka yö parin viikon ajan, muttanyt pari yötä onkin mennyt valvoessa kun herää kahden tunnin välein. Lisäksi ellistä on tullut hieman tuttiaddikti.. aluksi ei tutista niin välittänyt mutta nykyään pitää olla jotain suussa kokoajan, luulin aluksi että on vaan nälkäinen, mutta sit alkoi menemän niin että kun otin rinnalle niin otti tissin suuhun ja imas ehkä kerran mutta halus vaan olla tissi suussa niin sit oli pakko kokeilla tuttia. Ei siinä sinänsä mitään pahaa ole tutissa kun se tuntuu rauhoittavan neitiä kun masussa väntää, mutta jos sattuu nukahtamaan tutti suussa niin herää kokoajan kun se putaa suusta ja sitä pitää kokoajan olla laittamassa takaisin. Niin yritän kuitenkin että nukkuisi ilman tuttia ja tarjoan mielummin rintaa useammin jos on vaan joku tiheämmän imun kausi. Selvästi mahassa jotain tapahtuu kun yleensä on kakka ollut joka vaipassa ja eilen oli vaan yhdessä aamulla eikä sen jälkeen ole ollut ollenkaan... Ett seuraamme mitä tapahtuu jatkossa.

MiaMikin pyöräilylenkki kuulosti kyllä kätevältä! pitäis varmaan itsekin hommata kuntopyörä kotiin jos vaikka tulis poljettua... Mun käly hommasi juoksumaton ollessaan kotiäitinä, kun ovat mun veljen kanssa molemmat kovia juoksemaan, mutta semmoinen saattaisi olla hiemna liikaa kerrostaloasuntoon... vaikka toisaalta meidän alakerrannaapurit vihaa meitä ehkä muutenkin kun mun miehellä on sähkörummut kotona :) (soittaa tietenkin vaan päivällä ja lyhyitä aikoja kerrllaan, ja rummutus kuuluu siis vaan kuulokkeista mutta kyllä siitä pientä naputusta varmasti kuuluu kuitenkin..)

Niin ja ihana ajatus se valokuvahehyskupla!

Aurora jatkaa tosiaan aktiivisena! Kiva kiva! Näin muuten viimeyönä semmoista unta että luin tätä palstaa (öööö, kertoo jotain mun päivien sisällöstä?) ja luin sun juttuja ja siinä oli ne samat kuvat Oliverista haalarissa, mutta lopussa luki, että aurora ja viktor. ajattelin siinä unessa että häh, muuttiko se mielensä nimen suhteen ja että eikös oliver nyt ole kauniinpi nimi... hihiiii... vasta aamulla tajusin että se oli unta kun luin sun viestin ja siellä oli edelleen oliver.

Ihanaa että Oliver on rauhallinen ja tyytyväinen! Nauti vauvastasi ja pidä huolta itsestäsi että palaudut hyvin!

tikrun simppis onkin ronja! Ihanaa, kaunis nimi! Harmi kun en päässyt tampereen treffeille niin olisin nähnyt pitkätukkaisen blondin! Meidän elli on hyvin lyhyttukkainen blondi! :)

Tylsää kun Amyn emmillä on vaivoja jotka kiukuttaa! Yleensähän se jotain on , kun turhaan vauvat ei kaiketi kiukuttele. Olis niin kiva kun osaisivat sanoa että mistä kenkä (tai vaippa) puristaa niin voisi auttaa parhaiten! Joo ja ilmakylpyjen vuoksi olisi mahtavaa saada vähän lämpöä kehiin, vauvat tuntuu tykkäävän olla nakuina.

NapNapinki yö oli ollut levoton, sitä tuntuu olevan iikkeillä... Mutta toivottavasti rauhoittuu kun työssäkäyvien pitäisi saada nukkua kunnolla! niin ja tietenkin mieluusti muidenkin.

Toivon että kaikille haluikkaille tulisi pikkukakkonen pikaisesti! Näin pienen kanssa ei semmoista voi vielä ajatellakaan, kun pitää tätä ekaa vaan ihailla niin kovasti ja ehkä katsoa että miten tämä äitinä olo luonnistuu.

Piti muuten kestovaippailijoille vielä sanoa, että mekin tosiaan käytetään niitä aina kotona ja kyllähän se totuttelua vaatii ja kokeilua eri tuotteista yms. Me käytetään aika paljon vaan harsoja ja villapöksyjä tai kuorivaippaa ja sit noita fuzzin taskuvaippoja ja yksi AIO on myös kokeilussa. Harsoissa käytän snappia (näpsyä) enkä ole huomannut että elliä hittaisi se mahallaankaan.. tietty se on aika pehmeällä alustalla aina ja se harso on kuitenkin aika paksu, mutta muuten en kyllä saisi harsoa toimimaan hyvin. Ja sit se että kyllä kestovaipassa varmasti jää vauvan iho hieman kosteammaksi kuin kertiksessä väkisinkin, mutta ne kuitenkin hengittää paremmin. Niin ja kestovaippoja saatta joutua vaihtamaan useammin juuri tämän kastumisen vuoksi ja kaipaisin tosiaan lämpimänpää ilmaa että voisi sitten antaa ilmakylpyjä enemmän. Ellillä on kuitenkin harsoista huolimatta ollut tosi hyvä vaippa-alueen iho eikä mitään rasvoja olla tarvittu. Ainoastaa oliiviöljyä olen laittanut sisäreisiin kun oli useampi kertis peräkkäin reissussa niin ei ollut jalat tottuneet muovisempaan vaippaan.

Niin ja sanotaan että kestovaipoilla isompi vauva oppii nopeammin kuivaksi kun huomaa sen syy ja seuraus yhteyden helpommin kun vaippa tosiaan vähän kastuu pissatessa kun jotkut kertikset imee niin kuivaksi ettei huomaa pissanneensa.

Nojoo, sama kai se , eiköhän kaikki opi kuivaksi jokatapauksessa, tuli vaan mieleen.

Joo sori, olen aina niin monisanainen että viestit venyy.

teidän onneksi en ehdi ihan jokapäivä kirjoittaa vaikka usein käyn lukemassa teidän juttuja.;)

Mutta ihanaa viikkoa kaikille äideille ja vauvoille tasapuolisesti!

-iisa ja elli 5 viikkoa

Vierailija
14/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaima oli aloittanut pinon, hauskaa että teillä on alkanut kotielämä hienosta.

Ruoan määrään en kyllä osaa sanoa mitään, Aino kun vetelee tissiä, eiköhän se teitin miehen alkukin syö just sen verran kun massu vetää ei kannata huolia.

Me oltiin Ainon kanssa heti seuraavalla viikolla liikenteessä, vaikka meillekkin sanottiin että ei pariin viikkoon, meilläkin oli harso siinä päällä ja on vieläkin kun on kovasti pakkasta.

Oliver on hieno nimi, meinio valinta kertakaikkiaan.

ONNEA KOVASTI, mä olen suunnitellut että tulisin joskus piipahtamaan siellä teillä Ainon kanssa kun tulee siellä suunnalla aina välillä suhauteltua, siskoista kun yksi asuu Karkkilassa ja Äiti ja toinen sisko siellä Vihdissä !

tikrun tyttökin oli saanut ihanan nimen, Ronja on munkin yks lemppareista, sellainen reipas mutta naisellinen kuitenkin.

Perjantaina kävin jälkitarkastuksessa, röörit näytti olevan kunnossa ja pyysin samalla minipillerit katsotaan nyt kuinka ämmän niiden kanssa käy.

Ainolla oli tänään neuvola, neiti on jo 58,5 cm pitkä ja painaakin jo 5040 g, eli iso tyttö.

Aino on alkanut kovasti juttelemaan ja sen kanssa saisi haastaa vaikka tunnin jos vaan haluaa.

Ensiviikon keskiviikkona mennään ekan kerran muskariin, saa nähä mitä siitä tulee noin pienen kanssa, otan mielelläni kokemuksen tuomaa tietoa vastaan.

Vauvauintiin ei taideta päästä, täällä on uintia vaan Tuusulassa ja kaikki ryhmät on täysi, ois vissiin pitäny ilmottautua jo ennen syntymää....

Nyt äkkiä syömään ennenkuin Aino herää tuolta kaukalosta, se on kova vetämään siinä hirsiä kun tullaan jostain käymästä, kerran nukkui 2 tuntia kun oltiin kylässä.

Ai niin koska tuollaista pientä saa istuttaa, Aino istuisi niin mielellään jo hieman pystymmässä, mutta en ole raskinut pitää.

AA ja AE

Vierailija
15/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

auroralle piti vielä sanoa, että olet kyllä todella hyväkuntoinen kun jo nyt jaksat asioilla kulkea! Ja uskoisin että on ihan ok kuljettaa poikaa mukava kun se kerran hyvin menee! Ja hormoninäppylöiltä tosiaan kuuloistaisi, ellilläkin oli muutama saankuuloinen mahassa ihan pienenä ja terveydenhoitaja sanoi että ovat juuri niitä. Kohtahan saat vastauksen :)

Niin ja Han_, meilläkin kakkaa ja pissaa tuli viimeviikkoon asti lähes aina vaihtaessa vaippaa! ja kuitenkin oli myös vaipassakin, kovia kakkaamaan aluksi nämä. Meillä kun on tyttö niin ei ihan niin suihkua, mutta mun miehen veli näytti pitävän pojallaan harsoa kevyesti haarovälisä mahan päälle taitettuna ilmakylpyjen aikana niin ei tarvinnut kastua joka kerta.

Hyvin tunnut sakin jo palautuneen!

AA:n Aino kasvaa mukavasti ja äitikin oli " läpäissyt" tarkastuksen... Mullakin on tällä viikolla. Kuulostaa ihanalta Ainon juttelut! söpöä, mitäköhän se koittaa kertoa...

jees, nyt poistun terrorisoimasta palstatilaa...

:)iisi

Vierailija
16/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionea kaipaan!

Jokos jaksat ja ehdit tulla kertomaan miten sen suloisen pikkumiehen kanssa elämä sujuu?

-taas iisa-

Vierailija
17/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa flunssa hellittämään.

MiaMik: Voi vitsi että luin naama kateudesta kirjavana noita sun touhuja, sähän ehdit vaikka mitä kun tyttö nukkuu noin hyvin:) Mulla on crosstrainer mutta arvaapa vaan oonko kertaakaan Liian syntymän jälkeen ehtiny sillä polkea (tai tehdä yhtään mitään muutakaan;)) kun meillä ei loisteta noilla päikkäreilläkään..hitsi.No kai 9 kiloisen tirpan kantaminen liinassakin päivät pitkät jotain kuluttaa;)

Tikrun tytölle onnittelut kauniista nimestä!!

..ja Auroralle onnittelut tytöstä, taisin kyllä jo onnitella o-puolellakin mutta ei haittaa:)

Tyttö aloitteli vkloppuna puuronsyöntiä ja inhottavaa tavaraa taitaa puuro olla ainakin ilmeestä päätellen..

Queen

Vierailija
18/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt teidänkin kuulumisiin.

Bejpin typystä oli suloinen hymykuva, ja Nemokin on tosi söötti poika!

Aksun iltanaurut kuulosti aivan ihanilta :) Meillä ei vielä ole naurua kuulunut, odotan innolla...

Ja Emmi oli löytänyt varpaansa, voi kuinka söpöä :) Mutta mikäs mikäs tuollaisia kiukkuiluja aiheuttaa.. ettei vain hampaita sielläkin.

Queenille ja tytölle pikaista paranemista flunssan kourista! Samoin muille nuhanenille ja kipeille!

Sjt:lle ja Auroralle onnea vielä kerran ja tervetuloa vauvallisten joukkoon!

Ronjalle onnea ihka uudesta nimestä!

Rumpali on kova poika kukkumaan hereillä. Aleksi oli pienenä samanlainen, mutta n.2kk:n iästä alkoi nukkua kunnon päikkäreitä, ja hereillä nykyäänkin vain 1,5-2 h kerralla, illalla vähän pitempään. Masuvaivat silloin taisivat pitää hereillä. Nykyään nukahtaminen on huomattavasti helpompaa.

Ossella oli ollut evakkoyö, tuli varmasti tarpeeseen!

Isyydentunnustuksessa oli moni käynyt. Mekin käytiin kun Aleksi oli jo 2kk ja ristiäisetkin jo vietetty, oli ollut ruuhkaa eikä meitä oltu ennemmin ennätetty kutsua. Ja vieläkään ei ole tullut päätöstä asiasta, poika pian 4kk! Hidasta... Mun sukunimellä siis vielä on.

Alapäästä ja lantionpohjalihaksista oli ollut keskustelua :)

Minä kyllä katoin heti synnäriltä päästyäni peilistä, näyttääkö siellä todella siltä mitä kätilö sanoi; koko alakerta ihan sinimustana. Ja olihan se. Ei kaunis näky, mutta äkkiähän tuo parani. Mulla ei oo ollu mitään pidätysongelmia, mutta painontunnetta kyllä vieläkin, gynen mukaan lievää laskeumaa. Välillä tuntuu että kohta koko värkki putoaa? =D

Ässäilystä, mulla ei ole mitään kiinnostusta koko puuhaan vieläkään, mutta pakko välillä uhrautua, huoh. Kai olen tällä hetkellä niin vahvasti äidinroolissa, ettei muulle ole tilaa. Ehkä vielä joskus..

Kestoilemaan on moni innostunut. Muakin periaatteessa kiinnostaisi kokeilla, mutta taidan olla vähän saamaton aloittamaan, tuntuu niin vaikealta perehtyä asiaan ja tilata kestoja. Etenkin kun niitä on niin moneen lähtöön, menee pää ihan pyörälle. Mutta en sano ei koskaan :)

Meillä on tosiaan aika itkuinen poika nykyään. Jaksaa se toki ihanasti aina välillä hymyilläkin ja jutella, mutta kun on nyt noita vaivoja niin paljon¿ Masua kipristää, hammasta pukkaa ja kaiken lisäksi vielä tänä aamuna alkanut yskä vaivaa. Eli on se meidän flunssa nyt Aleksinkin löytänyt. Vähän rohisee jossain nenäontelossa, räkää ei vielä ainakaan ole ulos asti tullut, mutta tuo yskä on aika pahan kuuloista. Onko muiden vauvoilla ollut yskää? Nytkin yrittää tuolla nukkua, mutta välillä tulee kamala yskänpuusta. Auttaisikohan höyryhengitys? Ja missä vaiheessa lääkäriin, jos keuhkoputkiin menee niin rohiseekohan hengitys niin kuin aikuisilla vastaavassa tilanteessa?

Puhkeamisvaiheessa olevaa hammasta varten hommattiin viilentävä purulelu, kun ientä niin kovasti kutittaa ja kaikkea sinne yritetään tukkia. On vain niin pieni vielä tuo meidän poika, osaa kyllä jo tarttua leluihin, mutta ei osaa ohjata sitä purulelua suuhun, vaan laittaa nyrkin kun se luonnistuu paremmin. Tarvii siis apua siinä hommassa, ja tuntuukin tykkäävän lelun kaluamisesta.

Eilen illalla kävi ikävä vahinko, kun isi oli vaihtamassa pojalle yöpukua. Oli nostanut Aleksin hoitopöydältä vähän liian korkealle, ja pää osui sillä kohdalla matalalla olevaan kattoon, kova kopsahdus vain kuului. Lohduton huutohan siitä alkoi, ja vähänkös pelästyin, että mitäs nyt. No huuto onneksi loppui ja poika alkoi ihan rauhassa yöunille. Kuhmuhan siitä päähän tuli, onneksi ei sitten mitään aivotärähdystä.

Nyt sohvalle löhöämään kun vielä ainakin poitsu nukkuu, selkä nimittäin huutaa hoosiannaa eikä tämä koneella kyyristely ainakaan hyvää tee¿

Viipero & Aleksi 3 ½ kk

Vierailija
19/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että en oo tainnut perjantain jälkeen käydä täällä.. Hirvee urakka siis edessä ;)

D oli pe ja la tosi kiukkunen ja nukkui huonosti päikkäreitä. Su huomasinkin, että pienet hampaan alut (2 kpl) oli ilmestynyt alaleukaan :). En oo pitänyt itseäni kovin " hempeilevänä" mammana, mut meinasin itkeä, kun löysin noi hampaat :D. En tiedä miks, jotnekin vaan tuntu et nyt on vauva-aika jo osittain sitten ohi tai ainakin kovaa vauhtia vähenemässä..

Ja ai niin, tää mammakin on sit ilmeisesti virallisesti täyspäinen ;). Tänään kävin viimisessä " terapiassa" ja keskiviikkona otan viimiset lääkkeet, jippii!

sjt' n porukalle onnea oikein kovasti!

Pesukarhu: Ihan varmasti järkätään sellaset treffit, että säkin pääset! Mä ainakin haluan kovastin ähdä miten Joona on kasvanut (ja onhan se ihan kiva nähdä suakin ;) ).

Poppis: Se olikin yks iso sopeutuminen, että ihan pienellekin reissulle saa pakata saman verran kuin ennen vauvaa viikon lomalle ;).

Vau miten NapNapin tyttö kävelee! Ihan remmissäkin ;) Ja mä voin ainakin uhrata viikonloppunikin teille. Meillä ois mies vaan ilonen et olen välillä pois nurkista ;).

Osse: Ihan oikein teet, että vaadit edes pienen hetken ihan itelles. Se auttaa paljon. Mulla ainakin alkaa kaatua seinät päälle jos en saa välillä olla hetkeä yksin.

Voi Karssuli ja Aino! Toivottavasti pian saatte tolkkua allergioihin ja molemmille sopivat ruokavaliot!

Ihana talviretki Amylla! Hitto, kun ton miehen sais innostuun ulkoilusta! Talvella on liian kylmä ja kesällä " hullut valkoset on auringossa" . Jospa sit, kun D kasvaa.. Voisivat vaikka pelata futista (se kun on ainoa ulkoilumuoto, mikä tuolle isommalle ukolle kelpaa :O!). Onnea Emmille uusista leluista/kavereista (=varpaat).

Hui, kun Aleksi teki aikasin hampaita! Toivottavasti kipuilut (oli sitten masun tai hampaiden) olis ohi pian!

D heräs. Hampaat taitaa vielä vähän kiusata, kun ei saa nukuttua kovin pitkiä päiväunia ja pinnakin palaa helpommin kuin yleensä. Nyt D tutkii paloautoa tossa lattialla..

MM: Ei se näpsy paina mahaa. Meillä on käytetty Näpsyä silloin alle 2 kk ja nyt ihan huoletta. Varsinkin nyt tuo poikahan on koko ajan mahallaan..

Toivottavasti q ei tule kipeeksi!

Auroralle onnea pojasta! Pieni vauva ei syö liikaa, joten anna vaan se mitä syö. Tossa vaiheessa kasvu on niin huimaa, että siihen palaa kaloreita..

Heh, D on sitä mieltä et äiti pois koneelta. Koko ajan yrittää ryömiä kiskomaan modeemin irti seinästä (teki sen kerran viime viikolla) :D.

Nyt lopetan, kun tuo pikkumies on niin vahvasti sitä mieltä..

Jenni

Vierailija
20/68 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Iisa ja Napnap. Toivottavasti kyse on noista hormoninäpyistä, säikähdin vain kun katsoin meidän läikikästä pikkukaveria:)

Kaima, Tervetuloa kylään! Meinasinkin sulle jo viestiä pistää että ens viikolla taas mies töissä ja minä täällä yksin kotona päivät. Eli tulkaa ihmeessä käymään=)

Han, taitaa noi kaikki pojat olla samanlaisia " suihkuttelijoita" ja meillä kans kakka lentää aika mukavasti ilman vaippaa. Saattaa tulla kuin sinappituubista puristamalla ja loppua ei näy kun hoitoalusta vaan täyttyy;=) Pelästyin jo että tyhjeneekö Oliver kokonaan, mut taitaa olla normaalia=)) Oletko miten paljon varonut haavaa. Kun mä ihan normaalisti tässä touhuan (en siis mitään raskasta..) kotona ja noi tikit on ainoat mitkä vähän puristaa mut nekin onneksi lähtee huomenna. Onkohan noista ponnistuksista kuten istumaan meno ja nousu + sängystä nousu, kyykistyminen jotain haittaa jos jatkuvasti vatsalihaksia jännittää? Ja oliko sulla pissaaminen kivutonta, kun mulla puristaa kohtua/virtsarakkoa silleen hassusti pissaamisen lopussa aina?

Tää pino kasvaa kovaa vauhtia, onko teillä muuten aina monen päivän pinot kun niistähän tulee ihan extrapitkiä tätä vauhtia?

Nyt katsomaan miten Isi ja Poika pärjäävät tuolla alakerrassa.. Tsau!