Millä keinolla saan takaisin toiselle lainaamani rahat?
Myönnettäköön, olen sinisilmäinen ja menin lainaamaan työkaverille satasen, eikä lupailuista huolimatta rahoista ole kuulunut puoleentoista vuoteen. Minulla on ennestään kokemusta rikosilmoitusten tekemisestä, ja voin sanoa, että vaivaan nähden on helpompi vaan tienata vastaava summa esim. ylitöitä tekemällä. Haukuin tyyppiä työpaikalla varkaaksi, ja se johti lopulta siihen, että työnantaja antoi kirjallisen varoituksen sopimattomasta käytöksestä. Jos olisi pelkästään rahasta kyse, antaisin asian olla, mutta on tehtävä selväksi, ettei lainatun summan maksamatta jättäminen on varastamista, eikä se ole hyväksyttävää. Vinkkejä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitte kai velkakirjan?
Pane velka perintään.
Ei tarvitse olla velkakirjaa.
Ilman sitä ei ole kuin sana sanaa vastaan. Helvetin vaikeaa todistaa ellei sitten ole jäävittömiä todistajia jotka ovat kuulleet velanoton.
Laita pää vatiin AP, ihan vaan vinkkinä!
Tyhmyydestä joutuu maksamaan, mutta ehkä otit nyt opiksesi.
Koskaan ei saa lainata mitään kenellekään jos ei tee velkakirjaa mustaa valkoisella. Jos sinulla ei ole mitään millä todistat lainanneesi, olet todella heikoilla.
Sitähän voisi muuten kuka tahansa mennä väittämään että lainasin tuolle ja se ei maksa takaisin.
Inhottaa ihmiset, jotka eivät maksa velkojaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kitiset täällä?
Mulla auttoi se kun soitin joka viikonloppu ja sitten yhteisille tutuille menin sanomaan, että se on velkaa niin että tää velallinen oli paikalla. Rahat tuli vuoden sisällä takas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kitiset täällä?
Miksi hän ei saisi sanoa mielipidettään? Ilman mitään kitinöitä, tottahan tuo on.
Viillät renkaat ja velka kuitattu.
Velallinen on itse valinnut näin.